Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6C5]utrata płynu chłodzącego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
marking
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:45
Lokalizacja: koszalin

[A6C5]utrata płynu chłodzącego

Post autor: marking » 18 lut 2011, 21:23

Witam!!! Jestem tu nowy jednak czytam was od dłuższego czasu i bardzo podoba mi się jak sobie tutaj wzajemnie pomagacie! Mam nadzieję ,że pomożecie i mi. Mam audi a6 c5 1.9tdi 131km z 2002 roku. Problem polega na ubywaniu płynu chłodzącego. Po przejechaniu ok 300 km zbiorniczek zbiorniczek jest prawie pusty. Odkręcając korek zauważyłem spore ciśnienie i jednocześnie wydobywający się płyn spod zbiorniczka. Pompa wody i termostat wymienione wraz z rozrządem przed ok 10 tyś. km. Mechanik zrobił mi test na zawartość spalin w płynie (15 minut na rozgrzanym silniku przy ponad 3 tyś obrotów) i nic! Widoczne były jedynie pęcherzyki powietrza silniejsze wraz ze wzrostem obrotów silnika.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2011, 22:03 przez marking, łącznie zmieniany 1 raz.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 18 lut 2011, 21:53

popraw tytuł posta . wstaw przed tekstem [A6C5]

[ Dodano: 2011-02-18, 21:55 ]
nie masz mokro w aucie ? wykładzina pod dywanikami sucha ?

marking
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:45
Lokalizacja: koszalin

Post autor: marking » 18 lut 2011, 22:05

W aucie sucho, dodam jeszcze że korek zbiorniczka wymieniony na nowy.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 18 lut 2011, 22:18

marking pisze:Odkręcając korek zauważyłem spore ciśnienie i jednocześnie wydobywający się płyn spod zbiorniczka.
płyn nie musi leciec jak z kranu . Nagrzany znajduje nieszczelnosc i gorący pod cisnieniem własnie moze tamtędy ubywa . Rozgrzej płyn do 90st i poruszaj przewody na łączeniach ze zbiorniczkiem i chłodnicą ( zakładam ze ona szczelna ) . Uzyj rękawic bo poparzysz dłonie .
Mówisz ze po przejechaniu 300km zbiorniczek suchy . Zrób tak - po jezdzie takiej uzupełnij płyn i zostaw auto np na noc . Płyn wystygnie i nie bedzie takiego cisnienia w układzie . Jak płyn rano bedzie to masz jakąs małą nieszczelnosc i jak przez gwizdek w czajniku uchodzi płyn po nagrzaniu w czasie jazdy . A jak nie bedzie płynu to masz gdzies dziure . Na kanał osłone zdjąc i szukac .

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 18 lut 2011, 22:35

kuna,
marking pisze:Mechanik zrobił mi test na zawartość spalin w płynie (15 minut na rozgrzanym silniku przy ponad 3 tyś obrotów) i nic! Widoczne były jedynie pęcherzyki powietrza silniejsze wraz ze wzrostem obrotów silnika.
wiec jezeli mechanik robił to ( zaglądał w rure haha ) to szukali nieszczelnosci tez . chyba na kanale stał , nie na dworze .

[ Dodano: 2011-02-18, 22:40 ]
kuna pisze:Nie lepiej wjechać rozgrzanym autem na kanał, zdjąć osłone i szukac gdzie to kapie?
Bo gdzieś kapac musi ....
wychodze z załozenia ze mechanik stwierdzając ze w spalinach nie ma wody ( uszczelka pod głowicą ok ) rozłorzył ręce i powiedział ze musi sam sobie poradzic z taką mała utratą płynu bo on ma następnego klienta . i kanał bedzie potrzebny .
A fakt , że gdzies cieknie . Tylko gdzie ?

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 18 lut 2011, 22:46

kuna pisze:Gdyby zszedł z pewnością cos na "kapuste" by mu kapło
nie chce sie sprzeczac . Ale wiadomo ze woda scieka na dół . Wiec ten mechanik powinien zejsc pod auto . Widocznie albo leń albo nie chce mu sie robic mało płatnych prac . Sprawdził na odwal sie i juz . Zostawił chłopaka zproblemem .

marking
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:45
Lokalizacja: koszalin

Post autor: marking » 18 lut 2011, 23:00

Jedyne widoczne ślady w postaci białego osadu po płynie są tylko pod zbiorniczkiem, wygląda to tak jakby wyrzucany był przez kanał w zbiorniczku ( widoczny po odkręceniu korka i idący w dół zbiorniczka)

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 19 lut 2011, 09:39

wiec jak myslisz ze zlokalizowałes miejsce wucieku płynu , sparawd połączenia węży ze zbirniczkiem jak i sam zbiorniczek . Wytrzyj do sucha i usun osad , rozgrzej silnik i na włącznym silniku ( zeby pompa tłoczyła płyn wytwazając cisnienie ) sprawdzaj zbiorniczek i jego podłączenia jak i korek .

marking
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:45
Lokalizacja: koszalin

Post autor: marking » 20 lut 2011, 16:52

dzisiaj wróciłem do domu po 1000 km jeździe zapakowanym autem na full i ku mojemu zdziwieniu ani grama ubytku ze zbiorniczka
-jednak to przy 130km/h , przy wyższych prędkościach (160-180) płyn ubywa (prawdopodobnie przelewem)
czyżby coś z korkiem? (który jest nowy)

MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 21 lut 2011, 19:20

Płyn nabierając temperatury zwiększa swą objętość dla tego w zbiorniczku wyrównawczym jest miejsca więcej niż płynu.Jeśli będziesz miał maksa i postoisz w korku to i tak wypchnie płyn przez zaworki w korku bo musi zrobić sobie troszkę miejsca na rozpychanie się.Jeśli będziesz miał jednak sucho w koło silnika to popatrz jednak na rurę wydechową po małym przebiegu czy nie kapie trochę z niej.Raz może kapać a raz nie.Płyn może idzie na tłoki i pózniej w wydech.
CICHY

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 25 mar 2011, 18:24

marking, dołącze się do tematu bo mam identyczny problem wszystko jest ok jak jeżdzę spokojnie, jak tylko zwiększe prędkość na dłużej na powyżęj 150 płyn mi ubywa na pewno przez nadmiar bo sprawdziłem korek też wymienony i nic, dziwna sprawa może ktoś pomoże myslałem o uszczelce pod głowicą ale to raczej odpada myslę ze problem tkwi w cisnieniu w układzie jak jedzie się szybciej silnik bardziej się nagrzewa i wzrasta cisnienie ale czemu płyn wygania nie mam pojęcia

marking
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:45
Lokalizacja: koszalin

Post autor: marking » 26 mar 2011, 19:10

No to mamy problem. Nic nie pisałem bo jeszcze nic z tym nie robiłem, zostaje chyba tylko zdjęcie głowicy i danie jej na sprawdzenie szczelności (mikropęknięcia o których pisał kiedyś Piotruś [1,9 TDi PD] Głowica - usterki, metody i koszty napraw.)
a może ktoś ma inne pomysły na rozwiązanie tego problemu

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 26 mar 2011, 19:58

marking, problem jest, ale czy odrazu lesc do głowicy ja myslę ze to ostateczność trzeba wszystko wykluczyć ale chyba już nic się nie da, myslałem o zrobieniu jakiegoś zaworka dodatkowego w korku żeby to nadmierne cisnienie jakoś wypóścić prubowałem też zdiąć oryng ten gumowy w starych autach to pomagało ale nie u nas po zdięciu jest jeszcze gorzej kolega miał podobny problem ale w starszym modelu audi pomogło nie dokręcenie korka do końca. Ja ze swoim problemem jezdze już około roku nie mam pomysłu na jego rozwiązanie :(

[ Dodano: 2011-04-08, 20:14 ]
Koledzy mam pytanko jesli chodzi o głowice. Zdecydowałem się jednak na jej sprawdzenie i naprawe, byłem u poleconego mechanika który twierdzi że zdemontuje ją i wymieni uszczelkę bez zdejmowania i rozkręcania przodu auta czy to jest możliwe ?? Dużo na ten temat czytałem ale nikt nie wspomniał że tak to można zrobić, a mechanior twierdzi że tak robi i zbędne jest rozkręcanie przodu auta <bezradny>

marking
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:45
Lokalizacja: koszalin

Post autor: marking » 13 maja 2011, 19:27

Witam! Problem rozwiązany jakiś czas temu - uszczelka pod głowicą - auto śmiga. Dzięki za wszystkie posty pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga