[A6 C5 2.4]Problem z temperaturą chłodzenia
[A6 C5 2.4]Problem z temperaturą chłodzenia
Witam!
Mam od pewnego czasu problem z temperaturą chłodzenia silnika . Otóż po przejechaniu ok 100km. częściowo po mieście, częściowo poza - temperatura chłodzenia silnika po krótkim postoju wzrasta do 100-110st. Po przejechaniu kolejnych kilku km. znów wraca do 90st. Zastanawia mnie jeszcze temperatura oleju która wzrasta do ok 110st przy jeździe ok 160 km/h przez ok. 40-50km.
Na początku myślałem, że to termostat ale został wymieniony przy okazji wymiany rozrządu i pompy wody jakieś 15 tys. temu.
Z góry dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam!
Mam od pewnego czasu problem z temperaturą chłodzenia silnika . Otóż po przejechaniu ok 100km. częściowo po mieście, częściowo poza - temperatura chłodzenia silnika po krótkim postoju wzrasta do 100-110st. Po przejechaniu kolejnych kilku km. znów wraca do 90st. Zastanawia mnie jeszcze temperatura oleju która wzrasta do ok 110st przy jeździe ok 160 km/h przez ok. 40-50km.
Na początku myślałem, że to termostat ale został wymieniony przy okazji wymiany rozrządu i pompy wody jakieś 15 tys. temu.
Z góry dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 12:41 przez mireq1983, łącznie zmieniany 1 raz.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Trochę za dużo... Zakładam że poziom płynu jest OK. Jak już tyle osiągnie spr.czy węże połączone z chłodnicą są naprężone.mireq1983 pisze:Otóż po przejechaniu ok 100km. częściowo po mieście, częściowo poza - temperatura chłodzenia silnika po krótkim postoju wzrasta do 100-110st.
Zanim zabierzesz się na mechaniczne ingerencje i wymiany propunuję dobrze przedmuchać chłodnicę sprężonym powietrzem: najpierw od str.silnika, nastepnie od str. zderzaka.
To jest normalne -przy 160 km/h masz bez przerwy jakieś 3 tyś.obr. więc olej się trochę nagrzeje... Jak będzie 120 st., wówczas możesz się niepokoić.mireq1983 pisze:Zastanawia mnie jeszcze temperatura oleju która wzrasta do ok 110st przy jeździe ok 160 km/h przez ok. 40-50km.
Pytanie jest podstawowe!! Jaki założyłeś termostat - bo wspomniałeś że wymieniałeś...
Dlaczego pytam...bo kiedyś miałem ten sam problem...kupowałem różne zamienniki i temperatura świrowała....a zamienniki nie koniecznie były złych firm....
W audi tak po prostu już jest ze termostat trzeba kopić oryginalny....paru kumpli tez tak miało....Oryginalny taki jak zakładany jest w serwisach audi kosztuje ok 100 - 120 (pod warunkiem że nie kupisz go w ASO bo w ASO na pewno jest drożej.
U mnie przynajmniej po wymianie kilku zamienników temperatura świrowała a po zamontowaniu oryginalnego jak ręką doją...
...zakładam że poziom płynu w układzie jest odpowiedni
mam nadzieje że u ciebie też to pomoże...pozdro
Dlaczego pytam...bo kiedyś miałem ten sam problem...kupowałem różne zamienniki i temperatura świrowała....a zamienniki nie koniecznie były złych firm....
W audi tak po prostu już jest ze termostat trzeba kopić oryginalny....paru kumpli tez tak miało....Oryginalny taki jak zakładany jest w serwisach audi kosztuje ok 100 - 120 (pod warunkiem że nie kupisz go w ASO bo w ASO na pewno jest drożej.
U mnie przynajmniej po wymianie kilku zamienników temperatura świrowała a po zamontowaniu oryginalnego jak ręką doją...
...zakładam że poziom płynu w układzie jest odpowiedni
mam nadzieje że u ciebie też to pomoże...pozdro
Dzięki za podpowiedzi
M0NEER jeżeli węże naprężone na ciepłym silniku to znaczy, że brak obiegu i coś zapchane??
A z tym olejem gdy ma 120 i wiecej co zrobic?? Chłodnica oleju nie wydala??
Termostat mam WA4274.87D podejrzewam, że zamiennik bo kosztował 72 zeta
Pozdro chopaki
[ Dodano: 2011-01-20, 18:59 ]
Właśnie sie doczytałem termostat firmy WAHLER podobno dobry więc nie powinno by problemów
M0NEER jeżeli węże naprężone na ciepłym silniku to znaczy, że brak obiegu i coś zapchane??
A z tym olejem gdy ma 120 i wiecej co zrobic?? Chłodnica oleju nie wydala??
Termostat mam WA4274.87D podejrzewam, że zamiennik bo kosztował 72 zeta
Pozdro chopaki
[ Dodano: 2011-01-20, 18:59 ]
Właśnie sie doczytałem termostat firmy WAHLER podobno dobry więc nie powinno by problemów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Jak masz węże naprężone to dobrze -czyli pompa wody tłoczy przez chlodnicę.mireq1983 pisze:M0NEER jeżeli węże naprężone na ciepłym silniku to znaczy, że brak obiegu i coś zapchane??
A z tym olejem gdy ma 120 i wiecej co zrobic?? Chłodnica oleju nie wydala??
A z olejem pow.120st. to może być (rzadki) klopot z chlodnicą oleju, prędzej czujnik...
Kolega MARCINcichocki ma rację bo też warto zaobserwować pracę wiatraka: przy rozgrzanym silniku jeśli wiatrak się sam czasami nie załączy to włącz klimę i ustaw na LO i popatrz czy obydwa się kręcą i dobrze dmuchają.
Twoje auto ma swoje latka i przez ten czas trochę kurzu moglo się poodkładać w szczelinach chlodnic, jednocześnie pogarszając ich wydajność... więc przedmuchać i tak warto.
- corel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Trójmiasto
mireq1983, masz już chyba wystarczająco odpowiedzi tak jak radzi M0NEER przeczyść chłodnice. Ja cały czas obstawiam, że to termostat ale przeczyścić chłodnicę nie zaszkodzi. Wspomniałeś , że nie dawno go robiłeś... W 2.8 żeby dostać się do termostatu trzeba zdemontować rozrząd. U Ciebie taka operacja też się z tym wiąże?
Corel, w 2.4 tak jak w 2.8 trzeba pół przodu rozgrzebywać
A w dodatku węże od gazu więc palucha ciężko wcisnąć
Dzięki chłopaki za sugestie, jak się troche ociepli to pokombinuje.
Jak na razie wczoraj zrobiłem 300 km (200 bez postoju) przy czym prędkością godną chyba seitka (140 na autostradzie) i wskazówka temeratury po krótkim postoju na 90st i ani milimetr wyżej :-D, olej też grzał się co najwyżej do 90st.
Pozdrawiam i udanego weekendu życzę
A w dodatku węże od gazu więc palucha ciężko wcisnąć
Dzięki chłopaki za sugestie, jak się troche ociepli to pokombinuje.
Jak na razie wczoraj zrobiłem 300 km (200 bez postoju) przy czym prędkością godną chyba seitka (140 na autostradzie) i wskazówka temeratury po krótkim postoju na 90st i ani milimetr wyżej :-D, olej też grzał się co najwyżej do 90st.
Pozdrawiam i udanego weekendu życzę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 lip 2013, 20:32
- Lokalizacja: szprotawa
witam mam ten sam problem a6 c5 gaz na starej chłodnicy temperatur była ok 70-80 stopni i starym termostacie chłodnica zaczeła przeciekac wiec pare razy wsypałem lub wlałe uszczelniacz bo dawałem różne preparaty aż sie nabawiłem wymieniłem nowa chłodnice i teraz auto sie grzeje poparu kilometrach i jaka rada
ok to wszystko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:54
- Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich. Mam podobny problem mianowicie taki ze gdy jadę wszystko jest ok. natomiast jak się na chwilę zatrzymam np.w korku rośnie mi temperatura płynu chłodniczego i znowu jak jadę powoli wraca do normy dodam że ten mały wiatrak mi wogule chyba nie chodzi. Proszę o jakieś sugestie i pomoc.
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
chomik9288, Dla pewności sprawdź VAGiem poprawność wskazań czujnika temperatury, ale raczej sam zdiagnozowałeś sobie usterkę:
Na marginesie podpowiem, że bez sprawnego elektrycznego wentylatora mogą wystąpić poważne problemy z klimatyzacją (szczególnie latem).chomik9288 pisze:dodam że ten mały wiatrak mi w ogóle chyba nie chodzi
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 sie 2013, 21:29
- Lokalizacja: Pomorze
chomik9288, znajdz przyczynę niedziałającego wiatraka...jeśli się nie obraca to sie zatarł,jeśli sie obraca to zapodaj na niego napiecie bezposrednio na wtyczke która znajduje się po prawej stronie pod osłoną zbiorniczka płynu wspomagania kierownicy jeśli zatrybi to prawdopodobnie wysiadł bezpiecznik pod kierownicą,musisz szukac duzego pomarańczowego jeśli nie zatrybi pozostaje wymiana wentylatora(słabszy jest do diesla,mocniejszy do benzyny),przed zakupem sprawdz dokładnie jaką masz wtyczke bo chyba sa dwa typy wymiana w 2.4 wykonalna bez demontażu przodu,potrzebny demontaż wszystkich plastyków w pobliżu wiatraka najwięcej czasu schodzi na dokładnym ułozeniu kabla w miejsca fabryczne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:54
- Lokalizacja: Warszawa
Witam. Nawiązując dalej do tematu wiatrak sprawdziłem na krótko i działa wszystkie bezpieczniki sprawne wymieniony termowlącznik wentylatora oraz wiskoza bo można było ją zatrzymać piórkiem i dalej to samo. Na desce wskazówka stoi w pionie natomiast jak wchodzę w menu klimatronika albo podłącze Vaga i sprawdzam temperaturę na rozgrzanym silniku to podczas jazdy trzyma 90-93 natomiast jak się zatrzymam na chwile w korku to odrazu rośnie i potrafi dojść do 96-102. (mogę ta temp. zbić włączając ogrzewanie na full ale to jest chwilowe rozwiązanie) Wiem ze to jest normalna temp.jak zgasze silnik na chwile i po 5 min. od pale to będzie tyle miało ponieważ nie ma wtedy chłodzenia ale czy podczas jazdy tez tak powinno być.Dodam ze elektryczny wiatrak powinien się włączyć po przekroczeniu temp. 95 do 102 a wogule się nie kręci. Może ktoś się podzielić spostrzeżeniami jak to w końcu jest z tą temp.i tym wiatrakiem elektrycznym co jeszcze może odpowiadać za to ze się nią włącza.Czy może wszystko jest Ok. i nie ma się czym przejmować.
[ Dodano: 2014-12-04, 20:04 ]
Nikt nie pomoże
[ Dodano: 2015-02-08, 19:44 ]
Może się komuś przyda
Rozwiązaniem problemu okazała się wymiana czujnika temperatury płynu chłodzenia ponieważ przekłamywał (proponuje oryginalny) natomiast niedziałającego wentylatora klimy wymiana termowłącznika klimatyzacji ( znajduje się pod wiatrakiem z lewej strony wchodzi w rurę od układu chłodzenia oraz wymiana czujnika ciśnienia klimatyzacji (za lewą lampą patrząc od przodu auta)
[ Dodano: 2014-12-04, 20:04 ]
Nikt nie pomoże
[ Dodano: 2015-02-08, 19:44 ]
Może się komuś przyda
Rozwiązaniem problemu okazała się wymiana czujnika temperatury płynu chłodzenia ponieważ przekłamywał (proponuje oryginalny) natomiast niedziałającego wentylatora klimy wymiana termowłącznika klimatyzacji ( znajduje się pod wiatrakiem z lewej strony wchodzi w rurę od układu chłodzenia oraz wymiana czujnika ciśnienia klimatyzacji (za lewą lampą patrząc od przodu auta)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga