Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Ustawienie pompy wtryskowej

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zaku75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 paź 2010, 20:11
Lokalizacja: Czeladź CITY

[ A6 C5 2.5 Tdi] Ustawienie pompy wtryskowej

Post autor: zaku75 » 12 mar 2011, 19:56

Witam
Nie wiem jakim cudem ale dziś poluzowała mi się nakrętka od koła pasowego pompy wtryskowej. Najlepsze jest to iż jest tam miejsce na klin ale go nie było i ponoć nie ma, czy są jakieś znaki lub jak mozna najszybciej w miarę ustawic pompe by autko odpaliło, czy przestawiając co zabek na pompie(dzis tak robiłem ale nie załapała) powinno zapalić, jak poluzuje wtrysk to paliwo tryska nawet mocno ale podejrzewam że nie podaje w tym momencie co powinna i czy byłby jakiś błąd bo nie mam żadnego na vagu,
Pozdrawiam

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 12 mar 2011, 21:56

Niestety kolego, ale chyba nie minie Cię kalibracja w serwisie. Innej możliwości nie ma... Może metodą prób i błędów uda Ci się trafić akurat w to miejsce, ale wątpię, że będziesz miał tyle cierpliwości <stres>

Rafalsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 lut 2011, 13:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Rafalsky » 14 mar 2011, 17:03

Kolego niestety będziesz musiał się udać do pompiarza, lub na serwis bo sam tego nie ustawisz i nie próbuj regulować tak jak pisałeś bo narobisz szkód

Awatar użytkownika
skype
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 18 lut 2011, 21:02
Lokalizacja: Katowice/Śląskie

Post autor: skype » 15 mar 2011, 02:27

pompe musisz ustawic na blokade albo na dlugi srubokręt potem sobie ustawisz kat wtrysku zeby autko ladnie chodzilo , tutaj ci wrzucilem zebys wiedzial co i jak grzebac http://rapidshare.com/files/452592805/r ... 180ps_.pdf

Rafalsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 lut 2011, 13:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Rafalsky » 15 mar 2011, 06:36

skype pisze:pompe musisz ustawic na blokade albo na dlugi srubokręt
No bardzo jestem ciekawy jak to zrobisz jak przesunęło się koło pasowe pompy względem osi...

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 15 mar 2011, 07:10

Skype. Podałeś link do regulacji konta wtrysku a chodzi o ustawienie podstawowe pompy.
zaku75
Kalibracji pompy może dokonać serwis bosch, nie ustawisz pompy samodzielnie, nie słyszałem żeby ktoś tego dokonał w własnym garażu bez odpowiedniego sprzętu. Jestem ciekawy w jaki sposób śruba odkręciła się sama? jak na razie jesteś pierwszy. Jeszcze nie słyszałem o podobnym przypadku samo odkręcenia.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 15 mar 2011, 09:13

Kolega zaku75 sam ją pewnie odkręcił przez pomyłkę, a teraz nie chce się przyznać <milczek> (zresztą kto by się przyznał <lol> )
Co do ustawienia feralnego koła- fakt- bosch z pewnością sobie poradzi, i skasuje nie wiadomo ile.
Wydaje mi się że jest szansa na wstępne ustawienie tego koła tak- aby uruchomić silnik, po czym doregulować kąt wtrysku po kontroli vagiem. Nigdy tego nie robiłem, ale można spróbować :], przynajmniej nic nie kosztuje.

Rafalsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 lut 2011, 13:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Rafalsky » 15 mar 2011, 13:35

Koło trzeba skalibrować z czujnikiem położenia wałka pompy a w garażowych warunkach jest to niemożliwe :]

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 15 mar 2011, 20:07

piotras72 Jak chcesz zsynchronizować wałek z zębatką pompy za pomocą vaga skoro nie wiemy jaki jest punkt zerowy pompy <mysli>
A zębatka pompy została zruszona mechanicznie jednym słowem pompa na stół diagnostyczny w firmie Bosch.
zaku75 zadzwoń do serwisu boscha i zapytaj ile by kosztowała synchronizacja pompy, i nie kombinuj bo sobie większej biedy narobisz powodzenia.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 16 mar 2011, 10:09

dawid77,
Jak chcesz zsynchronizować wałek z zębatką pompy za pomocą vaga
Nic takiego nie napisałem. Przy pomocy vaga należy sprawdzić, a potem ręcznie doregulować kąt :]
zębatka pompy została zruszona mechanicznie jednym słowem pompa na stół
30 lat temu nie było komputerów, a silniki diesla były- sądzisz że były regulowane przy pomocy czarów? Napisałem że nigdy tego nie robiłem, ale jestem na 90% pewny, że bym go uruchomił. Wystarczy pokombinować ;) .
nie wiemy jaki jest punkt zerowy pompy
<rotfl> <rotfl> <rotfl>

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 16 mar 2011, 18:19

piotras 72 źle się zrozumieliśmy. Naprawdę trzeba być urodzonym w czepku żeby trafić i auto zapaliło widocznie ty jesteś. Druga sprawa to 30 lat temu pompy i auta nie posiadały komputerów sterowników i tego całego syfu elektronicznego i były bardziej prostą konstrukcją jak również pompy paliwa,nikt wtedy nie musiał używać czarów.A dziś potrzebujemy vaga i laptopa
PS;
To pomóż koledze i ustaw ją za pomocą kombinacji powodzenia. ;)

wojtek_2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 mar 2011, 22:42
Lokalizacja: Gniewkowo

Post autor: wojtek_2 » 22 mar 2011, 00:25

Nie słuchaj tych wszystkich nadmuchanych informacji ze słowem KALIBRACJA. To dumnie brzmi ale jest nie potrzebne. ÂŻadnej kalibracji, tylko zakładaj koło mniej więcej jak było (czasami widać na stożku koła miejsce odbite przez frez klina na wale) i ustawiaj kąt wtrysku. Jak nie dajesz rady trafić, to odkręć pierwszy wtrysk i kręć pompą. Jak tryśnie paliwo to masz punkt wtrysku i w tej pozycji zakładaj koło na wał a następnie ustawiaj kąt z pomocą kompa. Fajnie jest mieć koło na zero, ale jeszcze lepiej 500zł w kieszeni i pompę bez demontażu!.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 22 mar 2011, 11:05

wojtek_2, dodaj jeszcze że wał z rozrządem musi być ustawiony dla pracy 1-go cylindra, bo inaczej to kicha :]
A poza tym kolega zaku75 chyba już nie jest tym zainteresowany, bo go tu cóś nie widać <uoee> .Pozdro

wojtek_2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 mar 2011, 22:42
Lokalizacja: Gniewkowo

Post autor: wojtek_2 » 22 mar 2011, 13:34

piotras72 pisze:wojtek_2, dodaj jeszcze że wał z rozrządem musi być ustawiony dla pracy 1-go cylindra, bo inaczej to kicha :]
A poza tym kolega zaku75 chyba już nie jest tym zainteresowany, bo go tu cóś nie widać <uoee> .Pozdro
No z tego wszystkiego zapomniałem o tym pierwszym garnku. Masz racje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga