Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] dla wszytkich co mają problemy z rozruchem w zimne d

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 16 lut 2011, 14:05

Hincó pisze:elmi_k, masz może wykresik do sterowników które nie podnoszą obrotów?
W poprzednim poście.
wawrzon28 pisze:To paliwo zaleznie od swojej temperatury reguluje kąt? im cieplejsze tym kąt wzrasta czy opóżnia?
To rozczytaj wykres i będziesz wiedział. Skoro na osi X masz temp paliwa a na Y wartość kąta.
wawrzon28 pisze:a co z dawka tez jest zalezna od temperatury paliwa?
Dawkę jak i kąt ustawia się na ciepłym motorze. Jak silnik jest zimny to wiadome, że jest większa dawka a w miarę rozgrzewania silnika spada aż do momentu/dawki która jest ustawiona na nastawniku. Można to sprawdzić bodajże w 2 lub 3 grupie na VAG-u.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

wawrzon28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 18 lip 2010, 07:32
Imię: Artur
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon28 » 17 lut 2011, 00:03

A co ze skokami na wykresie tdi graph mi skacze ten punkt o okolo 10 jednostek, czy to normalne czy mam cos walniete?

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 17 lut 2011, 08:31

wawrzon28 pisze:A co ze skokami na wykresie tdi graph mi skacze ten punkt o okolo 10 jednostek, czy to normalne czy mam cos walniete?
nigdy nie osiągniesz stanu żeby na wszystkich wtryskiwaczach mieć jednakowe ciśnienie (choćbyś nowe założył) nigdy sprężanie nie bedzie jednakowe bo tolerancja do 1 bar to fabryka daje,a pod wpływem przebiegu pojawiają sie i luzy na pompie i taki skok jest czymś normalnym <luzik> a 10 jednostek to raptem 0,1* ;)
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 17 lut 2011, 14:11

Lechu pisze: Co ma wtrysk sprężanie do kąta wyprzedzenia zapłonu ??
jest tak samo wartością zmienną jak i pozostałe i ma jakąś tam tolerancje +- w zależności od tego jak duża jest rozbieżność powyższych parametrów i innych także,których nie wymieniłem
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 17 lut 2011, 16:51

W R5 tdi kąt lata rónież ze względu na drgania skrętne wałka rozrządu, do tego dodamy mase innych rzeczy to będzie latał pare jednostek chociaż 10 to nie mało... btw, nastawnik jest od dawki a od kata co innego ;)
Obrazek TDI +

wawrzon28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 18 lip 2010, 07:32
Imię: Artur
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon28 » 17 lut 2011, 23:21

Panowie to wkońcu określcie sie czy do 10 jednostek to dużo i mam sie czym przejmowac czy to normalka? 10 jednostek to jest maximum tego skakania srednio to 5 do 7 ale zdaza mu sie skakac o 10 nawet. Dodam ze w moim VW golf 3 1,9tdi 1Z skacze max 3 jednostki. To o co tu wkoncu chodzi??????????????? <szok>

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 17 lut 2011, 23:24

nie mogę sie wypowiadać że tak jest zawsze ale z tymi silnikami co miałem styczność to każdy skacze i moim zdaniem jeżeli mieści sie to w 10 jednostkach to nie jest objaw nadchodzących kłopotów <luzik>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 17 lut 2011, 23:53

Nie masz co z kasą robić ? ;) U mnie skacze do 5 jednostek (generalnie 3-4).
Sprawdź co było napisane, napięcie pasków, klin na wale korbowym, napinacze... myśle że nie masz zamiaru z tym nic robić skoro wszystko 'chodzi' a przyczyną może być wiele rzeczy...
1,9 ma jeden pasek rozrządu i pompa spięta z walem korbowym jednym paskiem, a w r5 są dwa paski, napinacze, i długi wałek rozrządu o skokowych obciążeniach...
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
anton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 paź 2008, 10:57
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: anton » 28 lut 2011, 21:43

krzysiekjx1,
U mnie było dokładnie tak jak napisał w pierwszym poscie 2 lata sie mecze z autem logi i inne cuda robiłem wrzucałem na forum i nikt nie potrafił mi pomóc az pewnego dnia (niedziela ) popisałem sobie z tym człowiekiem i wszystko mi wyjasnił dzisiaj sprawdziłem jak faktyczne grzeja mi swiece wyjołem wtryski zdjełem wtyczke z czujnika tepm i właczyłem zapłon i czekam i czekam a tu tylko w dwóch cylindrach jasno sie robiło poruszałem tymi fakami w kazda strone i spowrotem zapłon i dalej lipa tylko dwie swiece grzeja wiec znalazłem usterke dzieki koledze <radocha> wielki szacun dla niego <okok> obciołem fajki nagwintowełem na czpieniu swiecy gwint i zarobiłem przewody konektorem z dziurki i przykreciłem przewody do swiecy tak jak w starych klekotach i ponownie wszystko sprawdziłem i juz było inaczej swiatło od swiec ukazało sie w kazdym cylindrze <radocha>

twisterwopr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 mar 2011, 19:52
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: twisterwopr » 03 mar 2011, 20:21

może mój przypadek komus pomoże, kupiłem swoje audi w listopadzie i wszystki było ok do pierwszych mrozów ok -10 i więcej. jak było ciepło to palił za pierwszym razem, przy wyższych mrozach nie chciał, długo kręcił zasakiwał i gasł i tak kilka razy im zimniej tym gorzej, nie pomagało grzanie świec po kilka razy, więc na początek wymieniłem świece i filtr paliwa. nie pomogło. i zaczęło coraz gorzej odpalać.w końcu filtr paliwa mi się zapchał. był bosh a paliwa leję tylko na markowych stacjach. wymieniłem na nowy filtr Filtron i wróciło do stanu sprzed wymien czyli nie lepiej. pojechałem w końcu na kompa. tam kąt ok, świece grzeją wszystkie, pompa niby dobrze daje ciśnienie. czyli dalej nic nie wiem. miałem auto na noc w warsztacie zostawić ale jakoś nie zdążyłem. i zanim się znów tam wybrałem padł mi aku, czekałem na kolesia z kablami i zauważyłem, że jest mokro pod pompą, więc pojechałem znów do warsztatu i zaczęli mi wymieniać uszczelki przy nastawniku, jak to zrobili okazało się, ze cieknie jeszcze gdzieś z tyłu. cała pmpa poszła do uszcelnienia. teraz pali za pierwszym nawet przy -20 przy pierwszym grzaniu świec. dodam,że w momencie samej diagnostyki pompa była sucha.
Nie jesteś sam na drodze:)

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 11 mar 2011, 07:43

Kat wtrysku w 2.5TDI R5 zawsze bedzie skakal
ten typ tak ma i nie ma to wplywu na prace motorowni :)

Co do porannego odpalania zima duzo daje zwiekszenie dawki paliwa
do ok 3mg na skok

rubik...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 wrz 2010, 20:53
Lokalizacja: Garwolin.Norwegia

Post autor: rubik... » 12 mar 2011, 10:40

Jak sprawdzić czy świece faktycznie grzeją,dodam że są nowe,
jak odpalam rano przy -10 to trochę silnikiem telepie przez chwilę.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 12 mar 2011, 10:49

przeczytaj pierwszy wpis w tym temacie to sie dowiesz <okok>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 24 maja 2011, 08:58

Panowie, wszystko fajnie opisujecie mam nastawy zrobione jak powyżej opisane ale zaczyna mi robić batorego, zmniejszyłem wczoraj trochę dawkę (7-8mg/R) no troszkę pomogło ale teraz nie pali od kopa było już lepiej jak było zimno i podgrzewał świece. Czy to mogą być objawy "lejących wtrysków", jak to można sprawdzić, co może być przyczyną??

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 24 maja 2011, 10:01

Miałem ustawioną taką dawkę i ciągną świetnie, ale dyma puszczał przy pedale w podłogę. Lechu to mogą być wtryski?? jest jakiś sposób sprawdzenia ich na własną rękę?? np. wykręcić i podłączyć pod pompę i patrzeć czy jest mgła przy próbie odpalania??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga