[A6 C4] podnoszenie mocy w AEL-u
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 mar 2011, 15:33
- Lokalizacja: szczecin
[A6 C4] podnoszenie mocy w AEL-u
wita.od pare miesiecy jestem posiadaczem c4 2.5tdi 140km+6manual.mimo wieku(16lat)auto zbiera sie bardzo dobrze,silnik ladnie pracuje(moze poza wolnymi obrotami),na nawigacji osiagam 204km/h na plaskim i bez wiatru.na zegarach mam wtedy 210 stad wnioskuje ze ogolnie naped+turbina sa dobre.oczytalem sie sporo w necie.mysle o komplecie naprawczym boscha do wtryskiwaczy(koncowki,trzpienie itp) badz cale nowe wtryskiwacze Fratelli Bosiio 216+zmiana programu do tego.najwazniejsze dla mnie sa trwalosc i niezawodnosc a potem dopiero moc.starczy mi 20-30km wiecej i troche lepszy moment.jakie macie rady dla mnie kochani???ps.powyzsze predkosci mierzone zawsze i tylko na niemieckich autostradach(najczesciej A-20):)).pozdrawiam i przepraszam jak cos nie tak ale jestem tu wlasnie pierwszy raz.
polakmaly35
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 sty 2009, 20:18
- Lokalizacja: Warszawa
no to ja CI radzę tak szybko nie jeździć szesnastoletnim samochodem - nieekologiczne a jeszcze bardziej niebezpiecznepolakmaly35 pisze:.jakie macie rady dla mnie

czemu chcesz wtryski robić - dymi?
Jedź do dobrego tunera na chipa i tyle...polakmaly35 pisze:.najwazniejsze dla mnie sa trwalosc i niezawodnosc a potem dopiero moc.starczy mi 20-30km wiecej i troche lepszy moment.
AWX>> 171 KM 378 Nm by MR Motors
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 sty 2009, 20:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Rocznik: 1992
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
CrocodileReggae pisze:no to ja CI radzę tak szybko nie jeździć szesnastoletnim samochodem - nieekologiczne a jeszcze bardziej niebezpieczne
i znowu kolejny przykład szykanowania c4 , oj ciekawe jak twoj pasacik awx 1xx km
w czasie szybkiej jazdy wpadnie w troszke wiekszą dziurke i ojjj urwie mu sie aluminiowy wahacz - co wtedy


co do wtrysków piszecie ze jak nie leja to poco zmieniać - ale jak sie chce podnieść moc najpierw trzeba sprawdzić czy wtryski wogole były ruszane od nowości - w co wątpie - a jak co to wiadomo lepiej je sprawdzić , ale jak kolega nie chce iśc na latwizne to lepiej wymienić końcówki
możesz coś wiecej powiedzieć o roznicy w spalaniu /mocy i kopceniu na tych 230 ?arekr22 pisze:Jak juz chcesz zmieniac wtryski
to zakladaj 0.230
koszt podobny co 0.216
czy te wartości jakoś masakrycznie sie zmieniają w porownaniu do 216 ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 sty 2009, 20:18
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli turbo ma zostać ori - to nie ma sensu zakładać 230...arekr22 pisze:Jak juz chcesz zmieniac wtryski
to zakladaj 0.230
koszt podobny co 0.216
pozatym 0.216 maja podobny wydatek co orginalne AELa
Pod sam program 216 stykają
2. 230 - fratelli bosio - różnie bywa ostatnimi czasy z jakością
a 216 można zapodać ori boscha - super trwałe, raczej na nie nie ma reklamacji
Po programie będzie podobne spalanie.możesz coś wiecej powiedzieć o roznicy w spalaniu /mocy i kopceniu na tych 230 ?
czy te wartości jakoś masakrycznie sie zmieniają w porownaniu do 216 ?
Moc na 216/230 po programie będzie zbliżona.
Jeśli chcesz iść w stronę mocy to 230 + duża suszarka + ic
Tu gt22
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=8301
AWX>> 171 KM 378 Nm by MR Motors
Witam...Jestem tu nowy i mam kilka pytań na ile takiego AEL można przerobić tak ostro,żeby jeszcze pojeździł troszkę...
?Mam audi A4 AFN na 198/412 zrobione już 35kk i nadal lata bezawaryjnie i jest dobrze,ale chciałbym zmienić na coś bardziej komfortowego i myślałem nad AEL 4x4...Wiem że one mają seryjnie wydajną pompę(sekcję 11tkę) i wtryski 0,210,lecz wtryski założe od swojego 0,260 i jakie turbo do tego odpowiednie wsadzić????Jakie moce uzyskał już ktoś w PL???pozdrawiam i mokrego życzę:)

- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Rocznik: 1992
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
kolego wszystko zalezy od tego ile chcesz włożyć w tuning samego silnika
1000-1200 - ? - sam chip , mozna dojśc do ok 160 - 180 kucy , ale jest z tym róznie ( zależne od stanu silnika i osprzetu)
2000 ? chip + wtryski 216 najodpowiedniejszy układ do zwyklego turbo
czy ~3000 i wiecej lub mniej czasami wszystko zalezy od czesci ? chip + wtryski + inne turbo i inne graty - intercooler kolektor wydechowy no i wtryski 230 turbo k16 albo k24 , albo mozna modzić jeszcze z vtg bo wtedy bedzie lepszy dół , ale znowu może odzywać sie 2 mas
niestety wszystko zalezy od woli właściciela i jego checi na ładowanie kaski "w tylko" auto i jakby nie patrzeć juz nie pierwszej mlodości
Osobiście mysle że najrozsadniejszym posunieciem jest chip na jakieś 175 kucy i 360-380nm
i końcowki boscha 216 , regeneracja ori turbo i wywalenie kata
btw kiedys spotkalem własciciela volvo v70 z ael'em pod maską i opowiadam mi że też na forum volvo dość w nim grzebią
a co najlepsze jego brat posiada vw t4 caravelke z 2.5 tdi 102km i ktorą smiaga do de. czesto i mowił że przy 600 tys , zastosowal stage 2 - chip wtryski i wycisneło mu 179kucy
a co najlepsze mowi że ten t4 ma teraz 860 tys nalatane i silnik jest dalej zdrowiuski
1000-1200 - ? - sam chip , mozna dojśc do ok 160 - 180 kucy , ale jest z tym róznie ( zależne od stanu silnika i osprzetu)
2000 ? chip + wtryski 216 najodpowiedniejszy układ do zwyklego turbo
czy ~3000 i wiecej lub mniej czasami wszystko zalezy od czesci ? chip + wtryski + inne turbo i inne graty - intercooler kolektor wydechowy no i wtryski 230 turbo k16 albo k24 , albo mozna modzić jeszcze z vtg bo wtedy bedzie lepszy dół , ale znowu może odzywać sie 2 mas
niestety wszystko zalezy od woli właściciela i jego checi na ładowanie kaski "w tylko" auto i jakby nie patrzeć juz nie pierwszej mlodości
Osobiście mysle że najrozsadniejszym posunieciem jest chip na jakieś 175 kucy i 360-380nm
i końcowki boscha 216 , regeneracja ori turbo i wywalenie kata
btw kiedys spotkalem własciciela volvo v70 z ael'em pod maską i opowiadam mi że też na forum volvo dość w nim grzebią
a co najlepsze jego brat posiada vw t4 caravelke z 2.5 tdi 102km i ktorą smiaga do de. czesto i mowił że przy 600 tys , zastosowal stage 2 - chip wtryski i wycisneło mu 179kucy
a co najlepsze mowi że ten t4 ma teraz 860 tys nalatane i silnik jest dalej zdrowiuski
Łan tu sri TDI :mrgreen: