[A6 C4] dla wszytkich co mają problemy z rozruchem w zimne d
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
[A6 C4] dla wszytkich co mają problemy z rozruchem w zimne d
sam miałem problemy z rozruchem w mroźne poranki i szukałem różnych rozwiązań i forum przekopałem w nie jedną noc i miałem nawet chwile zwątpienia czy co aby silnik nie jest jakiś skatowany??? (chociaż auto od drugiego właściciela w niemczech kupione i rachunki są do pierwszego roku na wszystko w dokumentacji) ale do rzeczy,zacząłem od sprawdzenia kompresji-jest okey i równa tzn +-1,rozrząd ustawiony tak jak w książce,ale to takie skrajne czynności które były skutkiem najczarniejszych myśli :-D a teraz do rzeczy kiedyś przy pierwszych chłodach zacząłem od sprawdzenia świec-można to zrobić na dwa sposoby- omomierzem jak sie ma lub zwyczajnie kawałkiem kabla podłączając jeden koniec do świecy a drugi do jakiegoś zasilania (super punkt to kabel na prawym kielichu wyprowadzony w celu podpinania kabli rozruchowych) i jeżeli świeca jest okey podczas styku pojawi sie iskra (oczywiście mam tu na uwadze że używany kawałka zwykłego kabla plecionki - bo takie mam gdzieś tam pod ręką w garażu) - sprawdzałem oboma metodami i okazało sie że wszystkie są okey,po jakimś czasie przyszło mi na myśl żeby sprawdzić czy aby napięcie na wszystkie dochodzi i zdejmowałem fajki i sprawdzałem w ten sposób i okazało sie że też tu problemu nie ma-zresztą nie miałem przekonania w tym kierunku bo widziałem że wskazówka woltomierza siada w dół podczas grzania,a jednak sie myliłem i dlatego umieszczam ten cały monotonny opis bo tu był pies pogrzebany że jednak świece nie grzały a winne temu są te nieszczęsne fajki bo cóż z tego że napięcie w nich jest że świeca dobra jak nie ma dobrego styku i po wyjęciu wtrysków widać że sobie tak grzeją jak chcą raz dwie raz jedna :-? i reasumując polecam wszystkim którzy mają problemy z zimnym rozruchem silnika sprawdzenie jak faktycznie zachowuję sie ich układ grzejny w całości w silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
ale moje są całe i nie były popękane i w ramach szybkiego rozwiązania zastosowałem dwu milimetrowe paseczki blachy miedzianej które po odpowiednim wyprofilowaniu sobie tam elegancko siedzą i tworzą ciasną fajkę która nie pozwala na to aby był problem przepływu napięcia na świece a co do mojego kąta? podciągnąłem go w przedział 70-80 ale wróci na zalecany zakres czyli do 65 w górnym wychyleniu,bo nawet jak miałem do 100 to nie jest to rozwiązanie problemów z paleniem :lol: jeszcze musze sie zająć dawką paliwa i ustawić ją na książkową :-D bo nie ma lipy albo bedzie z tego lala albo ja wysiadam :lol:
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Panowie.
Po wymianie rozrządu miałem 95-97.
Palił od dotknięcia, ale tak głośno pracował jak był zimny ,że mnie szlag trafiał.
Mówię sobie, ja cię załatwię.
Poluzowałem pompę i masz n a 50-52.
Wyciszył się , ale odpalał jak żonki Fiesta.
Musiał troszkę pomielić.
Teraz mam na 63-65.
Jest idealnie.
Odpala od pierwszego, nawet w duże mrozy i nie klekocze tak bardzo.
Wniosek ,że kąt ma tu dużo do powiedzenia.
Muszę jedynie popracować nad tymi nieszczęsnymi fajkami od świec bo luźne są.
Ze dwa razy w tą zimę po odpaleniu zakołysało przez chwilę silnikiem.
Jak na razie jestem zadowolony z auta i jak słyszę o problemach z wałkami rozrządu, pompowtryskami lub alu -zawieszeniem to przychodzi mi do głowy taka złota myśl
Stare to jest dobre wino ,skrzypce i samochody. He,he...
Pozdrawiam.
Tomek z naftolandu.
Po wymianie rozrządu miałem 95-97.
Palił od dotknięcia, ale tak głośno pracował jak był zimny ,że mnie szlag trafiał.
Mówię sobie, ja cię załatwię.
Poluzowałem pompę i masz n a 50-52.
Wyciszył się , ale odpalał jak żonki Fiesta.
Musiał troszkę pomielić.
Teraz mam na 63-65.
Jest idealnie.
Odpala od pierwszego, nawet w duże mrozy i nie klekocze tak bardzo.
Wniosek ,że kąt ma tu dużo do powiedzenia.
Muszę jedynie popracować nad tymi nieszczęsnymi fajkami od świec bo luźne są.
Ze dwa razy w tą zimę po odpaleniu zakołysało przez chwilę silnikiem.
Jak na razie jestem zadowolony z auta i jak słyszę o problemach z wałkami rozrządu, pompowtryskami lub alu -zawieszeniem to przychodzi mi do głowy taka złota myśl
Stare to jest dobre wino ,skrzypce i samochody. He,he...
Pozdrawiam.
Tomek z naftolandu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
krzysiekjx1 pisze:przy temp silnika 80-90* powinien wynosić 40-65 jednostek na vagu
Kto chociaż raz widział okienko VAG-a i grupe 000 BS i okienko TDI Graph to wie, że do kąta wtrysku brana jest pod uwagę temperetura paliwa (Fuel temp - w grupie 000 pole nr 9).wawrzon28 pisze:Przy 80stC temp silnika jest okolo 52 w BS na tdi timming. A temperatura paliwa ma wpływ na kąt wtysku? czy temp. silnika?
P.S. Oczywiście, że silnik ma mieć temperaturę roboczą >80*C.
Tam gdzie sterownik podnosi obroty do 1000obr/min.
Tam gdzie sterownik podnosi obroty do 1200obr/min.
Tam gdzie sterownik nie podnosi obrotów
A - Wartość kąta wtrysku
B - temperatura paliwa
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 15:35 przez elmi_k, łącznie zmieniany 2 razy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga