Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] podwójny gaz

Układ napędowy i skrzynie biegów
matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 02 mar 2011, 14:58

Witaj, wlasnie wrocilem z trasy i sprawdzilem pod domem jak wyglada sytuacja. Na wlaczonym ECION nic sie nie dzieje , na wlaczonym AUTO rowniez <mysli>
Gazowalem jak szalony to auto dzis i nie dalo rady pomimo ze temp na dworze byla +5 stopni

edit: nie przeczytalem twojej wypowiedzi. Czyli na wlaczonym trybie AUTO powinno dzialac a u mnie jest cisza (czy istnieje szanasa ze jest to uwarunkowane od temp. jak np termostat ? glownie chodzi mi o otwarcie termostatu - niby ma byc 90 ale roznie to bywa . Moze w wisko jest podobnie ?)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 02 mar 2011, 17:30

Ja nie jeżdżę też na AUTO. Mam po prostu wyłączony ECON i nawiew różnie, na środek i szybę, albo na dół i szybę. Temperatura ma tu dużo do znaczenia. Nie katuj auta bez potrzeby. Np dziś. Jadę sobie. Temp 3st. Visko w ruch. Zatrzymałem się, temp 5 st, visko się wyłączyło. Zgasiłem auto, zapaliłem ponownie i Visko się włączyło :) Teraz, 1 st visko siedzi cicho :) Jak visko nie będzie się włączało przy +7 no to masz problem wtedy :)

Filmik z przejazdu. Nie wyszedł, bo kamerzysta za daleko stanął, i kamera w aparacie nie poraża... Około 4 000obr. Bieg 2. :)
Więc prędkość szalona nie była...


matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 02 mar 2011, 17:41

Rozumiem - musze poczekac do cieplejszych dni i wtedy bede sie martwil jak cos bo chyba juz przewrazliwiony jestem :)
Ja zawsze mialem automat wlaczony tylko temp regulowalem :)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 02 mar 2011, 17:43

Ja nie mam tak, bo się silniczki mogą zastać albo cuuuś :D

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 02 mar 2011, 17:45

No rzeczywiscie ten filmik nie oddaje tego dzwieku :)
E no chyba automat jest wlasnie od tego zeby sie zmienialy nastawy tylko ze sam wybiera gdzie dmuchac :)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 02 mar 2011, 17:46

No niestety :( Nagram lepszy. Z lepszym operatorem :D
No AUTO zazwyczaj wieje tylko na przód i nogi. Dlatego wskazane jest czasem się pobawić klimatronikiem coby silniczki się ruszyły :D

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 02 mar 2011, 17:52

Ok :) jak bedziesz mial okazje to ciekawy jestem bardzo jak wyjdzie :)
Wsumie to nigdy sie nie zastanawialem nad tym ze te silniczki moga stanac :)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 02 mar 2011, 18:00

Mogą. Mięsień nieużywany zanika :D Tu tak samo, jak za długo nie ruszasz czymś, to się zastoją i dupa. Lepiej raz na tydzień poświęcić 20 sekund co nie? :D

Fontesen

Post autor: Fontesen » 02 mar 2011, 18:48

-=Rafal=- pisze:Ja ECON mam cały czas wyłączony. Wiem, że jak wyłączysz w ogóle klime, na OFF to visko out. Może działa to też z ECON :)

UNO momento, bo nie kminię. U mnie nie ważne czy auto czy econ, to wisko nie pracuje. Ostatnio tylko jak długo stałem w korku to sięzałaczyło na 2 sekundy i było FAJNIE:d
Co jeszcze zaobserwowałem. ÂŻe jak się robi cieplej (powyżej 5 stopni) to jak tylko uruchomię silnik, to włacza się ten elektryczny wiatraczek od klimy i chodzi praktycznie cały czas. Jak włącze ECON to przestaje, i jak naciskam OFF to też przestaje. CZy to dobrze// Moze mam czujnik walniety od temperatury ten po lewej stronie dauta na dole przy chłodnicy??

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 02 mar 2011, 19:28

--RaDeK-- pisze:. Jak włącze ECON to przestaje, i jak naciskam OFF to też przestaje. CZy to dobrze//
Nie dobrze. Przejrzyj VAGiem błędy klimatronika.

Panowie. Jeśli chodzi o wisko... nie chcę się wymądrzać, ale pozwolicie, że przywołam wam dzień z życia sprzęgła wiskotycznego w naszych Audi :)

Przede wszystkim wisko wentylatora, to sprzęgło wiskotyczne, którego zasada działania polegą na zmniejszaniu różnic prędkości obrotowych na wałkach wejściowych i wyjściowych. W naszym przypadku wałkiem wejściowym jest rolka sprzęgła wiskotycznego, bezpośrednio napędzana przez silnik, a wałkiem wyjściowym jest obudowa wisko do którego przykręcony jest wentylator.
Niezbędnym do działania wisko jest "płyn wiskotyczny" często oparty na bazie silkonu, który wypełnia dwie komory. Płyn jest dość gęsty i tworzy wysokie opory. Dzięki temu można połączyć oba wałki i zmniejszyć różnicę ich prędkości obrotowych, niestety z delikatnym poślizgiem. Niestety może to jest źle powiedziane, bo dzięki temu służy to też jako sprzęgło na swój sposób.
Drugim elementem, które potrzebne jest od zasprzęglenia jednego wałka z drugim to zawór otwierający drugą komorę. Zawór ten jest uruchamiany przez bimetal (a nie blaszkę aluminiwoą). Bimetal jak sama nazwa wskazuje to połączenie dwóch metali o różnych właściwościach fizycznych. W innych konstrukcjach jest tu sprężynka bimetaliczna. Dzięki dużej rozszerzalności cieplnej, "blaszka" zmienia swoją długość. Jest sztywno oparta na obu swoich końcach, zatem zmienia się odległość między środkiem blaszki a zaworkiem który jest pod nim w zależności od temperatury. Wisko nie załącza się na zasadzie 1-0, choć można to tak zinterpretować. Wszystko zależy od przepustowości zaworu w danym momencie.
Wniosek: intensywność działania wentylatora jest zależne od temperatury otoczenia blaszki - a zatem całego wisko. Ponadto każde wisko musi posiadać zabezpieczenie przeciwko zbyt wysokim obrotom. Wtedy oba "wałki" się rozsprzęglają i działa to z powodu specjalnej konstrukcji i sił odśrodkowych. Jak już wspomniałem jest to ok 3-4 tys oborotów, ale zależy od zastosowań i wisko i bezpośrednio od wielkości wentylatora czyli jest stricte związane z aplikacją i przeznaczeniem.
Kolejna sprawa to słuszność kręcenia się wisko w każdych warunkach. Opory jakie stwarza wentylator powinny być maksymalnie najmniejsze, ponieważ każdy opór to straty. Im silniejszy silnik tym straty procentowe są mniejsze, ale i tak prowadzi to do gorszych osiągów i zwiększonego zużycia paliwa. W Mercedesie miałem non stop zasprzęglone wisko to jazda była jak wolnossącym Dieslem o podobnej pojemności. Po zakupie Audi wymieniłem sprzęgło bo kręciło się podobnie jak u was - z mojego doświadczenia za często.
Wracamy do praktyki. U mnie wiskoza kręci się zaraz po uruchomieniu silnika na zimno. A to dlatego, że płyn spłynął do jednego miejsca i nie jest równomiernie i w dobrych proporcjach rozłożny na płytkach sprzęgła. Po paru obrotach wszystko powinno wrócić do normy. Wówczas do zagrzania silnika, a więc do otwarcia termostatu wisko nie powinno się załączyć :!: W przeciwnym wypadku świadczy o uszkodzeniu wiskozu - całkowitym lub częściowym. W obu przypadkach zalecana jest wymiana.
Druga sprawa, że w Audi odprowadzanie ciepła z chłodnicy wody, zwłaszcza z wersją z automatem jest zaprojektowania do chłodzenia aktywnego. Wisko kręci się zawsze po uruchomieniu silnika, ale gdy jest nieaktywne z bardzo słabą intensywnością, znikomo zawyżając opory, ale też znikomo zaciągając powietrze przez chłodnicę.
Przy takich temperaturach podczas normalnej jazdy wisko załączy się rzadko lub wcale. Swoję pazurki pokazuje dopiero pod intensywnej i dynamicznej jeździe. Wystarczy zejść z obrotów i za chwilę dodać gazu. A to dlatego, że silnik wydzielał więcej ciepła gdy był mocniej obciążony. Ale to chyba wiecie...
Natomiast wiskoza ma decydujące znaczenie w korkach, gdzie prędkość silnika jest niska. Wtedy musi zasprzęglać się maksymalnie, aby utrzymać silnik przy odpowiedniej temperaturze. Każde zwiększenie prędkości obrotowej silnika spowoduje zwiększenie prędkości wiatraka i po krótkiej chwili znów wisko powinno się rozsprzęglić. Oczywiście trzeba brać pod uwagę sprawę warunków zewnętrznych. Jak pamiętam, z włączoną klimą i 30°C na dworze, ciężko o rozsprzęglone wisko.

Pozdro! :D

Awatar użytkownika
s6+
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 213
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:57
Lokalizacja: KRAKÓW/WIEN

Post autor: s6+ » 02 mar 2011, 20:33

to co kolega pisal to jest tzw doladowanie dynamiczne to takie wpadniecie drugi raz pedalu w podloge...bo w kolektorze dolotwym jestes taka rura ktora sie obraca zaleznie od obciazenia silnika i powietrze albo idzie krotka droga do cylindra lub dluga...to tak w skrocie...u mnie w s 6+ tez to jest jak wsadze mu sandal
AHK 4,2 V8.....next rs6 plus...dream car Audi Sport Quattro

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 02 mar 2011, 22:51

s6+, jeśli chodzi o skracanie dolotu w V6 to ma on miejsce po przekroczeniu 4700 RPM i polega na obróceniu klapy, która odpowiednio kieruje strumieniem powietrza. Pomaga to lepszemu napełnianiu cylindrów, a więc wyższą moc.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 03 mar 2011, 15:30

Camel- pisze:
--RaDeK-- pisze:. Jak włącze ECON to przestaje, i jak naciskam OFF to też przestaje. CZy to dobrze//
Nie dobrze. Przejrzyj VAGiem błędy klimatronika.

Panowie. Jeśli chodzi o wisko... nie chcę się wymądrzać, ale pozwolicie, że przywołam wam dzień z życia sprzęgła wiskotycznego w naszych Audi :)

Przede wszystkim wisko wentylatora, to sprzęgło wiskotyczne, którego zasada działania polegą na zmniejszaniu różnic prędkości obrotowych na wałkach wejściowych i wyjściowych. W naszym przypadku wałkiem wejściowym jest rolka sprzęgła wiskotycznego, bezpośrednio napędzana przez silnik, a wałkiem wyjściowym jest obudowa wisko do którego przykręcony jest wentylator.
Niezbędnym do działania wisko jest "płyn wiskotyczny" często oparty na bazie silkonu, który wypełnia dwie komory. Płyn jest dość gęsty i tworzy wysokie opory. Dzięki temu można połączyć oba wałki i zmniejszyć różnicę ich prędkości obrotowych, niestety z delikatnym poślizgiem. Niestety może to jest źle powiedziane, bo dzięki temu służy to też jako sprzęgło na swój sposób.
Drugim elementem, które potrzebne jest od zasprzęglenia jednego wałka z drugim to zawór otwierający drugą komorę. Zawór ten jest uruchamiany przez bimetal (a nie blaszkę aluminiwoą). Bimetal jak sama nazwa wskazuje to połączenie dwóch metali o różnych właściwościach fizycznych. W innych konstrukcjach jest tu sprężynka bimetaliczna. Dzięki dużej rozszerzalności cieplnej, "blaszka" zmienia swoją długość. Jest sztywno oparta na obu swoich końcach, zatem zmienia się odległość między środkiem blaszki a zaworkiem który jest pod nim w zależności od temperatury. Wisko nie załącza się na zasadzie 1-0, choć można to tak zinterpretować. Wszystko zależy od przepustowości zaworu w danym momencie.
Wniosek: intensywność działania wentylatora jest zależne od temperatury otoczenia blaszki - a zatem całego wisko. Ponadto każde wisko musi posiadać zabezpieczenie przeciwko zbyt wysokim obrotom. Wtedy oba "wałki" się rozsprzęglają i działa to z powodu specjalnej konstrukcji i sił odśrodkowych. Jak już wspomniałem jest to ok 3-4 tys oborotów, ale zależy od zastosowań i wisko i bezpośrednio od wielkości wentylatora czyli jest stricte związane z aplikacją i przeznaczeniem.
Kolejna sprawa to słuszność kręcenia się wisko w każdych warunkach. Opory jakie stwarza wentylator powinny być maksymalnie najmniejsze, ponieważ każdy opór to straty. Im silniejszy silnik tym straty procentowe są mniejsze, ale i tak prowadzi to do gorszych osiągów i zwiększonego zużycia paliwa. W Mercedesie miałem non stop zasprzęglone wisko to jazda była jak wolnossącym Dieslem o podobnej pojemności. Po zakupie Audi wymieniłem sprzęgło bo kręciło się podobnie jak u was - z mojego doświadczenia za często.
Wracamy do praktyki. U mnie wiskoza kręci się zaraz po uruchomieniu silnika na zimno. A to dlatego, że płyn spłynął do jednego miejsca i nie jest równomiernie i w dobrych proporcjach rozłożny na płytkach sprzęgła. Po paru obrotach wszystko powinno wrócić do normy. Wówczas do zagrzania silnika, a więc do otwarcia termostatu wisko nie powinno się załączyć :!: W przeciwnym wypadku świadczy o uszkodzeniu wiskozu - całkowitym lub częściowym. W obu przypadkach zalecana jest wymiana.
Druga sprawa, że w Audi odprowadzanie ciepła z chłodnicy wody, zwłaszcza z wersją z automatem jest zaprojektowania do chłodzenia aktywnego. Wisko kręci się zawsze po uruchomieniu silnika, ale gdy jest nieaktywne z bardzo słabą intensywnością, znikomo zawyżając opory, ale też znikomo zaciągając powietrze przez chłodnicę.
Przy takich temperaturach podczas normalnej jazdy wisko załączy się rzadko lub wcale. Swoję pazurki pokazuje dopiero pod intensywnej i dynamicznej jeździe. Wystarczy zejść z obrotów i za chwilę dodać gazu. A to dlatego, że silnik wydzielał więcej ciepła gdy był mocniej obciążony. Ale to chyba wiecie...
Natomiast wiskoza ma decydujące znaczenie w korkach, gdzie prędkość silnika jest niska. Wtedy musi zasprzęglać się maksymalnie, aby utrzymać silnik przy odpowiedniej temperaturze. Każde zwiększenie prędkości obrotowej silnika spowoduje zwiększenie prędkości wiatraka i po krótkiej chwili znów wisko powinno się rozsprzęglić. Oczywiście trzeba brać pod uwagę sprawę warunków zewnętrznych. Jak pamiętam, z włączoną klimą i 30°C na dworze, ciężko o rozsprzęglone wisko.

Pozdro! :D
Błedów w koimatroniku nie mam żadnych.

Z twojej wypowiedzi wnioskuję jednak, że moje wisko działa jak najbardziej poprawnie. I pracuje zgodnie z tym co napisaałeś w 100%.
Zastanawia mnie jednak jeszcze jedna rzecz.
Kolega wymieniał wiskozę na nową, która zachowuje się identycznie jak stara. Tzn jest zasprzęglona cały czas, niezależnie od warunków, a rozłacza się przy 3-4 tys obrotów.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 03 mar 2011, 17:11

Ja teraz sprawdzałem. To visko u mnie chodzi praktycznie cały czas. Z tym, że baaardzo leciutko tylko się kręci. Jak jest wyższa temp, to jest większy power. I rzeczywiście.. Powaliły mi się wiatraki. Mój błąd. Chodziło o wiatrak od klimy, z tym ECON itp. Chociaż, przy włączonym wiatraku od klimy też jest fajnie głośniej :D

Fontesen

Post autor: Fontesen » 03 mar 2011, 17:59

-=Rafal=- pisze:Ja teraz sprawdzałem. To visko u mnie chodzi praktycznie cały czas. Z tym, że baaardzo leciutko tylko się kręci. Jak jest wyższa temp, to jest większy power. I rzeczywiście.. Powaliły mi się wiatraki. Mój błąd. Chodziło o wiatrak od klimy, z tym ECON itp. Chociaż, przy włączonym wiatraku od klimy też jest fajnie głośniej :D
No to dobrze mam. Dzisiaj też było cieplutko i elektryczny już śmigał. natomiast jesli chodzi o wisko, to u mnie też kreci się cały czas, tylko baardzo delikatnie, bo jest nie zesprzęglone.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja