Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4]Problem z temperaturą chłodzenia

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
mireq1983
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 sty 2011, 22:06
Lokalizacja: Bieruń Śląsk

[A6 C5 2.4]Problem z temperaturą chłodzenia

Post autor: mireq1983 » 19 sty 2011, 23:49

Witam!
Mam od pewnego czasu problem z temperaturą chłodzenia silnika :-( . Otóż po przejechaniu ok 100km. częściowo po mieście, częściowo poza - temperatura chłodzenia silnika po krótkim postoju wzrasta do 100-110st. Po przejechaniu kolejnych kilku km. znów wraca do 90st. Zastanawia mnie jeszcze temperatura oleju która wzrasta do ok 110st przy jeździe ok 160 km/h przez ok. 40-50km.
Na początku myślałem, że to termostat ale został wymieniony przy okazji wymiany rozrządu i pompy wody jakieś 15 tys. temu.

Z góry dzięki za podpowiedzi :-)
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 12:41 przez mireq1983, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 20 sty 2011, 07:34

mireq1983 pisze:Otóż po przejechaniu ok 100km. częściowo po mieście, częściowo poza - temperatura chłodzenia silnika po krótkim postoju wzrasta do 100-110st.
Trochę za dużo... Zakładam że poziom płynu jest OK. Jak już tyle osiągnie spr.czy węże połączone z chłodnicą są naprężone.

Zanim zabierzesz się na mechaniczne ingerencje i wymiany propunuję dobrze przedmuchać chłodnicę sprężonym powietrzem: najpierw od str.silnika, nastepnie od str. zderzaka.
mireq1983 pisze:Zastanawia mnie jeszcze temperatura oleju która wzrasta do ok 110st przy jeździe ok 160 km/h przez ok. 40-50km.
To jest normalne -przy 160 km/h masz bez przerwy jakieś 3 tyś.obr. więc olej się trochę nagrzeje... Jak będzie 120 st., wówczas możesz się niepokoić.

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 20 sty 2011, 08:40

M0NEER, dobrze radzisz, ale to faktycznie wygląda na uszkodzenie termostatu. Tak jakby cały czas był zamknięty a z tego co pisze mireq1983 to temperatura wraca do normy raczej trasie?

ARtuRO998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 sty 2011, 20:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ARtuRO998 » 20 sty 2011, 09:02

Pytanie jest podstawowe!! Jaki założyłeś termostat - bo wspomniałeś że wymieniałeś...
Dlaczego pytam...bo kiedyś miałem ten sam problem...kupowałem różne zamienniki i temperatura świrowała....a zamienniki nie koniecznie były złych firm....
W audi tak po prostu już jest ze termostat trzeba kopić oryginalny....paru kumpli tez tak miało....Oryginalny taki jak zakładany jest w serwisach audi kosztuje ok 100 - 120 (pod warunkiem że nie kupisz go w ASO bo w ASO na pewno jest drożej.
U mnie przynajmniej po wymianie kilku zamienników temperatura świrowała a po zamontowaniu oryginalnego jak ręką doją...
...zakładam że poziom płynu w układzie jest odpowiedni ;-)

mam nadzieje że u ciebie też to pomoże...pozdro

mireq1983
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 sty 2011, 22:06
Lokalizacja: Bieruń Śląsk

Post autor: mireq1983 » 20 sty 2011, 18:46

Dzięki za podpowiedzi :-)
M0NEER jeżeli węże naprężone na ciepłym silniku to znaczy, że brak obiegu i coś zapchane??
A z tym olejem gdy ma 120 i wiecej co zrobic?? Chłodnica oleju nie wydala??
Termostat mam WA4274.87D podejrzewam, że zamiennik bo kosztował 72 zeta ;-)
Pozdro chopaki

[ Dodano: 2011-01-20, 18:59 ]
Właśnie sie doczytałem ;-) termostat firmy WAHLER podobno dobry więc nie powinno by problemów :-/

MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 20 sty 2011, 19:16

Zobacz kolego poprawne działanie wiskozy[wisko].Co z tego że termostat będzie działać jak chłodzenie będzie ograniczone i temperatura będzie rosła.
CICHY

mireq1983
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 sty 2011, 22:06
Lokalizacja: Bieruń Śląsk

Post autor: mireq1983 » 20 sty 2011, 21:16

corel tak,tak temperatura wraca do 90st. po jakichś 2-3km. Płynnie maleje.
Pozdr

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 20 sty 2011, 22:04

mireq1983 pisze:M0NEER jeżeli węże naprężone na ciepłym silniku to znaczy, że brak obiegu i coś zapchane??
A z tym olejem gdy ma 120 i wiecej co zrobic?? Chłodnica oleju nie wydala??
Jak masz węże naprężone to dobrze -czyli pompa wody tłoczy przez chlodnicę.

A z olejem pow.120st. to może być (rzadki) klopot z chlodnicą oleju, prędzej czujnik...

Kolega MARCINcichocki ma rację bo też warto zaobserwować pracę wiatraka: przy rozgrzanym silniku jeśli wiatrak się sam czasami nie załączy to włącz klimę i ustaw na LO i popatrz czy obydwa się kręcą i dobrze dmuchają.

Twoje auto ma swoje latka i przez ten czas trochę kurzu moglo się poodkładać w szczelinach chlodnic, jednocześnie pogarszając ich wydajność... więc przedmuchać i tak warto.

