Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Adaptacja pompy w roczniku 1999

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5] Adaptacja pompy w roczniku 1999

Post autor: siemach » 22 sty 2011, 10:07

Witam.
Czy w Audi A6 C5 Avant rocznik 1999, silnik AKN potrzebna jest adaptacja pompy?
Bo mechanik mi powiedzial ze mam jeszcze stary komputer w samochodzie i nie musze programowac sterownika pompy.
No i jeszcze jedno.
Po wlaczeniu zaplonu glosno "cyka" zawór początku tloczenia.
Czy moze on byc przyczyna niskiego cisnienia paliwa?

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 24 sty 2011, 10:29

Kolego Ostatnio przymierzałem się do wymiany pompy w roczniku 2003 z rocznika 1998 (ćwiczyliśmy adaptacje z mariuszem888 ) i wiem że nie podejdzie starsza pompa do modelowego 2003 chyba ma komunikacje po CAN , właśnie jest taki objaw cykania-brzęczenia...
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 04 lut 2011, 20:56

Dowiedzialem sie ze:
- sterownik pompy nawet jesli z tego samego rocznika i te same numery na naklejkach moga nie pasowac.
- cykanie jest typowe do zle dobranego sterownika pompy
- pompy, a w zasadzie auta z rocznika 1999 nie potrzebuja adaptacji pompy, bo immo nie znajduje sie w sterowniku

WAZNE JEST BY OZNACZENIE POMPY LITERA NA KONCY BYLO ZGODNE
w moim przypadku 106D

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 06 lut 2011, 09:04

No to ładnie kolego się dowiedziałeś myśle, że przyda się potomnym :-) bo wielu mechaników dalej myśli że wszystkie 2,5TDI miały te same pompy i wtryski :shock: i że to "wszystko pasuje" pozdrawiam
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 06 lut 2011, 10:04

Quattrorulezz
Popieram twoją wypowiedź. U mnie na początku zabawy z tym motorem, walnięty był 1-en wtryskiwacz- nr 059 130 201B. Znany i lubiany mechanik miał na zbyciu 059 130 201D- twierdził że to jeden h.. i mogę go założyć. Nie uwierzysz jaka była reakcja- silnik niby pracował równo, ale skrzynia po przełączeniu na R lub D- mało nie chciała z samochodu wyskoczyć, takie było szarpnięcie. Po założeniu oryginalnego wtrysku- wszystko idealnie ;-)

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 06 lut 2011, 18:03

Z wtryskiem sterującym miałem do czynienia na samym początku mojej "przygody" z 2,5TDI i znajomy mechanik chciał zaadoptować wtrysk z rocznika 98 do mojego 2003. Zacytuje: "h... kostke się obetnie i przelutuje a wtrysk jest taki sam" 8-) .
pozdrawiam czujnych właścicieli A6.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 07 lut 2011, 15:06

Koledzy zalamka, pomozcie.
oddalem pompe do regeneracji, zaplacilem 1400zł
numer pompy 106D, sterownika 106D, sprzedawca po vin sprawdzil zgodnie, ze do mego auta pompa 106D
po wlozeniu pompy, po wlaczeniu zaplonu nadal cykanie, masakara jakas.
pompa zasysa paliwo ktore wraca powrotem, a na wtryskach za male cisnienie (da sie utrzymac palcem" i auto nie pali
po kreceniu oko 10s blad za kazdym razem 1376
pomozcie bo zalamka, wsadzilem w auto w ciagu miesiaca 6tys.
podpowiem, zae mialem "zmielony rozrzad".
regeneracja glowic, paski, rolki zmienione
moze byc zle ustawiony rozrzad?
ale czemu pompa niemiennie mi "cyka"?

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 07 lut 2011, 21:48

siemach pisze:Koledzy zalamka, pomozcie.
oddalem pompe do regeneracji, zaplacilem 1400zł
Jeżeli to była pełna regeneracja chociaż kasa na to nie wskazuje to masz nowy sterownik pompy. W tym roczniku (z opisu wynika że 99') powinna pompa ruszyć bez adaptacji. Kontaktowałeś się z firmą która robiła pompe i opisałeś im objawy? Moze coś namieszali.
Tutaj piotruś pisze na temat twojego błędu:

a6-25-tdi-v6-blad-1376-vt15746.htm
Poczytaj może masz coś z tym czyjnikiem nieteges... chociaż powinien być wymieniony razem ze steronikiem na nowy :mrgreen:
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 07 lut 2011, 21:52

wedlug etki masz miec pompe z numerem koncowym 106b

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 07 lut 2011, 21:56

kuki23 pisze:wedlug etki masz miec pompe z numerem koncowym 106b
kuki, sorki nie zmienilem w opisie typu silnika

u mnie jest AFB

[ Dodano: 2011-02-07, 21:59 ]
Quattrorulezz pisze:
siemach pisze:Koledzy zalamka, pomozcie.
oddalem pompe do regeneracji, zaplacilem 1400zł
Jeżeli to była pełna regeneracja chociaż kasa na to nie wskazuje to masz nowy sterownik pompy. W tym roczniku (z opisu wynika że 99') powinna pompa ruszyć bez adaptacji. Kontaktowałeś się z firmą która robiła pompe i opisałeś im objawy? Moze coś namieszali.
Tutaj piotruś pisze na temat twojego błędu:

a6-25-tdi-v6-blad-1376-vt15746.htm
Poczytaj może masz coś z tym czyjnikiem nieteges... chociaż powinien być wymieniony razem ze steronikiem na nowy :mrgreen:
dzieki Quattro za odpowiedz
czy moze to byc spowodowane zamontowaniem nieodpowiedniego sterownika?
tylko jesli serwis pisze ze dysponuje stolem bosh'a to nie powinno im to wyjsc na testach?

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 07 lut 2011, 22:06

ja wymienialem teraz w a4 pompe uzywke numer 106b a numer sterownika nie zgadzal sie ze starym auto zapalilo 99 r akn

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 07 lut 2011, 22:12

kuki23 pisze:ja wymienialem teraz w a4 pompe uzywke numer 106b a numer sterownika nie zgadzal sie ze starym auto zapalilo 99 r akn
bo numer nie bedzie sie zgadzal
z numeru jakos sie odczytuje zgodnosc z pompa, ale caly nie musi sie zgadzac
dziwne jest to, ze po wlaczeniu zaplonu glosno i szybko cyka zawór poczatku tloczenia.
Nigdy wczesniej tego nie bylo.
Jak zadzwonilem do firmy ktora regenerowala mi pompe czlowiek powiedzial ze to niezgodnosc sterownika z pompa ma takie objawy.
Ale jesli od nich przyjechala to nie sprawdzili tego?

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 07 lut 2011, 22:18

pompy z allegro bo tez sie przymiezam kupic taka bo tom co kupilem to tez jes uwalona na goracym silniku nie pali na zimnym oki

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 07 lut 2011, 22:38

kuki23 pisze:pompy z allegro bo tez sie przymiezam kupic taka bo tom co kupilem to tez jes uwalona na goracym silniku nie pali na zimnym oki
nie kupowalem popmpy z allegro tylko regenerowalem swoja

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 08 lut 2011, 08:09

siemach pisze:
kuki23 pisze:Jak zadzwonilem do firmy ktora regenerowala mi pompe czlowiek powiedzial ze to niezgodnosc sterownika z pompa ma takie objawy.
Ale jesli od nich przyjechala to nie sprawdzili tego?
No to nie rozumiem wysyłasz im pompę z twojego auta, wraca naprawiona i już nie pasuje? moze pomieszali sterowniki, dali Ci taki sterowany po CAN-ie a przy sprawdzaniu pompy na stole wyszło ok bo czemu nie...
Gdzie robiłeś pompe? z tego co wiem to do kalibracji vp44 ma stół tylko p. ÂŚmietana...
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga