[2,5 TDI TIPTRONIC] kontrolka ESP- silnik głośniej chodzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 lut 2011, 10:47
- Lokalizacja: Gorlice
[2,5 TDI TIPTRONIC] kontrolka ESP- silnik głośniej chodzi
Witam.
Mam pewien problem z moją audi.
Jest to A6 2,5TDI AKE 180KM ze skrzynią TIPTRONIC oraz z ESP.
Silniczek chodzi jak zegareczek - idealnie! Nie jest to moja opinia tylko kilku mechaników, choć moja również.
Problem jest następujący:
Po zapaleniu wszystko jest ok, kontrolki gasną, wszystko działa jak należy (łącznie z ESP).
Po przełożeniu skrzyni na R, D lub S po dluższej chwili zaświeca się sama kontrolka od ESP i silnik zaczyna głośniej chodzić - z trudem wkręca się na 3tys obrotów i przy tym zakresie staje (nie wkręca się wyżej) ale po chwili takiego gazowania kontrolka od ESP gaśnie i wszystko wraca do normy.
Dodam, ze takie coś dzieje się tylko na postoju i tylko jak się przełoży skrzynie na tryb jazdy czyli innymi słowy dzieje się tak gdy silnik jest dodatkowo obciążony skrzynią biegów. W czasie jazdy wszystko jest ok.
Samochód ma przejechane 155tys. km (jest jak nowy) oczywiście przebieg jest udokumentowany.
Błędy jakie pojawiły się w silniku:
-550 Regulacja początku wtrysku - różnica doregulowania BÂŁÂĄD SPORADYCZNY,
Błędy jakie pojawiły się w ABS/ESP:
-Sygnał obciążenia, brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BÂŁÂĄD SPORADYCZNY,
Błędy jakie pojawiły się w skrzyni biegów:
-Sygnał obciążenia, brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BÂŁÂĄD SPORADYCZNY,
Wszystkie te błędy można wykasować, nie pojawiają się od razu ponownie, dopiero po przełożeniu na tryb jazdy i odczekaniu dłuższej chwili.
Proszę o pomoc.
Mam pewien problem z moją audi.
Jest to A6 2,5TDI AKE 180KM ze skrzynią TIPTRONIC oraz z ESP.
Silniczek chodzi jak zegareczek - idealnie! Nie jest to moja opinia tylko kilku mechaników, choć moja również.
Problem jest następujący:
Po zapaleniu wszystko jest ok, kontrolki gasną, wszystko działa jak należy (łącznie z ESP).
Po przełożeniu skrzyni na R, D lub S po dluższej chwili zaświeca się sama kontrolka od ESP i silnik zaczyna głośniej chodzić - z trudem wkręca się na 3tys obrotów i przy tym zakresie staje (nie wkręca się wyżej) ale po chwili takiego gazowania kontrolka od ESP gaśnie i wszystko wraca do normy.
Dodam, ze takie coś dzieje się tylko na postoju i tylko jak się przełoży skrzynie na tryb jazdy czyli innymi słowy dzieje się tak gdy silnik jest dodatkowo obciążony skrzynią biegów. W czasie jazdy wszystko jest ok.
Samochód ma przejechane 155tys. km (jest jak nowy) oczywiście przebieg jest udokumentowany.
Błędy jakie pojawiły się w silniku:
-550 Regulacja początku wtrysku - różnica doregulowania BÂŁÂĄD SPORADYCZNY,
Błędy jakie pojawiły się w ABS/ESP:
-Sygnał obciążenia, brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BÂŁÂĄD SPORADYCZNY,
Błędy jakie pojawiły się w skrzyni biegów:
-Sygnał obciążenia, brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BÂŁÂĄD SPORADYCZNY,
Wszystkie te błędy można wykasować, nie pojawiają się od razu ponownie, dopiero po przełożeniu na tryb jazdy i odczekaniu dłuższej chwili.
Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 lut 2011, 10:47
- Lokalizacja: Gorlice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
jest na forum znakomita instrukcja ktora wszystko wyjasni. Nie jestem uzytkownikiem poskiego VAG-a, wiec nie wiem czy potrafi zapisac wskazania do pliku, ale jezeli potrafi to oczywiscie rowniez sie nadaje.wojtekrgce pisze:Jeśli wyjaśnisz mi jak mam to zrobić to mam taka możliwość? Musze mieć VAG-Com czy wystarczy mi polski VAG?
Kolego uważaj bo możesz mieś to samo co ja:25-tdi-ake-180-km-padnieta-pompa-vt30969.htm
Jak najszybciej zdiagnozuj pompę paliwa
Jak najszybciej zdiagnozuj pompę paliwa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 lut 2011, 10:47
- Lokalizacja: Gorlice
samochod po wymianie kompletnego rozrzadu przejechal 50km... wszystko jest nowe i dwa razy sprawdzone. rozrząd jest ustawiony "na 0" na znakach.akbukowc pisze:Sprawdź, czy ci się czasem nie poluzował pasek napędu pompy wtryskowej (napinacz się odkręcił). Wtedy wyskoczy błąd 550 i będzie migać od czasu do czasu lampka ESP. Występuje też falowanie obrotów na biegu jałowym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 lut 2011, 10:47
- Lokalizacja: Gorlice
Nie wiem, kupiłem samochód z uszkodzonym rozrządem.piotras72 pisze:wojtekrgce
Przed wymianą rozrządu wszystko było OK :?:
LOGI: 25-tdi-ake-180km-tiptroniclogi-kompletne-vt31168.htm
PROSZE O POMOC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 lut 2011, 10:47
- Lokalizacja: Gorlice
Witam
Po długim czasie pisze.
Trzeba dobrze wyregulować kąt wtrysku.
U mnie w samochodzie był taki problem, że mimo, iż na znakach rozrząd był ustawiony idealnie to na kole na głowicy od strony kierowcy, zabrakło skali do regulacji kąta wtrysku. Musiałem przerzucić pasek rozrządu (ten krótki co idzie od pompy do koła do lewej głowicy) o jeden ząbek i dopiero wtedy regulować kąt wtrysku.
Dodam, że chcący DOBRZE!! wyregulować kąt wtrysku MUSI być sprawny wtrysk sterujący- bez niego nie zdziałamy nic poprawnie.
Aha i uwaga! Gwint którym przykręca się koło rozrządu na 3 śrubki jest miękki jak gąbka! Przekręciłem dwa z trzech. Oryginalnie jest na śrubę ósemkę. Bez ściągania przodu nagwintowałem dwie dziury na dziesiątkę, udało się, bez wiercenia, samo gwintowanie. Gwintownik dziesiątka 1,2,3 po kolei!
Powyższe informacje są potwierdzone własnymi doświadczeniami.
POZDRAWIAM
W.
Po długim czasie pisze.
Trzeba dobrze wyregulować kąt wtrysku.
U mnie w samochodzie był taki problem, że mimo, iż na znakach rozrząd był ustawiony idealnie to na kole na głowicy od strony kierowcy, zabrakło skali do regulacji kąta wtrysku. Musiałem przerzucić pasek rozrządu (ten krótki co idzie od pompy do koła do lewej głowicy) o jeden ząbek i dopiero wtedy regulować kąt wtrysku.
Dodam, że chcący DOBRZE!! wyregulować kąt wtrysku MUSI być sprawny wtrysk sterujący- bez niego nie zdziałamy nic poprawnie.
Aha i uwaga! Gwint którym przykręca się koło rozrządu na 3 śrubki jest miękki jak gąbka! Przekręciłem dwa z trzech. Oryginalnie jest na śrubę ósemkę. Bez ściągania przodu nagwintowałem dwie dziury na dziesiątkę, udało się, bez wiercenia, samo gwintowanie. Gwintownik dziesiątka 1,2,3 po kolei!
Powyższe informacje są potwierdzone własnymi doświadczeniami.
POZDRAWIAM
W.