Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[100 C4 2,5 tdi AAT]ocena stanu sprężarki

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

[100 C4 2,5 tdi AAT]ocena stanu sprężarki

Post autor: adrian510 » 18 sty 2011, 21:31

co sadzicie o tej turbinie?Czy te łapatki powinny byc w takim stanie? Prosiłbym o ocene bo jestem laikiem w temacie doładowania
Obrazek
Turbina ma łopatki juz oczywiście czyste

Awatar użytkownika
gustav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 07 lut 2008, 10:04
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: gustav » 22 sty 2011, 21:52

wszystko ok a ten nalot to para z odmy.
Diagnostyka TDI i nie tylko - Moja pasja :)

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 23 sty 2011, 15:23

Sprawdz jeszcze luz poprzeczny
powinien byc minimalnie wyczuwalny

Jezali wirnik lata na boki
turbo do wymiany

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 24 sty 2011, 15:30

Luzu poprzecznego nie ma ale łopatki maja koncówki w kształcie litery C| a powinno byc chyba coś takiego D| .Schemat niezbyt dobry ale zdjec nie bede robił:) silnik kreci sie na 1 do 5,2tys 2 4,8 tys i w doł

leonulim

Post autor: leonulim » 26 sty 2011, 20:39

Do czego zmierzałeś krecąc silnik na takie max obroty ( po co to )

turbo powinno być wyraznie wyczówalne od dużo nizszych obr np- 1500
wkręcanie diesla na takie obroty ( max ) to zabójstwo dla wszystkiego .

Awatar użytkownika
manieksoma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: wyszków

Post autor: manieksoma » 29 sty 2011, 12:17

koledzy a czy da się wyczyścić turbo z nalotu z odmy?

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 30 sty 2011, 14:22

leonulim pisze:Do czego zmierzałeś krecąc silnik na takie max obroty ( po co to )

turbo powinno być wyraznie wyczówalne od dużo nizszych obr np- 1500
wkręcanie diesla na takie obroty ( max ) to zabójstwo dla wszystkiego .


Nie jezdze na takich obrotach ale moim zdaniem silnik dobry silnik ma sie na biegu do końca krecic tym bardziej ze inne tak maja AAT

leonulim

Post autor: leonulim » 30 sty 2011, 19:01

Generalnie ja swojego AEL-a jeszcze nie kręciłem powyżej 4 tys , tak jakoś nie mam nigdy potrzeby dlatego troche mnie to dziwi męczyć swoje auta , ale skoro prowadziłeś jakieś testy no to tak :->

Nie liczyłeś chyba na to że osiągniesz na 4 biegu ponad 5 tys obrotów , zważywszy na fakt im większy bieg tym większy opór dla silnika , więc obroty max będą coraz niższe .

No chyba że sie myle to niech mnie ktoś wyprostuje.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 30 sty 2011, 20:55

leonulim pisze:turbo powinno być wyraznie wyczówalne od dużo nizszych obr np- 1500
Napewno nie w przypadku AEL-a.

leonulim pisze:Generalnie ja swojego AEL-a jeszcze nie kręciłem powyżej 4 tys , tak jakoś nie mam nigdy potrzeby dlatego troche mnie to dziwi męczyć swoje auta
Czasami warto pajęczyny przedmuchać. I nic się nie stanie. Przecież nikt nie mówi o jeżdzie z sandałem w podłodze.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

leonulim

Post autor: leonulim » 30 sty 2011, 21:02

A lubie czasami przegonić tylko bardziej na speeda poza miastem , jakoś wkręcanie na max obroty mi nie podchodzą wydaje mi sie że coś sie urwie <rotfl>

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 07 lut 2011, 11:07

nie wiem czy teraz gafy nie walne ale takie przepedzenie motoru korzystnie wplywa na turbine bo slyszalem ze ma ona zmeinne fazy geometri czy cos takiego i jest wskazane czasem troche ja przeciagnac ale nieiwem czy to prawda czy zle uslyszalem :mrgreen:

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 07 lut 2011, 23:34

aha czyli dopiero od v6 to wystepowalo

Awatar użytkownika
SaLMoN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:58
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: SaLMoN » 08 lut 2011, 19:20

To, że turbinka nie ma zmiennych faz, wcale nie przeszkadza w dynamiczniejszym przegnaniu autka raz na jakiś czas po długotrwałym zamulaniu w jazdach miejskich - oczywiście zachowując wszelkie dieselowe przykazania związane z eksploatacją silnika.
SaLMoN

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 08 lut 2011, 23:11

absolutnie nie, kilkakrotne zbutowanie nic zlego nie zrobi- przepalisz mase sadz w katalizatorze , egr i tłumikach które sie zastały i ewent - wkurzysz kogos jadacego za tobą :lol:
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 09 lut 2011, 07:31

hehe swiete slowa :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga