Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] podgrzewacz wody

Wszystko co dotyczy ogólnie ogrzewania w tym postojowego, chłodzenia i klimatyzacji nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kosmos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 04 paź 2009, 21:09
Lokalizacja: Platerówka
Kontakt:

[ALL] podgrzewacz wody

Post autor: Kosmos » 23 sty 2011, 11:21

Mam w planie założyć podgrzewacz wody.
Długo się nad tym zastanawiałem, od niedawna mam zamontowany gaz i kawełek drogi muszę przejechać na benzynie zanim przełączy na gaz.
Myślę żeby go założyć przed parownikiem, wtedy szybciej mi dogrzeje płyn i tym bardziej szybko w środku będzie ciepło
Co o tym myślicie, w niektórych autach jest fabrycznie montowany
Obrazek
kupię dekielki do felg bolero 17 cali

Awatar użytkownika
Kosmos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 04 paź 2009, 21:09
Lokalizacja: Platerówka
Kontakt:

Post autor: Kosmos » 28 sty 2011, 23:19

censored pisze:Te S4 to pomyłka? 2.3 nie było S...
? nie rozumiem.
Do tego trzeba dodatkowy czujnik który załóżmy przy 25/30 stopniach się rozłączał, a i bez pompki będzie ciepło (grawitacyjnie) rozgrzany płyn idzie do góry a ostudzony pójdzie na dół.
kupię dekielki do felg bolero 17 cali

Awatar użytkownika
Kosmos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 04 paź 2009, 21:09
Lokalizacja: Platerówka
Kontakt:

Post autor: Kosmos » 29 sty 2011, 21:54

Są w LPG w parownikach w instalacji sekwencyjnej
A co do S4 C4 to nie było V8 ?
kupię dekielki do felg bolero 17 cali

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 30 sty 2011, 11:27

Znajomu ma zamontowany taki podgrzewacz w Ibizie i daje rade. Minusem jest to ze jesli ktos uwaza ze nawet przed odpaleniem samochodu bedzie mozna tego uzywac to jest w błędzie. Wmig rozładowywuje aku. Tak jak wczesniej ktos nadmienil ze pobór pradu jest w granicach 1200W, łatwo sobie policzyc ;-). Jak postojowe ogrzewanie to tylko Webasto. Koszta oczywiscie znacznie wieksze ale i bezpieczenstwo nieporywnywalnie wyzsze.
pomijajac to wszystko jesli juz ktos zaryzykuje uzywanie tego przy zgaszonym silniku to aby zapewnic obieg wody wystarczy załozyc elektryczna pompe wody, taka jak np w T4. Sadze ze dodatkowy pobór pradu nie wzrosnie az tak bardzo w calym rozrachunku.

Cypek80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 08 cze 2008, 19:25
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: Cypek80 » 30 sty 2011, 11:41

znalazłem jeszcze takie komplety od razu ze sterowaniem.
"Grzałka doskonale spisuje się w autach z instalacją LPG pełniąc rolę podgrzewacza płynu chłodzącego docierającego do parownika, co skutkuje bardzo szybkim przełączaniem się instalacji z benzyny na gaz."

http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgr ... 96600.html


http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgr ... 96479.html
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...

Awatar użytkownika
Kosmos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 04 paź 2009, 21:09
Lokalizacja: Platerówka
Kontakt:

Post autor: Kosmos » 30 sty 2011, 18:04

censored, tak 4.2 a 2.3 mam na sprzedaż lub na części
Cypek80-dobra robota- bo ja nie chcę się dogrzewać tylko pomóc dogrzać wodę zanim na gaz przejdzie
kupię dekielki do felg bolero 17 cali

Cypek80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 08 cze 2008, 19:25
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: Cypek80 » 30 sty 2011, 20:05

censored pisze:Chyba skorzystam od razu.
Kosmos pisze:bo ja nie chcę się dogrzewać tylko pomóc dogrzać wodę zanim na gaz przehdzie

Cieszę się że się wam podoba. <ok>

Jak już kupicie i zamontujecie to zdajcie relacje.

Sam myślę o takim podgrzewaczu do dogrzewania parownika.


Można by było go użyć w tej tańszej wersji (bez sterownika) i podpiąć do instalki przez przekaźniki tak aby rozłączało po przełączaniu na LPG
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...

Awatar użytkownika
Kosmos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 04 paź 2009, 21:09
Lokalizacja: Platerówka
Kontakt:

Post autor: Kosmos » 30 sty 2011, 20:44

Cypek80 pisze:Można by było go użyć w tej tańszej wersji (bez sterownika) i podpiąć do instalki przez przekaźniki tak aby rozłączało po przełączaniu na LPG
dobra myśl :-)
kupię dekielki do felg bolero 17 cali

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 30 sty 2011, 23:21

Cypek80 pisze:Sam myślę o takim podgrzewaczu do dogrzewania parownika.
Nie jestem ekspertem od LPG, jednak powodów do załączania LPG na w miarę ciepłym silniku jest kilka...
Warto pamiętać, że spalanie LPG powoduje wyższą temp. w cylindrach po spaleniu mieszanki, które powinno zostać zastosowane po odpowiednim nagrzaniu się bloku silnika bo takie nagłe zwiękaszanie temp.w komorach spalania na zimnym bloku silnika może doprowadzić do różnorakich rozszczelnień -to tylko moja opinia.

Dlatego gdybym upierał się na tym podgrzewaczu to zamontowałbym go przed blokiem silnika: ciepła woda rozgrzewa blok silnika, płynie do chłodnicy, parownika LPG, do wymiennika ciepła i wraca do podgrzewacza. W tym układzie blok silnika będzie lepiej przygotowany na przyjęcie wyższej temp.spalania mieszanki, a efekty ogrzewania na pewno będą lepsze niż bez podgrzewacza.

To Wasze silniki i kombinujcie jak Wam się podoba.
Z góry dzięki za dzielenie się info co tam wykombinujecie <piwo>

IMHO, takie kombinacje są tylko dobre w teorii, patrząc finansowo długo potrwa zanim taki "system" się zwróci... <czapa>

Cypek80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 08 cze 2008, 19:25
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: Cypek80 » 31 sty 2011, 11:02

M0NEER pisze: W tym układzie blok silnika będzie lepiej przygotowany na przyjęcie wyższej temp.spalania mieszanki, a efekty ogrzewania na pewno będą lepsze niż bez podgrzewacza.
censored pisze:Teorią jest tylko to co pisałeś o pękaniu bloku. Dobra instalka dająca prawidłową dawkę lpg nie podnosi temp spalania znacząco. Temp spalania podnosi tylko uboga mieszanka (równiesz Pb).
Za uboga mieszanka (LPG/PB) podwyższa temperaturę jak już to zostało napisane ale nie uszkadza nie dogrzanego bloku tylko wypala uszczelnienia w gniazdach zaworowych w głowicy.
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 31 sty 2011, 20:01

censored, ogólnie Twoje argumenty są logiczne :-)
Kalkulacja wg.mnie zbyt optymistyczna:
- silnik V8 na "ssaniu" (i biegu jałowym) spali max.4L benzyny na 1 godz.
- pogrzewacz 170 + przesyłka + dodatkowe części, rurki i elekryczne elementy + trochę płynu chłodniczego + ew.robocizna
- ponieważ zamiast benzyny spalasz LPG, więc liczmy że oszczędzasz 2zł/odpalenie na zimnym.

Można założyć, że jeżeli faktycznie taki podgrzewacz będzie skuteczny to powinien się zwrócić w ok.2-3 m-ce ;-)

censored pisze:A to sprawdzone rozwiązanie nie tylko w teorii, seryjnie takie grzałki są montowane w autach Renault i VW/Audi TDI.
U mnie w samochodzie dosyć szybko dmucha ciepłym (nawet w silne mrozy), czy to oznacza że mam podgrzewacz?


Cypek80, tak czy siak podgrzewacz nie jest wolny od skutków ubocznych <ok>

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 03 lut 2011, 19:24

Kolego idea bardzo dobra. Osobiście polecam wodne ogrzewanie postojowe. Miałem zamontowany taki układ w c4 2.3E. Możesz zamonotować jako dogrzewacz (ciepło rozprowadzi pompa silnikowa) i uruchamiać po włączeniu silnika. Albo z pompką obiegową i nagrzać silnik przed rozruchem a po odpaleniu od razu na cichego zabójce przełączyć :mrgreen: . Generalnie co byś nie założył "dogrzewającego" to o czymś takim jak grawitacja możeż pomażyć (za ciękie rurki, a nagrzewnica to już wogule). Jak założysz przed nagrzewnicą to będziesz grzał wnętrze (bo wentylator odprowadzi ciepło do kabiny) jak za nagrzewnicą to nagrzejesz silnik a potem wnętrze. Najlepiej było by dla Ciebie przed parownik a co za tym idzie przed nagrzewnicę też (bo pewnie masz reduktor wpięty równolegle na trójnikach). Powodzenia, jeżeli byś potrzebował info na temat webast to służe bo zjadłem na nich zęby ;-)

A co do mocy grzewczej o której ktoś wczesniej wspominał, 1,2kw napracuje się dość długo skoro webasta mają od 3-7kw a też muszą iść przynajmniej 10 min żeby ciepełko było odczuwalne a co za tym przełączyć się na gaz. Wydaje mi się że taki elektryczny dogrzewacz (tak jak m.in BMW fabrycznie)nie powinien pracować bez pracującego alternatora

pozdrawiam i życzę powodzenia
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 06 lut 2011, 09:08

No właśnie moje pochodzi z alhambry. Były montowane też z przodu ale njaczęściej jako dogrzewacze D3WZ 3kw bez pompki obiegowej.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

Cypek80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 08 cze 2008, 19:25
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: Cypek80 » 06 lut 2011, 20:29

Znalazłem na forum lpg że ktoś testował to rozwiązanie...

http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=364 ... odgrzewacz
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl