[ A6 C6 Tdi] Kilka pytań na temat chip tuningu
Wydaje mi się, że wyciągasz zbyt daleko idące wnioski ze swojego przypadku. Nawet na forum A4 program napisany przez Rogala dla Twojego auta chwalili jako bardzo dobry (ktoś jedynie napisał, że chyba turbo lekko przeładowuje). Trudno zresztą przypuszczać, że Rogal, który w biznesie siedzi od dawna i zrobił programy dla tylu samochodów, że wyszło by z tego małe miasteczko nigdy nie popełnił błędu. Nawet Masters je popełnia mimo wielkiego doświadczenia i tego, że liczy sobie więcej za swoje usługi. Ewentualne niedoróbki można przecież zawsze poprawić.
Czy znaczy to, że są kiepskimi tunerami? A ktoś zna lepszych?
Czy znaczy to, że są kiepskimi tunerami? A ktoś zna lepszych?
zchrobot pisze: bzdura kolego przy dobrym programie nie będzie dymienia i auto będzie miało nadal 140km bez wzgledu na jego wiek poprostu jest ustawiona za duża dawka paliwa i jest to błąd tunera niedługo będę miał to skorygowane programem i podzielę się wynikiem
zajrzyj na link do forum audi A4 który podałem oraz na moje logi dynamiczne o ile coś z nich umiesz wywnioskować a później dopiero zabieraj głos

tak sie sklada ze motory do sportu budowalem jak pewnie jeszcze rowerkiem jezdziles. Dziennie logow z VAGA ogladam kilkanascie bo posiadam dosc spora firme tuningowa i warsztat zarazem.
Nie patrzalem na Twoje logi bo mi sie po prostu nie chce...natomiast znam robote Rogala i znam na wylot budowe AFN jego dawki itd..
Zanim wiec wyskoczysz z "madrym" tekstem sprawdz chociaz na google moj nick bys sie na sciane nie nabil ...
Rogal tygodniowo robi kilka takich "wynalazkow" jak Twoje wyjatkowe cudo. Sam moge Cie zarzucic ze 100 wykresow AFN w serii i po chipsie.
Mialem auta w ktorych ogolny stan silnika nie pozwalal na bezdymne programy powyzej 130KM i nic z tym nie zrobisz !
Sztucznie mozesz zwiekszyc ilosc powietrza wtlaczanego w cylinder na suw pracy ale kosztem zywota sprezarki.
Jak znam robote Rogala to turbo masz na 1.2 bara ustawione co jest max sensownym wydatkiem tej turbiny w codziennym uzytkowaniu.
Co chcesz specu jeszcze wiedziec?
Dobra wiec looknalem sobie w logi i coz moge powiedziec....
Uklad paliwowy masz kiblowaty...dawka 51mg nastawnik pod max doladowanie 1.25bar wiec tutaj max co mozna by zbic dymienie i ledwo 140KM.
Mialem AFN ktore na 47mg i 1.15bara robily takie moce...
U Ciebie zmiejszenie paliwa skutkowalo by max 135KM a podejrzewam jeszcze mniej....
Co wiecej turbo lekko przeladowywuje co jeszcze "zmiejsza" dymienie.
Nadal upierasz sie ze masz super sprawne auto...?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
I co kolego z tego wynika skoro przed chipem było idealnie? co potwierdzał sam Rogal sam potwierdziłeś zatem opinie do czego prowadzi wasz 'specjalistyczny' tuning silnik jest zalewany paliwem tylko po to żeby wykrzesać z niego trochę więcej mocy tak się znacie na rzeczy już nie jedna osoba oglądała logi która myślę zna się na rzeczy trochę lepiej niż Ty i potwierdziła że program jest kiepski. Zrobię to u profesjonalistów i wtedy zobaczymy jakie będą efekty.
I może powiedz mi czemu układ dolotowy i turbina jest zasyfiona bardziej niż podczas 10 letniej jazdy bez programu SPECU ?
I może powiedz mi czemu układ dolotowy i turbina jest zasyfiona bardziej niż podczas 10 letniej jazdy bez programu SPECU ?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2011, 21:27 przez zchrobot, łącznie zmieniany 1 raz.
To napisz kto sie zna lepiej odemnie - jestem bardzo ciekawy bo raczej sie znamy w branzy.zchrobot pisze:I co kolego z tego wynika skoro przed chipem było idealnie? co potwierdzał sam Rogal sam potwierdziłeś zatem opinie do czego prowadzi wasz 'specjalistyczny' tuning silnik jest zalewany paliwem tylko po to żeby wykrzesać z niego trochę więcej mocy tak się znacie na rzeczy już nie jedna osoba oglądała logi która myślę zna się na rzeczy trochę lepiej niż Ty i potwierdziła że program jest kiepski. Zrobię to u profesjonalistów i wtedy zobaczymy jakie będą efekty
Masz zwiekszone doladowanie, paliwa podlane porzadnie, kat wtrysku ruszony. Powinno byc grubo ponad 145KM.
A ze przed chipsem idealnie...PO TO SA SERYJNE PROGRAMY by mialy tolerancje na drobne niedomagania.
Jesli tego nie rozumiesz moja dyskusja z Toba jest bez sensu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
Nie musisz wiedzieć gdzie i u kogo będę polecał jak już będzie wszystko cacy.rob555 pisze:To napisz kto sie zna lepiej odemnie - jestem bardzo ciekawy bo raczej sie znamy w branzy.zchrobot pisze:I co kolego z tego wynika skoro przed chipem było idealnie? co potwierdzał sam Rogal sam potwierdziłeś zatem opinie do czego prowadzi wasz 'specjalistyczny' tuning silnik jest zalewany paliwem tylko po to żeby wykrzesać z niego trochę więcej mocy tak się znacie na rzeczy już nie jedna osoba oglądała logi która myślę zna się na rzeczy trochę lepiej niż Ty i potwierdziła że program jest kiepski. Zrobię to u profesjonalistów i wtedy zobaczymy jakie będą efekty
Masz zwiekszone doladowanie, paliwa podlane porzadnie, kat wtrysku ruszony. Powinno byc grubo ponad 145KM.
A ze przed chipsem idealnie...PO TO SA SERYJNE PROGRAMY by mialy tolerancje na drobne niedomagania.
Jesli tego nie rozumiesz moja dyskusja z Toba jest bez sensu.
Więc takie zalewanie silnika paliwem to jest wg Ciebie dobry tuning tak ? że za autem zostaje chmura dymu ?

Pograzasz sie sam gosciu i delikatniej radze w temacie na ktory pojecia nie masz sie wypowiadac.zchrobot pisze:Więc takie zalewanie silnika paliwem to jest wg Ciebie dobry tuning tak ? że za autem zostaje chmura dymu ?rozśmieszasz mnie swoimi wnioskami i jeszcze bardziej się pogrążasz
Ja nie pisze do Algidy na temat produkcji sorbetu cytrynowego...
Tlumacze jak Abel krowie:
paliwa masz wlane od diabla, doladowanie wysokie, kat wtrysku wyprzedzony a mocy ... malo

zdjecie paliwa bedzie skutkowalo zmiejszeniem mocy i tyle...chyba ze zregenerujesz wtryski albo usprawnisz inaczej uklad paliwowy
wtedy chmura bedzie mniejsza a mocy wiecej KAPEWU?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
to czemu zaraz po programie nie dymił ? prosty wniosek co doprowadziło do takiego stanu przez raptem 2 latarob555 pisze:Pograzasz sie sam gosciu i delikatniej radze w temacie na ktory pojecia nie masz sie wypowiadac.zchrobot pisze:Więc takie zalewanie silnika paliwem to jest wg Ciebie dobry tuning tak ? że za autem zostaje chmura dymu ?rozśmieszasz mnie swoimi wnioskami i jeszcze bardziej się pogrążasz
Ja nie pisze do Algidy na temat produkcji sorbetu cytrynowego...
Tlumacze jak Abel krowie:
paliwa masz wlane od diabla, doladowanie wysokie, kat wtrysku wyprzedzony a mocy ... malo!!
zdjecie paliwa bedzie skutkowalo zmiejszeniem mocy i tyle...chyba ze zregenerujesz wtryski albo usprawnisz inaczej uklad paliwowy
wtedy chmura bedzie mniejsza a mocy wiecej KAPEWU?
uklad dolotowy wraz z turbiną zasyfiony jak po 10 latach

to ja się pytam jak abel krowę czy tak się robi porządny program aby zalewał silnik paliwem że aż sie dławi

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
Tak dymił od samego początku na trzecim biegu (i to niby jest normalne wg tunera) teraz już dymi w większym zakresie obrotów oraz na innych biegachrob555 pisze:To z dzisiajzchrobot pisze:to czemu zaraz po programie nie dymił ? prosty wniosek co doprowadziło do takiego stanu przez raptem 2 lata
A to z wczoraj
zchrobot pisze: auto dymi dość pokaźnie powyżej 3000 obrótów od samego początku jak tylko zrobił w jego ocenie to 'normalne'.
NO COMMENT
Jakoś nie widzę odp odnośnie zasyfienia układu dolotu oraz samej turbiny czyżby kolega nie miał nic do powiedzenia na ten tamat ? czy raczej milczeniem potwierdza moja rację
Jak program ma zasyfic dolotzchrobot pisze:Jakoś nie widzę odp odnośnie zasyfienia układu dolotu oraz samej turbiny czyżby kolega nie miał nic do powiedzenia na ten tamat ? czy raczej milczeniem potwierdza moja rację


Turbina zasysa powietrze z filtra powietrza. Nastepnie jest ono kompresowane przez smiglo na zimnej stronie sprezarki i wlatuje do kolektora ssacego.
Syf ktory jest normalna rzecza w AFN to pochodna wyziewow z odmy (ktora jest wpuszczona przed dolot) jak i dzialania EGR ktory dopycha czesc spalin w kolektor.
Tak to dziala i koniec kropka.I tak wyjechal z fabryki

Tuner moze co najwyzej zmiejszyc zakres pracy EGR w sofcie (rzadziej i mniej sie bedzie otwierac).
Moze - nie musi...skutkiem ubocznym w AFN jest rozgrzewanie zima.
Jak zamkniesz EGR bedzie Ci potrzebowal min 10km by zlapac temp.
Czemu Rogal tego nie zrobil...NIE MUSIAL. Ja tez raczej klientom nie zamykam ze wzgledu na nagrzewanie.
Dziabniecie tego w sofcie to 30sek...jak klient chce dostaje.
Nie mniej u Ciebie MASZ SERYJNIE ustawiona mape EGR wiec ... i na serii tez by sie to syfilo.
To w kwesti dolotu.
Teraz turbina.
By uzyskac moc w AFN ktory ma juz zmeczony uklad wtryskowy trzeba wyprzedzic mocno kat wtrysku. Inaczej batory bedzie dopiero spoory. Niestety pochodna tej operacji jest zwiekszenie EGT. Ale wyzsze EGT to lepsze nagrzewanie turbiny i jednoczesnie lepsze wypalanie sadzy. Wiec tutaj punkt dla Rogala.
Dlaczego teraz kopci bardziej...pusc dziadka na olimpiade zobaczymy czy bedzie lepiej sie czul po maratonie.
To analogia ale dobrze oddaje sedno sprawy.
AFN to stare motory, pol miliona km z Twojego rocznika to nic dziwnego. To ze serie trzyma...taka pancerna jednostka. Nie mniej po chipsie moga wyjsc kwiatki. Najczesciej leza wtryski albo pompa. Po chipsie sa zmuszone do pracy na granicy wydajnosci. Jak masz lekko zuzyte tarcze to wsio gra. Ale jak polecisz sobie na rajd na takich tarczach to wrocisz z pokrzywionymi...
Trzeba wziasc i zrobic porzadek mechanicznie. W sofcie korekta (ktora pewnie Rogal by Ci zrobil) po za zmiejszeniem dymienia i zaraz mocy nie zlikwiduje problemu w takim stopniu jak tego oczekujesz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
Ja do nikogo nic nie mam na szczęście. Próbuję tylko udowodnić lub chociażby przedstawić swoje racje. Oczywiście jak to na forum zdań jest tyle ile uczestników dyskusji. Przedstawiam tylko swój pogląd, ale jeśli ktoś na mnie naskakuje to nie pozostawiam tego bez odp.censored pisze: Panowie rob555, i zchrobot, bardzo proszę o spokój. Za bardzo gorąco sie tu zrobiło. Prosił o to wyraźnie Moderator.
Macie jakieś ale do siebie - jest od tego PW. Tutaj oczekuje czystej i zdrowej polemiki czy dyskusji na temat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
No dobrze to teraz będzie analogia która być może pomoże zrozumieć o co chodzirob555 pisze: Jak program ma zasyfic dolot!!
???
Jak jesz kanapkę małymi porcjami to się dławisz ? chyba raczej nie, a jak chcesz zjeść ja na jeden raz to czy też tak łatwo ją strawisz ?
Czyli chyba wręcz jasno wynika z tego że większa dawka paliwa powoduje taka ilość nagaru którego układ wydechowy nie jest w stanie wydalić po programie.
Tak zbieranie nagaru w dolocie jest domeną AFN tylko jest różnica kiedy auto po 10 latach ma mniej tego nagaru niż auto po 2 latach i programie. Dolot czyściłem przed programem czyli po 10 latach jazdy i teraz niedawno po 2 latach od programu więc mam niezbity dowód na wpływ programu na jego nadmierne zasyfienierob555 pisze: Nie mniej u Ciebie MASZ SERYJNIE ustawiona mape EGR wiec ... i na serii tez by sie to syfilo.
To w kwesti dolotu.

To w kwestii dolotu.
No to ciekawe bo przez 10 lat na serii nie kopcił w ogóle w żadnym zakresie obrotów.rob555 pisze: Dlaczego teraz kopci bardziej...pusc dziadka na olimpiade zobaczymy czy bedzie lepiej sie czul po maratonie.
To analogia ale dobrze oddaje sedno sprawy.
AFN to stare motory, pol miliona km z Twojego rocznika to nic dziwnego.
I czy dla tego silnika wg Ciebie jest olimpiadą przebieg 20tys rocznie bo tyle przejeżdżam średnio w roku w tym 80% trasy to jazda 120-140km, co do przebiegu to jest 280tys obecnie.
rob555 pisze: Trzeba wziasc i zrobic porzadek mechanicznie. W sofcie korekta (ktora pewnie Rogal by Ci zrobil) po za zmiejszeniem dymienia i zaraz mocy nie zlikwiduje problemu w takim stopniu jak tego oczekujesz.
Jestem w kontakcie z Rogalem więc na pewno będę informował o dalszych wnioskach forumowiczów.
Oczywiscie masz racje...dlatego napisalem Ci wczesniej ze za 130KM pewnie bys nie zaplacil...zchrobot pisze:Czyli chyba wręcz jasno wynika z tego że większa dawka paliwa powoduje taka ilość nagaru którego układ wydechowy nie jest w stanie wydalić po programie.
Dolot czyściłem przed programem czyli po 10 latach jazdy i teraz niedawno po 2 latach od programu więc mam niezbity dowód na wpływ programu na jego nadmierne zasyfienie![]()
Gdyby po sofcie bylo 152KM i 350Nm na takich nastawch mogbys sie czepiac ze zrobil hardcora bez sensu.
Natomiast 140KM na takich dawkach to wynik mierny...na nie dymiacym setupie pewnie 130KM ledwie by przeszlo.
Dlatego tez na serii nie kopcil.
Dostal mocny (tak mocny) program i wtryski zmeczone zyciem zaczely podlewac. Ich zuzycie rosnie wykladniczo do pracy jaka wykonuja. Po sofcie pracuja znacznie ciezej niz na serii.
Erozja ze tak powiem postepuje znacznie szybciej.
Dlatego bardziej syfia turbine, i dolot bo cykle pracy EGR zostaly te same a spaliny coraz gorsze ze wzledu na zuzycie wtryskow.
Wyslij je na regulacje zamiast 190/300 (cisnienie otwarcia) pewnie bedzie 150/270. 2 lata temu Twoja seria miala 170/290 (robie tego sporo wiec moge na oko Ci podac wartosci).
Co wiecej... robilem AFN na seryjnej turbinie na ok 155KM ze znikomym dymieniem. Jak?
Wkladalem nowiutkie hybrydy wtryskow na koncowkach 216. Problemy z zapiekaniem tez ustepowaly...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
Gdybym wiedział, że tak nie powinno być od początku to bym oczywiście nie zapłacił za nic.rob555 pisze:Oczywiscie masz racje...dlatego napisalem Ci wczesniej ze za 130KM pewnie bys nie zaplacil...
A zatem jeśli jest taka sytuacja to w ogóle nie proponuje się wykonania programu w mojej ocenie.rob555 pisze: Gdyby po sofcie bylo 152KM i 350Nm na takich nastawch mogbys sie czepiac ze zrobil hardcora bez sensu.
Natomiast 140KM na takich dawkach to wynik mierny...na nie dymiacym setupie pewnie 130KM ledwie by przeszlo.
Czyli jasno wynika z tego, że osoby które ustalają wartość serii wiedzą czemu ustalane przez nich parametry są takie a nie wyższe jak po programie.rob555 pisze: Dlatego tez na serii nie kopcil.
Znów potwierdza się czemu auto powinno mieć 110km, a nie więcej.rob555 pisze: Dostal mocny (tak mocny) program i wtryski zmeczone zyciem zaczely podlewac. Ich zuzycie rosnie wykladniczo do pracy jaka wykonuja. Po sofcie pracuja znacznie ciezej niz na serii.
Erozja ze tak powiem postepuje znacznie szybciej.
Mamy zatem jak na dłoni negatywny wpływ programu na przyspieszone zużycie wtrysków oraz zasyfienie dolotu i turbiny.rob555 pisze: Dlatego bardziej syfia turbine, i dolot bo cykle pracy EGR zostaly te same a spaliny coraz gorsze ze wzledu na zuzycie wtryskow.
Być może jest to prawdą tylko jaki z tego wniosek ? żaden. Ciekawe jak długo taki silnik wytrzyma oraz same wtryski.rob555 pisze: Co wiecej... robilem AFN na seryjnej turbinie na ok 155KM ze znikomym dymieniem. Jak?
Wkladalem nowiutkie hybrydy wtryskow na koncowkach 216. Problemy z zapiekaniem tez ustepowaly...
Rogal udzielił mi informacji że sama wymiana wtrysków na 216 mija się zupełnie z celem gdyż dałoby to wzrost około 5km.
Dobrze że zabrałeś głos. Dzięki Tobie udało się wskazać negatywne skutki programu w czasie.