Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6 Tdi] Kilka pytań na temat chip tuningu

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 29 mar 2011, 23:36

zchrobot pisze:Znów potwierdza się czemu auto powinno mieć 110km, a nie więcej.

Dobrze że zabrałeś głos. Dzięki Tobie udało się wskazać negatywne skutki programu w czasie.
Bledna interpretacja.
Znow sie potwierdza ze auto powinno byc sprawne by uzyskac zadowalajacy przyrost na bezpiecznych nastawach.

Robilem AFN na 155, 160 170, 180 a ostatnio 202KM na seryjnym slupku.
Oczywiscie osprzet swiezy i sprawdzony. 90% tych aut jezdzi bez problemow.

A seryjne 110KM tez pieknie syfia turbiny. Kwestia czasu az Ci wtryski poleca. Bo to ze poleca to pewne jak amen w pacierzu. Po chipsie po prostu szybciej.

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 29 mar 2011, 23:50

rob555 pisze: Bledna interpretacja.
Znow sie potwierdza ze auto powinno byc sprawne by uzyskac zadowalajacy przyrost na bezpiecznych nastawach.
Tak masz rację auto było sprawne do czasu wprowadzenia programu.
rob555 pisze: Robilem AFN na 155, 160 170, 180 a ostatnio 202KM na seryjnym slupku.
Oczywiscie osprzet swiezy i sprawdzony. 90% tych aut jezdzi bez problemow.
Nie przeczę tylko ciekawe jak długo każde z takich aut będzie jeździło bezawaryjnie w porównaniu do ich odpowiedników bez programu.
rob555 pisze: A seryjne 110KM tez pieknie syfia turbiny. Kwestia czasu az Ci wtryski poleca. Bo to ze poleca to pewne jak amen w pacierzu. Po chipsie po prostu szybciej.
Tak masz rację to pewnie kwestia czasu nic nie jest wieczne, ale jak widać po programie ich zużycie wzrasta wykładniczo :)

Czyli wniosek jest prosty program skraca żywotność wielu elementów osprzętu silnika tym bardziej im jest on bardziej wyśrubowany i jest to tylko kwestią czasu.
Znam osoby z moim silnikiem z przebiegami 400-500tys i nie skarżą się na problemy z wtryskami turbiną.
Program skrócił zatem żywotność tych elementów o 50%, a zaledwie był on przecież wykorzystywany przez 1/5 obecnego przebiegu auta.

Tym akcentem kończę dyskusję na temat negatywnego wpływu programu na elementy naszych aut.

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 30 mar 2011, 00:02

zchrobot pisze:Czyli wniosek jest prosty program skraca żywotność wielu elementów osprzętu silnika tym bardziej im jest on bardziej wyśrubowany i jest to tylko kwestią czasu.
Znam osoby z moim silnikiem z przebiegami 400-500tys i nie skarżą się na problemy z wtryskami turbiną.
Program skrócił zatem żywotność tych elementów o 50%, a zaledwie był on przecież wykorzystywany przez 1/5 obecnego przebiegu auta.
Oczywiscie...chiptuning jest kompromisem. Zadowolenia z eksploatacji a osiagow.
Nigdy tego nie kwestionowalem. Uwazam ze klient musi byc swiadomy co robi.

Twoje wyliczenia o zuzyciu sa bezzasadne. Opisujesz swoje negatywne odczucia w kontekscie calego miliona zmodyfikowanych aut.

Twoje auto nie bylo idealne bo nie bylo nowe (zreszta nowe tez sie psuja). Pisanie ze bylo super jest dyletanckie.
Nie masz odpowiedniej wiedzy i sprzetu by to zweryfikowac (zreszta tuner tez nie posiada chociazby sprzetu do mechanoskopii).

Zauwaz ze zaczales psy wieszac na tunerze i zwaliles wszyskie wady fabryczne na jego program. A jedynie co mozna zarzucic Rogalowi to fakt ze jego soft przyspieszyl naturalne zuzycie kilku elementow.
I nie mowimy tu o peknieciu tloka czy zatarciu walka a o lekkim problemie zapiekania kierownic ktory dotyka prawie kazdego uzywanego AFN (seryjnego i modowanego).

Robie tygodniowo ok 3-4 operacji czyszczenia turbiny. Polowa z tego to silniki AFN.
Primo - sa stare wiec wychodza kwiatki wiecej niz w modelach ASV
Secundo - turbina jest dzielona. Nie wiem od czego to zalezy ale znacznie wiekszy odsetek turbin zasyfionych dotyka wlasnie dzielonych suszarek (AWX.AVF,AFN)

Co ciekawe silnik AHH 90KM ze zmienna geomeria ma bardzo rzadko z tym problemy. Ale tam jest pompa 11mm ktora tloczy do malych dziurek ogromne ilosci paliwa wskutek czego wtrysk jest mega precyzyjny.
To w kwestii wydajnosci ukladu wtryskowego na zapiekanie sie turbin.

A najwiecej czyszcze turbin w seryjnych autach taksowkarzy...ale tam PSJ dochodzi,

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 30 mar 2011, 00:21

rob555 pisze: Oczywiscie...chiptuning jest kompromisem. Zadowolenia z eksploatacji a osiagow.
Nigdy tego nie kwestionowalem. Uwazam ze klient musi byc swiadomy co robi.
Ciekaw tylko czy ile tunerów 'uświadamia' osobiście każdego klienta przed usługą i jej konsekwencjami w przyszłości czy raczej pozostawiają go w nieświadomości, często zapewniając że program to jedynie same plusy.
rob555 pisze: Twoje wyliczenia o zuzyciu sa bezzasadne. Opisujesz swoje negatywne odczucia w kontekscie calego miliona zmodyfikowanych aut.
Oczywiście podaję orientacyjnie wg mojego przebiegu w porównaniu do aut o przebiegu o połowe większym z tym samym silnikiem
rob555 pisze: Twoje auto nie bylo idealne bo nie bylo nowe (zreszta nowe tez sie psuja). Pisanie ze bylo super jest dyletanckie.
Nie masz odpowiedniej wiedzy i sprzetu by to zweryfikowac (zreszta tuner tez nie posiada chociazby sprzetu do mechanoskopii).
Oczywiście nie mówię że było idealne bo rzeczy idealnych nie ma :), chciałem tylko podkreślić, że nie wskazano mi żadnych przeciw skazań do wykonania programu, a zatem wnioskuję, że większość podzespołów mojego auta było w poprawnej kondycji.
rob555 pisze: Zauwaz ze zaczales psy wieszac na tunerze i zwaliles wszyskie wady fabryczne na jego program. A jedynie co mozna zarzucic Rogalowi to fakt ze jego soft przyspieszyl naturalne zuzycie kilku elementow.
I nie mowimy tu o peknieciu tloka czy zatarciu walka a o lekkim problemie zapiekania kierownic ktory dotyka prawie kazdego uzywanego AFN (seryjnego i modowanego).
Nie zwalam całej winy na tunera tylko podkreślam, że program był bezpośrednią przyczyną powstałych problemów lub przyczynił się do ich dużo wcześniejszego wystąpienia.
Chce tylko pokazać negatywne strony wykonania programu, a czy będzie to ta osoba czy inna skutki będą takie same.

Zobaczymy co się da z tym zrobić dalej, aby klient (czyli ja) był zadowolony :)

Gerwaziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gerwaziak » 30 mar 2011, 11:25

zchrobot pisze:Nie zwalam całej winy na tunera tylko podkreślam, że program był bezpośrednią przyczyną powstałych problemów lub przyczynił się do ich dużo wcześniejszego wystąpienia.
Tak czy inaczej wyszło Ci dużo taniej niż kupno 2.5 TDI :) Cudów ni ma. Jak chce się zrobić z dziadka lekkoatlatę to trzeba mu podać proszki które mogą przyprawić go o zawał serca (albo przynajmniej ciśnienie mu skoczy). Jak pikawa (lub coś innego) już niedomaga to mogą być problemy. Wyczyść co trzeba i pojedź do Rogala (lub kogoś innego jak do Rogala się zraziłeś) z prośbą o poprawki i zmniejszenie mocy maksymalnej i momentu. Może będzie lepiej.

Powtórzę co napisałem wcześniej w temacie - Audi daje tylko 2 lata gwarancji na NOWE auto! ÂŻaden tuner nie zagwarantuje, że po programie w 10cio latku nic się nie zepsuje. Moje poprzednie autko: 2.5 TDI miało 9 lat i często coś się w nim sypało a softu nikt nie robił.

Ja mimo wszystko się zdecyduję ale na delikatny program (210 km 430 nm). Auto jeździ nieźle i nie ma potrzeby robić z niego pocisku. Zastanawiam się tylko czy program lepiej robić u Rogala czy u Mastersa. Dlaczego niektórzy robią u Mastersa jeżeli cena jest wyraźnie wyższa a poziom usługi podobno taki sam? Czy może Masters ma coś więcej niż Rogal? Czy Maha Mastersa nie jest lepsza do hamowania automatów (podobno jest)? I czy przekłada się to na poprawność programu? (bo jeśli chodzi jedynie o poprawność pomiaru rzędu 1~2 km/nm to nie robi mi różnicy).

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 30 mar 2011, 11:41

Gerwaziak pisze: Tak czy inaczej wyszło Ci dużo taniej niż kupno 2.5 TDI :)
2.5 TDI stoją taniej niż 1.9 TDI kolego :)
Na Twoim miejscu nic bym nie zmieniał co Ci da te kilka km więcej. Seryjnie masz już ładną moc. Ja bym nic nie ruszał i cieszył się długą bezawaryjną jazdą, po co narażać coś co jest w porządku, ale to Twój wybór opinie możesz przeczytać w postach powyżej.
Gerwaziak pisze: ÂŻaden tuner nie zagwarantuje, że po programie w 10cio latku nic się nie zepsuje
Oczywiście że nikt nie zagwarantuje tego, ale też nikt nie zaprzeczy, że zużycie elementów po programie jest dużo większe niż bez.

pozdr

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 30 mar 2011, 12:39

zchrobot pisze: Oczywiście że nikt nie zagwarantuje tego, ale też nikt nie zaprzeczy, że zużycie elementów po programie jest dużo większe niż bez.

pozdr
A Ty swoje <rotfl>
Skad wiesz ze zuzycie jest duzo wieksze? Bo ze wieksze to sie zgodze. Natomiast nie ma badan ktore by jednoznacznie dowiodly o ile jest to zuzycie wieksze oraz w jakim stopniu przeklada sie na to wysilenie jednostki.

Ty opisujesz swoje doznania a ja Ci podam taki przyklad.
Sharan 98r AFN realne 600tys km przejechane wiekszosc na taxi. Turbina przypuszczalnie zmieniona w DE.
Poniewaz pojawial sie stary nr z odpalaniem na cieplym za jednym razem wlascicielowi zrobilem delikatnego moda.
Tak by zwawiej startowal i mniej palil.
To bylo pare lat temu. Jakos pol roku temu przyjechal na sprawdzenie. Na blacie ponad 850tys km.
Niestety z wlasnej glupoty musial robic glowice (pekla szklanka ktora cykala przez dobre 50tys km).
Przy okazji zregenerowal wtryski.

Auto jezdzi, pali mniej niz na serii, i gdyby nie fuckup szklanki (wina wlasciciela) to do niczego sie przyczepic nie mozna.

I jak w tym kontekscie widzisz te wieksze zuzycie?


Gerwaziak Marek (masters) zazwyczaj zrobi mocniej niz Rogal... a ktory jest lepszy to kwestia gustu, podobnie jak wybor miedzy COLA a PEPSI

Gerwaziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gerwaziak » 30 mar 2011, 12:46

zchrobot pisze: Oczywiście że nikt nie zagwarantuje tego, ale też nikt nie zaprzeczy, że zużycie elementów po programie jest dużo większe niż bez.
Zwiększenie zużycia jest pewnie wprost proporcjonalne do zwiększenia parametrów. Z dyskusji prowadzonej w tym temacie wynika tyle, że każdy musi sam ocenić celowość chipowania swojego auta biorąc pod uwagę aktualny przebieg i to jak długo ma zamiar nim pojeździć.
rob555 pisze:
Gerwaziak Marek (masters) zazwyczaj zrobi mocniej niz Rogal... a ktory jest lepszy to kwestia gustu, podobnie jak wybor miedzy COLA a PEPSI
W takim razie dla mnie lepszy będzie Rogal <okok>

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 30 mar 2011, 13:59

rob555 pisze: Skad wiesz ze zuzycie jest duzo wieksze? Bo ze wieksze to sie zgodze. Natomiast nie ma badan ktore by jednoznacznie dowiodly o ile jest to zuzycie wieksze oraz w jakim stopniu przeklada sie na to wysilenie jednostki.
Skoro nie ma badań więc równie dobrze mam rację swoim stwierdzeniem, a do tego to wynika z prostej logiki co opisuje poniżej.
rob555 pisze: I jak w tym kontekscie widzisz te wieksze zuzycie?
Jak wiadomo wyjątek potwierdza regułę :) chociaż z tego co piszesz i tak auto miało poważną awarię
rob555 pisze: Auto jezdzi, pali mniej niz na serii, i gdyby nie fuckup szklanki (wina wlasciciela) to do niczego sie przyczepic nie mozna.
Równie dobre są Twoje argumenty, a skąd niby to wina właściciela silnik bardziej wysilony więc i szybciej się cześć zużyła to chyba logiczne i nie trzeba nikomu udawadniać że jak się ciężej pracuje to się szybciej męczy czy ten argument też podważysz, a może Ty masz odwrotnie, że im więcej biegasz to jesteś bardziej wypoczęty :)

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 30 mar 2011, 16:49

Ehhh
zobacz co to popychacz hydrauliczny i dlaczego jak stuka nalezy go wymienic.
Rownie dobrze wlasciciel moglby rozrzadu nie zmieniac i jezdzic az pasek sie urwie....wtedy tez bys na chipsa zwalil awarie..?
A to nie wyjatek...AFN z modami i to wcale nie malymi jezdzi pelno.

CrocodileReggae
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 21 sty 2009, 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » 01 kwie 2011, 17:47

zchrobot - kolejnymi wypowiedziami dowodzisz swego dyletanctwa - co mi w zasadzie nie przeszkadza...

Ale na litość - nie doradzaj w dziale Tuning mechaniczny
AWX>> 171 KM 378 Nm by MR Motors

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 02 kwie 2011, 12:04

następny wszystko wiedzący się znalazł :) a pewnie ma program od dwoch misiecy :)
opieram sie na duzej wiedzy innych z tego forum nie tylko swojej więc ...

CrocodileReggae
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 21 sty 2009, 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » 02 kwie 2011, 23:54

zchrobot pisze:następny wszystko wiedzący się znalazł
pewnie że tak :P
zchrobot pisze:a pewnie ma program od dwoch misiecy
3 lata temu zachipowałem AHFa(142 KM 325 Nm) którym zrobiłem 80 tkm
w grudniu zachipowałem AWXa którym dopiero zrobiłem 10 tkm
zchrobot pisze:opieram sie na duzej wiedzy innych z tego forum nie tylko swojej więc ...
Zrób program u kogoś kto się na tym zna, ciesz się z mocy i opieraj się na swoich doświadczeniach.
AWX>> 171 KM 378 Nm by MR Motors

Gerwaziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gerwaziak » 18 kwie 2011, 15:48

Witam. Furka już pomodowana. Mam tylko lekkie obawy bo wyszło sporo więcej niż chciałem... Sądzicie, że to bezpieczny mod?

No ale teraz jeździ jak złoto <lol>

Obrazek

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 18 kwie 2011, 15:56

Gerwaziak, Gratuluje decyzji i ciesz się z nowego życia swojego samochodu :)
Przyrost w KM faktycznie spory, ale Nm wiele nie przybyło, więc dla skrzyni napewno bezpiecznie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja