Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,7T] Ezektor i odmy

Silniki benzynowe
Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

[A6 C5 2,7T] Ezektor i odmy

Post autor: Robtoy » 15 lut 2011, 00:38

witam szanownych kolegow

mam dziwny problem po wymianie turbin auto po dlugim (24h) postoju w 20*mrozie po odpaleniu i ruszeniu zaczelo poteznie kopcic
Po odkreceniu wezy od turbin wylalo sie z nich troszke swiezego oleju miejwiecej taka sama ilosc oleju w kazdym z wezy
po przeczytaniu postow dochodze do wniosku ze mam zapchane odmy lub ezektor
ale czy to mozliwe zeby az tyle oleju wywalilo w dolot?Po 10km drogi dopoki sie silnik nie rozgrzel ubylo z max. na min.
Koledzy czy ktos z was ma pojecie jak sie za ten ezektor w 2,7t zabrac,jak go zdematowac i jak zdemontowac odmy i czy w ogole da sie to samemu zrobic?
Z tego co tam zagladalem widzialem ze ten ezektor jest polaczony z takimi czarnymi plastikowymi rurkami,jak je porozlaczac zeby tego nie polamac?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 15 lut 2011, 07:54

Robtoy, nie jest możliwością żeby przez zapchaną odme i ezektor tyle oleju wywalało. Też miałem kiedyś zapchaną i ubytku oleju nie odczułem prawie wcale a dużo jeżdżę.
Które węże od turbin masz na myśli?
Te na dole co idą do intercoolerów?

[ Dodano: 2011-02-15, 08:01 ]
Nie chcę Cię martwić, ale jak to sie zaczęło dziać zaraz po wymianie turbin,
to właśnie w nich by należało szukać przyczyny.
Jak zdejmiesz wąż idący z turbiny do intercoolera t będzie tam dużo oleju to znaczy że turbina przepuszcza, a jak przepuszcza to jest do d.... :|
A żeby sprawdzić czy to przez odmę leci olej to zdejmij sobie z rury Y przewód ten plastikowy z takim zaworem plastikowym w kształcie dekielka i pogazuj trochę i obserwuj czy wali z niego olejem.
Ale raczej wątpię że to będzie przyczyna.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 15 lut 2011, 23:16

witam
turba sa nowe i na 100- prockow dobre
w wezach do IC-kow bylo zaledwie raptem pare kropi swiezego olejku i taka sama ilosc nawet,wiec zadam pytanie jak bardzo prawdopodobnym jest fakt ze padly turba i to dwa na raz i z takim samym wspulczynnikiem przeciekalnosci?

dodam ze to mialo miejsce tylko raz nad ranem po czalodobowym staniu auta w prawdziwym mrozie a dzis autko pieknie jezdzi i ani sladu defektu
wiec pomyslalem ze jedyna rozsadna diagnoza to ezektor lub odmy a moze nawet jedno i drugie naraz poprostu zamarzlo
a gdy sie silnik rozgzal to wszystko powrocilo do normy

ezektor juz zamowilem bedzie w piatek
Ale teraz niewiem czy jest sens wymieniac sam ezektor na stare odmy czy lepiej z nowymi odmami?

pozatybm bede wdzieczy za wszelkie spostzezenia i nowe pomysly co to moglo byc

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 16 lut 2011, 11:58

Jak najbardziej mógł zamarznąć szlam w odmach. I jeśli jest tam go na tyle dużo, że zamarznięty zatkał prześwit, to montaż nowego ezektora bez czyszczenia/wymiany odm to kasa w błoto.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 16 lut 2011, 13:21

Robtoy, jak wymienisz sam ezektor, to po chwili znów się zatka.
Wymień razem z odmą,albo chociaż ją przeczyść ;)
A skoro z tym olejem to jednorazowa sprawa to z turbinami wszystko ok :)
Pozdro

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 16 lut 2011, 13:26

U mnie nie ma ezektora, przy tipie chyba jest ale odmy schodzą się w jedno miejsce, z tyłu silnika , dokładnie na środku, jest taki mały zbiorniczek, do niego idą rurki odm z obu głowic, bloku i dochodzą jakieś podciśnienia i właśnie w tym zbiorniczku zbiera się troszkę syfu, para i w mrozy potrafi zamarznąć. O czyszczeniu zapomnij, bo po prostu połamiesz te nieszczęsne rurki, ja kupiłem nową odmę w serwisie, coś około 350zł, założyłem i tej zimy nie ma problemu ale już myślę jak to przerobić bo rozwiązanie jest tragiczne i w naszym klimacie nie ma opcji, żeby się nie zatkało, za małe przekroje rurek.

Zapomiałem dodać, przy którymś zamarznięciu stworzyło się takie ciśnienie w skrzyni korbowej, że wypchnęło uszczelniacz na wale, także radzę jak najszybciej się tym zająć.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 16 lut 2011, 19:56

dzieki za sugestie koledzy

tak wiem dzis ogladalem te odmy i sprawa niewyglada jakos strasznie tak ze bez problemu moge je sam wyciagnac i posprawdzac

dzis zrobilem test czy ezektor dziala i dziala
a jak odpiolem ten czarny bebenek od rury Y to wygladal zdrowo przelot jest bo na odpalontm silniku jakas delikatna para sie z tamtad wydostawala

sadze ze odmy wyjme lekko i w calosci wiec czy jest morzliwosc przeczyszczenia ich jakas benzynka ekstrakcyjna czy cus?

A i zrobilem test na kartke i wyszlo ze ani nie dmucha ani nie zasysa tylko tez lekka parka sie leniwie wydostaje bo zimno za zewnetrznej,wiec wysale mi sie ze odmy sie juz koncza ale teraz czy kupic nowe czy wyczyscic bo jak je dzis obejzalem to wygladaja na mocne
No i jesli juz mozna by je wyczyscic to czy jest na to jaiks sprytny patent ?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 16 lut 2011, 20:31

Robtoy, Jak nie są popękane,lub nie pękną przy wyciąganiu,
to spokojnie można je przepłukać w środku benzynką lub jakimś innym środkiem czyszczącym ;)
Patentu nie ma, poprostu ostrożnie,
i nic nie pchaj do środka( typu śrubokręt itp.) bo lubią pękać.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 16 lut 2011, 21:19

ostroznosc to podstawa <okok>
Ale teraz zastanawiam sie jak porozlaczac te plastikowe karbowane rurki od tego pojemniczka po srodku?bo wydaje mi sie ze w tych miejscach polaczenia sa nierozbieralne wiec jak po przetykac tego pajaka?
i czy po wyczyszczeniu przepustowosc ma byc w kazdej urce i w kazda strone czy moze jakos kierunkowo.
Moze pomoc sobie sprezonym powietrzem,czy lepiej nie bo moze cos pasc?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 17 lut 2011, 08:40

Robtoy, rurek od pojemnika nie odłączysz bo są zgrzewane.
Jedyne co można zrobić to przepłukać, i tak jak piszesz przedmuchać powietrzem.
Co do przepustowości to każda rurka z każdą ma być drożna,
nie ma tam żadnych zaworków zwrotnych, tylko zwykła puszka z rurkami.
Najlepiej by było całość zanurzyć w wannie lub jakieś większej misce,
żeby dokładnie przepłukać. ;)

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 19 lut 2011, 18:45

oki to tak zrobie w przyszlym tygodniu
tylko mam jedno pytanko czy jak porozlanczam te wszystkie rurki czy nic sie nie stanie(np.jakis olej sie z nich nie wyleje czy cus?)
A zwlaszcza jedno polaczenie w scianie grodziowej od serwa chamulcow do ezektora zaznaczone na ponizszym zdieciu na zolto ,czy po wyjeciu tej zlaczki nie wyleci z tamtad plyn chamulcowy?


Obrazek

Awatar użytkownika
Krystian.a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 lis 2010, 19:28
Lokalizacja: ŁÓDŻ-ROTTERDAM

Post autor: Krystian.a6 » 19 lut 2011, 19:05

Robtoy. smiało odłanczaj tam jest tylko powietrze wiem bo robiłem tydzień temu . pozdrawiam. :> " jak pomogłem wciśnij pomógł"

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 19 lut 2011, 19:30

Krystian.a6, a co miales za problem z autkiem,ze zmieniales odmy i ezektor?

ciezko jest wyciagnac ten ,,dzyndzel,,?

Awatar użytkownika
Krystian.a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 lis 2010, 19:28
Lokalizacja: ŁÓDŻ-ROTTERDAM

Post autor: Krystian.a6 » 19 lut 2011, 19:59

Robtoy ja miałem szlam w odmie i dlatego to rozbierałem i wymieniałem ezektor , dzyndzel jest na wcisk przytrzymaj z drugiej strony grodzi i pociągnij i wyjdzie . najlepiej też kup od razu normalne opaski do ezektora skręcane będzie łatwiej złożyć

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 20 lut 2011, 13:38

O teraz jestem juz do informowany, mysle ze wystarczajaco ,by jutro po odebraniu
nowej odmy zabrac sie do samodzielnej wymiany
Jak zrobie to dam znac jak poszlo
A poki co dzieki wielkie koledzy za podpowiedzi, pomoc punkciki juz poszly


<peace>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja