Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.4]A może filtr oleju?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
johnderek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 30 sty 2010, 01:43
Lokalizacja: Miętkie 39

[A6 C5 2.4]A może filtr oleju?

Post autor: johnderek » 16 lut 2011, 16:12

Witam ciągle dręczy mnie olej który leci z mojej A6 2.4 benzyna/gaz pierwszy powód zapchany ezektor i korkiem wypychało ciśnienie...wiec wymieniłem ten ezektor i olej nie leciał a wypychało go przez simeringi rozrządu i wału nie minął miesiąc a dzis rano odpaliłem odjechałem 8km i paskudny smród oleju <zalamka> kiedy dojechałem następne 8km do miasta i na chwile postawiłem samochód to pod spodem była kupa oleju nie tak jak wcześnie od ezektora dużo więcej a korkiem zaciąga mocno powietrze i odma i ezektor jest ok wszystko drożne.


Więc skontaktowałem się z serwisem i powiedzieli że to zawór w pompie oleju w silniku zawiesił się a teraz jest duże ciśnienie przez to jest tak mocno zasysane to powietrze korkiem czy to możliwe? a może jest jakiś zawór podciśnienia w silniku który mógł nawalić? dziękuje z góry za pomoc...Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 18:00 przez johnderek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 16 lut 2011, 20:03

Przepraszam. Nie wniosę nic nowego. Ten silnik tak już ma, tak jak mój. Uszczelnisz jeden wyciek to olej znajdzie ujście w innym miejscu. Niedługo zrzucam cały przód samochodu, żeby mieć silnik na wierzchu i uszczelniam wszystko po kolei.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 16 lut 2011, 20:41

Panowie włąśnie dzisiaj do mnie podjechał założyciel wątku, zebym mu cośpomógł, ale nie umiałem. JAk przyłożyłem rękę ,i zatykając nią wlew oleju, to dość mocno zasysało. Nie wiem dlaczego. U mnie trego nie ma. ROzumiem, jakby wypychało, to wtedy 100% ezektor, ale ezektor zakłądaliśmy nowy, odmy niby drożne. Co jeszcze zobaczyć??

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 16 lut 2011, 20:48

Jeżeli niedawno wymieniany był olej i filtr oleju to możliwe, że przy odkręcaniu filtra oleju poruszyła się chłodnica oleju. U mnie tak było parę dni temu przy wymianie filtra. Poruszyła się chłodnica i olej zaczął wyciekać przy włączonym silniku. Wyciek był dosyć dynamiczny. Pomogło ponowne odkręcenie filtra i delikatne dokręcenie chłodnicy. Trzeba uważać bo ona jest chyba aluminiowa. Tak było u mnie, niekoniecznie tak będzie u założyciela tego tematu.
Acha, ten wyciek nie jest przyczyną "palonego oleju", olej cieknie prosto na pokrywę dolną a potem na glebę.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 16 lut 2011, 20:59

sleppy pisze: Acha, ten wyciek nie jest przyczyną "palonego oleju", olej cieknie prosto na pokrywę dolną a potem na glebę.
Tutaj jest tak samo.

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 16 lut 2011, 21:10

U mnie cieknie też z węży gumowych doprowadzających olej do chłodnicy. Stamtąd też nie kapie na gorące elementy silnika. Jak trafnie powiedział adamze27 to najlepiej umyć silnik i na żywca zlokalizować wycieki.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 16 lut 2011, 21:54

węże gumowe doprowadzają płyn chłodzący do chłodnicy oleju
.tak żę z nich na pewno nie cieknie ci olej .olej możę cieć z pod podstawy chłodnicy .

[ Dodano: 2011-02-16, 22:06 ]
co do podciśnienia pod pokrywą zaworów.
sprawdz czy zasysa po ściągnięciu odm .przewody odmy mogą być drożne ale kanały w pokrywie zaworow już nie (te na które zakładasz rurki odmy)
jak to nie pomożę to coś pomylone z rurkami odmy lub padł któryś z zaworków jedno kierunkowych .co do samej konstrukcji v6 jest to jeden z bardziej suchych silników .większośc wycieków to wina złego działania układu odpowietrzającego skrzynię korbową czyli brak fachowej obsługi serwisowej

johnderek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 30 sty 2010, 01:43
Lokalizacja: Miętkie 39

Post autor: johnderek » 16 lut 2011, 22:35

Dzięki wielkie za wypowiedzi,ale jutro sprawdzę to co ma na myśli enduro7 bo to jest możliwe pewnie i chyba jedyne... musi być jakieś wyjście z tego i musi się dać to naprawić. <mysli>

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 17 lut 2011, 00:05

a patrzyłeś na uszczelniacze napinaczy wałków ? widzisz mi ciekło tam też , potrafilo plame zostawić po wymianie ezektora .

jak wymieniłem na raz kpl uszczelek to do dzisiaj ok 3 tys km zero jakiego kolwiek wycieku , smrodu oleju itd .

moim zdaniem V6 lubią puszczać olej . Kolega w 80 b4 również mial z tym problem . Razem walczyliśmy z tym

johnderek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 30 sty 2010, 01:43
Lokalizacja: Miętkie 39

Post autor: johnderek » 17 lut 2011, 08:54

Może i jest taka możliwość ale niestety ja nie miałem wycieku po prostu stało się to z dnia na dzień <zalamka> wiec coś się przypchało... <uoee>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 17 lut 2011, 10:20

co do b4 2.6 i 2.8 to faktycznie miały problemy z wyciekiem oleju spod głowicy wina to zbyt cienkiej ścianki kanału olejowego ale i na to jest sposób

johnderek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 30 sty 2010, 01:43
Lokalizacja: Miętkie 39

Post autor: johnderek » 18 lut 2011, 18:17

enduro7 ale w moim przypadku to nie wina głowicy...

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 19 lut 2011, 14:16

to pozostaje sprawdzenie wartości ciś oleju w silniku .ja mam na stałe zamontowany zegar ciśnienia zaadoptowany z b-4 max ciśnienie u mnie 4.5 bara / min na wolnych 1,7 bara

johnderek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 30 sty 2010, 01:43
Lokalizacja: Miętkie 39

Post autor: johnderek » 19 lut 2011, 17:59

A dziś tak sobie pomyślałem że może filtr oleju jest zapchany <mysli>
I aż wstyd się przyznać ale trochę to zaniedbałem jak myślicie czy zapchany filtr będzie miał objaw taki że mocno ciągnie powietrze korkiem wlewu oleju?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 lut 2011, 23:26

jeśli jest niedrożny to powinien się otworzyć zaworek kulowy w filtrze tzw bay pas .w swoich rozważaniach mieszasz dwa układy układ smarowania i układ odpowietrzania silnika.zacznij od diagnostyki silnika :ciś sprężania- możę masz przedmuchy? .ciś oleju .poprawność egzektora i zaworków w odmie .poprawność podłączenia odmy . czyli otwierasz else albo inną literaturę i sprawdzasz po kolei.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja