[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 gru 2010, 21:09
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 gru 2010, 21:09
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 gru 2010, 21:09
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 gru 2010, 21:09
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
- Lokalizacja: Wrocław
Witam,
W oplach 1.9cdti 150ps 16v podobny problem jest znany (czyli vectry c, zafiry, astry ...) z "klapami wirujacymi"
http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=70626 (wymaga zalogowania)
generalnie czlowiek, ktory opanowal problem naprawy tych klap w oplach to "jabolkg" (rozpoznawalem temat bo kiedys nastawialem sie na opla z tym motorem) - moze tez para sie tym w audi...
strone ma: http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/
Zaznaczam, ze nie znam jego cen ani jakosci ale na forum opla uchodzil kiedys za zbawce
(jezeli ktos juz podlinkowal ta informacje to przepraszam - czytalem watek "po lebkach")
Pozdrawiam,
Przemek
W oplach 1.9cdti 150ps 16v podobny problem jest znany (czyli vectry c, zafiry, astry ...) z "klapami wirujacymi"
http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=70626 (wymaga zalogowania)
generalnie czlowiek, ktory opanowal problem naprawy tych klap w oplach to "jabolkg" (rozpoznawalem temat bo kiedys nastawialem sie na opla z tym motorem) - moze tez para sie tym w audi...
strone ma: http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/
Zaznaczam, ze nie znam jego cen ani jakosci ale na forum opla uchodzil kiedys za zbawce
(jezeli ktos juz podlinkowal ta informacje to przepraszam - czytalem watek "po lebkach")
Pozdrawiam,
Przemek
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
panowie.. no i na moj 2.7 przyszla kolej <szok>
Zona odpala auto pod ALDI.. i dzwoni, ze Check Engine sie zapalil
Podpialem auto wieczorem.. i na szybko zalaczylem AutoScana..
nie przygladalem sie calemu LOGowi.. ale na samym poczatku pojawil sie problem zacierającego się mechanizmu sterujacego w kolektorze.
Opcji naprawienia pojawilo sie kilka:
-ASO
-reczna robota
-wymiana w warsztacie kolektorza (gdzies w 3City)
-emulator
Pytanie, czy ten emulator i wychylone na max klapy, nie powoduja zwiekszonej emisji spalin, etc..
Pytam, bo za rok jade na TĂźV.. i nie chce zeby mi cofneli przeglad, ze wzgledu na podwyzszona norme spalin
czekam na wasze opinie..
Zona odpala auto pod ALDI.. i dzwoni, ze Check Engine sie zapalil
Podpialem auto wieczorem.. i na szybko zalaczylem AutoScana..
nie przygladalem sie calemu LOGowi.. ale na samym poczatku pojawil sie problem zacierającego się mechanizmu sterujacego w kolektorze.
Opcji naprawienia pojawilo sie kilka:
-ASO
-reczna robota
-wymiana w warsztacie kolektorza (gdzies w 3City)
-emulator

Pytanie, czy ten emulator i wychylone na max klapy, nie powoduja zwiekszonej emisji spalin, etc..


czekam na wasze opinie..

- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
ZelvaBOi,
czesc kolego:)
ja juz od piatku zrobilem 1k km na bledzie.. dzis po pracy sprawdze dokladnie LOG i #bledu, bo w piatek tylko mi nazwa przeleciala przez oczy, zapisalem LOG i jechalem w swiat..
Auto chodzi bez roznicy.. jedyne co, to zauwazylem od pewnego czasu, lekkie podszarpywanie na biegu (IV), kiedy to auto ma znikome obroty (ok. 1200RPM) i toczy sie bez gazu.
Poczytalem o tych klapach i w zakresie niskich obrotow.. sa one zamkniete, poprawiajac doplyw powietrza do komory..
Teraz.. nie wiem, jak powiazac te fakty..
Czytalem caly temat, pisania o adaptacji bylo troche.. ale w ktory blok pomiarowy wejsc i jakie opcje wybrac.. nie znalazlem.
Tutorial jest:
a6-c6-wymiana-kolektorow-ssacych-w-siln ... t25955.htm
ale mam tylko pod domem CAR PORT, wiec co najwyzej, moge sobie plynu dosprywskiwaczy nalac..
A najgorsze, to, ze Gebrauchtwagen Garantie minelo mi w czwartek.. a blad pojawil sie w piatek..
czesc kolego:)
ja juz od piatku zrobilem 1k km na bledzie.. dzis po pracy sprawdze dokladnie LOG i #bledu, bo w piatek tylko mi nazwa przeleciala przez oczy, zapisalem LOG i jechalem w swiat..
Auto chodzi bez roznicy.. jedyne co, to zauwazylem od pewnego czasu, lekkie podszarpywanie na biegu (IV), kiedy to auto ma znikome obroty (ok. 1200RPM) i toczy sie bez gazu.

Poczytalem o tych klapach i w zakresie niskich obrotow.. sa one zamkniete, poprawiajac doplyw powietrza do komory..
Teraz.. nie wiem, jak powiazac te fakty..

Czytalem caly temat, pisania o adaptacji bylo troche.. ale w ktory blok pomiarowy wejsc i jakie opcje wybrac.. nie znalazlem.
Tutorial jest:
a6-c6-wymiana-kolektorow-ssacych-w-siln ... t25955.htm
ale mam tylko pod domem CAR PORT, wiec co najwyzej, moge sobie plynu dosprywskiwaczy nalac..

A najgorsze, to, ze Gebrauchtwagen Garantie minelo mi w czwartek.. a blad pojawil sie w piatek..

- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
ZelvaBOi,
no wlasnie.. jak zamontuje emulator.. to przy AU/HU na padaniu spalin moze wykazac
ale z tego co widze, koszt emu i regeneracji dzwigienki sa w podobnych granicach, wiec chyba dla swietego spokoju wolalbym regenracje
PS. Podrzuci ktos test VAG/VCDSem jak dokonac na przepustnicy..
Chcialbym wiedziec czy to uszkodzenie mechaniczne czy elektroniczne 
no wlasnie.. jak zamontuje emulator.. to przy AU/HU na padaniu spalin moze wykazac

ale z tego co widze, koszt emu i regeneracji dzwigienki sa w podobnych granicach, wiec chyba dla swietego spokoju wolalbym regenracje

PS. Podrzuci ktos test VAG/VCDSem jak dokonac na przepustnicy..


- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
nie chodzilo mi o sama jazde, tylko o moment, kiedy to obroty silnika przechodza przez ta grnaice ok 1200RMPDirty pisze:Ja bym z takimi obrotami na IVb nie jeździł na twoim miejscu...

jazda na biegu, ale bez gazu

[ Dodano: 2011-02-14, 12:13 ]
ZelvaBOi,
popatrze i sporbuje sie dobrac wg tutorialu na forum

ale z opisu, wynika jak zdemontowac i dobrac sie do silniczkow.. (choc i to troche za skomplikowane, bym bawil sie w mechanike)..
jak mam odbrac sie do ciegna..


- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
Dirty,
chodzi mi o objawy podszarpywania (ledwo wyczuwalne) kiedy to dojezdzam np. do zakretu, ciagle majac na biegu
w tej okolicy przez chwile, czuc szarpniecia.. Sadzilem, ze mozna to powiazac z okresowym przymykaniem klap w niskim zakresie
A przy okazji.. Twoj 2.7 jest po wymianie, czy czekasz na niespodzianke..
? 
chodzi mi o objawy podszarpywania (ledwo wyczuwalne) kiedy to dojezdzam np. do zakretu, ciagle majac na biegu

w tej okolicy przez chwile, czuc szarpniecia.. Sadzilem, ze mozna to powiazac z okresowym przymykaniem klap w niskim zakresie

A przy okazji.. Twoj 2.7 jest po wymianie, czy czekasz na niespodzianke..


- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
maxon,
dzieki za podpowiedz, tak, czytalem, wiem.. ale z tym tez bywa roznie,, dopoki nie sprawdze co jest nie tak!
Na razie zrobilem szybkiego skana, wyskoczyl blad i zamknalem kompa
Dzis bede zabieral sie do analizy i chce sie dowiedziec.. jak mozna zrobic test przepustnicy przy VCDSie???
Teraz, odkad mieszkamy z zona wspolnie.. malo jezdze C6.. przesiadlem sie spowrtoem do TT Q
[ Dodano: 2011-02-14, 17:15 ]
oto wynik z VCDSa.
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F5 910 401 B HW: 4F0 907 401 C
Component: 2.7L V6TDI 000SG 0010
Revision: --H03--- Serial number:
Coding: 0011322
Shop #: WSC 02334 785 00200
1 Fault Found:
012597 - Intake Manifold Runner Control: Lower Stop not Reached
P3135 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 39
Mileage: 159723 km
Time Indication: 0
Date: 2010.08.29
Time: 20:31:09
co dziwne.. zaskakuje mnie data, kiedy blad sie zapisal... a co ciekawe.. dopiero teraz wyskoczyla kontrolka...
wtf..
<szok>
dzieki za podpowiedz, tak, czytalem, wiem.. ale z tym tez bywa roznie,, dopoki nie sprawdze co jest nie tak!

Na razie zrobilem szybkiego skana, wyskoczyl blad i zamknalem kompa

Dzis bede zabieral sie do analizy i chce sie dowiedziec.. jak mozna zrobic test przepustnicy przy VCDSie???

Teraz, odkad mieszkamy z zona wspolnie.. malo jezdze C6.. przesiadlem sie spowrtoem do TT Q

[ Dodano: 2011-02-14, 17:15 ]
oto wynik z VCDSa.
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F5 910 401 B HW: 4F0 907 401 C
Component: 2.7L V6TDI 000SG 0010
Revision: --H03--- Serial number:
Coding: 0011322
Shop #: WSC 02334 785 00200
1 Fault Found:
012597 - Intake Manifold Runner Control: Lower Stop not Reached
P3135 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 39
Mileage: 159723 km
Time Indication: 0
Date: 2010.08.29
Time: 20:31:09
co dziwne.. zaskakuje mnie data, kiedy blad sie zapisal... a co ciekawe.. dopiero teraz wyskoczyla kontrolka...

wtf..

Z własnego doświadczenia: mały luz = błąd w kompiepama pisze:Dirty,
a widziales ta zagwozdke..
Blad zapisal sie w sierpniu 2010, a dopiero kontrolka zapalila sie kilka dni temu... O co chodzi..
Masz jakis pomysl..
duży luz = błąd w kompie + kontrolka
I to by się zgadzało, jak miałem stare kolektory to kontrolka się paliła ciągle, jak je wymieniłem zostawiając stare silniki i cięgła błąd już był tylko w kompie bez kontrolki. Po skasowaniu luzu na cięgnach całkowity brak błędu przepustnicy....
Pozdr
Własnymi rencyma:
-elektryczna klapa bagażnika
-kolektory ssące
-hak automatyczny
-reflektory led
-elektryczna klapa bagażnika
-kolektory ssące
-hak automatyczny
-reflektory led