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 21 sty 2011, 09:39

mireq1983, masz już chyba wystarczająco odpowiedzi :) tak jak radzi M0NEER przeczyść chłodnice. Ja cały czas obstawiam, że to termostat ale przeczyścić chłodnicę nie zaszkodzi. Wspomniałeś , że nie dawno go robiłeś... W 2.8 żeby dostać się do termostatu trzeba zdemontować rozrząd. U Ciebie taka operacja też się z tym wiąże?

mireq1983
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 sty 2011, 22:06
Lokalizacja: Bieruń Śląsk

Post autor: mireq1983 » 22 sty 2011, 12:35

Corel, w 2.4 tak jak w 2.8 trzeba pół przodu rozgrzebywać ;-)

A w dodatku węże od gazu więc palucha ciężko wcisnąć :-)
Dzięki chłopaki za sugestie, jak się troche ociepli to pokombinuje.
Jak na razie wczoraj zrobiłem 300 km (200 bez postoju) przy czym prędkością godną chyba seitka (140 na autostradzie) i wskazówka temeratury po krótkim postoju na 90st i ani milimetr wyżej :-D, olej też grzał się co najwyżej do 90st.

Pozdrawiam i udanego weekendu życzę <piwo>

samson3006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 lip 2013, 20:32
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: samson3006 » 08 sie 2013, 15:51

witam mam ten sam problem a6 c5 gaz na starej chłodnicy temperatur była ok 70-80 stopni i starym termostacie chłodnica zaczeła przeciekac wiec pare razy wsypałem lub wlałe uszczelniacz bo dawałem różne preparaty aż sie nabawiłem wymieniłem nowa chłodnice i teraz auto sie grzeje poparu kilometrach i jaka rada
ok to wszystko

chomik9288
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chomik9288 » 13 lis 2014, 18:21

Witam wszystkich. Mam podobny problem mianowicie taki ze gdy jadę wszystko jest ok. natomiast jak się na chwilę zatrzymam np.w korku rośnie mi temperatura płynu chłodniczego i znowu jak jadę powoli wraca do normy dodam że ten mały wiatrak mi wogule chyba nie chodzi. Proszę o jakieś sugestie i pomoc.

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 13 lis 2014, 18:57

chomik9288, Dla pewności sprawdź VAGiem poprawność wskazań czujnika temperatury, ale raczej sam zdiagnozowałeś sobie usterkę:
chomik9288 pisze:dodam że ten mały wiatrak mi w ogóle chyba nie chodzi
Na marginesie podpowiem, że bez sprawnego elektrycznego wentylatora mogą wystąpić poważne problemy z klimatyzacją (szczególnie latem).
Pozdrawiam...

TadzioNorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:29
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: TadzioNorek » 13 lis 2014, 23:27

chomik9288, znajdz przyczynę niedziałającego wiatraka...jeśli się nie obraca to sie zatarł,jeśli sie obraca to zapodaj na niego napiecie bezposrednio na wtyczke która znajduje się po prawej stronie pod osłoną zbiorniczka płynu wspomagania kierownicy <mysli> jeśli zatrybi to prawdopodobnie wysiadł bezpiecznik pod kierownicą,musisz szukac duzego pomarańczowego <okok> jeśli nie zatrybi pozostaje wymiana wentylatora(słabszy jest do diesla,mocniejszy do benzyny),przed zakupem sprawdz dokładnie jaką masz wtyczke bo chyba sa dwa typy <mysli> wymiana w 2.4 wykonalna bez demontażu przodu,potrzebny demontaż wszystkich plastyków w pobliżu wiatraka <mysli> najwięcej czasu schodzi na dokładnym ułozeniu kabla w miejsca fabryczne <okok>

chomik9288
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chomik9288 » 08 lut 2015, 19:44

Witam. Nawiązując dalej do tematu wiatrak sprawdziłem na krótko i działa wszystkie bezpieczniki sprawne wymieniony termowlącznik wentylatora oraz wiskoza bo można było ją zatrzymać piórkiem i dalej to samo. Na desce wskazówka stoi w pionie natomiast jak wchodzę w menu klimatronika albo podłącze Vaga i sprawdzam temperaturę na rozgrzanym silniku to podczas jazdy trzyma 90-93 natomiast jak się zatrzymam na chwile w korku to odrazu rośnie i potrafi dojść do 96-102. (mogę ta temp. zbić włączając ogrzewanie na full ale to jest chwilowe rozwiązanie) Wiem ze to jest normalna temp.jak zgasze silnik na chwile i po 5 min. od pale to będzie tyle miało ponieważ nie ma wtedy chłodzenia ale czy podczas jazdy tez tak powinno być.Dodam ze elektryczny wiatrak powinien się włączyć po przekroczeniu temp. 95 do 102 a wogule się nie kręci. Może ktoś się podzielić spostrzeżeniami jak to w końcu jest z tą temp.i tym wiatrakiem elektrycznym co jeszcze może odpowiadać za to ze się nią włącza.Czy może wszystko jest Ok. i nie ma się czym przejmować.

[ Dodano: 2014-12-04, 20:04 ]
Nikt nie pomoże <nerwus>

[ Dodano: 2015-02-08, 19:44 ]
Może się komuś przyda
Rozwiązaniem problemu okazała się wymiana czujnika temperatury płynu chłodzenia ponieważ przekłamywał (proponuje oryginalny) natomiast niedziałającego wentylatora klimy wymiana termowłącznika klimatyzacji ( znajduje się pod wiatrakiem z lewej strony wchodzi w rurę od układu chłodzenia oraz wymiana czujnika ciśnienia klimatyzacji (za lewą lampą patrząc od przodu auta) <luzik>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga