Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5 TDI] Chlodzenie silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
leszek1207
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 wrz 2008, 18:40
Lokalizacja: Legnica

[A6 C5 2,5 TDI] Chlodzenie silnika

Post autor: leszek1207 » 18 wrz 2008, 21:38

Odnoszę wrażenie że mam nie dogrzany silnik, czujnik temperatury płynu chłodzącego wskazuj temperaturę ok 70stopni. Jadąc szybciej ok 130 wskazuje 80stopni. Zauważyłem też że przy temp. 70stopni podczas postoju jest włączony wentylator chłodnicy, wydaję mi się że włącza się za szybko. Czy to jest normalne ???!!
Proszę o pomoc... Opinie czy ktoś miał podobny problem.

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 18 wrz 2008, 23:11

tak jak mowi censored on kreci sie caly czas ale moze tez visco byc uwalone jak slyszysz potezny szum przy dodaniu gazu przy temp 70 ;-)

gregor26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
Lokalizacja: Bergen,szczecin

Post autor: gregor26 » 19 wrz 2008, 09:06

hej visko latwo sprawdzic,wlacz silnik

-otworz maske
-sprobuj zatrzymac wentylator reka powinien dac sie zatrzymac lekko,jak sie krecil szybko i nie mozna go zatrzymac to napevno visko.To jedno.A drugie to ja mialem taki problem pare dni temu wymienilem termostat i teraz wskazowka stoi sztywno na 90 stopni i nie ma zamiaru nawet sie ruszyc na dol


viewtopic.php?t=3326&postdays=0&postorder=asc&start=0

Pozdro
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......

leszek1207
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 wrz 2008, 18:40
Lokalizacja: Legnica

Post autor: leszek1207 » 19 wrz 2008, 21:02

witam!! z góry dziękuje za odpowiedz, bylem dzisiaj w warsztacie i stwierdzono że termostat jest do wymiany .nawet nie wiedziałem że trzeba cały rozrząd rozbierać ponieważ umieszczony pod pompą wodną koszt 500złrobocizny a termostat oryginał 75zł (czy można naprawić taniej ?? )
Sprawdzę to wisko i będę myślał co dalej.

Pozdrawiam
...i następnego dnia Bóg stworzył Audi, dzięki mu za to

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 23 wrz 2008, 00:44

leszek1207 pisze:witam!! z góry dziękuje za odpowiedz, bylem dzisiaj w warsztacie i stwierdzono że termostat jest do wymiany .nawet nie wiedziałem że trzeba cały rozrząd rozbierać ponieważ umieszczony pod pompą wodną koszt 500złrobocizny a termostat oryginał 75zł (czy można naprawić taniej ?? )
Sprawdzę to wisko i będę myślał co dalej.

Pozdrawiam
Jeżeli termostat jest wymieniany profilaktycznie podczas wymiany kompletnego rozrządu to zazwyczaj problemy z w/w nie występują. Ale jeżeli ktoś próbuje zaoszczędzić przy rozrządzie "parę złotych" i zrobić to jak nainiższym kosztem to potem to i tak się odbija na portwelu. Chyba nie ma innego sposobu - zazwyczaj tak to wygląda.
ps. Wiem, że istnieje możliwość, aby nie rozbierać kompletnie rozrządu, ale chyba potrafią to nieliczni.
2.5 TDI AYM 2002

leszek1207
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 wrz 2008, 18:40
Lokalizacja: Legnica

Post autor: leszek1207 » 29 wrz 2008, 20:42

paw1972 pisze:Jeżeli termostat jest wymieniany profilaktycznie podczas wymiany kompletnego rozrządu to zazwyczaj problemy z w/w nie występują. Ale jeżeli ktoś próbuje zaoszczędzić przy rozrządzie "parę złotych" i zrobić to jak nainiższym kosztem to potem to i tak się odbija na portwelu. Chyba nie ma innego sposobu - zazwyczaj tak to wygląda.
ps. Wiem, że istnieje możliwość, aby nie rozbierać kompletnie rozrządu, ale chyba potrafią to nieliczni.
Podczas wymiany rozrządu, nie wiedziałem że termostat również należy wymienić, gdybym wiedział zrobiłbym to! Stan techniczny samochodu to podstawa tego się zaniedbuje, temat wynika z braku informacji a nie oszczędności.
Podobno istnieją tacy mechanicy, ja takiego nie znam.
...i następnego dnia Bóg stworzył Audi, dzięki mu za to

Awatar użytkownika
casper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 05 paź 2008, 21:51
Imię: Kacper
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Poznań

Audi A6 C4 2.5TDI

Post autor: casper » 11 paź 2008, 15:10

witam
to mowicie ze bez sciagania rozrzadu nie da sie samemu wymienic termostatu? u mnie chyba termostat jest walniety bo temp kreci sie kolo60 stopni, tylko czasem jak w korku stoje to podchodzi do 90, na trasie chyba wogole. kupilem termostat i chcialem sam wymienic, a tu czytam ze to sie robi przy wymianie rozrzadu?

[ Dodano: 2008-10-11, 15:14 ]
kurcze nie popatrzylem ze mowicie o C5, a nie wiecie skad tu pobrac jakas ksiazke po polsku? bo nie wiem jak sie dobrac do tego termostatu, sorki za pomyle

Awatar użytkownika
krzyni17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 lip 2008, 14:56
Lokalizacja: Turek

Post autor: krzyni17 » 11 paź 2008, 23:03

Witam koledzy !
Mam małe pytanko z wiatrakiem na chłodnicy przy jakiej temperaturze sie włącza na konkretne obroty bo on cały czas sobie chodzi . Jezdziłem i przekroczyło mi 110 stopni i sie nie załłączył , pomóżcie cos w tej sprawie a drugą sprawa jest wiatrak od klimy on sie załancza jak sie klime włączy mi sie nie załancza , jaka to może byc przyczyna , czy to także ma duzy wpływ na chodzenie klimatyzacji! Proszę o odpowiedz i jakies rady co mam zrobic ! Motor mam w Audi A6 2.5 TDI 155 km z koncówki 2001 r ! Pozdrawiam i dzieki !

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 12 paź 2008, 02:11

krzyni17, Wiatrak od kimy zalancza sie odrazu po wlaczeniu klimy,czasami jak podniesie sie temp. to wrzoca nawet drugi bieg.
A jak podchodzi ci do 110 to na pewno nie jest to dobra oznaka,jest mozliwe ze zacina ci sie termostat i mozesz doprowadzic do uszkodzenia uszczelki pod glowica albo jeszcze gorzej :shock: Lepiej z tym ppodjedz do mechanika jak najszybciej i staraj sie nie doprowadzac do takich skokow.

Zacinajace sie termostaty to znana bolaczka Audi.
A wlancza ci sie wiatrak na chlodnicy?

Awatar użytkownika
casper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 05 paź 2008, 21:51
Imię: Kacper
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Poznań

Post autor: casper » 12 paź 2008, 11:58

dokladnie, u mnie sie okazalo ze termostat to 5min roboty, wymienilem na nowiutki i odrazu temperaturka podbija pod 90 stopni i tak sie trzyma, wczesniej non stop krecila sie kolo 50stopni i kicha byla, silnik niedogrzany. Widocznie u mnie za szybko puszczal plyn w obieg, bo jak go wyciagnalem to byl zamkniety (tak jak powinien), widocznie wystarczyla mala temperaturka zeby sie otwieral

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga