Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] [a6 c5] downpipe w 1.8T z 1998r

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

[ A6 C5] [a6 c5] downpipe w 1.8T z 1998r

Post autor: Adriano007 » 14 mar 2011, 21:16

Witam. Jeżdżę A6 C5 1.8T z 1998r. Co prawda samochód wystawiłem na sprzedaż ale jeśli nie dostane za niego tyle ile chce to zostawiam go dla siebie. Za tydzień samochód wędruje na serwis czyli podstawowa wymiana zużytych wszystkich części, płynów itp. U mnie wszystko musi być jak w zegarku- dziadostwa nie sprzedam nikomu gdyż to nie w moim stylu ale nie o tym tutaj. Przy okazji serwisu wpadłem na pomysł aby troszkę chociaż poprawić osiągi w swojej A6 i wpadłem na pomysł by zamontować u siebie downpipe. I teraz pytam
- czy zamontowanie downpipe spowoduje chociaż minimalny wzrost mocy?
- czy turbina będzie lepiej słyszalne podczas wkręcania się (nie chodzi mi o wiejski ryk silnika)?
- jaka średnica tej rury będzie najoptymalniejsza dla mnie tzn. 2,5'' cala, a może 2,75 czy 3,0 cala?
- z jakiej stali najlepiej kupić downpipe?
- czy warto inwestować w takie cudo jeśli silnik do tej pory nie był modzony i nie wiem czy w przyszłości jeszcze go zmodze.

Dzięki za pomoc w temacie.

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 16 mar 2011, 08:40

- 5 może 10 km. Nie na tyle dużo żebyś to jakoś specjalnie odczuł.
- Będzie.
- Zależy od turbiny. Ogólnie im większa średnica tym lepiej ale też przesadzać nie ma co.
- Z kwasówki najlepiej.
- Osobiście jeżeli nie miałbym pewności że w przyszłości bd dalej modził to moim zdaniem nie warto. Ale to jest Twój czas i Twoje pieniądze.

Co to masz za silnik konkretnie?? AEB??

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 16 mar 2011, 09:55

Tak silnik mam AEB. Dlatego też zastanawiam sie czy warto iść w taki mod tym bardziej że nie jest to zbyt tanie. Ale z drugiej strony od kilku miesięcy zaobserwowałem że jak dodaję lekko gazu i puszczam to właśnie z rejonu sondy lambda słyszalny jest taki terkot. Na początku myślałem że to turbina ale chyba nie gdyż nawet jak obroty silnika przy dodaniu gazu nie przekraczają 2000 to ten dźwięk jest słyszalny. Więc taki downpipe nie dość że zaprzestałby temu terkotowi to jeszcze coś tam namieszałby z mocą, dźwiekiem turbiny.

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 16 mar 2011, 10:50

Jak chcesz podnieść moc w tym 1.8t bez wydawanie większej gotówki to rób chipsa.

Skąd pomysł że dp zniweluje "terkotanie"??

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 16 mar 2011, 11:19

Ale chips swoje też kosztuje. A co do terkotania t to są moje domniemania, wszystko się okaże podczas serwisu. Tylko że zanim ewentualnie zakupie coś takiego to chciałbym poznać opinie forumowiczów

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 16 mar 2011, 11:27

Taniej a na pewno efektywniej wyjdzie chips.

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 16 mar 2011, 11:36

To według ciebie ile taki zabieg jak chips kosztuje do silnika 1.8T- interesowało by mnie 180km

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 16 mar 2011, 11:44

500- 1000 zeta.

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 16 mar 2011, 18:53

Aha to tak jak myslałem nie malo. Downpipe mam za 300 zł od gościa z A4 forum

CrocodileReggae
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 21 sty 2009, 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » 17 mar 2011, 18:11

do samego chipa dp nie jest aż tak potrzebny...
do serii zakładać to trochę strata czasu i pieniędzy
Adriano007 pisze:od kilku miesięcy zaobserwowałem że jak dodaję lekko gazu i puszczam to właśnie z rejonu sondy lambda słyszalny jest taki terkot
może kata już słychać...
AWX>> 171 KM 378 Nm by MR Motors

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 17 mar 2011, 19:06

CrocodileReggae pisze:
Adriano007 pisze:od kilku miesięcy zaobserwowałem że jak dodaję lekko gazu i puszczam to właśnie z rejonu sondy lambda słyszalny jest taki terkot
może kata już słychać...
Też o tym pomyślałem...

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 17 mar 2011, 21:05

No w sumie racja może to katalizator się sypie. A w mojej A6 w którym jest on miejscu, to jest ta puszka przy sądzie lambda, czy może jest on pod podwoziem?

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 17 mar 2011, 22:23

Szukaj na rurze wylotowej. Pod podwoziem powinno być.

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 18 mar 2011, 21:25

A jeśli okaże sie że to katalizator to co myślicie o takim zamienniku?

http://moto.allegro.pl/katalizator-zami ... 58292.html

Jest to puszka wewnątrz rura aluminiowa- w sumie z powodu braku kata spaliny będą łatwiej odchodzić na zewnątrz- tzn tak sie mi wydaje. Aha no i jest to cenowa alternatywa dla downpipe i oryginalnego katalizatora. Bo strumienica to chyba nie zbyt dobry pomysł no nie?

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 19 mar 2011, 08:57

Jest to dobra opcja. I chyba najbardziej popularna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja