[A6 C5 2,4 Q +lpg] Problem ze smrodem na postoju
[A6 C5 2,4 Q +lpg] Problem ze smrodem na postoju
Witam
Mam problem juz od dawna przeszukałem całe forum i znalazłem ze to jest wyciek z pod klawiatury to nie dużo myśląc wymieniłem. Ale problem nie znikł nadal po przejechaniu jakies trasy przy postoju na swiatłach czuć spalony olej juz nie mam pojecia gdzie to moze uciekac jedyny pomysł to przy korku wlewowym mam wytarta uszczelke moze tam ucieka ale to by było bardzo dziwne ze az tak by pachniało.
Dodam ze olej mi ubywa w wielkościach 500 ml na 3000 - 5000 km to bym przeżył ale ten zapach juz mnie denerwuje mechanik stwierdził ze silnik sie poci ale zadnych plam pod silniekiem nie ma. Przed wymianą uszczelki wymieniałem swiece nie które były całkowicie zalane olejem, teraz nie sprawdzałem.
Moze macie jakiś pomysł co zrobic z tym ?
Mam problem juz od dawna przeszukałem całe forum i znalazłem ze to jest wyciek z pod klawiatury to nie dużo myśląc wymieniłem. Ale problem nie znikł nadal po przejechaniu jakies trasy przy postoju na swiatłach czuć spalony olej juz nie mam pojecia gdzie to moze uciekac jedyny pomysł to przy korku wlewowym mam wytarta uszczelke moze tam ucieka ale to by było bardzo dziwne ze az tak by pachniało.
Dodam ze olej mi ubywa w wielkościach 500 ml na 3000 - 5000 km to bym przeżył ale ten zapach juz mnie denerwuje mechanik stwierdził ze silnik sie poci ale zadnych plam pod silniekiem nie ma. Przed wymianą uszczelki wymieniałem swiece nie które były całkowicie zalane olejem, teraz nie sprawdzałem.
Moze macie jakiś pomysł co zrobic z tym ?
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Z tyłu silnika po prawej stronie patrząc od chłodnicy na samochód jest zaślepka wałka rozrządu. Jest tam i tyle i cieknie ci z niej jak diabli. zamów ją wymień . Cieknie bezpośrednio na wydechową rurę. nie są to półksiężyce ani uszczelki wariatorów faz jest to ta pi....na zaślepka która mi zmarnowała mnóstwo czasu i pieniędzy. A wyjąłem ją śrubokrętem przebijając ten dekielek (zaślepkę uszczelniacz) jak zwał tak zwał jest to okrągłe no i zabiłem ręką drugi smarując rancik silikonem. od tamtego czasu zero smrodu na postoju . uffff
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
U mnie tez powiedzial ze jest tam sucho . ba nawet sam dwa razy tak stwierdziłem jeżeli nie cieknie ci z napinaczy i z półksiężyca to cieknie ci z tego dekielka. inaczej musialo by ci cieknąć z uszczelki pod pokrywa zaworów lewa lub prawą . A nie obserwujesz z kąd się dymi ? bo ten dymek jak smierdzi to i go troszkę widać ale słabiutko
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
jak kupilem auto to tez mialem problem ze zapachem spalonego oleju i bilego dymku unoszacego sie spod maski - oczywiscie przyczyna byla cieknaca zaslepka walka rozrzadu - z braku czasu (i ponikad checi podjechania do ASO) zaslepiona zostala sylikonem odpornym na temperature i juz tak sobie ok 7 miesiecy jezdze i nic sie tam nie dzieje 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Cześć Koledzy
Opiszcie dokładniej jak ją wyciągnąć.
Czy mocno młotkiem wbijaliście śrubokręt aż ona się pognie?
Kiedyś kopciło mi się z lewej strony, wymieniłem uszczelki napinacza,wcześniej mechanik wymienił jedną zaślepkę blokady rozrządu i posmarowałem rogi uszczelki pokrywy, jest prawie sucho, bo uszczelka się poci. Mimo, że kupiłem oryginalną, to mechanik dał silikonu, który bardzo stwardniał w połączeniu z olejem i uszczelka w jednym miejscu straciła elastyczność.
Ale zaczęło mi dymić z prawej strony pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Wiem, że cieknie zaślepka wałka ( już kupiłem)
Dziś próbowałem ją wyjąć i poległem, może z powodu braku długiego śrubokręta.
Przeszkadzają mi jeszcze przewody od gazowni.
Opiszcie dokładniej jak ją wyciągnąć.
Czy mocno młotkiem wbijaliście śrubokręt aż ona się pognie?
Kiedyś kopciło mi się z lewej strony, wymieniłem uszczelki napinacza,wcześniej mechanik wymienił jedną zaślepkę blokady rozrządu i posmarowałem rogi uszczelki pokrywy, jest prawie sucho, bo uszczelka się poci. Mimo, że kupiłem oryginalną, to mechanik dał silikonu, który bardzo stwardniał w połączeniu z olejem i uszczelka w jednym miejscu straciła elastyczność.
Ale zaczęło mi dymić z prawej strony pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Wiem, że cieknie zaślepka wałka ( już kupiłem)
Dziś próbowałem ją wyjąć i poległem, może z powodu braku długiego śrubokręta.
Przeszkadzają mi jeszcze przewody od gazowni.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Cześć
Nie wiem czemu nie opisałem, że rozwiązałem problem, musiałem napisać w innym poscie.
A więc u mnie śmierdziało właśnie z zaślepki wałka rozrządu. Jedną mam wymienioną a jedną oczyściłem i ładnie silikonem na około uszczelniłem. Zrobiłem już ponad 10kkm i jest ok. teraz czasami lekko poczuję olej więc będę sprawdzał, wydaje mi się, że uszczelka pokrywy bo mechanik nie dał silikonu. Jedną połowę poprawiłem i dałem silikon, a druga jest bez silikonu.
Nie wiem czemu nie opisałem, że rozwiązałem problem, musiałem napisać w innym poscie.
A więc u mnie śmierdziało właśnie z zaślepki wałka rozrządu. Jedną mam wymienioną a jedną oczyściłem i ładnie silikonem na około uszczelniłem. Zrobiłem już ponad 10kkm i jest ok. teraz czasami lekko poczuję olej więc będę sprawdzał, wydaje mi się, że uszczelka pokrywy bo mechanik nie dał silikonu. Jedną połowę poprawiłem i dałem silikon, a druga jest bez silikonu.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)