[A6 2,5 tdi] klekocze
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
[A6 2,5 tdi] klekocze
Witam, mam pytanie odnośnie auta kolegi co prawda to A4 ale ze słynnym kiblowatym silnikiem 2,5 tdi.
Mianowicie chodzi mi o to że auto po odpaleniu wali niebieskim dymem i jakoś tak dziwnie pracuje (trzęsie się troche) jak się doda gazu do na 1,5 tyś/obr i puści auto zaczyna normalnie pracować nie trzęsie się.Ale ważniejsze jest to że po odpaleniu pracuje cicho i wcale nie klekocze coś jak te silniki po 2002 roku naprawde cicho np.w porównaniu do mojego, ale jeżeli dodamy gazu ponad 2 tyś auto chodzi jak traktor i nawet jeżeli spadnie na małe obroty to ten klekot jest taki jaki był wcześniej można powiedzieć normalnie pracuje.Ale przy dodawaniu gazu zdaża sie że chodzi jak ciągnik przez sekunde i znowu jest norma.
Auto niedawno miało wymieniany olej ale wątpię żeby miało to wpływ.
Co do parametrów to 2,5 tdi, 1999rok, 150KM, przebieg coś troszkę ponad 300tyś, olej był zmieniany na 5w40.
Jeden mechanik mówił żeby ją zalać 10w40 i problem zniknie ale czy to ma taki duży wpływ?przecież wcześniej na tym samym oleju było ok.Auto klekotało ale nie tak jak teraz, ale zastanawijące jest to że zdaża się to tylko czasami na wyższych obrotach a na niskich ale tylko na zimnym silniku po odpaleniu chodzi jak bezyniak.
Ps.Wałki były regenowane u świątka i nowa hydraulika 50tyś temu.ÂŚwiece sprawdzone! Bład jakiś był na pompie ale skasowany i innych brak, auto chodzi ładnie i pali ładnie.Tylko problem tego klokotania i dymienia na niebiesko ale tylko po odpaleniu.
Jeżeli ktoś coś takiego miał proszę o porade to bym pomógł koledze...
Mianowicie chodzi mi o to że auto po odpaleniu wali niebieskim dymem i jakoś tak dziwnie pracuje (trzęsie się troche) jak się doda gazu do na 1,5 tyś/obr i puści auto zaczyna normalnie pracować nie trzęsie się.Ale ważniejsze jest to że po odpaleniu pracuje cicho i wcale nie klekocze coś jak te silniki po 2002 roku naprawde cicho np.w porównaniu do mojego, ale jeżeli dodamy gazu ponad 2 tyś auto chodzi jak traktor i nawet jeżeli spadnie na małe obroty to ten klekot jest taki jaki był wcześniej można powiedzieć normalnie pracuje.Ale przy dodawaniu gazu zdaża sie że chodzi jak ciągnik przez sekunde i znowu jest norma.
Auto niedawno miało wymieniany olej ale wątpię żeby miało to wpływ.
Co do parametrów to 2,5 tdi, 1999rok, 150KM, przebieg coś troszkę ponad 300tyś, olej był zmieniany na 5w40.
Jeden mechanik mówił żeby ją zalać 10w40 i problem zniknie ale czy to ma taki duży wpływ?przecież wcześniej na tym samym oleju było ok.Auto klekotało ale nie tak jak teraz, ale zastanawijące jest to że zdaża się to tylko czasami na wyższych obrotach a na niskich ale tylko na zimnym silniku po odpaleniu chodzi jak bezyniak.
Ps.Wałki były regenowane u świątka i nowa hydraulika 50tyś temu.ÂŚwiece sprawdzone! Bład jakiś był na pompie ale skasowany i innych brak, auto chodzi ładnie i pali ładnie.Tylko problem tego klokotania i dymienia na niebiesko ale tylko po odpaleniu.
Jeżeli ktoś coś takiego miał proszę o porade to bym pomógł koledze...
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 18:40 przez spinacz2100, łącznie zmieniany 1 raz.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
no właśnie przy wymianie było zalane prawie do maxa i praktycznie to samo jest napewno żaden duży ubytek nie nastąpił.Wymiana oleju była jakieś 2-3 tyś temu czyżby teraz dopiero zrobił się problem?
Co do tej pompy to nie słychać jakby to ona klekotała ten klekot dochodzi jakby z silnika ze środka ale dokładnie ciężko odreślić...
PS.kopci na naiebiesko tylko po odpaleniu
Co do tej pompy to nie słychać jakby to ona klekotała ten klekot dochodzi jakby z silnika ze środka ale dokładnie ciężko odreślić...
PS.kopci na naiebiesko tylko po odpaleniu
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
spinacz2100, to pompa nie będzie klekotać. Pompa daje za mało oleju do jednostki i klekocze silnik. Ja tak miałem. Odpaliłem auto a ono chodzi jak traktor. Okazało się że pompa pada i nie daje oleju. Kontrolka żadna nie wywalała ani nic, ale chodził jak 30 letni diesel. Skoro pali na niebiesko to musi brać olej.. Nie ma innej opcji. Chyba że spala co innego :D Płyn od spryskiwaczy
Moja teoria. Na początku pompa daje za dużo oleju, kopci na niebiesko, smarowanie jest ok, jest cicho. Dajesz gazu, pompa nie daje rady, nie daje oleju, przestaje kopcić w kolorze policyjnym, ale wszystko klekocze bo nie ma smarowania. I pompa na takie cykle, raz ok raz nie. Taka moja opinia
Miałem podobnie jak mówiłem. 800 obrotów było ok, im wyżej tym głośniej. Potem doholowali mnie do mechanika i pracowała normalnie. 



- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Myślisz że to pompa oleju by kończyła swoją żywotność?U ciebie tak było ale to PB a w tdi może być troche inaczej bo one klekoczą z natury.Nie chce wsadzić kumple na niepotrzebne koszty.
Można jakoś to sprawdzić?
A i jeszcze jedno tu nie ma tak że czym wyższe obroty tym głośniej ten odgłoś czasem pojawia się w granicach 2-2,5tyś/obr nie wyżej...I tak jak zaobserwowaliśmy to rozgrzanym silniku tego stuku nie ma chwilowego klekocze jak zawsze-norma.to raczej się dzieje na niedogrzanym silniku.chyba czym zimniejszy tym gorzej...
Można jakoś to sprawdzić?
A i jeszcze jedno tu nie ma tak że czym wyższe obroty tym głośniej ten odgłoś czasem pojawia się w granicach 2-2,5tyś/obr nie wyżej...I tak jak zaobserwowaliśmy to rozgrzanym silniku tego stuku nie ma chwilowego klekocze jak zawsze-norma.to raczej się dzieje na niedogrzanym silniku.chyba czym zimniejszy tym gorzej...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
spinacz2100
jak bedziecie znowu podpinac kompa to zapisz blad ze sterownika silnika. Objawy idealnie pasuja do bledu nr 550..... (niestety raczej nie spowodowanego tylko nieprawidlowym ustawieniem)
czy kontrolnie dalbys rade zalogowac 004 stat + bs (albo najlepiej komplet ?)
koniecznie zachowaj kopie wszystkich bledow.
jak bedziecie znowu podpinac kompa to zapisz blad ze sterownika silnika. Objawy idealnie pasuja do bledu nr 550..... (niestety raczej nie spowodowanego tylko nieprawidlowym ustawieniem)
czy kontrolnie dalbys rade zalogowac 004 stat + bs (albo najlepiej komplet ?)
koniecznie zachowaj kopie wszystkich bledow.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
mysle ze w chwili obecnej (i jestem niemal pewny ze oli80 to potwierdzi) najlepiej byloby poczekac az kolega wroci z urlopu i zrobi logi statyczne (komplet), bezwzglednie zalaczajac wszystkie bledy, ktore sie w sterowniku silnika objawily (wraz z opisami).
Prawdopodobnie wowczas sie okaze czy sa przeslanki uzasadniajace pakowanie kasy w pompe..... (chocby na sprawdzenie)
do tego czasu szkoda sie martwic na zapas.
Prawdopodobnie wowczas sie okaze czy sa przeslanki uzasadniajace pakowanie kasy w pompe..... (chocby na sprawdzenie)
do tego czasu szkoda sie martwic na zapas.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
w tym watku jest dokladnie opisanespinacz2100 pisze:ok, jeszcze jedno pytanie jak te logi zrobić?
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
kurcze ale chyba nic z tego nie będzie bo mam znajomego co ma komputer ''meg coś tam'' ale chyba mi tego nie zrobi.To jest w miare rozsądny sprzęt dał chyba 18tyś za niego ale czy takie coś robi?Jutro zapytam i dam znać co dalej...
A tu by wystarczył zwykły kabelek i program z internetu-może trzeba będzie kupić...
A tu by wystarczył zwykły kabelek i program z internetu-może trzeba będzie kupić...
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
ok, namówiłeś mnie.Za takie pieniądze to się ma co zastanawiać.Kupiłem sobie ale przy okazji może i inni skorzystają...Jak będę miał sprzęt to wstawie logi...
A tak z ciekawości to nadaje się tylko do zrobienia logów czy do czegoś jeszcze bo chyba będę musiał coś zrobić z przebiegiem w moim samochodzie.Chce 15tyś za auto po remoncie silnika i zerowe zainteresowanie tylko jakieś zamiany.Kazdy się martwi jak zobaczy że ma 350 przelotu...Zrobie 250 może coś się zmieni.
A tak z ciekawości to nadaje się tylko do zrobienia logów czy do czegoś jeszcze bo chyba będę musiał coś zrobić z przebiegiem w moim samochodzie.Chce 15tyś za auto po remoncie silnika i zerowe zainteresowanie tylko jakieś zamiany.Kazdy się martwi jak zobaczy że ma 350 przelotu...Zrobie 250 może coś się zmieni.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt: