Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2.5 tdi v6]Jaka gruszka turbo

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[2.5 tdi v6]Jaka gruszka turbo

Post autor: Multifonika A6 » 16 lut 2011, 12:48

Jak w temacie- interesuje mnie czy gruszka turbo jest taka sama w 1,9 tdi i w 2.5 tdiv6. Czym się różnią?
Pytam gdyż oglądając wiele filmików na tubie z motorami 2,5 tdiv6 zauważyłem, że gruszka ma wejście na podciśnienie z BOKU, a u mnie jest u GÓRY (czyżby ktoś wymienił na nieoryginalną?) <mysli>


Zrobione <okok>
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 17:40 przez Multifonika A6, łącznie zmieniany 1 raz.

Neos97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 01:15
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: Neos97 » 17 lut 2011, 09:44

bardzo mnei ten temat ciekawi..... Bo ja mam tak jak kolega gruszke z 1.9TDI i najprawdopodobniej przepływomierz tak samo.... I auto nie ma mocy tylko nie wiem czy to z tych powodów czy nie może się ktoś wypowie????

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 17 lut 2011, 13:55

Neos97-w przepływce od 2.5 tdi z boku jest dodatkowa dioda( w 1.9 jej nie ma).Jak u siebie podłączyłem taką na próbę- silnik wpadł w tryb awaryjny. Twój motor jak przypuszczam to AFN, więc przepływka to 059 906 461E. Sprawdź :]

Neos97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 01:15
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: Neos97 » 17 lut 2011, 21:23

mój motor AFB..... przyznam ci szczerzę ze jak czyściłem przepływkę to żadnej diody nie widziałem... Możeci mi powiedzieć jakie numer katalogowy powinienem mieć przypływki??? Aha i co najważniejsze żadnego błędu mój motor nie posiada a moc ma taką średnią czasem brak a czasem dobrą od 1200-2100 ładnie ciągnie potem muł długo się wkręca i nie czuć przyśpieszenie takiego już.... skrzynia manual i napęd przedni...

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 18 lut 2011, 08:38

Neos97- post wyżej- ten numer to twoja przepływka- taka powinna być. Napisz jaki numer masz obecnie- zobaczymy co to za diabeł ;)

Co się tyczy gruszki- cisza???

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 18 lut 2011, 16:21

piotras72 pisze:Czym się różnią?
Pytam gdyż oglądając wiele filmików na tubie z motorami 2,5 tdiv6 zauważyłem, że gruszka ma wejście na podciśnienie z BOKU, a u mnie jest u GÓRY (czyżby ktoś wymienił na nieoryginalną?)

Gruszka (membrana ) do sterowania kierownicami turbo ma z boku wyjście. Wyjście do góry oznacza ze ktoś już wymieniał to ustrojstwo i najprawdopodobniej jest ona od dostawczaka VW 2,5tdi. Jej parametry są identyczne co z wyjściem bocznym i często z braku części w sklepie do 2,5tdi audi dają jako zamiennik z VW Transportera 2,5. Jako oryginał jest również droga czyli ze 400pln a może więcej <uoee> . Zastosowanie tej gruszki nic nie powinno umniejszać 2,5 audikowi , oczywiście po odpowiednim wyregulowaniu za pomocą VAG. Regulacja tego ustrojstwa...patrz szukajka naszego forum...mnóstwo tego.
Jednak wstawiając taką gruszkę, najlepiej z tego króćca wyjść gumowym kolankiem w lewo i wtedy podłączyć do wężyka podciśnieniowego (do zaworka N..), dlatego ze bezpośrednio , zagniemy wężyk osłoną silnika co spowoduje ograniczony przepływ powietrza ( - bar czyli podciśnienie), oraz bardzo szybko taki wężyk nam się będzie przecierał na zgięciu stykając się z drżącą osłoną silnika. ;)
pozdro

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 18 lut 2011, 18:55

citrin dzięki( poszło)
Tak jak piszesz- podłączona jest przez kolanko i jakiś łącznik, aby osłona go nie zagniotła.
Właśnie podejrzewałem że ktoś ją wymienił na nieoryginalną- sztanga skręcona na maxa, w ogóle nie widać gwintu ponad regulacją.
Co do regulacji muszę się podpiąć i ją wyregulować (za mała różnica w 011BS i OT dochodzące do 2500 mbar).Pozdro <luzik>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl