Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

silniki V8 - ile wam palą oleju?

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
Awatar użytkownika
gryfi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 274
Rejestracja: 10 sty 2010, 00:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: gryfi » 15 sty 2011, 23:31

dzięki Panowie za wypowiedzi choć nie ze wszystkimi się zgodzę - poza tym prosiłem o wypowiedzi posiadaczy silników V8(jak w temacie a tu na tyle postów tylko jeden właściciel v8)
kolegom z silniczkami od wiertarek pragnę wyjaśnić, że każdy silnik spalinowy bierze olej bo taka jest jego budowa- film olejowy z powierzchni gładzi cylindrowej jest spalany.
Silniki V8 w audi z racji większej ilości cylindrów i ich ustawienia spalają go "trochę" więcej więc na prawdę proszę o powstrzymanie się z komentarzami jeśli ktoś v8 albo chociaż dużej v6 nigdy nie miał.
PS. nawiązując do wypowiedzi kolegi iro83- ja też pracuję w ASO i często spotykam się z komentarzami klientów, że nowe auto bierze olej ---> normalne!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 2011-01-15, 23:51 ]
tarq pisze:i co 1000km otwierać maskę i dolewki robić i co chwila sprawdzać poziom?

jak to czytam to rewelka ze nie kupiłem v6 tylko 1.8T i na ponad 7tys nie dolałem nawet grama. a maskę otworzyłem 2 razy profilaktycznie w celu sprawdzenia stanu.
a tak każdy chwali te v6, teraz widać jakie są wspaniałe i dlaczego serii nigdy nie trzymają i maja straty nawet po 20KM :mrgreen:

jakbym miał dolewać teraz od wymiany do wymiany 7litrów to chyba bym na olej nie zarobił bo litr pełnego syntetyka kosztuje 45 zł :lol:
jeździć ze świadomością ze mam tak zepsuty silnik ze tyle oleju żłopie tez bym nie potrafił, ale skoro tak jak kolega użytkownik V6 pisze remont będzie kosztował parę tysięcy to faktycznie lepiej się w to nie pakować wcale.

współczuje posiadaczom V6 i V8 w takim razie :-?
tak niestety jest, że fał ósemki nie są dla ludzi co nie chcą zaglądać pod maskę :)
ja tam zaglądam dla samej przyjemności patrzenia na to serduszko :mrgreen:
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)

Awatar użytkownika
badi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:14
Lokalizacja: London

Post autor: badi » 16 sty 2011, 16:14

panowie napisze cos od siebie
Jak jezdzilem po miescie (Londyn) od lipca do grudnia ok 5000km ciagle ten sam stan oleju.
Jak ruszylem do polski na 3 tygodnie i wrocilem zrobilem podobnie 5000km ale musialem dolac ok 300ml.
Fakt auto doladowane i noga ciezka . Widze ze jak krece go wiecej niz 3500rpm to sobie siorpie a ma najechane 65000km
Wiec mysle ze spore znaczenie do spalania oleju ma styl jazdy.

Awatar użytkownika
gryfi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 274
Rejestracja: 10 sty 2010, 00:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: gryfi » 30 sty 2011, 21:19

badi pisze:panowie napisze cos od siebie
Jak jezdzilem po miescie (Londyn) od lipca do grudnia ok 5000km ciagle ten sam stan oleju.
Jak ruszylem do polski na 3 tygodnie i wrocilem zrobilem podobnie 5000km ale musialem dolac ok 300ml.
Fakt auto doladowane i noga ciezka . Widze ze jak krece go wiecej niz 3500rpm to sobie siorpie a ma najechane 65000km
Wiec mysle ze spore znaczenie do spalania oleju ma styl jazdy.
oczywiście , że tak.
Mój kolega z niemiec ma ese taką jak moja.
Normalnie pali mu 1,5-2 l na 1000 km a jak jeździ na 1/4 mili to 5 l
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)

trytix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 02 paź 2010, 19:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: trytix » 31 sty 2011, 18:38

Nie wdając się w zbędną dyskusję o mechanikach etc:
posiadam moje maleństwo od października, przejechane w tym czasie 5k km z czego ok. 25% to trasa, reszta w korkach warszawskich i dolałem w tym czasie ok. 1,5l oleju (zaznaczam, że rzadko stosuję ecodriving :P).

Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi innych szczęśliwych posiadaczy v8 :mrgreen:

trytix

Awatar użytkownika
gryfi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 274
Rejestracja: 10 sty 2010, 00:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: gryfi » 01 lut 2011, 17:58

trytix pisze:Nie wdając się w zbędną dyskusję o mechanikach etc:
posiadam moje maleństwo od października, przejechane w tym czasie 5k km z czego ok. 25% to trasa, reszta w korkach warszawskich i dolałem w tym czasie ok. 1,5l oleju (zaznaczam, że rzadko stosuję ecodriving :P).

Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi innych szczęśliwych posiadaczy v8 :mrgreen:

trytix
to by się zgadzało - AEC biorą mniej oleju od ABH

[ Dodano: 2011-02-01, 18:05 ]
PS. do kolegi tarq
bo strasznie dużo żółci tu wylał.
To jest cena za posiadanie pięknie brzmiącego silnika i dużej elastyczności zamiast bzyczącego agregatu z motopompy.
To tak jakbyś miał pretensje , że V8 pali więcej benzyny od 1,8t.
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)

pero22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 11 gru 2007, 19:49
Imię: Piotr
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Miłoszyce

Post autor: pero22 » 05 lut 2011, 06:20

To właśnie jest coś co nie powinno mieć miejsca (mam na myśli wypowiedzi osób nie mających pojęcia o temacie,a porównują swoje doświadczenia ze swoimi połowę mniejszymi i skomplikowanymi silniczkami)ale nadgorliwych nie brakuje.
Wracając do tematu to moja eSka, którą jeżdżę od ponad trzech lat, pali około litra oleju na 1000km. Na początku też zwątpilem i nawet zakupiłem komplet uszczelniaczy ale zaczęły się schody z wymianą (dodatkowo 2 uszczelki pod glowice i robocizna -razem około 700zł) więc zacząłem jeździć po mechanikach i szukać odpowiedzi w necie. Informacje były jednoznaczne - 8 cylindrów, 32 zawory, 4,2l - to musi zużyć olej.
Tak więc osoby nigdy nie posiadające V8 i nie mające wiedzy na temat tych silników lepiej niech nie wypowiadają się w takich postach. Chyba,że tak ich zazdrość zżera że muszą sobie ulżyć w ten sposób.

Awatar użytkownika
Kosmos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 04 paź 2009, 21:09
Lokalizacja: Platerówka
Kontakt:

Post autor: Kosmos » 09 lut 2011, 14:45

hejka
ja jak swoją kupiłem to też dymiła troszkę i miała walniętą uszczelkę pod głowicą.
Wymieniłem cały komplet uszczelek wszystkie oringi i robiłem głowicę, dodam że zalałem olejem pełny syntetic. Zrobiłem około 1500km i nie zauważyłem dymienia i jak na razie nie dolewałem( może za mało zrobiłem km ale czas pokaże- trochę mnie to kosztowało ale myślę że warto bo okazyjnie ją kupiłem )
kupię dekielki do felg bolero 17 cali

labiss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:25
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: labiss » 09 lut 2011, 20:29

Witam.

Z tego co czytałem w instrukcji obsługi mojego audi to w normie jest 1l/1000 km.

Ja chyba mam silnik w wyjątkowo dobrej kondycji,bo dolewam 1l,ale na 7 tys. km.

P.S. Kopciuchy są dla dziadków.Benzynowe duże silniki dla koneserów. <urodziny>
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 58&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !

Awatar użytkownika
gryfi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 274
Rejestracja: 10 sty 2010, 00:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: gryfi » 09 lut 2011, 20:46

labiss pisze:Witam.

Z tego co czytałem w instrukcji obsługi mojego audi to w normie jest 1l/1000 km.

Ja chyba mam silnik w wyjątkowo dobrej kondycji,bo dolewam 1l,ale na 7 tys. km.

P.S. Kopciuchy są dla dziadków.Benzynowe duże silniki dla koneserów. <urodziny>
<ok> <ok> <ok> <ok> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo>
ty mas ABZ'ta a te silniki nie pala tyle oleju co starsze konstrukcje
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)

labiss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:25
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: labiss » 10 lut 2011, 21:03

ASG mam kolego. :)
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 58&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !

Awatar użytkownika
gryfi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 274
Rejestracja: 10 sty 2010, 00:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: gryfi » 11 lut 2011, 00:01

labiss pisze:ASG mam kolego. :)
to tym bardziej kolego ;)
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)

Simon_pg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 10 paź 2011, 17:58
Imię: Szymon
Moje auto: 100 C3
Rocznik: 1991
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Simon_pg » 12 paź 2011, 12:12

Moje pali tyle ile zechce. Przy spokojnej jeździe niewiele, przy pełnej mocy i to ciągłej niemało. Należy jednak zwrócić uwagę, że pali dwa razy więcej niżeli rzędówka czterocylindrowa. Więc nie jest na miejscu porównywanie tych silników do siebie. Jeden z moich klientów ma RS4 z 2008 roku. 4.2 FSI i jego pali dokładnie tyle co moje dwudziestoletnie V8 D11.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 29 paź 2011, 09:20

Mi przy uszkodzonych uszczelkach pod napinaczem i zaślepek wałków rozrządu palił 300 ml na 1000km teraz nie wiem obliczyłem to tak ponieważ przejechałem 7 000 i dolałem 2 litry.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
gryfi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 274
Rejestracja: 10 sty 2010, 00:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: gryfi » 15 mar 2012, 20:17

ja już swoją sprzedałem i musze stwierdzić ,że tak jak któryś kolega z w/w stwierdził w małych silnikach człowiek nie zauważa zurzycia oleju- jeżdżę teraz 1,8t i przez ostatnie 6 tys km poziom się nie zmienił. Ach te V-ki.
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)

Awatar użytkownika
PawełS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 08 sty 2012, 15:36
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: PawełS6 » 16 mar 2012, 14:22

od wymiany przejechałem 3 tys km, 75% trasa, reszta miasto, Bez pałowania ale też bez zamulania i stan oleju się nie zmienił, więc jestem bardzo szczęśliwy :)
AUDI S6 340KM 2000r - wreszcie V8
BMW E46 330d 184KM 2001r - genialne auto
Escort 1.6 16V 90KM 1995r - krótka przygoda
Astra 1.4 60KM 1993r - pierwsze własne auto

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga