[A6 C4] Problem z dystansami
[A6 C4] Problem z dystansami
Witam !
Mam problem z dystansami w samochodzie. Kółka i opony są ok, już to przerabiałem w innym temacie. Problem jest z samymi dystansami.
Samochód A6 C4 2,8l FWD.
Dystanse przód i tył po 18mm, rozstaw 5x112, otwór centrujący 57,1mm, materiał alu, dłuższe śruby w komplecie.
Z przodem problemów nie ma pasują idealnie. Z tyłu natomiast piasty są inne i dystans nie dochodzi do końca piasty, nie styka się z nią.
Przeszukałem forum i znalazłem dwie fotki forumowiczów:
Uploaded with ImageShack.us
Identyczna sytuacja u mnie na tyle. Zostaje szpara ok 2-3mm.
Co z tym fantem zrobić? Zostawić, toczyć dystans?
Piasty czyste, nie są pordzewiałe i wiem mniej więcej, że dystans opiera się o powierzchnie pochyłą w środku.
Ktoś miał już taki problem?
Mam problem z dystansami w samochodzie. Kółka i opony są ok, już to przerabiałem w innym temacie. Problem jest z samymi dystansami.
Samochód A6 C4 2,8l FWD.
Dystanse przód i tył po 18mm, rozstaw 5x112, otwór centrujący 57,1mm, materiał alu, dłuższe śruby w komplecie.
Z przodem problemów nie ma pasują idealnie. Z tyłu natomiast piasty są inne i dystans nie dochodzi do końca piasty, nie styka się z nią.
Przeszukałem forum i znalazłem dwie fotki forumowiczów:
Uploaded with ImageShack.us
Identyczna sytuacja u mnie na tyle. Zostaje szpara ok 2-3mm.
Co z tym fantem zrobić? Zostawić, toczyć dystans?
Piasty czyste, nie są pordzewiałe i wiem mniej więcej, że dystans opiera się o powierzchnie pochyłą w środku.
Ktoś miał już taki problem?
Wczoraj się na to na patrzyłem ale fakt, nie dokręcałem, nie chciałem nic spieprzyć, wkońcu alu.
Dystanse kupiłem razem z kołami, ściągniętymi z S6 C5 ale tam było quattro, inne piasty chyba i wszystko chyba przylegało, człowiek nie zwracał na to wtedy uwagi cholera więc pretensji do sprzedającego nie mogę mieć.
Ktoś miał taki problem czy zawsze dystanse przylegały do końca?
Dystanse kupiłem razem z kołami, ściągniętymi z S6 C5 ale tam było quattro, inne piasty chyba i wszystko chyba przylegało, człowiek nie zwracał na to wtedy uwagi cholera więc pretensji do sprzedającego nie mogę mieć.
Ktoś miał taki problem czy zawsze dystanse przylegały do końca?
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Siema, to są moje dystanse na tym foto ale nie rozumiem czegoś... jaka szpara 2-3mm ? Na tym foto nic takiego nie widze, na realu nie ma również żadnej "luki". Jedyna, wizualna różnica to to że średnica samego dystansu jest ciut mniejsza od piasty ale akurat to w niczym nie przeszkadza
Cała filozofia polega na tym że cała płaszczyzna dystansu ma przylegać po obu stronach idealnie, a pierścień centrujący ma za zadanie ustawić idealnie felgę w SPAM do piasty.
Nie wiem jak mogę pomóc bo nie widzę tutaj problemu...
Cała filozofia polega na tym że cała płaszczyzna dystansu ma przylegać po obu stronach idealnie, a pierścień centrujący ma za zadanie ustawić idealnie felgę w SPAM do piasty.
Nie wiem jak mogę pomóc bo nie widzę tutaj problemu...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Już teraz sam zgłupiałem. Dystanse są identyczne wszystkie 4, przód lewy i prawy koła i dystanse pasują.
Ale tył nie chce za Chiny wejść. Piasta czysta, szczotką drucianą jeszcze przejechana, smar dałem, żeby dystans się wślizgnął a i tak się piasta opiera o wskazane miejsce.
Fotka poniżej:
Uploaded with ImageShack.us
Po dokręceniu szpara nadal jest, więcej nie chce dokręcać koła bo boję się o gwinty, żeby nie pozrywać albo nie dystansów nie połamać.
Jutro jeszcze pojadę do chłopaków na wulkanizacje i się pogłowimy jeszcze raz.
Ale tył nie chce za Chiny wejść. Piasta czysta, szczotką drucianą jeszcze przejechana, smar dałem, żeby dystans się wślizgnął a i tak się piasta opiera o wskazane miejsce.
Fotka poniżej:
Uploaded with ImageShack.us
Po dokręceniu szpara nadal jest, więcej nie chce dokręcać koła bo boję się o gwinty, żeby nie pozrywać albo nie dystansów nie połamać.
Jutro jeszcze pojadę do chłopaków na wulkanizacje i się pogłowimy jeszcze raz.
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
To może z innej strony... próbowałeś założyć felgę bez dystansu ? W czym rzecz, dziwne że dystans pasuje z przodu a z tyłu nie pierścień centrujący piasty powinien być identyczny zarówno z przodu jak i z tyłu, to samo dotyczy dystansu bo ten to nic innego jak przedłużka piasty
Na siłę nic nie dokręcaj, to ma wejść i spasować bez najmniejszych oporów. Proponował bym zmierzyć suwmiarką dokładnie piastę i otwór dystansu przed ew. wizycie na tokarce
Na siłę nic nie dokręcaj, to ma wejść i spasować bez najmniejszych oporów. Proponował bym zmierzyć suwmiarką dokładnie piastę i otwór dystansu przed ew. wizycie na tokarce
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Sprawa narazie pominięta. Koła założone z tyłu bez dystansów a te prawdopodobnie idą do toczenia.
Nie wiadomo dlaczego na przednie piasty dystanse pasują a na tylne, nie napędzane nie.
Trudno się mówi, w tym tygodniu ogarnę u tokarza dystanse i autko będzie równo stało.
Dzięki za pomoc. Może komuś się temat na przyszłość przyda.
Edit i problemów ciąg dalszy
Po wizycie u tokarza i wytłumaczeniu problemu, rozwiązanie stoczyć tą pochyłość o tyle ile jest szpara czyli 2-3mm
Foto:
Pytanie, dystans 18mm bez pierścienia centrującego na tyle to bezpieczne rozwiązanie?
Jakieś pomysły Panowie bo już powoli nerwy siadają
Nie wiadomo dlaczego na przednie piasty dystanse pasują a na tylne, nie napędzane nie.
Trudno się mówi, w tym tygodniu ogarnę u tokarza dystanse i autko będzie równo stało.
Dzięki za pomoc. Może komuś się temat na przyszłość przyda.
Edit i problemów ciąg dalszy
Po wizycie u tokarza i wytłumaczeniu problemu, rozwiązanie stoczyć tą pochyłość o tyle ile jest szpara czyli 2-3mm
Foto:
Ale nowy problem w tym, że jeśli by to zrobił to prawdopodobnie pierścień centrujący odleci bo jest tak mało materiału tam.
Pytanie, dystans 18mm bez pierścienia centrującego na tyle to bezpieczne rozwiązanie?
Jakieś pomysły Panowie bo już powoli nerwy siadają
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Bombell,
Dystanse powinieneś przyłożyć ręką do piast i powinny leżeć jak ulał , żadnego ,dobijania , dociągania , dokręcania!!
Wszelkie niedopasowanie jest niedozwolone!
Sprawdzałeś płaszczyzne tylnej piasty względem osi ?
Cudów niema , może tylnia piasta w C4 rozchodzi się ku zewnętrznej okręgu w lekki stożek ?
Jak ma pierścień centrujący odpaść też jakoś niemoge zatrybić..
Dystanse powinieneś przyłożyć ręką do piast i powinny leżeć jak ulał , żadnego ,dobijania , dociągania , dokręcania!!
Wszelkie niedopasowanie jest niedozwolone!
Sprawdzałeś płaszczyzne tylnej piasty względem osi ?
Cudów niema , może tylnia piasta w C4 rozchodzi się ku zewnętrznej okręgu w lekki stożek ?
Jak ma pierścień centrujący odpaść też jakoś niemoge zatrybić..
Tocząc dystans 3mm w miejscu zaznaczonym strzałką dobijemy się do pierścienia centrującego więc nie będzie się miał na czym trzymać.
Jutro zrobię fotki piasty.
Rozważam też sprzedaż felg w cholere bo już naprawdę nie mam siły. "Fachmani" pożal się boże w dwóch stacjach rozkładają ręce i nikt pomóc nie chce. A jeździć ze sporo węższym tyłkiem raczej mi się nie uśmiecha.
Pomysł też miałem na nowe dystanse ale jaką mam gwarancję, że nie będzie tego samego?
[ Dodano: 2011-04-05, 09:56 ]
Nikt z użytkowników C4 nie miał takich problemów z dystansami?
Jutro zrobię fotki piasty.
Rozważam też sprzedaż felg w cholere bo już naprawdę nie mam siły. "Fachmani" pożal się boże w dwóch stacjach rozkładają ręce i nikt pomóc nie chce. A jeździć ze sporo węższym tyłkiem raczej mi się nie uśmiecha.
Pomysł też miałem na nowe dystanse ale jaką mam gwarancję, że nie będzie tego samego?
[ Dodano: 2011-04-05, 09:56 ]
Nikt z użytkowników C4 nie miał takich problemów z dystansami?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga