Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2.8 174 KM] Glowica

Silniki benzynowe
Losssiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Gliwice

[A6 C4 2.8 174 KM] Glowica

Post autor: Losssiu » 27 sty 2011, 20:14

Witam ostatnio mi zaczely stukać albo raczej dzwonić zawory , okazalo sie u mechanika ze do prawej glowicy wogole nie dochodzi olej , spotkal sie ktos z takim czyms? W gre wchodzi tylko kapitalny remont silnika? Pozdrawiam Losssiu

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 27 sty 2011, 20:29

szkoda ze nie jestes blizej wałbrzycha ;-) chetnie kolega zrobiłby twoje autko

Losssiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Losssiu » 27 sty 2011, 20:49

A wiecie moze jaka jest przyczyna ? autko ma 180.000km przebiegu , i nagle taka rzecz sie stala , nigdy bym sie tego nie spodziewal...

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 27 sty 2011, 20:55

mogła przekrecic sie panewka na wale moga byc kolektory moze wymiana głowicy wchodzi w gre przy wymianie głowicy wał idzie do szlifu pierscienie do wymiany tez ale czy to jest przyczyna ciezko powiedziec bez diagnozy z szacunkiem dla twojego mechanika oby wiedział co mówi róznie jest z mech.........mi moze trzeba sprawdzic ile chodzi cały silnik wziasc na czesci albo wstawic słbszy 2.6 albo zrobic i masz wszystko nowe mozna tez kupic cały silnik z gwarancja z dobrego zródła sprawa jest prosta mechanik stwerdza co sie posypało i robi liste czesci sprawdzasz czesci jak to cenowo wyglada jak wyjdzie sporo to drugi silnik ;-)

gitmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: gitmar » 27 sty 2011, 22:27

Winą mogą niesprawne zaworki olejowe w głowicach. Takie małe coś widoczne po zdjęciu pokrywy zaworów. Jeśli są niedrożne, objawami mogą : stukanie szklanek, niskie ciśnienie oleju. Zacząłbym od tego, a podobno koszt w ASO nie taki duży...
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest

Losssiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Losssiu » 28 sty 2011, 12:27

Jeszcze dodam , ze samochod pali normalnie , za pierwszym razem , spalanie normalnie w granicach 14l , spadek mocy , wszystko bylo ok , moc taka jaka powinna byc , palil normalnie , spalanie tez , i nagle ta glowica , strasznie stuka , brat jak uslyszal silnik , stwierdzil ze chodzi jak diesel.. ;/

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 29 sty 2011, 21:47

no wszystko jasne dobrze brat słyszy tak jak pisałem mogła przekrecic sie panewka na wale moga byc kolektory moze wymiana głowicy wchodzi w gre przy wymianie głowicy wał idzie do szlifu pierscienie do wymiany tez ale czy to jest przyczyna ciezko powiedziec bez diagnozy z szacunkiem dla twojego mechanika oby wiedział co mówi róznie jest z mech.........mi moze trzeba sprawdzic ile chodzi cały silnik wziasc na czesci albo wstawic słbszy 2.6 albo zrobic i masz wszystko nowe mozna tez kupic cały silnik z gwarancja z dobrego zródła sprawa jest prosta mechanik stwerdza co sie posypało i robi liste czesci sprawdzasz czesci jak to cenowo wyglada jak wyjdzie sporo to drugi silnik

gitmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: gitmar » 29 sty 2011, 22:13

Pierwsza sprawa to określenie czy to stukają popychacze czy faktycznie coś z dołu (np.panewka) - da się to odróżnić, ale dobry mechanik potrafi to rozpoznać. W pierwszej kolejności bym sprawdził te zaworki olejowe, bo to co piszesz pasuje do charakterystyki tej usterki...
Ostatnio zmieniony 29 sty 2011, 23:00 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 29 sty 2011, 22:41

;-)

Losssiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Losssiu » 01 lut 2011, 20:50

Dzis wymienialem zaworek olejowy na bloku silnika , tylko nie jestem pewny w 100% czy jest sprawne wszystko , otwarłem glowice i na górze pojawił się olej , tylko hydraulika nie chce sie ruszyć , I dalej nikt nie wie jaka przyczyna ;/

olo~666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 22 maja 2010, 19:38
Lokalizacja: Rumia\Norway

Post autor: olo~666 » 01 lut 2011, 21:10

Losssiu pisze:Dzis wymienialem zaworek olejowy na bloku silnika , tylko nie jestem pewny w 100% czy jest sprawne wszystko , otwarłem glowice i na górze pojawił się olej , tylko hydraulika nie chce sie ruszyć , I dalej nikt nie wie jaka przyczyna ;/
Sprawdź ciśnienie oleju w silniku, jaki masz olej i kiedy go wymieniałeś? a może jakiś syf zatkał smoka pompy oleju i nie podaje pełnego ciśnienia, co za tym olej nie dochodzi do głowic.
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!

Losssiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Losssiu » 01 lut 2011, 23:03

Jutro sprawdze i napisze ;)

gitmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: gitmar » 02 lut 2011, 09:22

Kolejnym krokiem może być pompa oleju do sprawdzenia. Przechodziłem to na własnej skórze w AAH, później zmieniałem silnik, został mi AAH ze sprawną pompą, ogłosiłem i sprzedałem tą pompę na pniu. Nie jest to taka rzadka usterka w AAH. Zdejmując pompę i rozbierając ją, da się stwierdzić czy jest sprawna czy nie. Jeśli są luzy na zębatce, jest duże prawdopodobieństwo że pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia. Z drugiej strony, wtedy dół silnika też nie dostawał by oleju..... Tak przez internet ciężko coś stwierdzić....
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest

Losssiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Losssiu » 05 lut 2011, 21:07

Cos pokombinowalismy z bratem , i autko smiga ;) jeszcze na trójce , koła się śmieja ;) do zamkniecia i dziękowa ;)

olo~666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 22 maja 2010, 19:38
Lokalizacja: Rumia\Norway

Post autor: olo~666 » 22 lut 2011, 21:15

Napisz co zrobiliście z bratem, będzie dla potomnych
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja