Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6 Tdi] Kilka pytań na temat chip tuningu

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 28 mar 2011, 13:41

Kolejną sprawą jest to, i nie chodzi mi o Ciebie żebyś nie poczuł sie urażony,
że do chiptuningu auto musi być 100% sprawne technicznie,
bo ewentualne niedomagania po chipie mogą się nasilić i wyjść w postaci np. takiego pęknięcia tłoka.
Jeśli auto nie jest na 100% sprawne to dobry tuner nawet się nie podejmuje wykonania programu :)

[ Dodano: 2011-03-28, 13:44 ]
Gerwaziak pisze:Rob555 wcześniej w tym temacie pisał, że 1.9 były pancerne i dobrze znosiły tuning więc problem z 2.7 może być większy.

Jakiś pomysł ile może kosztować regenaracja (czyszczenie) układu dolotowego w C6?

Może po prostu po zrobieniu chipa podjechać raz w roku na hamownię do Rogala i sprawdzić czy wszystko jest ok?
Mój chip oraz kolegi wykonywany był właśnie u Rogala więc sam sobie odpowiedź czy warto jeździć akurat w to miejsce.
Opinie na temat wykonania przez niego programu są podzielone nawet w podanym przeze mnie linku do forum Audi A4 można poczytać o ewentualnych popełnionych przez niego błędach, tam są logi mojego silniczka po programie.

Gerwaziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gerwaziak » 28 mar 2011, 14:07

zchrobot pisze: Mój chip oraz kolegi wykonywany był właśnie u Rogala więc sam sobie odpowiedź czy warto jeździć akurat w to miejsce.
Opinie na temat wykonania przez niego programu są podzielone nawet w podanym przeze mnie linku do forum Audi A4 można poczytać o ewentualnych popełnionych przez niego błędach, tam są logi mojego silniczka po programie.
A Rogalowi podobno zdarzało się poprawiać Mastersa...

Co do forum A4 - czekam na aktywację i pełny dostęp więc na razie nie mam wglądu w ten wątek.

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 28 mar 2011, 14:08

Gerwaziak pisze:
zchrobot pisze: Mój chip oraz kolegi wykonywany był właśnie u Rogala więc sam sobie odpowiedź czy warto jeździć akurat w to miejsce.
Opinie na temat wykonania przez niego programu są podzielone nawet w podanym przeze mnie linku do forum Audi A4 można poczytać o ewentualnych popełnionych przez niego błędach, tam są logi mojego silniczka po programie.
A Rogalowi podobno zdarzało się poprawiać Mastersa...

Co do forum A4 - czekam na aktywację i pełny dostęp więc na razie nie mam wglądu w ten wątek.
a gdzie kolego Ty robiłeś swojego chipa ?

Gerwaziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gerwaziak » 28 mar 2011, 14:18

Ja jeszcze nie robiłem - przeczytaj wątek od początku. Ale pewnie będę robił u Rogala. Ma opinie takie jak Master's a trochę niższe stawki. Poproszę go o delikatny program.

Ty u siebie miałeś dość konkretne doładowanie - 27% wzrost mocy masymalnej. Mi wystarczy 15-20%. Myślę, że nie bez znaczenia jest również wiek i przebieg auta.

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 28 mar 2011, 14:35

Gerwaziak pisze:Ja jeszcze nie robiłem - przeczytaj wątek od początku. Ale pewnie będę robił u Rogala. Ma opinie takie jak Master's a trochę niższe stawki. Poproszę go o delikatny program.

Ty u siebie miałeś dość konkretne doładowanie - 27% wzrost mocy masymalnej. Mi wystarczy 15-20%. Myślę, że nie bez znaczenia jest również wiek i przebieg auta.
czy konkretne ? wg Rogala jak najbardziej dopuszczalne :)
jasne ogólnie czynników jest dość pokaźna liczba :) w dużej mierze nie do przewidzenia mam nadzieję, że w Twoim przypadku będzie wszystko dobrze przez długie lata :)

Gerwaziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gerwaziak » 28 mar 2011, 14:54

A Ty u siebie wgrałeś już seryjny soft czy dalej jeździsz na chipie?

Jeżeli dobrze rozumiem to przy mniejszym zwiększeniu mocy (np. nie 0 45 km a o 20 km) układ dolotowy będzie się wolniej zasyfiał?

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 28 mar 2011, 15:13

Gerwaziak pisze:A Ty u siebie wgrałeś już seryjny soft czy dalej jeździsz na chipie?

Jeżeli dobrze rozumiem to przy mniejszym zwiększeniu mocy (np. nie 0 45 km a o 20 km) układ dolotowy będzie się wolniej zasyfiał?
wątpię czy to bardzo coś zmieni od Rogala uzyskałem odp albo będę jeździł non stop dynamicznie albo przy spokojniejszej jeździe będę miał cały czas co x km czyszczenie turbiny dolotu więc jestem z góry skazany na dodatkowe koszta eksploatacyjne o ile nie padnie w końcu sama turbina u mnie to koszt regeneracji (800zł)
nowa 2500zł jest prosta w budowie. U Ciebie to już pewnie ze zmienna geometrią jest więc koszta sporo wyższe będą. Ale to oczywiście może Ci się nie zdarzyć natomiast mogą się pojawić inne problemy które u mnie w ogóle się nie pojawią. Mamy inne zupełnie silniki przecież.

ps nie wiem czy benzyna ma problem z zabrudzaniem się dolotu to raczej przypadłość diesli i nagaru jaki powstaje przy spalaniu ropy

CrocodileReggae
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 21 sty 2009, 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » 28 mar 2011, 23:34

Gerwaziak, nie cykaj się...
bądź twardy :)
2,7 tdi w quattro i tipie potrzebuje programu do prawidłowego funkcjonowania...
AWX>> 171 KM 378 Nm by MR Motors

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 28 mar 2011, 23:37

CrocodileReggae pisze:Gerwaziak, nie cykaj się...
bądź twardy :)
2,7 tdi w quattro i tipie potrzebuje programu do prawidłowego funkcjonowania...
nie cykaj kolega później da Ci pieniążki na ewentualny remont silnika hehe

Gerwaziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gerwaziak » 29 mar 2011, 06:27

Program można wgrać a potem wrócić do starego softu jak zajdzie potrzeba. Wszystko na raz się nie zepsuje.

Dla mnie najważniejsze żeby nie wykrzaczył się jak będzie noc i 400 km od Warszawy.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 29 mar 2011, 08:43

Zasyfienie dolotu i zbieranie nagaru to problem diesli również bez chipa,
jak jeździ się spokojnie i nie dajesz turbinie się rozwinąć co jakiś czas to zawsze układ masz zawalony nagarem.
Wynika to ze zbyt dużej dawki paliwa względem powietrza,
paliwko sie nie dopala i zostaje w postaci nalotu na całym układnie wydechowym,
a oznaką tego jest kopcenie.
Jak program jest dobrze zrobiony a sam układ paliwowy sprawny nie ma prawa kopcić,
a co za tym idzie nie ma sie czym zasyfić.
Z drugiej strony po co robić program w aucie jak i tak sie go nie wykorzystuję?

Gerwaziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gerwaziak » 29 mar 2011, 09:26

sebastian855 pisze:Z drugiej strony po co robić program w aucie jak i tak sie go nie wykorzystuję?
No właśnie. Mi program jest potrzebny żeby powyprzedzać sobie bezpiecznie jak raz na miesiąc jadę w jakąś dłuższą trasę. Ale nawet wtedy nie przekraczam 140-160 km/h. Pytanie czy wystarczy pogonić go raz na miesiąc-dwa żeby się wyczyścił? Wcześniej też jeździłem dieslem (A6 C5 2,5 TDI 150 km) i problemu nie było ale mocy trochę brakowało (w aktualnym autku jest jej znacznie więcej).

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 29 mar 2011, 09:34

sebastian855 pisze:Zasyfienie dolotu i zbieranie nagaru to problem diesli również bez chipa,
jak jeździ się spokojnie i nie dajesz turbinie się rozwinąć co jakiś czas to zawsze układ masz zawalony nagarem.
Wynika to ze zbyt dużej dawki paliwa względem powietrza,
paliwko sie nie dopala i zostaje w postaci nalotu na całym układnie wydechowym,
a oznaką tego jest kopcenie.
Jak program jest dobrze zrobiony a sam układ paliwowy sprawny nie ma prawa kopcić,
a co za tym idzie nie ma sie czym zasyfić.
Z drugiej strony po co robić program w aucie jak i tak sie go nie wykorzystuję?
Nie zawsze można 'wykorzystać ' program czasami chce się jechać płynnie aby uzyskać niskie spalanie po to też ma się diesla.
Czyli wynika z tego co napisałeś powyżej że Rogal nie umie zatem wykonać dobrze programu auto dymi dość pokaźnie powyżej 3000 obrótów od samego początku jak tylko zrobił w jego ocenie to 'normalne'.
Teraz porównanie dolot był czyszczony przed chipem autko 10letnie miało mniejsze zanieczyszczenie układu niż po 2 letnim okresie po chipie teraz znów czyściłem dolot.
Ale nic dziwnego skoro dawka paliwa jest zwiększona w całym zakresie obrotów a nie zawsze muszę jeździć z butem w podłodze jak to sugerował tuner albo będziesz jeździł ostro albo będziesz czyścił układ dolotowy co x km, więc ja się pytam co to za program skoro zmusza mnie do agresywnej jazdy non stop żeby nie mieć kosztów nie wspominając wtedy o kosztach spalanego paliwa które rośnie niebotycznie nawet jak dla 1.9 TDI

[ Dodano: 2011-03-29, 11:49 ]
Gerwaziak pisze:
sebastian855 pisze:Z drugiej strony po co robić program w aucie jak i tak sie go nie wykorzystuję?
No właśnie. Mi program jest potrzebny żeby powyprzedzać sobie bezpiecznie jak raz na miesiąc jadę w jakąś dłuższą trasę. Ale nawet wtedy nie przekraczam 140-160 km/h. Pytanie czy wystarczy pogonić go raz na miesiąc-dwa żeby się wyczyścił? Wcześniej też jeździłem dieslem (A6 C5 2,5 TDI 150 km) i problemu nie było ale mocy trochę brakowało (w aktualnym autku jest jej znacznie więcej).
Ja jeżdze dwa razy w tygodniu dłuższą trasę po 150km i jak widać to nie wystarczyło wieć odp sobie sam

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 29 mar 2011, 18:53

Mozna bylo zrobic mniejsze zadymienie ale wtedy okazalo by sie ze bez dymu ledwie 130KM auto wydala...zaplacilbys za taki program??

Uklad wtryskowy po 12latach i realnych pewnie 400tys km nie jest w stanie dotrysnac idealnie w punkt dawki na kazdym cyl.
Zamiast wieszac psy na Rogalu trzeba by moze zregenerowac wtryski albo wymienic na swieze 216
Wtedy problem kopcenia i zapiekania powinien zniknac samoistnie...
A to ze po chipsie wszelkie wady ukryte wychodza to normalne. I to nie jest wina tunera.

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 29 mar 2011, 18:59

rob555 pisze:Mozna bylo zrobic mniejsze zadymienie ale wtedy okazalo by sie ze bez dymu ledwie 130KM auto wydala...zaplacilbys za taki program??

Uklad wtryskowy po 12latach i realnych pewnie 400tys km nie jest w stanie dotrysnac idealnie w punkt dawki na kazdym cyl.
Zamiast wieszac psy na Rogalu trzeba by moze zregenerowac wtryski albo wymienic na swieze 216
Wtedy problem kopcenia i zapiekania powinien zniknac samoistnie...
A to ze po chipsie wszelkie wady ukryte wychodza to normalne. I to nie jest wina tunera.
bzdura kolego przy dobrym programie nie będzie dymienia i auto będzie miało nadal 140km bez wzgledu na jego wiek poprostu jest ustawiona za duża dawka paliwa i jest to błąd tunera niedługo będę miał to skorygowane programem i podzielę się wynikiem
zajrzyj na link do forum audi A4 który podałem oraz na moje logi dynamiczne o ile coś z nich umiesz wywnioskować a później dopiero zabieraj głos :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja