[A6 C4 2.8 174 KM] Glowica
[A6 C4 2.8 174 KM] Glowica
Witam ostatnio mi zaczely stukać albo raczej dzwonić zawory , okazalo sie u mechanika ze do prawej glowicy wogole nie dochodzi olej , spotkal sie ktos z takim czyms? W gre wchodzi tylko kapitalny remont silnika? Pozdrawiam Losssiu
mogła przekrecic sie panewka na wale moga byc kolektory moze wymiana głowicy wchodzi w gre przy wymianie głowicy wał idzie do szlifu pierscienie do wymiany tez ale czy to jest przyczyna ciezko powiedziec bez diagnozy z szacunkiem dla twojego mechanika oby wiedział co mówi róznie jest z mech.........mi moze trzeba sprawdzic ile chodzi cały silnik wziasc na czesci albo wstawic słbszy 2.6 albo zrobic i masz wszystko nowe mozna tez kupic cały silnik z gwarancja z dobrego zródła sprawa jest prosta mechanik stwerdza co sie posypało i robi liste czesci sprawdzasz czesci jak to cenowo wyglada jak wyjdzie sporo to drugi silnik 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Winą mogą niesprawne zaworki olejowe w głowicach. Takie małe coś widoczne po zdjęciu pokrywy zaworów. Jeśli są niedrożne, objawami mogą : stukanie szklanek, niskie ciśnienie oleju. Zacząłbym od tego, a podobno koszt w ASO nie taki duży...
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
no wszystko jasne dobrze brat słyszy tak jak pisałem mogła przekrecic sie panewka na wale moga byc kolektory moze wymiana głowicy wchodzi w gre przy wymianie głowicy wał idzie do szlifu pierscienie do wymiany tez ale czy to jest przyczyna ciezko powiedziec bez diagnozy z szacunkiem dla twojego mechanika oby wiedział co mówi róznie jest z mech.........mi moze trzeba sprawdzic ile chodzi cały silnik wziasc na czesci albo wstawic słbszy 2.6 albo zrobic i masz wszystko nowe mozna tez kupic cały silnik z gwarancja z dobrego zródła sprawa jest prosta mechanik stwerdza co sie posypało i robi liste czesci sprawdzasz czesci jak to cenowo wyglada jak wyjdzie sporo to drugi silnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pierwsza sprawa to określenie czy to stukają popychacze czy faktycznie coś z dołu (np.panewka) - da się to odróżnić, ale dobry mechanik potrafi to rozpoznać. W pierwszej kolejności bym sprawdził te zaworki olejowe, bo to co piszesz pasuje do charakterystyki tej usterki...
Ostatnio zmieniony 29 sty 2011, 23:00 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
Sprawdź ciśnienie oleju w silniku, jaki masz olej i kiedy go wymieniałeś? a może jakiś syf zatkał smoka pompy oleju i nie podaje pełnego ciśnienia, co za tym olej nie dochodzi do głowic.Losssiu pisze:Dzis wymienialem zaworek olejowy na bloku silnika , tylko nie jestem pewny w 100% czy jest sprawne wszystko , otwarłem glowice i na górze pojawił się olej , tylko hydraulika nie chce sie ruszyć , I dalej nikt nie wie jaka przyczyna
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kolejnym krokiem może być pompa oleju do sprawdzenia. Przechodziłem to na własnej skórze w AAH, później zmieniałem silnik, został mi AAH ze sprawną pompą, ogłosiłem i sprzedałem tą pompę na pniu. Nie jest to taka rzadka usterka w AAH. Zdejmując pompę i rozbierając ją, da się stwierdzić czy jest sprawna czy nie. Jeśli są luzy na zębatce, jest duże prawdopodobieństwo że pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia. Z drugiej strony, wtedy dół silnika też nie dostawał by oleju..... Tak przez internet ciężko coś stwierdzić....
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest