Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"

Silniki wysokoprężne
Stefan Sakowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 29 gru 2010, 21:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Stefan Sakowski » 03 sty 2011, 20:35

Emulator elektroniki jednej klapy + montaż to 350 zł.
Stefan.S

Stefan Sakowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 29 gru 2010, 21:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Stefan Sakowski » 05 sty 2011, 18:57

Zadzwoń. Ja zdecydowałem się na takie rozwiązanie ze względu na koszt
i duże prawdopodobieństwo, że to będzie koniec kłopotów ( nic w tym urządzeniu
elektronicznym nie może się zużyć mechanicznie ).
Stefan.S

Stefan Sakowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 29 gru 2010, 21:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Stefan Sakowski » 06 sty 2011, 14:20

Rano przywiozłem auto, po telefonie ( ~14 ) odebrałem.
Stefan.S

Stefan Sakowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 29 gru 2010, 21:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Stefan Sakowski » 06 sty 2011, 19:22

Tak, z okolic Bielska, a dokładniej z Bystrej.
Stefan.S

przemek4net
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: przemek4net » 09 sty 2011, 22:13

Witam,
W oplach 1.9cdti 150ps 16v podobny problem jest znany (czyli vectry c, zafiry, astry ...) z "klapami wirujacymi"
http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=70626 (wymaga zalogowania)


generalnie czlowiek, ktory opanowal problem naprawy tych klap w oplach to "jabolkg" (rozpoznawalem temat bo kiedys nastawialem sie na opla z tym motorem) - moze tez para sie tym w audi...
strone ma: http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/
Zaznaczam, ze nie znam jego cen ani jakosci ale na forum opla uchodzil kiedys za zbawce
(jezeli ktos juz podlinkowal ta informacje to przepraszam - czytalem watek "po lebkach")
Pozdrawiam,
Przemek
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 14 lut 2011, 09:51

panowie.. no i na moj 2.7 przyszla kolej <szok>

Zona odpala auto pod ALDI.. i dzwoni, ze Check Engine sie zapalil

Podpialem auto wieczorem.. i na szybko zalaczylem AutoScana..

nie przygladalem sie calemu LOGowi.. ale na samym poczatku pojawil sie problem zacierającego się mechanizmu sterujacego w kolektorze.

Opcji naprawienia pojawilo sie kilka:
-ASO
-reczna robota
-wymiana w warsztacie kolektorza (gdzies w 3City)
-emulator ;)

Pytanie, czy ten emulator i wychylone na max klapy, nie powoduja zwiekszonej emisji spalin, etc.. :| Pytam, bo za rok jade na TĂźV.. i nie chce zeby mi cofneli przeglad, ze wzgledu na podwyzszona norme spalin :[

czekam na wasze opinie.. <rotfl>

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 14 lut 2011, 11:09

ZelvaBOi,
czesc kolego:)

ja juz od piatku zrobilem 1k km na bledzie.. dzis po pracy sprawdze dokladnie LOG i #bledu, bo w piatek tylko mi nazwa przeleciala przez oczy, zapisalem LOG i jechalem w swiat..

Auto chodzi bez roznicy.. jedyne co, to zauwazylem od pewnego czasu, lekkie podszarpywanie na biegu (IV), kiedy to auto ma znikome obroty (ok. 1200RPM) i toczy sie bez gazu. :|

Poczytalem o tych klapach i w zakresie niskich obrotow.. sa one zamkniete, poprawiajac doplyw powietrza do komory..

Teraz.. nie wiem, jak powiazac te fakty.. <mysli>
Czytalem caly temat, pisania o adaptacji bylo troche.. ale w ktory blok pomiarowy wejsc i jakie opcje wybrac.. nie znalazlem.

Tutorial jest:
a6-c6-wymiana-kolektorow-ssacych-w-siln ... t25955.htm

ale mam tylko pod domem CAR PORT, wiec co najwyzej, moge sobie plynu dosprywskiwaczy nalac.. <rotfl>

A najgorsze, to, ze Gebrauchtwagen Garantie minelo mi w czwartek.. a blad pojawil sie w piatek.. <lol>

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 14 lut 2011, 11:34

ZelvaBOi,
no wlasnie.. jak zamontuje emulator.. to przy AU/HU na padaniu spalin moze wykazac <nerwus>

ale z tego co widze, koszt emu i regeneracji dzwigienki sa w podobnych granicach, wiec chyba dla swietego spokoju wolalbym regenracje <okok>

PS. Podrzuci ktos test VAG/VCDSem jak dokonac na przepustnicy..?? Chcialbym wiedziec czy to uszkodzenie mechaniczne czy elektroniczne <milczek>

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 14 lut 2011, 12:12

Dirty pisze:Ja bym z takimi obrotami na IVb nie jeździł na twoim miejscu...
nie chodzilo mi o sama jazde, tylko o moment, kiedy to obroty silnika przechodza przez ta grnaice ok 1200RMP :)
jazda na biegu, ale bez gazu <wysmiewacz>

[ Dodano: 2011-02-14, 12:13 ]
ZelvaBOi,

popatrze i sporbuje sie dobrac wg tutorialu na forum <luzik>

ale z opisu, wynika jak zdemontowac i dobrac sie do silniczkow.. (choc i to troche za skomplikowane, bym bawil sie w mechanike)..

jak mam odbrac sie do ciegna..?? wystarczy sciagnac plastikowa pokrywe na silniku.. . czy bez wymontowania kolektroa dolotowego sie nie obejdzie..? :(

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 14 lut 2011, 12:36

Dirty,

chodzi mi o objawy podszarpywania (ledwo wyczuwalne) kiedy to dojezdzam np. do zakretu, ciagle majac na biegu :)

w tej okolicy przez chwile, czuc szarpniecia.. Sadzilem, ze mozna to powiazac z okresowym przymykaniem klap w niskim zakresie <rotfl>

A przy okazji.. Twoj 2.7 jest po wymianie, czy czekasz na niespodzianke..??? <figielek>

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 14 lut 2011, 14:02

Cześć.

Pama:
Na pierwszej stronie wątku Piotruś pisał jakie mogą być skutki jazdy z awarią klap.

pozdrawiam
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 14 lut 2011, 14:19

maxon,
dzieki za podpowiedz, tak, czytalem, wiem.. ale z tym tez bywa roznie,, dopoki nie sprawdze co jest nie tak! <uoee>

Na razie zrobilem szybkiego skana, wyskoczyl blad i zamknalem kompa <rotfl>
Dzis bede zabieral sie do analizy i chce sie dowiedziec.. jak mozna zrobic test przepustnicy przy VCDSie??? :|

Teraz, odkad mieszkamy z zona wspolnie.. malo jezdze C6.. przesiadlem sie spowrtoem do TT Q <okok>

[ Dodano: 2011-02-14, 17:15 ]
oto wynik z VCDSa.

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F5 910 401 B HW: 4F0 907 401 C
Component: 2.7L V6TDI 000SG 0010
Revision: --H03--- Serial number:
Coding: 0011322
Shop #: WSC 02334 785 00200

1 Fault Found:
012597 - Intake Manifold Runner Control: Lower Stop not Reached
P3135 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 39
Mileage: 159723 km
Time Indication: 0
Date: 2010.08.29
Time: 20:31:09

co dziwne.. zaskakuje mnie data, kiedy blad sie zapisal... a co ciekawe.. dopiero teraz wyskoczyla kontrolka... :(

wtf..?? <szok>

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 15 lut 2011, 08:36

Dirty,
a widziales ta zagwozdke..??

Blad zapisal sie w sierpniu 2010, a dopiero kontrolka zapalila sie kilka dni temu... O co chodzi..??
Masz jakis pomysl.. <uoee>

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 15 lut 2011, 09:45

Pama tylko ten jeden błąd masz w logach ?
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

szynszyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 26 sty 2010, 13:31
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szynszyl » 15 lut 2011, 10:51

pama pisze:Dirty,
a widziales ta zagwozdke..??

Blad zapisal sie w sierpniu 2010, a dopiero kontrolka zapalila sie kilka dni temu... O co chodzi..??
Masz jakis pomysl.. <uoee>
Z własnego doświadczenia: mały luz = błąd w kompie
duży luz = błąd w kompie + kontrolka

I to by się zgadzało, jak miałem stare kolektory to kontrolka się paliła ciągle, jak je wymieniłem zostawiając stare silniki i cięgła błąd już był tylko w kompie bez kontrolki. Po skasowaniu luzu na cięgnach całkowity brak błędu przepustnicy....

Pozdr
Własnymi rencyma:
-elektryczna klapa bagażnika
-kolektory ssące
-hak automatyczny
-reflektory led

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja