Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Audi A6 C5] 2.5 TDI AFB, 1 odpalenie po wymianie wałków

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

[Audi A6 C5] 2.5 TDI AFB, 1 odpalenie po wymianie wałków

Post autor: lightfighter87 » 06 lut 2011, 15:52

Witam, słuchajcie mam taką wielką prośbę. Z naszym autem działy się cuda w wyniku totalnego, przekraczającego granicę wyobrażeń partactwa mechanika.

Mechanik spieprzył wymianę rozrządu (spadły dźwigienki,mostki jak kto woli - jeden pękł nawet), nie będę wspominał o kilku innych szczegółach. Ale do rzeczy.

Auto poskładał nam kuzyn, chwała mu za to, chcemy się jednak wspólnie upewnić żeby wszystko było ok przy próbie pierwszego odpalenia.

Wymienione zostały wałki i cała hydraulika + filtr odpowietrzania. A chodzi tutaj przede wszystkim z tego co zrozumiałem o GMP i takie ustawienie wszystkiego żeby przy pierwszych obrotach nie poleciało i nie popękało (pytam dla pewności).

Chciałem znaleźć podręcznik sam naprawiam audi a6 c5 ale guzik, nie ma go nigdzie albo jakieś cuda które okazują się instrukcją.


Podsumowując, w wielkim skrócie: czego nie pominąć po wymianie wałków i hydrauliki aby wszystko chodziło idealnie po pierwszym odpaleniu i nic się nie spitoliło.

Ze szczególna prośbą zwracam się do kolegi Piotrka a także innych użytkowników którym ten temat jest znany.

Z góry dziękuję za pomoc.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 07 lut 2011, 09:34

lightfighter87
Dodatkowo- po ustawieniu i zdjęciu blokad OBOWIÂĄZKOWO kilka obrotów wałem korbowym przy użyciu klucza (NIE rozrusznikiem), sprawdzić czy wał obraca się bez zacięć (płynnie).
Po uruchomieniu silnika pozostawić go na wolnych obrotach, aby hydraulika się wypełniła (nie butować od razu tak, jak to robi większość pseudo-fachowców). Jak osiągnie 90* doregulować kąt wtrysku- i jeździć, jeździć, je... <ok>
Teraz pytanko- czy cała ta rozsypka stała się już na nowych gratach?

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 07 lut 2011, 22:11

jakie walki zakladales ja zalozylem ruvill caly zestaw ale mnie jedna zecz niepokoi auto po odpaleniu rano jak zimny chodzi cicho po 20 sekundach zaczyna klekotac cisnienie oleju sprawdzalem jest oki co moze byc kat wtrysku tez oki

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 08 lut 2011, 08:39

Wałki kupiliśmy z ASO, hydraulika Ina/Ruville. Dodatkowo kierownik serwisu wytłumaczył czym się różnią zamienniki wałków. Za każdy wyszło po 935 zł.

Auto po ściągnięciu blokad miało pokręcone wałem i pięknie sobie mruczy :)

Z rana to wszystko musi napełnić się olejem i trzeba chwilkę poczekać.

Co do rozsypki, to facet spieprzył nam wymianę rozrządu, namalował sobie punkty na kołach zębatych, powsadzał jakieś pseudo-blokady. I zapewne odpalił go potem od razu...
Oczywiście jak się pytaliśmy , tak tak wymieniałem rozrząd w 2.5 TDI, nie ma problemu. Nie potrafił się przyznać do partactwa.

To wszystko objawiało się brakiem mocy, trudnościami z odpaleniem. Jedna czy dwie dźwigienki pękły, dwie spadły, ogólnie nie chodziło 5 zaworów. To był koszmar, ale co nas nie zabije to wzmocni. Kuzyn poskładał to wszystko w całość i do żadnego innego mechanika już nie pojadę. Podziwiam go za wiedzę i cierpliwość w poprawianiu & wymianie tego wszystkiego.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 08 lut 2011, 08:56

lightfighter87
No to SUPER. Okazuje się że nie zawsze należy uciekać się do wiedzy pseudo fachowców- wystarczy popytać wśród znajomych <ok>

leonulim

Post autor: leonulim » 12 lut 2011, 20:16

lightfighter87, suma części 935 x 4 czy dobrze licze zaczynam podglądać tematy bo mam zamiar też u siebie na wiosne ruszyć z wymianą .

Jaki koszt całości ( części ) wyszedł i co oprócz wałkow i hydrauliki co jeszcze musze kupić ??

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 13 lut 2011, 09:44

leonulim- twojego motorku chyba to nie dotyczy <mysli> :)

leonulim

Post autor: leonulim » 13 lut 2011, 10:41

Dlaczego nie dotyczy w C5 mam AFB no i jest troche słaba w porównaniu do mojej C4 ael

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 13 lut 2011, 11:46

leonulim <lol> zmień w profilu na C5 <lol>

leonulim

Post autor: leonulim » 13 lut 2011, 12:07

piotras72, Ja mam 2 sztuki tyle że ć5 mam zamiar sprzedać , niestety zastuj na rynku jak cholera, profil musi być c4 bo tym bede latał no chyba że zrobie motor w C5 ale musze sprawdzić te wałki jak u mnie wyglądają dla pewności .

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 13 lut 2011, 13:39

leonulim- do weryfikacji wałków konieczne zwalenie obydwu pokryw- choć przez wlew oleju coś tam widać. Piszę coś, bo sam się na tym nabrałem- oto szalona opowieść:
Gdy oglądałem swoją niunię przed kupnem zajrzałem przez wlew na krzywki- praktycznie nie zauważalne zużycie- HURAAA. Po jakimś czasie zorientowałem się że 0000 jest trochę mułowate. Podczas wymiany rozrządu hasło- zwalamy dekle. I co? SZOK. wałki wyjechane na maxa (aż dziw że to jeździło). Myślę- no zaraz- przeciez dwa miechy wcześniej, jak patrzyłem przez wlew, wszystko było OK. Oglądam te krzywki,co je widać przez korek- a one są OK !!! CO jest??? Oglądam je dokładniej- a tu- widoczne poprzeczne ślady po SZLIFIERCE! Normalnie szczyt druciarstwa! Komu się chciało rozbierać rozrząd aby zakamuflować zużyte wałki. SZOK, SZOK, i jeszcze raz SZOK <nerwus>
Od tej pory nie ufam nikomu.

leonulim

Post autor: leonulim » 13 lut 2011, 16:55

No widzisz tak je...ne handlażyki robią potem szukają naiwnych ja też troche sie wkopałem ze swoją robiłem logi i wrzucałem je na forum dostałem kilka podpowiedzi związanych z przeglądem wałków i hydrauliki .

Mam pytanko żeby zdjąć pokrywy końieczne jest wykręcenie wtrysków , chcę sam sie za to wziąć bo grzebie troche i dam sobie rade tyle że nie przyglądałęm sie nigdy jak to tam siedzi .

Przez korek u mnie też wygląda jakby nic nie było wytarte ale po twojej opowieści to zdejme i zobacze .

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 13 lut 2011, 17:24

leonulim- wtrysków nie wyjmujesz, one są przykręcone bezpośrednio do głowic. Odkręcasz tylko przewody wtryskowe po stronie wtrysków (od pompy nie musisz), unosisz je lekko do góry, i pokrywy są twoje :)

leonulim

Post autor: leonulim » 13 lut 2011, 17:27

No to super jeszcze w tym tygodniu zajrze porobie fotki i ocenimy wspólnie co dalej znimi robić . dzieki .

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 13 lut 2011, 17:31

leonulim pisze:No widzisz tak je...ne handlażyki robią potem szukają naiwnych ja też troche sie wkopałem ze swoją robiłem logi i wrzucałem je na forum dostałem kilka podpowiedzi związanych z przeglądem wałków i hydrauliki .

Mam pytanko żeby zdjąć pokrywy końieczne jest wykręcenie wtrysków , chcę sam sie za to wziąć bo grzebie troche i dam sobie rade tyle że nie przyglądałęm sie nigdy jak to tam siedzi .

Przez korek u mnie też wygląda jakby nic nie było wytarte ale po twojej opowieści to zdejme i zobacze .
nie musisz wykręcać wtrysków, wystarczy odkręcić przewody zasilające paliwowe i przelewowe, max. 30min. roboty i pokrywy zwalone <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja