Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,5 TDI TIPTRONIC] kontrolka ESP- silnik głośniej chodzi

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
wojtekrgce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Gorlice

[2,5 TDI TIPTRONIC] kontrolka ESP- silnik głośniej chodzi

Post autor: wojtekrgce » 01 lut 2011, 11:07

Witam.

Mam pewien problem z moją audi.

Jest to A6 2,5TDI AKE 180KM ze skrzynią TIPTRONIC oraz z ESP.



Silniczek chodzi jak zegareczek - idealnie! Nie jest to moja opinia tylko kilku mechaników, choć moja również.

Problem jest następujący:

Po zapaleniu wszystko jest ok, kontrolki gasną, wszystko działa jak należy (łącznie z ESP).

Po przełożeniu skrzyni na R, D lub S po dluższej chwili zaświeca się sama kontrolka od ESP i silnik zaczyna głośniej chodzić - z trudem wkręca się na 3tys obrotów i przy tym zakresie staje (nie wkręca się wyżej) ale po chwili takiego gazowania kontrolka od ESP gaśnie i wszystko wraca do normy.

Dodam, ze takie coś dzieje się tylko na postoju i tylko jak się przełoży skrzynie na tryb jazdy czyli innymi słowy dzieje się tak gdy silnik jest dodatkowo obciążony skrzynią biegów. W czasie jazdy wszystko jest ok.

Samochód ma przejechane 155tys. km (jest jak nowy) oczywiście przebieg jest udokumentowany.

Błędy jakie pojawiły się w silniku:
-550 Regulacja początku wtrysku - różnica doregulowania BÂŁÂĄD SPORADYCZNY,

Błędy jakie pojawiły się w ABS/ESP:
-Sygnał obciążenia, brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BÂŁÂĄD SPORADYCZNY,

Błędy jakie pojawiły się w skrzyni biegów:
-Sygnał obciążenia, brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BÂŁÂĄD SPORADYCZNY,



Wszystkie te błędy można wykasować, nie pojawiają się od razu ponownie, dopiero po przełożeniu na tryb jazdy i odczekaniu dłuższej chwili.



Proszę o pomoc.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 01 lut 2011, 12:18

masz mozliwosc zalogowania statycznie + bs grupe 004 ? (ustawienie kata poczatku wtrysku)

wojtekrgce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: wojtekrgce » 01 lut 2011, 12:57

Jeśli wyjaśnisz mi jak mam to zrobić to mam taka możliwość? Musze mieć VAG-Com czy wystarczy mi polski VAG?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 01 lut 2011, 13:43

wojtekrgce pisze:Jeśli wyjaśnisz mi jak mam to zrobić to mam taka możliwość? Musze mieć VAG-Com czy wystarczy mi polski VAG?
jest na forum znakomita instrukcja ktora wszystko wyjasni. Nie jestem uzytkownikiem poskiego VAG-a, wiec nie wiem czy potrafi zapisac wskazania do pliku, ale jezeli potrafi to oczywiscie rowniez sie nadaje.

Awatar użytkownika
Gekon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 17 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gekon » 01 lut 2011, 20:01

Kolego uważaj bo możesz mieś to samo co ja:25-tdi-ake-180-km-padnieta-pompa-vt30969.htm
Jak najszybciej zdiagnozuj pompę paliwa

akbukowc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2010, 09:02
Lokalizacja: Legnica

Post autor: akbukowc » 03 lut 2011, 22:47

Sprawdź, czy ci się czasem nie poluzował pasek napędu pompy wtryskowej (napinacz się odkręcił). Wtedy wyskoczy błąd 550 i będzie migać od czasu do czasu lampka ESP. Występuje też falowanie obrotów na biegu jałowym.

wojtekrgce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: wojtekrgce » 04 lut 2011, 10:21

akbukowc pisze:Sprawdź, czy ci się czasem nie poluzował pasek napędu pompy wtryskowej (napinacz się odkręcił). Wtedy wyskoczy błąd 550 i będzie migać od czasu do czasu lampka ESP. Występuje też falowanie obrotów na biegu jałowym.
samochod po wymianie kompletnego rozrzadu przejechal 50km... wszystko jest nowe i dwa razy sprawdzone. rozrząd jest ustawiony "na 0" na znakach.

akbukowc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2010, 09:02
Lokalizacja: Legnica

Post autor: akbukowc » 04 lut 2011, 11:36

To trzeba regulować kąt wtrysku za pomocą koła pasowego. Tak jak to zalecają na forum.
Jak ostaną ściągnięte osłony to i naciąg paska przy okazji i tak sprawdzicie.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 04 lut 2011, 14:37

wojtekrgce

Przed wymianą rozrządu wszystko było OK :?:

wojtekrgce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: wojtekrgce » 04 lut 2011, 14:38

piotras72 pisze:wojtekrgce

Przed wymianą rozrządu wszystko było OK :?:
Nie wiem, kupiłem samochód z uszkodzonym rozrządem.

LOGI: 25-tdi-ake-180km-tiptroniclogi-kompletne-vt31168.htm

PROSZE O POMOC

tesciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 05 maja 2010, 10:27
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: tesciu » 18 mar 2011, 11:32

Panowie uswiadomiliscie mi ze mam taki sam problem tzn. w momencie kiedy zaswieci sie ESP silnik pracuje glosniej, na biegu jalowym obroty faluja do ok.1100 obr/min.

Czy sama regulacja katu wtrysku wystarczy ?
Moze ktos zna jakiegos "domowego" mechanika ?

pozd

wojtekrgce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: wojtekrgce » 08 kwie 2012, 00:10

Witam
Po długim czasie pisze.

Trzeba dobrze wyregulować kąt wtrysku.

U mnie w samochodzie był taki problem, że mimo, iż na znakach rozrząd był ustawiony idealnie to na kole na głowicy od strony kierowcy, zabrakło skali do regulacji kąta wtrysku. Musiałem przerzucić pasek rozrządu (ten krótki co idzie od pompy do koła do lewej głowicy) o jeden ząbek i dopiero wtedy regulować kąt wtrysku.

Dodam, że chcący DOBRZE!! wyregulować kąt wtrysku MUSI być sprawny wtrysk sterujący- bez niego nie zdziałamy nic poprawnie.

Aha i uwaga! Gwint którym przykręca się koło rozrządu na 3 śrubki jest miękki jak gąbka! Przekręciłem dwa z trzech. Oryginalnie jest na śrubę ósemkę. Bez ściągania przodu nagwintowałem dwie dziury na dziesiątkę, udało się, bez wiercenia, samo gwintowanie. Gwintownik dziesiątka 1,2,3 po kolei!


Powyższe informacje są potwierdzone własnymi doświadczeniami.

POZDRAWIAM
W.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga