Więc skontaktowałem się z serwisem i powiedzieli że to zawór w pompie oleju w silniku zawiesił się a teraz jest duże ciśnienie przez to jest tak mocno zasysane to powietrze korkiem czy to możliwe? a może jest jakiś zawór podciśnienia w silniku który mógł nawalić? dziękuje z góry za pomoc...Pozdrawiam
[A6 C5 2.4]A może filtr oleju?
[A6 C5 2.4]A może filtr oleju?
Witam ciągle dręczy mnie olej który leci z mojej A6 2.4 benzyna/gaz pierwszy powód zapchany ezektor i korkiem wypychało ciśnienie...wiec wymieniłem ten ezektor i olej nie leciał a wypychało go przez simeringi rozrządu i wału nie minął miesiąc a dzis rano odpaliłem odjechałem 8km i paskudny smród oleju
kiedy dojechałem następne 8km do miasta i na chwile postawiłem samochód to pod spodem była kupa oleju nie tak jak wcześnie od ezektora dużo więcej a korkiem zaciąga mocno powietrze i odma i ezektor jest ok wszystko drożne.
Więc skontaktowałem się z serwisem i powiedzieli że to zawór w pompie oleju w silniku zawiesił się a teraz jest duże ciśnienie przez to jest tak mocno zasysane to powietrze korkiem czy to możliwe? a może jest jakiś zawór podciśnienia w silniku który mógł nawalić? dziękuje z góry za pomoc...Pozdrawiam
Więc skontaktowałem się z serwisem i powiedzieli że to zawór w pompie oleju w silniku zawiesił się a teraz jest duże ciśnienie przez to jest tak mocno zasysane to powietrze korkiem czy to możliwe? a może jest jakiś zawór podciśnienia w silniku który mógł nawalić? dziękuje z góry za pomoc...Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 18:00 przez johnderek, łącznie zmieniany 2 razy.
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
Przepraszam. Nie wniosę nic nowego. Ten silnik tak już ma, tak jak mój. Uszczelnisz jeden wyciek to olej znajdzie ujście w innym miejscu. Niedługo zrzucam cały przód samochodu, żeby mieć silnik na wierzchu i uszczelniam wszystko po kolei.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl 
-
Fontesen
Panowie włąśnie dzisiaj do mnie podjechał założyciel wątku, zebym mu cośpomógł, ale nie umiałem. JAk przyłożyłem rękę ,i zatykając nią wlew oleju, to dość mocno zasysało. Nie wiem dlaczego. U mnie trego nie ma. ROzumiem, jakby wypychało, to wtedy 100% ezektor, ale ezektor zakłądaliśmy nowy, odmy niby drożne. Co jeszcze zobaczyć??
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
Jeżeli niedawno wymieniany był olej i filtr oleju to możliwe, że przy odkręcaniu filtra oleju poruszyła się chłodnica oleju. U mnie tak było parę dni temu przy wymianie filtra. Poruszyła się chłodnica i olej zaczął wyciekać przy włączonym silniku. Wyciek był dosyć dynamiczny. Pomogło ponowne odkręcenie filtra i delikatne dokręcenie chłodnicy. Trzeba uważać bo ona jest chyba aluminiowa. Tak było u mnie, niekoniecznie tak będzie u założyciela tego tematu.
Acha, ten wyciek nie jest przyczyną "palonego oleju", olej cieknie prosto na pokrywę dolną a potem na glebę.
Acha, ten wyciek nie jest przyczyną "palonego oleju", olej cieknie prosto na pokrywę dolną a potem na glebę.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl 
-
Fontesen
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
U mnie cieknie też z węży gumowych doprowadzających olej do chłodnicy. Stamtąd też nie kapie na gorące elementy silnika. Jak trafnie powiedział adamze27 to najlepiej umyć silnik i na żywca zlokalizować wycieki.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl 
-
enduro7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
węże gumowe doprowadzają płyn chłodzący do chłodnicy oleju
.tak żę z nich na pewno nie cieknie ci olej .olej możę cieć z pod podstawy chłodnicy .
[ Dodano: 2011-02-16, 22:06 ]
co do podciśnienia pod pokrywą zaworów.
sprawdz czy zasysa po ściągnięciu odm .przewody odmy mogą być drożne ale kanały w pokrywie zaworow już nie (te na które zakładasz rurki odmy)
jak to nie pomożę to coś pomylone z rurkami odmy lub padł któryś z zaworków jedno kierunkowych .co do samej konstrukcji v6 jest to jeden z bardziej suchych silników .większośc wycieków to wina złego działania układu odpowietrzającego skrzynię korbową czyli brak fachowej obsługi serwisowej
.tak żę z nich na pewno nie cieknie ci olej .olej możę cieć z pod podstawy chłodnicy .
[ Dodano: 2011-02-16, 22:06 ]
co do podciśnienia pod pokrywą zaworów.
sprawdz czy zasysa po ściągnięciu odm .przewody odmy mogą być drożne ale kanały w pokrywie zaworow już nie (te na które zakładasz rurki odmy)
jak to nie pomożę to coś pomylone z rurkami odmy lub padł któryś z zaworków jedno kierunkowych .co do samej konstrukcji v6 jest to jeden z bardziej suchych silników .większośc wycieków to wina złego działania układu odpowietrzającego skrzynię korbową czyli brak fachowej obsługi serwisowej
a patrzyłeś na uszczelniacze napinaczy wałków ? widzisz mi ciekło tam też , potrafilo plame zostawić po wymianie ezektora .
jak wymieniłem na raz kpl uszczelek to do dzisiaj ok 3 tys km zero jakiego kolwiek wycieku , smrodu oleju itd .
moim zdaniem V6 lubią puszczać olej . Kolega w 80 b4 również mial z tym problem . Razem walczyliśmy z tym
jak wymieniłem na raz kpl uszczelek to do dzisiaj ok 3 tys km zero jakiego kolwiek wycieku , smrodu oleju itd .
moim zdaniem V6 lubią puszczać olej . Kolega w 80 b4 również mial z tym problem . Razem walczyliśmy z tym
-
enduro7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
jeśli jest niedrożny to powinien się otworzyć zaworek kulowy w filtrze tzw bay pas .w swoich rozważaniach mieszasz dwa układy układ smarowania i układ odpowietrzania silnika.zacznij od diagnostyki silnika :ciś sprężania- możę masz przedmuchy? .ciś oleju .poprawność egzektora i zaworków w odmie .poprawność podłączenia odmy . czyli otwierasz else albo inną literaturę i sprawdzasz po kolei.








