
[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Panowie dziś odebrałem od mechanika swoje Audi , wymieniono olej w tiptroniku i musze powiedziec nie to auto, całkiem inaczej skrzynia teraz chodzi, zero szarpnięć stuków, wcześniej coś tam czasem przeważnie przy podjeżdżaniu po światłami pukało albo jak schodził z obrotów to też prawie zawsze walnelo teraz kompletna cisza zupełnie inaczej na gaz reaguje http://poradnik.telewizor.eu/chromowanie.html i nie miesza tymi biegami tak bez sensu to moje sposptrzeżenia, polecam wymiane oleju
przebieg auta to 200 tys orginalny, koszt wymiany oleju oryginalnego z AUDI + filtrem to 1700zl niestety ale jednak wiek i przebieg swoje robi olej wyglądał nieciekawie, nie zwlekać tylko wymieniać.

Ostatnio zmieniony 21 lis 2014, 13:11 przez arq, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
powoli zmierzam do wymiany oleju w skrzyni. U mnie prawdopodobnie nie był w ogóle wymieniany, a ma już 197tyś. Wysłałem zapytanie do pobliskiego serwisu o koszt takiej wymiany...
otrzymałem odpowiedź:
"Zgodnie z zapytaniem:
- olej 231zł/litr (potrzeba około 10l)
- uszczelka miski olejowej 112zł
- filtr siatkowy oleju 173zł
- robocizna (wymiana oleju + nowy soft i adaptacja) - 794zł
Producent (Audi) nie przewiduje okresowej wymiany oleju w skrzyniach biegów tiptronic, dlatego mogło nie być wymiany oleju do tej pory.
Jeżeli mimo wszystko zdecyduje się Pan na wymianę, to z racji tego że będzie to pierwsza wymiana należałoby przeprowadzić ją dwukrotnie w niedużym (około 500-1000km) odstępie."
Co myślicie o tym??
W tej firmie ZF co tam ktoś wyżej podawał link mają olej ZF L8 w cenie 311euro za 20l., taki jak w ASO tylko dużo tańszy.
Tak myślę, że kupie 20l oleju za 311euro i może zrobię wymianę w serwisie, orientuje się ktoś czy ta druga wymiana jest konieczna? I czy za drugim razem też trzeba wgrywać softa i robić adaptacje?
Pozdrawiam
powoli zmierzam do wymiany oleju w skrzyni. U mnie prawdopodobnie nie był w ogóle wymieniany, a ma już 197tyś. Wysłałem zapytanie do pobliskiego serwisu o koszt takiej wymiany...
otrzymałem odpowiedź:
"Zgodnie z zapytaniem:
- olej 231zł/litr (potrzeba około 10l)
- uszczelka miski olejowej 112zł
- filtr siatkowy oleju 173zł
- robocizna (wymiana oleju + nowy soft i adaptacja) - 794zł
Producent (Audi) nie przewiduje okresowej wymiany oleju w skrzyniach biegów tiptronic, dlatego mogło nie być wymiany oleju do tej pory.
Jeżeli mimo wszystko zdecyduje się Pan na wymianę, to z racji tego że będzie to pierwsza wymiana należałoby przeprowadzić ją dwukrotnie w niedużym (około 500-1000km) odstępie."
Co myślicie o tym??
W tej firmie ZF co tam ktoś wyżej podawał link mają olej ZF L8 w cenie 311euro za 20l., taki jak w ASO tylko dużo tańszy.
Tak myślę, że kupie 20l oleju za 311euro i może zrobię wymianę w serwisie, orientuje się ktoś czy ta druga wymiana jest konieczna? I czy za drugim razem też trzeba wgrywać softa i robić adaptacje?
Pozdrawiam
a6-c6-moja-nowa-furka-d-vt25027.htm#270951 <-- moja Audica
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Szczęka opada... :mrgreen:mskrzypo pisze:- olej 231zł/litr (potrzeba około 10l)
- uszczelka miski olejowej 112zł
- filtr siatkowy oleju 173zł
- robocizna (wymiana oleju + nowy soft i adaptacja) - 794zł
Masz stosunkowo nowe auto, więc warto dbać, jednak tutaj skasują Cię ponad 3000zł!! a to już ostre przegięcie!!
Skoro 10L tzn.że wymiana dynamiczna -przy takim przebiegu i braku wczesniejszych wymian zdecydowanie polecam wymianę statyczną. Później za jakieś 15-20tyś.km zrobisz kojeną i skrzynia będzie happy

Wybierz się to profesjonalnego warsztatu od ASB i zamkniesz się w 1400zł za statyczną (w tym samym zakresie, a skasują Cię za 5-6L oleju).
Jeżeli to ma być wymiana dynamiczna (chcą zuzyć 10L) to poprzez drugą wymianę robią Cię w bambuko :-x bo przecież wystarczy jedna dynamiczna na dobre 80-100 tyś.km.mskrzypo pisze:orientuje się ktoś czy ta druga wymiana jest konieczna?
Aha to dobrze wiedzieć,
dlaczego lepiej zrobić wymianę statyczną?? Wiesz jak kupie olej w ZF 20l za około 1250zl (1l = 60zl) to mnie wyniesie wymiana w serwisie 600zl za mój olej i jakies 1000zl za robociznę i inne części potrzebne do wymiany. Więc nie ma tragedii, i mam nowego softa w skrzyni i adaptacje zrobioną.
A właśnie mógłby ktoś wytłumaczyć co to jest ta adaptacja :D.
Tak sobie myślę, że teraz zrobię dynamiczną wymianę, a za około 50kkm zrobię drugą wymianę. Można tak zrobić?
dlaczego lepiej zrobić wymianę statyczną?? Wiesz jak kupie olej w ZF 20l za około 1250zl (1l = 60zl) to mnie wyniesie wymiana w serwisie 600zl za mój olej i jakies 1000zl za robociznę i inne części potrzebne do wymiany. Więc nie ma tragedii, i mam nowego softa w skrzyni i adaptacje zrobioną.
A właśnie mógłby ktoś wytłumaczyć co to jest ta adaptacja :D.
Tak sobie myślę, że teraz zrobię dynamiczną wymianę, a za około 50kkm zrobię drugą wymianę. Można tak zrobić?
a6-c6-moja-nowa-furka-d-vt25027.htm#270951 <-- moja Audica
Cześć,
Jeśli masz skrzynię 6HP19x, a wygląda z ETKA, że tak to przepłacasz w serwisie za:
- 1h roboczogodzinę (ewidentnie da się to zrobić w 2h, a nie jak wynika z ceny 3h); skoro się cenią niech się wyrabiają
- cenie oleju, można zastosować olej ZF LGF6 o numerze audi G 055 005 A2 w serwisie cena 116 PLN ale teraz leje się lepszy
- update softu - daj znać co się zmieniło
- update softu robisz raz
- adaptację warto zrobić po każdej naprawie/wymianie oleju; to tak naprawdę jazda w określony sposób celem "ułożenia skrzyni" poczytaj było na forum
- drugą wymianę zrobiłbym/zrobię za 50-60kkm
Jeśli masz skrzynię 6HP19x, a wygląda z ETKA, że tak to przepłacasz w serwisie za:
- 1h roboczogodzinę (ewidentnie da się to zrobić w 2h, a nie jak wynika z ceny 3h); skoro się cenią niech się wyrabiają
- cenie oleju, można zastosować olej ZF LGF6 o numerze audi G 055 005 A2 w serwisie cena 116 PLN ale teraz leje się lepszy

- update softu - daj znać co się zmieniło
- update softu robisz raz
- adaptację warto zrobić po każdej naprawie/wymianie oleju; to tak naprawdę jazda w określony sposób celem "ułożenia skrzyni" poczytaj było na forum
- drugą wymianę zrobiłbym/zrobię za 50-60kkm
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
No on mówił ze nowy soft wgrywa się tylko za pierwszym razem, a adaptacje za każdym razem. No babka w ZF też mi mówiła ze może być ZF l6 lany ale może lepiej ten droższy... tym bardziej że ten ZF L6 kosztuje 292euro a ten ZF L8 311euro to jest róznica 50zl na 20litrach więc wole ten droższy. A co do roboczo godziny, prawdopodobnie jest to cena za wymianę oleju 2h a ta trzecia godzina to wgranie nowego softa.
a6-c6-moja-nowa-furka-d-vt25027.htm#270951 <-- moja Audica
No tak przy zakupie 20L to się opyla.
Jak po 1L to w takiej cenie można kupić http://midparts.com.pl/pl/p/ZF_LifeGuard_Fluid_6/2719
Jak po 1L to w takiej cenie można kupić http://midparts.com.pl/pl/p/ZF_LifeGuard_Fluid_6/2719
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
A mnie po przeczytaniu calego tematu rozbolala glowa i nic z tego nie wiem
Przyznam tylko racje koledze- Labis -ze ta cala wymiana dynamiczna to jedno wielkie naciaganie ludzi .... proponuje obejzenie lektury na temat wymiany oleju w AT:
Sam rok temu tak zrobilem u zony w Mazdzie , tylko ze ja zmienilem jeszcze filtr i wyczyscilem mise , w ten tylko sposob mozna wymienic 100% oleju i o wiele tanszym kosztem .
Milego ogladania .[/b]

Przyznam tylko racje koledze- Labis -ze ta cala wymiana dynamiczna to jedno wielkie naciaganie ludzi .... proponuje obejzenie lektury na temat wymiany oleju w AT:
Sam rok temu tak zrobilem u zony w Mazdzie , tylko ze ja zmienilem jeszcze filtr i wyczyscilem mise , w ten tylko sposob mozna wymienic 100% oleju i o wiele tanszym kosztem .
Milego ogladania .[/b]
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
IMHO, do naszych Audic to głupiego robotaplatek pisze:
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Ten koleś nie wymienił filtra (chyba niektóre skrzynie m.in. Hondy go nie mają), dlatego w naszych wozidełkach sama wymiana oleju to za mało. Trzeba odkręcić miskę spod skrzyni, aby dostać się do filtra, a to komplikuje sporo rzeczy przy wymianie dynamicznej.
Skrzynie ZF niestety nie mają wlewu od góry, więc bez maszyny to "transfuzji" będzie sporo prowizorycznej zabawy -odradzam takich kombinacji.
Jeżeli ktoś chce to robić sam to osobiście uważam, że lepiej robić regularne statyczne wymiany, niż kombinacje z dynamicznymi.
Byłem w czwartek w MIDPARTS. Sprzedawca twierdzi, że ZF LifeguardFluid przychodzi w paczkach zbiorczych Shell'a. A olej RAVENOL to produkcja Shella identyczna z ZF LF 6 (żółty) jak np. w mojej 6HP19.
Dla przypomnienia RAVENOL jest o połowę tańszy. Co do wymiany dynamicznej to przy następnej wymianie stestuję taki pomysł:
- kupuję 10l RAVENOLa
- grzeję skrzynię
- spuszczam olej, zakręcam spustowy
- wlewam RAVENOLA na zapalonym silniku
- gaszę silnik, odkręcam spustowy i czekam aż wyleci znowu (brudasek)
- odpalam zalewam RAVENOLa, zakręcam spustowy
- gaszę silnik, odkręcam spustowy i czekam aż wyleci znowu (pewnie mniejszy brudasek)
- zakręcam spustowy i dalej wg ustalonej procedury
- zwalam wspornik, miskę, wymieniam filtr i uszczelkę
- zalewam RAVENOLa
Te ceny lejów to za przeproszeniem dojenie jeleni. Nie potrafię wytłumaczyć czemu japońskie skrzynie zadowalają się dowolnym Dexron III lub IV (150 PLN za 4L) i śmigają po 300kkm bez awarii. Może dlatego, że taniej sobie liczą za wózki a Audi jak kosztuje 200k to i olej musi kosztować
Dla przypomnienia RAVENOL jest o połowę tańszy. Co do wymiany dynamicznej to przy następnej wymianie stestuję taki pomysł:
- kupuję 10l RAVENOLa
- grzeję skrzynię
- spuszczam olej, zakręcam spustowy
- wlewam RAVENOLA na zapalonym silniku
- gaszę silnik, odkręcam spustowy i czekam aż wyleci znowu (brudasek)
- odpalam zalewam RAVENOLa, zakręcam spustowy
- gaszę silnik, odkręcam spustowy i czekam aż wyleci znowu (pewnie mniejszy brudasek)
- zakręcam spustowy i dalej wg ustalonej procedury
- zwalam wspornik, miskę, wymieniam filtr i uszczelkę
- zalewam RAVENOLa
Te ceny lejów to za przeproszeniem dojenie jeleni. Nie potrafię wytłumaczyć czemu japońskie skrzynie zadowalają się dowolnym Dexron III lub IV (150 PLN za 4L) i śmigają po 300kkm bez awarii. Może dlatego, że taniej sobie liczą za wózki a Audi jak kosztuje 200k to i olej musi kosztować

Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...