[AFN 1,9 110 KM] drgania przy przyspieszaniu
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
to nie belka...
jesli auto bezwypadkowe to nie może byc przyczyną zgięta półos, czy zgięta belka...
Ja dzis dowiedzialem się, że problem może tkwic w skrzyni biegów (luzy na mechanizmie różnicowym)
na piątek jestem umowiony u pomopiarza, ale jutro jeszzce chcę zaatakować innego mechanika, z bardzo dobrą renomą!!!
Jeśli tylko uda mi się rozwiązac moje problemy (a mam dwa tylko), to z miejsca pomogę wszystkim na forum!!! Z wielka chęcią podzielę się swoimi doswiadczeniami!!
tzn. mam dwa problemy z autem (wibracje ppw czasie przyspieszania i slabe hamulce) a poza tym jeszcze jeden... proble z kobietami!!
Chociaż zastanawiam się, czy problem z Audi A6 nie zaliczyć do problemów z kobietami - w końcu Audi to najpiękniejsza Niemka:)
Nikomu nie życzę takich problemów z A6!!! Juz wolałbym zeby coś pękło albo urwało się, a wtedy wiadomo już co autku dolega!!
[ Dodano: 2011-02-21, 11:23 ]
Więc wg waszych propozycji wymieniłem przeguby wewnętrzne, mimo tego ,że specjalista od półosi i przegubów stwierdził, że sa jeszcze dobre. Założyłem nowe oryginalne VW Audi.
I co??
Nic nie pomogło!!!!
Pojechałem więc do Serwisu Bosch. Wymienili mi pompę wtryskową (bo już nic innego nie zostało do wymiany w tym aucie)
Nie to nie pomogło!!!
W aucie wymieniłem już następujące elementy:
- koło dwumasowe
- przeguby wewnętrzne
- poduszki silnika
- Pompę wtryskową
- wtryski
A drgania jakie były takie są!!!!
normalnie, już mi się nie opłaca tego auta sprzedawać po tych zabiegach. Nie wiem co teraz pozostaje???
jesli auto bezwypadkowe to nie może byc przyczyną zgięta półos, czy zgięta belka...
Ja dzis dowiedzialem się, że problem może tkwic w skrzyni biegów (luzy na mechanizmie różnicowym)
na piątek jestem umowiony u pomopiarza, ale jutro jeszzce chcę zaatakować innego mechanika, z bardzo dobrą renomą!!!
Jeśli tylko uda mi się rozwiązac moje problemy (a mam dwa tylko), to z miejsca pomogę wszystkim na forum!!! Z wielka chęcią podzielę się swoimi doswiadczeniami!!
tzn. mam dwa problemy z autem (wibracje ppw czasie przyspieszania i slabe hamulce) a poza tym jeszcze jeden... proble z kobietami!!
Chociaż zastanawiam się, czy problem z Audi A6 nie zaliczyć do problemów z kobietami - w końcu Audi to najpiękniejsza Niemka:)
Nikomu nie życzę takich problemów z A6!!! Juz wolałbym zeby coś pękło albo urwało się, a wtedy wiadomo już co autku dolega!!
[ Dodano: 2011-02-21, 11:23 ]
Więc wg waszych propozycji wymieniłem przeguby wewnętrzne, mimo tego ,że specjalista od półosi i przegubów stwierdził, że sa jeszcze dobre. Założyłem nowe oryginalne VW Audi.
I co??
Nic nie pomogło!!!!
Pojechałem więc do Serwisu Bosch. Wymienili mi pompę wtryskową (bo już nic innego nie zostało do wymiany w tym aucie)
Nie to nie pomogło!!!
W aucie wymieniłem już następujące elementy:
- koło dwumasowe
- przeguby wewnętrzne
- poduszki silnika
- Pompę wtryskową
- wtryski
A drgania jakie były takie są!!!!
normalnie, już mi się nie opłaca tego auta sprzedawać po tych zabiegach. Nie wiem co teraz pozostaje???
W poniedziałek odstawiam rano auto do mechanika i zobaczymy co przyniosą wskazane naprawy. Do tego co napisałem na przeglądzie wyszło że mam zerwaną tuleję tylną zawieszenia od strony pasażera. To również będę wymieniał. Jednak po tym co czytam w twoim temacie nie spodziewałbym się rewelacyjnych efektów i znaczących zmian w kwestii drgań. Szkoda mi sprzedawać auta tylko ze względu na to bo autko poza tym drobnym mankamentem jest w rewelacyjnym stanie. ÂŻadnych problemów z rozruchem przy tych temperaturach -20 czy -25 stopni, nigdy mnie nie zawiodło...
metronomus Jakby udało Ci się wyeliminować ten problem proszę poinformuj na forum w czym tkwi zagadka. Ja również będę informował na bieżąco co w związku z moim autekiem.
Pozdrawiam
metronomus Jakby udało Ci się wyeliminować ten problem proszę poinformuj na forum w czym tkwi zagadka. Ja również będę informował na bieżąco co w związku z moim autekiem.
Pozdrawiam
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
jestem na 99% na dobrym tropie!!
W piątek odpowiem na 100%
Chłopaki, przyczyną jest coś, czego nikt na forum, ani nikt z mechaników nie podejrzewał!
Ja natomiast od początku podejrzewałem to a nic innego. Okazuje się, że moge podziękować mej pasji i wykształceniu. Gdyby nie muzyczne ucho pewnie już zostawiłbym to i cieszył się świetnym szarpiącym A6.
Problem tkwi w silniku. Objawy , które opisujecie moga mieć takie przyczyny jak podaja koledzy. By dokładnie zdiagnozować, trzeba dokładnie wsłuchać się w rytm pracy silnika i rytm drgań! Wtedy mozna postawić diagnozę na 100%
W pt. moja ostateczna odp.
W piątek odpowiem na 100%
Chłopaki, przyczyną jest coś, czego nikt na forum, ani nikt z mechaników nie podejrzewał!
Ja natomiast od początku podejrzewałem to a nic innego. Okazuje się, że moge podziękować mej pasji i wykształceniu. Gdyby nie muzyczne ucho pewnie już zostawiłbym to i cieszył się świetnym szarpiącym A6.
Problem tkwi w silniku. Objawy , które opisujecie moga mieć takie przyczyny jak podaja koledzy. By dokładnie zdiagnozować, trzeba dokładnie wsłuchać się w rytm pracy silnika i rytm drgań! Wtedy mozna postawić diagnozę na 100%
W pt. moja ostateczna odp.
Dokładnie czekamy do piątku, ja odebrałem auto od mechanika po wymianie tylnej tulei oraz łącznika elastycznego, poduszki silnika i skrzyni w przyszłym tygodniu zrobi. Jednak on upiera się przy swojej pierwszej diagnozie. Poza tym zauważyłem dzisiaj że drgania nie są praktycznie wyczuwalne na 1,2,3 biegu. Dopiero na 4 i 5 biegu przy obrotach silnika od około 1600 do 2000 pojawia się wyraźne wyczuwalne wibracje i drgania.
Czekam z niecierpliwością na diagnozę, mam nadzieję że trafną metronomus
Czekam z niecierpliwością na diagnozę, mam nadzieję że trafną metronomus
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
.... a teraz sprzedaję, a raczej rozdaję z darmo informacje n.t. przyczyny drgań AFN.
Mnie kosztowało to sporo gotówki, gdy z wymieniłem:
Koło dwumasowe + sprzęgło - 1800zł
sprawdzenie pompy wtryskowej - 250zł
przeguby wewnętrzne półosi - 400zł
poduszki - już nie pamietam dokladnie ile, ale ok 500zł
Jaki wynik??
!! POWYÂŻSZE ZABIEGI NIE MIAÂŁY NAJMNIEJSZEGO WPÂŁYWU NA REDUKCJę DRGAń!!!!
Dziś nadszedl ten dzień , w którym udało mi się ową awarię usunąć.
Chcesz wiedzieć, co było uszkodzone???
Czytaj dalej!
Wtryski, wtryski, wtryski!!!!
Złe ciśnienie na wtryskach (dolne i górne)
Dopadłem człowieka , który potrafi odpowiednio wyregulować dolne i górne ciśnienie wtrysków.
Przy okazji załołylem końcówki 216.
od teraz cieszę się samochodem bez choroby Parkinsona, a ponadto większym momentem obr. i mocą!!!
Mnie kosztowało to sporo gotówki, gdy z wymieniłem:
Koło dwumasowe + sprzęgło - 1800zł
sprawdzenie pompy wtryskowej - 250zł
przeguby wewnętrzne półosi - 400zł
poduszki - już nie pamietam dokladnie ile, ale ok 500zł
Jaki wynik??
!! POWYÂŻSZE ZABIEGI NIE MIAÂŁY NAJMNIEJSZEGO WPÂŁYWU NA REDUKCJę DRGAń!!!!
Dziś nadszedl ten dzień , w którym udało mi się ową awarię usunąć.
Chcesz wiedzieć, co było uszkodzone???
Czytaj dalej!
Wtryski, wtryski, wtryski!!!!
Złe ciśnienie na wtryskach (dolne i górne)
Dopadłem człowieka , który potrafi odpowiednio wyregulować dolne i górne ciśnienie wtrysków.
Przy okazji załołylem końcówki 216.
od teraz cieszę się samochodem bez choroby Parkinsona, a ponadto większym momentem obr. i mocą!!!
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
Oki, w okolicy też mam gościa, który ogarnia pompy wtryskowe, wtryskiwacze oraz posiada sprzęt do diagnostyki tych urządzeń. Na pewno sam się za to zabierać nie będę bo nawet nie mam możliwości tylko właśnie do niego dam. Możesz odp jak z kosztami u Ciebie to wyszło??
[ Dodano: 2011-03-23, 21:01 ]
Chyba kolega tak cieszy się naprawionym audikiem że nie może odp na pytanie...
[ Dodano: 2011-03-23, 21:01 ]
Chyba kolega tak cieszy się naprawionym audikiem że nie może odp na pytanie...
Witam wszystkich. Miałem taki sam problem. wszystkie zabiegi wskazane w tym temacie nie pomogły. Nawet rewelacyjny pomysł z wtryskami. U mnie to nic nie dało. Czyszczenie nastawnika w serwisie też nie pomogło. Może mała poprawa.
No i w końcu....
Chłopaczek z Terespola na trawniku przed domem po ok. 1h postawił na pompę. Niby była ok - tak twierdził serwis. Ale ten człowieczek po zdjęciu nastawnika pokazał mi że pierścień ,który znajduje się pod nastawnikiem ( w niego wchodzi bolczyk z nastawnika) jest podtarty. A dokładnie wałek po którym pierścień się porusza. Przy próbie przesunięcia pierścienia palcem ewidentnie było widać, że chodzi bardzo lekko i nagle..... stop!. Dopiero przy użyciu znacznej siły przesuwał się dalej. Komputer chcąc zwiększyć dawkę dostaje sygnał zwrotny, że nic się nie dzieje więc znowu zwiększa, itd... aż do momentu kiedy siła jest wystarczająca by pchnąć pierścień dalej. Wtedy okazuje się że poszedł za daleko. Więc komp tnie dawkę. My dalej chcemy przyspieszyć więc znowu zwiększa dawkę ...... i tak w koło do momentu kiedy miniemy ten wredny moment na wałku.
Tak to sobie tłumaczę.
U mnie nawet po odchyleniu pierścienia widać, że wałek ma rysy wzdłuż. Jest chyba niklowany i warstwa ta jest starta na małym odcinku.
W efekcie mamy objaw prawie identyczny jak przy zabrudzonym nastawniku.
Pompa u mnie daje ciśnienie ok. ale trudno ją sterować z powodu tej awarii.
Nie wymieniałem jeszcze pompy. trochę droga.... Nie wiem też czy można wymienić sam wałek.
Może to jest rozwiązanie naszych problemów. Wałek jest podtarty co widziałem na własne oczy.
No i w końcu....
Chłopaczek z Terespola na trawniku przed domem po ok. 1h postawił na pompę. Niby była ok - tak twierdził serwis. Ale ten człowieczek po zdjęciu nastawnika pokazał mi że pierścień ,który znajduje się pod nastawnikiem ( w niego wchodzi bolczyk z nastawnika) jest podtarty. A dokładnie wałek po którym pierścień się porusza. Przy próbie przesunięcia pierścienia palcem ewidentnie było widać, że chodzi bardzo lekko i nagle..... stop!. Dopiero przy użyciu znacznej siły przesuwał się dalej. Komputer chcąc zwiększyć dawkę dostaje sygnał zwrotny, że nic się nie dzieje więc znowu zwiększa, itd... aż do momentu kiedy siła jest wystarczająca by pchnąć pierścień dalej. Wtedy okazuje się że poszedł za daleko. Więc komp tnie dawkę. My dalej chcemy przyspieszyć więc znowu zwiększa dawkę ...... i tak w koło do momentu kiedy miniemy ten wredny moment na wałku.
Tak to sobie tłumaczę.
U mnie nawet po odchyleniu pierścienia widać, że wałek ma rysy wzdłuż. Jest chyba niklowany i warstwa ta jest starta na małym odcinku.
W efekcie mamy objaw prawie identyczny jak przy zabrudzonym nastawniku.
Pompa u mnie daje ciśnienie ok. ale trudno ją sterować z powodu tej awarii.
Nie wymieniałem jeszcze pompy. trochę droga.... Nie wiem też czy można wymienić sam wałek.
Może to jest rozwiązanie naszych problemów. Wałek jest podtarty co widziałem na własne oczy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga