[Audi A6 C5] 2.5 TDI AFB, 1 odpalenie po wymianie wałków
- lightfighter87
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
- Lokalizacja: Rzeszów
[Audi A6 C5] 2.5 TDI AFB, 1 odpalenie po wymianie wałków
Witam, słuchajcie mam taką wielką prośbę. Z naszym autem działy się cuda w wyniku totalnego, przekraczającego granicę wyobrażeń partactwa mechanika.
Mechanik spieprzył wymianę rozrządu (spadły dźwigienki,mostki jak kto woli - jeden pękł nawet), nie będę wspominał o kilku innych szczegółach. Ale do rzeczy.
Auto poskładał nam kuzyn, chwała mu za to, chcemy się jednak wspólnie upewnić żeby wszystko było ok przy próbie pierwszego odpalenia.
Wymienione zostały wałki i cała hydraulika + filtr odpowietrzania. A chodzi tutaj przede wszystkim z tego co zrozumiałem o GMP i takie ustawienie wszystkiego żeby przy pierwszych obrotach nie poleciało i nie popękało (pytam dla pewności).
Chciałem znaleźć podręcznik sam naprawiam audi a6 c5 ale guzik, nie ma go nigdzie albo jakieś cuda które okazują się instrukcją.
Podsumowując, w wielkim skrócie: czego nie pominąć po wymianie wałków i hydrauliki aby wszystko chodziło idealnie po pierwszym odpaleniu i nic się nie spitoliło.
Ze szczególna prośbą zwracam się do kolegi Piotrka a także innych użytkowników którym ten temat jest znany.
Z góry dziękuję za pomoc.
Mechanik spieprzył wymianę rozrządu (spadły dźwigienki,mostki jak kto woli - jeden pękł nawet), nie będę wspominał o kilku innych szczegółach. Ale do rzeczy.
Auto poskładał nam kuzyn, chwała mu za to, chcemy się jednak wspólnie upewnić żeby wszystko było ok przy próbie pierwszego odpalenia.
Wymienione zostały wałki i cała hydraulika + filtr odpowietrzania. A chodzi tutaj przede wszystkim z tego co zrozumiałem o GMP i takie ustawienie wszystkiego żeby przy pierwszych obrotach nie poleciało i nie popękało (pytam dla pewności).
Chciałem znaleźć podręcznik sam naprawiam audi a6 c5 ale guzik, nie ma go nigdzie albo jakieś cuda które okazują się instrukcją.
Podsumowując, w wielkim skrócie: czego nie pominąć po wymianie wałków i hydrauliki aby wszystko chodziło idealnie po pierwszym odpaleniu i nic się nie spitoliło.
Ze szczególna prośbą zwracam się do kolegi Piotrka a także innych użytkowników którym ten temat jest znany.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
lightfighter87
Dodatkowo- po ustawieniu i zdjęciu blokad OBOWIÂĄZKOWO kilka obrotów wałem korbowym przy użyciu klucza (NIE rozrusznikiem), sprawdzić czy wał obraca się bez zacięć (płynnie).
Po uruchomieniu silnika pozostawić go na wolnych obrotach, aby hydraulika się wypełniła (nie butować od razu tak, jak to robi większość pseudo-fachowców). Jak osiągnie 90* doregulować kąt wtrysku- i jeździć, jeździć, je...
Teraz pytanko- czy cała ta rozsypka stała się już na nowych gratach?
Dodatkowo- po ustawieniu i zdjęciu blokad OBOWIÂĄZKOWO kilka obrotów wałem korbowym przy użyciu klucza (NIE rozrusznikiem), sprawdzić czy wał obraca się bez zacięć (płynnie).
Po uruchomieniu silnika pozostawić go na wolnych obrotach, aby hydraulika się wypełniła (nie butować od razu tak, jak to robi większość pseudo-fachowców). Jak osiągnie 90* doregulować kąt wtrysku- i jeździć, jeździć, je...

Teraz pytanko- czy cała ta rozsypka stała się już na nowych gratach?
- lightfighter87
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
- Lokalizacja: Rzeszów
Wałki kupiliśmy z ASO, hydraulika Ina/Ruville. Dodatkowo kierownik serwisu wytłumaczył czym się różnią zamienniki wałków. Za każdy wyszło po 935 zł.
Auto po ściągnięciu blokad miało pokręcone wałem i pięknie sobie mruczy
Z rana to wszystko musi napełnić się olejem i trzeba chwilkę poczekać.
Co do rozsypki, to facet spieprzył nam wymianę rozrządu, namalował sobie punkty na kołach zębatych, powsadzał jakieś pseudo-blokady. I zapewne odpalił go potem od razu...
Oczywiście jak się pytaliśmy , tak tak wymieniałem rozrząd w 2.5 TDI, nie ma problemu. Nie potrafił się przyznać do partactwa.
To wszystko objawiało się brakiem mocy, trudnościami z odpaleniem. Jedna czy dwie dźwigienki pękły, dwie spadły, ogólnie nie chodziło 5 zaworów. To był koszmar, ale co nas nie zabije to wzmocni. Kuzyn poskładał to wszystko w całość i do żadnego innego mechanika już nie pojadę. Podziwiam go za wiedzę i cierpliwość w poprawianiu & wymianie tego wszystkiego.
Auto po ściągnięciu blokad miało pokręcone wałem i pięknie sobie mruczy

Z rana to wszystko musi napełnić się olejem i trzeba chwilkę poczekać.
Co do rozsypki, to facet spieprzył nam wymianę rozrządu, namalował sobie punkty na kołach zębatych, powsadzał jakieś pseudo-blokady. I zapewne odpalił go potem od razu...
Oczywiście jak się pytaliśmy , tak tak wymieniałem rozrząd w 2.5 TDI, nie ma problemu. Nie potrafił się przyznać do partactwa.
To wszystko objawiało się brakiem mocy, trudnościami z odpaleniem. Jedna czy dwie dźwigienki pękły, dwie spadły, ogólnie nie chodziło 5 zaworów. To był koszmar, ale co nas nie zabije to wzmocni. Kuzyn poskładał to wszystko w całość i do żadnego innego mechanika już nie pojadę. Podziwiam go za wiedzę i cierpliwość w poprawianiu & wymianie tego wszystkiego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
leonulim- do weryfikacji wałków konieczne zwalenie obydwu pokryw- choć przez wlew oleju coś tam widać. Piszę coś, bo sam się na tym nabrałem- oto szalona opowieść:
Gdy oglądałem swoją niunię przed kupnem zajrzałem przez wlew na krzywki- praktycznie nie zauważalne zużycie- HURAAA. Po jakimś czasie zorientowałem się że 0000 jest trochę mułowate. Podczas wymiany rozrządu hasło- zwalamy dekle. I co? SZOK. wałki wyjechane na maxa (aż dziw że to jeździło). Myślę- no zaraz- przeciez dwa miechy wcześniej, jak patrzyłem przez wlew, wszystko było OK. Oglądam te krzywki,co je widać przez korek- a one są OK
! CO jest??? Oglądam je dokładniej- a tu- widoczne poprzeczne ślady po SZLIFIERCE! Normalnie szczyt druciarstwa! Komu się chciało rozbierać rozrząd aby zakamuflować zużyte wałki. SZOK, SZOK, i jeszcze raz SZOK 
Od tej pory nie ufam nikomu.
Gdy oglądałem swoją niunię przed kupnem zajrzałem przez wlew na krzywki- praktycznie nie zauważalne zużycie- HURAAA. Po jakimś czasie zorientowałem się że 0000 jest trochę mułowate. Podczas wymiany rozrządu hasło- zwalamy dekle. I co? SZOK. wałki wyjechane na maxa (aż dziw że to jeździło). Myślę- no zaraz- przeciez dwa miechy wcześniej, jak patrzyłem przez wlew, wszystko było OK. Oglądam te krzywki,co je widać przez korek- a one są OK


Od tej pory nie ufam nikomu.
No widzisz tak je...ne handlażyki robią potem szukają naiwnych ja też troche sie wkopałem ze swoją robiłem logi i wrzucałem je na forum dostałem kilka podpowiedzi związanych z przeglądem wałków i hydrauliki .
Mam pytanko żeby zdjąć pokrywy końieczne jest wykręcenie wtrysków , chcę sam sie za to wziąć bo grzebie troche i dam sobie rade tyle że nie przyglądałęm sie nigdy jak to tam siedzi .
Przez korek u mnie też wygląda jakby nic nie było wytarte ale po twojej opowieści to zdejme i zobacze .
Mam pytanko żeby zdjąć pokrywy końieczne jest wykręcenie wtrysków , chcę sam sie za to wziąć bo grzebie troche i dam sobie rade tyle że nie przyglądałęm sie nigdy jak to tam siedzi .
Przez korek u mnie też wygląda jakby nic nie było wytarte ale po twojej opowieści to zdejme i zobacze .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
nie musisz wykręcać wtrysków, wystarczy odkręcić przewody zasilające paliwowe i przelewowe, max. 30min. roboty i pokrywy zwaloneleonulim pisze:No widzisz tak je...ne handlażyki robią potem szukają naiwnych ja też troche sie wkopałem ze swoją robiłem logi i wrzucałem je na forum dostałem kilka podpowiedzi związanych z przeglądem wałków i hydrauliki .
Mam pytanko żeby zdjąć pokrywy końieczne jest wykręcenie wtrysków , chcę sam sie za to wziąć bo grzebie troche i dam sobie rade tyle że nie przyglądałęm sie nigdy jak to tam siedzi .
Przez korek u mnie też wygląda jakby nic nie było wytarte ale po twojej opowieści to zdejme i zobacze .
