[ A6 C5] [a6 c5] downpipe w 1.8T z 1998r
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
[ A6 C5] [a6 c5] downpipe w 1.8T z 1998r
Witam. Jeżdżę A6 C5 1.8T z 1998r. Co prawda samochód wystawiłem na sprzedaż ale jeśli nie dostane za niego tyle ile chce to zostawiam go dla siebie. Za tydzień samochód wędruje na serwis czyli podstawowa wymiana zużytych wszystkich części, płynów itp. U mnie wszystko musi być jak w zegarku- dziadostwa nie sprzedam nikomu gdyż to nie w moim stylu ale nie o tym tutaj. Przy okazji serwisu wpadłem na pomysł aby troszkę chociaż poprawić osiągi w swojej A6 i wpadłem na pomysł by zamontować u siebie downpipe. I teraz pytam
- czy zamontowanie downpipe spowoduje chociaż minimalny wzrost mocy?
- czy turbina będzie lepiej słyszalne podczas wkręcania się (nie chodzi mi o wiejski ryk silnika)?
- jaka średnica tej rury będzie najoptymalniejsza dla mnie tzn. 2,5'' cala, a może 2,75 czy 3,0 cala?
- z jakiej stali najlepiej kupić downpipe?
- czy warto inwestować w takie cudo jeśli silnik do tej pory nie był modzony i nie wiem czy w przyszłości jeszcze go zmodze.
Dzięki za pomoc w temacie.
- czy zamontowanie downpipe spowoduje chociaż minimalny wzrost mocy?
- czy turbina będzie lepiej słyszalne podczas wkręcania się (nie chodzi mi o wiejski ryk silnika)?
- jaka średnica tej rury będzie najoptymalniejsza dla mnie tzn. 2,5'' cala, a może 2,75 czy 3,0 cala?
- z jakiej stali najlepiej kupić downpipe?
- czy warto inwestować w takie cudo jeśli silnik do tej pory nie był modzony i nie wiem czy w przyszłości jeszcze go zmodze.
Dzięki za pomoc w temacie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
- 5 może 10 km. Nie na tyle dużo żebyś to jakoś specjalnie odczuł.
- Będzie.
- Zależy od turbiny. Ogólnie im większa średnica tym lepiej ale też przesadzać nie ma co.
- Z kwasówki najlepiej.
- Osobiście jeżeli nie miałbym pewności że w przyszłości bd dalej modził to moim zdaniem nie warto. Ale to jest Twój czas i Twoje pieniądze.
Co to masz za silnik konkretnie?? AEB??
- Będzie.
- Zależy od turbiny. Ogólnie im większa średnica tym lepiej ale też przesadzać nie ma co.
- Z kwasówki najlepiej.
- Osobiście jeżeli nie miałbym pewności że w przyszłości bd dalej modził to moim zdaniem nie warto. Ale to jest Twój czas i Twoje pieniądze.
Co to masz za silnik konkretnie?? AEB??
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Tak silnik mam AEB. Dlatego też zastanawiam sie czy warto iść w taki mod tym bardziej że nie jest to zbyt tanie. Ale z drugiej strony od kilku miesięcy zaobserwowałem że jak dodaję lekko gazu i puszczam to właśnie z rejonu sondy lambda słyszalny jest taki terkot. Na początku myślałem że to turbina ale chyba nie gdyż nawet jak obroty silnika przy dodaniu gazu nie przekraczają 2000 to ten dźwięk jest słyszalny. Więc taki downpipe nie dość że zaprzestałby temu terkotowi to jeszcze coś tam namieszałby z mocą, dźwiekiem turbiny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 sty 2009, 20:18
- Lokalizacja: Warszawa
do samego chipa dp nie jest aż tak potrzebny...
do serii zakładać to trochę strata czasu i pieniędzy
do serii zakładać to trochę strata czasu i pieniędzy
może kata już słychać...Adriano007 pisze:od kilku miesięcy zaobserwowałem że jak dodaję lekko gazu i puszczam to właśnie z rejonu sondy lambda słyszalny jest taki terkot
AWX>> 171 KM 378 Nm by MR Motors
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
A jeśli okaże sie że to katalizator to co myślicie o takim zamienniku?
http://moto.allegro.pl/katalizator-zami ... 58292.html
Jest to puszka wewnątrz rura aluminiowa- w sumie z powodu braku kata spaliny będą łatwiej odchodzić na zewnątrz- tzn tak sie mi wydaje. Aha no i jest to cenowa alternatywa dla downpipe i oryginalnego katalizatora. Bo strumienica to chyba nie zbyt dobry pomysł no nie?
http://moto.allegro.pl/katalizator-zami ... 58292.html
Jest to puszka wewnątrz rura aluminiowa- w sumie z powodu braku kata spaliny będą łatwiej odchodzić na zewnątrz- tzn tak sie mi wydaje. Aha no i jest to cenowa alternatywa dla downpipe i oryginalnego katalizatora. Bo strumienica to chyba nie zbyt dobry pomysł no nie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt: