Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 2,5 tdi] klekocze

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

[A6 2,5 tdi] klekocze

Post autor: spinacz2100 » 18 sty 2011, 17:30

Witam, mam pytanie odnośnie auta kolegi co prawda to A4 ale ze słynnym kiblowatym silnikiem 2,5 tdi.
Mianowicie chodzi mi o to że auto po odpaleniu wali niebieskim dymem i jakoś tak dziwnie pracuje (trzęsie się troche) jak się doda gazu do na 1,5 tyś/obr i puści auto zaczyna normalnie pracować nie trzęsie się.Ale ważniejsze jest to że po odpaleniu pracuje cicho i wcale nie klekocze coś jak te silniki po 2002 roku naprawde cicho np.w porównaniu do mojego, ale jeżeli dodamy gazu ponad 2 tyś auto chodzi jak traktor i nawet jeżeli spadnie na małe obroty to ten klekot jest taki jaki był wcześniej można powiedzieć normalnie pracuje.Ale przy dodawaniu gazu zdaża sie że chodzi jak ciągnik przez sekunde i znowu jest norma.
Auto niedawno miało wymieniany olej ale wątpię żeby miało to wpływ.
Co do parametrów to 2,5 tdi, 1999rok, 150KM, przebieg coś troszkę ponad 300tyś, olej był zmieniany na 5w40.
Jeden mechanik mówił żeby ją zalać 10w40 i problem zniknie ale czy to ma taki duży wpływ?przecież wcześniej na tym samym oleju było ok.Auto klekotało ale nie tak jak teraz, ale zastanawijące jest to że zdaża się to tylko czasami na wyższych obrotach a na niskich ale tylko na zimnym silniku po odpaleniu chodzi jak bezyniak.
Ps.Wałki były regenowane u świątka i nowa hydraulika 50tyś temu.ÂŚwiece sprawdzone! Bład jakiś był na pompie ale skasowany i innych brak, auto chodzi ładnie i pali ładnie.Tylko problem tego klokotania i dymienia na niebiesko ale tylko po odpaleniu.
Jeżeli ktoś coś takiego miał proszę o porade to bym pomógł koledze...
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 18:40 przez spinacz2100, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 18 sty 2011, 17:32

Klekotanie... Może coś właśnie pompa nie domaga i dlatego klekocze? Miałem tak w C4 tylko że w benzynie. A kopci na niebiesko bo spala masę oleju. Poziom oleju kolega sprawdzał?

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 18 sty 2011, 17:53

no właśnie przy wymianie było zalane prawie do maxa i praktycznie to samo jest napewno żaden duży ubytek nie nastąpił.Wymiana oleju była jakieś 2-3 tyś temu czyżby teraz dopiero zrobił się problem?
Co do tej pompy to nie słychać jakby to ona klekotała ten klekot dochodzi jakby z silnika ze środka ale dokładnie ciężko odreślić...
PS.kopci na naiebiesko tylko po odpaleniu

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 18 sty 2011, 17:56

spinacz2100, to pompa nie będzie klekotać. Pompa daje za mało oleju do jednostki i klekocze silnik. Ja tak miałem. Odpaliłem auto a ono chodzi jak traktor. Okazało się że pompa pada i nie daje oleju. Kontrolka żadna nie wywalała ani nic, ale chodził jak 30 letni diesel. Skoro pali na niebiesko to musi brać olej.. Nie ma innej opcji. Chyba że spala co innego :D Płyn od spryskiwaczy <ok> Moja teoria. Na początku pompa daje za dużo oleju, kopci na niebiesko, smarowanie jest ok, jest cicho. Dajesz gazu, pompa nie daje rady, nie daje oleju, przestaje kopcić w kolorze policyjnym, ale wszystko klekocze bo nie ma smarowania. I pompa na takie cykle, raz ok raz nie. Taka moja opinia :) Miałem podobnie jak mówiłem. 800 obrotów było ok, im wyżej tym głośniej. Potem doholowali mnie do mechanika i pracowała normalnie. :)

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 18 sty 2011, 18:02

Myślisz że to pompa oleju by kończyła swoją żywotność?U ciebie tak było ale to PB a w tdi może być troche inaczej bo one klekoczą z natury.Nie chce wsadzić kumple na niepotrzebne koszty.
Można jakoś to sprawdzić?
A i jeszcze jedno tu nie ma tak że czym wyższe obroty tym głośniej ten odgłoś czasem pojawia się w granicach 2-2,5tyś/obr nie wyżej...I tak jak zaobserwowaliśmy to rozgrzanym silniku tego stuku nie ma chwilowego klekocze jak zawsze-norma.to raczej się dzieje na niedogrzanym silniku.chyba czym zimniejszy tym gorzej...

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 18 sty 2011, 21:28

spinacz2100
jak bedziecie znowu podpinac kompa to zapisz blad ze sterownika silnika. Objawy idealnie pasuja do bledu nr 550..... (niestety raczej nie spowodowanego tylko nieprawidlowym ustawieniem)

czy kontrolnie dalbys rade zalogowac 004 stat + bs (albo najlepiej komplet ?)
koniecznie zachowaj kopie wszystkich bledow.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 19 sty 2011, 18:46

kurcze kumpel teraz na urlopie przez tydzień ale coś tam pamiętam że był błąd początku kąta wtrysku czy coś tam takiego...jakiś skok iglicy może ale mówie teraz dokładnie nie wiem o co kaman.
Ja też stawiałbym na pompe wtryskową ale kurcze szkoda wydać tyle kasy bez potrzeby...

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 19 sty 2011, 22:42

mysle ze w chwili obecnej (i jestem niemal pewny ze oli80 to potwierdzi) najlepiej byloby poczekac az kolega wroci z urlopu i zrobi logi statyczne (komplet), bezwzglednie zalaczajac wszystkie bledy, ktore sie w sterowniku silnika objawily (wraz z opisami).
Prawdopodobnie wowczas sie okaze czy sa przeslanki uzasadniajace pakowanie kasy w pompe..... (chocby na sprawdzenie)
do tego czasu szkoda sie martwic na zapas.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 20 sty 2011, 15:10

ok, jeszcze jedno pytanie jak te logi zrobić?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 20 sty 2011, 18:55

spinacz2100 pisze:ok, jeszcze jedno pytanie jak te logi zrobić?
w tym watku jest dokladnie opisane

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 20 sty 2011, 19:23

kurcze ale chyba nic z tego nie będzie bo mam znajomego co ma komputer ''meg coś tam'' ale chyba mi tego nie zrobi.To jest w miare rozsądny sprzęt dał chyba 18tyś za niego ale czy takie coś robi?Jutro zapytam i dam znać co dalej...
A tu by wystarczył zwykły kabelek i program z internetu-może trzeba będzie kupić...

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 20 sty 2011, 21:31

Kabel za 30zł, laptop i już :roll:

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 21 sty 2011, 15:41

ok, namówiłeś mnie.Za takie pieniądze to się ma co zastanawiać.Kupiłem sobie ale przy okazji może i inni skorzystają...Jak będę miał sprzęt to wstawie logi...
A tak z ciekawości to nadaje się tylko do zrobienia logów czy do czegoś jeszcze bo chyba będę musiał coś zrobić z przebiegiem w moim samochodzie.Chce 15tyś za auto po remoncie silnika i zerowe zainteresowanie tylko jakieś zamiany.Kazdy się martwi jak zobaczy że ma 350 przelotu...Zrobie 250 może coś się zmieni.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 25 sty 2011, 14:09

oli80 masz może jakąś wskazówke jak zainstalować ten program od tego kabla?
Bo u mnie niby program jest (vag com) ale nie moge go uruchomić.Mam windows 7

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 25 sty 2011, 18:52

te sterowniki poszły, kabel się dobrze zainstalował tylko te sterowniki musiałem dodać ale program wcale nie chce się odpalić.Ale popróbuje jeszcze a jak nie to poprosze kumpla i powinno dać rade...Wkońcu zrobić te logi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja