[ALL] podgrzewacz wody
- Kosmos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 04 paź 2009, 21:09
- Lokalizacja: Platerówka
- Kontakt:
[ALL] podgrzewacz wody
Mam w planie założyć podgrzewacz wody.
Długo się nad tym zastanawiałem, od niedawna mam zamontowany gaz i kawełek drogi muszę przejechać na benzynie zanim przełączy na gaz.
Myślę żeby go założyć przed parownikiem, wtedy szybciej mi dogrzeje płyn i tym bardziej szybko w środku będzie ciepło
Co o tym myślicie, w niektórych autach jest fabrycznie montowany
Długo się nad tym zastanawiałem, od niedawna mam zamontowany gaz i kawełek drogi muszę przejechać na benzynie zanim przełączy na gaz.
Myślę żeby go założyć przed parownikiem, wtedy szybciej mi dogrzeje płyn i tym bardziej szybko w środku będzie ciepło
Co o tym myślicie, w niektórych autach jest fabrycznie montowany
kupię dekielki do felg bolero 17 cali
Znajomu ma zamontowany taki podgrzewacz w Ibizie i daje rade. Minusem jest to ze jesli ktos uwaza ze nawet przed odpaleniem samochodu bedzie mozna tego uzywac to jest w błędzie. Wmig rozładowywuje aku. Tak jak wczesniej ktos nadmienil ze pobór pradu jest w granicach 1200W, łatwo sobie policzyc . Jak postojowe ogrzewanie to tylko Webasto. Koszta oczywiscie znacznie wieksze ale i bezpieczenstwo nieporywnywalnie wyzsze.
pomijajac to wszystko jesli juz ktos zaryzykuje uzywanie tego przy zgaszonym silniku to aby zapewnic obieg wody wystarczy załozyc elektryczna pompe wody, taka jak np w T4. Sadze ze dodatkowy pobór pradu nie wzrosnie az tak bardzo w calym rozrachunku.
pomijajac to wszystko jesli juz ktos zaryzykuje uzywanie tego przy zgaszonym silniku to aby zapewnic obieg wody wystarczy załozyc elektryczna pompe wody, taka jak np w T4. Sadze ze dodatkowy pobór pradu nie wzrosnie az tak bardzo w calym rozrachunku.
znalazłem jeszcze takie komplety od razu ze sterowaniem.
"Grzałka doskonale spisuje się w autach z instalacją LPG pełniąc rolę podgrzewacza płynu chłodzącego docierającego do parownika, co skutkuje bardzo szybkim przełączaniem się instalacji z benzyny na gaz."
http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgr ... 96600.html
http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgr ... 96479.html
"Grzałka doskonale spisuje się w autach z instalacją LPG pełniąc rolę podgrzewacza płynu chłodzącego docierającego do parownika, co skutkuje bardzo szybkim przełączaniem się instalacji z benzyny na gaz."
http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgr ... 96600.html
http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgr ... 96479.html
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...
censored pisze:Chyba skorzystam od razu.
Kosmos pisze:bo ja nie chcę się dogrzewać tylko pomóc dogrzać wodę zanim na gaz przehdzie
Cieszę się że się wam podoba.
Jak już kupicie i zamontujecie to zdajcie relacje.
Sam myślę o takim podgrzewaczu do dogrzewania parownika.
Można by było go użyć w tej tańszej wersji (bez sterownika) i podpiąć do instalki przez przekaźniki tak aby rozłączało po przełączaniu na LPG
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Nie jestem ekspertem od LPG, jednak powodów do załączania LPG na w miarę ciepłym silniku jest kilka...Cypek80 pisze:Sam myślę o takim podgrzewaczu do dogrzewania parownika.
Warto pamiętać, że spalanie LPG powoduje wyższą temp. w cylindrach po spaleniu mieszanki, które powinno zostać zastosowane po odpowiednim nagrzaniu się bloku silnika bo takie nagłe zwiękaszanie temp.w komorach spalania na zimnym bloku silnika może doprowadzić do różnorakich rozszczelnień -to tylko moja opinia.
Dlatego gdybym upierał się na tym podgrzewaczu to zamontowałbym go przed blokiem silnika: ciepła woda rozgrzewa blok silnika, płynie do chłodnicy, parownika LPG, do wymiennika ciepła i wraca do podgrzewacza. W tym układzie blok silnika będzie lepiej przygotowany na przyjęcie wyższej temp.spalania mieszanki, a efekty ogrzewania na pewno będą lepsze niż bez podgrzewacza.
To Wasze silniki i kombinujcie jak Wam się podoba.
Z góry dzięki za dzielenie się info co tam wykombinujecie
IMHO, takie kombinacje są tylko dobre w teorii, patrząc finansowo długo potrwa zanim taki "system" się zwróci... <czapa>
M0NEER pisze: W tym układzie blok silnika będzie lepiej przygotowany na przyjęcie wyższej temp.spalania mieszanki, a efekty ogrzewania na pewno będą lepsze niż bez podgrzewacza.
Za uboga mieszanka (LPG/PB) podwyższa temperaturę jak już to zostało napisane ale nie uszkadza nie dogrzanego bloku tylko wypala uszczelnienia w gniazdach zaworowych w głowicy.censored pisze:Teorią jest tylko to co pisałeś o pękaniu bloku. Dobra instalka dająca prawidłową dawkę lpg nie podnosi temp spalania znacząco. Temp spalania podnosi tylko uboga mieszanka (równiesz Pb).
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
censored, ogólnie Twoje argumenty są logiczne
Kalkulacja wg.mnie zbyt optymistyczna:
- silnik V8 na "ssaniu" (i biegu jałowym) spali max.4L benzyny na 1 godz.
- pogrzewacz 170 + przesyłka + dodatkowe części, rurki i elekryczne elementy + trochę płynu chłodniczego + ew.robocizna
- ponieważ zamiast benzyny spalasz LPG, więc liczmy że oszczędzasz 2zł/odpalenie na zimnym.
Można założyć, że jeżeli faktycznie taki podgrzewacz będzie skuteczny to powinien się zwrócić w ok.2-3 m-ce
Cypek80, tak czy siak podgrzewacz nie jest wolny od skutków ubocznych
Kalkulacja wg.mnie zbyt optymistyczna:
- silnik V8 na "ssaniu" (i biegu jałowym) spali max.4L benzyny na 1 godz.
- pogrzewacz 170 + przesyłka + dodatkowe części, rurki i elekryczne elementy + trochę płynu chłodniczego + ew.robocizna
- ponieważ zamiast benzyny spalasz LPG, więc liczmy że oszczędzasz 2zł/odpalenie na zimnym.
Można założyć, że jeżeli faktycznie taki podgrzewacz będzie skuteczny to powinien się zwrócić w ok.2-3 m-ce
U mnie w samochodzie dosyć szybko dmucha ciepłym (nawet w silne mrozy), czy to oznacza że mam podgrzewacz?censored pisze:A to sprawdzone rozwiązanie nie tylko w teorii, seryjnie takie grzałki są montowane w autach Renault i VW/Audi TDI.
Cypek80, tak czy siak podgrzewacz nie jest wolny od skutków ubocznych
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kolego idea bardzo dobra. Osobiście polecam wodne ogrzewanie postojowe. Miałem zamontowany taki układ w c4 2.3E. Możesz zamonotować jako dogrzewacz (ciepło rozprowadzi pompa silnikowa) i uruchamiać po włączeniu silnika. Albo z pompką obiegową i nagrzać silnik przed rozruchem a po odpaleniu od razu na cichego zabójce przełączyć :mrgreen: . Generalnie co byś nie założył "dogrzewającego" to o czymś takim jak grawitacja możeż pomażyć (za ciękie rurki, a nagrzewnica to już wogule). Jak założysz przed nagrzewnicą to będziesz grzał wnętrze (bo wentylator odprowadzi ciepło do kabiny) jak za nagrzewnicą to nagrzejesz silnik a potem wnętrze. Najlepiej było by dla Ciebie przed parownik a co za tym idzie przed nagrzewnicę też (bo pewnie masz reduktor wpięty równolegle na trójnikach). Powodzenia, jeżeli byś potrzebował info na temat webast to służe bo zjadłem na nich zęby
A co do mocy grzewczej o której ktoś wczesniej wspominał, 1,2kw napracuje się dość długo skoro webasta mają od 3-7kw a też muszą iść przynajmniej 10 min żeby ciepełko było odczuwalne a co za tym przełączyć się na gaz. Wydaje mi się że taki elektryczny dogrzewacz (tak jak m.in BMW fabrycznie)nie powinien pracować bez pracującego alternatora
pozdrawiam i życzę powodzenia
A co do mocy grzewczej o której ktoś wczesniej wspominał, 1,2kw napracuje się dość długo skoro webasta mają od 3-7kw a też muszą iść przynajmniej 10 min żeby ciepełko było odczuwalne a co za tym przełączyć się na gaz. Wydaje mi się że taki elektryczny dogrzewacz (tak jak m.in BMW fabrycznie)nie powinien pracować bez pracującego alternatora
pozdrawiam i życzę powodzenia
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Znalazłem na forum lpg że ktoś testował to rozwiązanie...
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=364 ... odgrzewacz
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=364 ... odgrzewacz
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...