[A6 C5] Mrugające oświetlenie kabiny po otwarciu drzwi
[A6 C5] Mrugające oświetlenie kabiny po otwarciu drzwi
Witam, poszperałem trochę na forum i niestety nie znalazłem solucji mojego problemu.
Otóż sprawa wygląda tak:
1) brak podświetlenia drzwi (czerwona lampa oraz biała pod drzwiami) po otworzeniu drzwi
2) brak podświetlenia nóg
3) migające oświetlenie kabiny po otwarciu drzwi kierowcy przy zapalonym silniku
Najważniejszy jest jednak fakt : Było dobrze. Wszystko świecilo jak ta lala
Problem pojawił się po jakimś czasie od podłaczenia alarmu pod minusowy kabelek(żółto zielony bodajże) od lampki pod nogami (jak nie otworzyłeś drzwi w 30s to alarm się ponownie zazbrajał).
Po zauważeniu wyżej wymienionego defektu dobrałem się do lampki i stwierdzam że kabelek minusowy nie ma w ogóle prądu
Rozebrałem tapicerkę drzwi kierowcy - znalazłem gdzieś w górnej części kabel zielono-żółty i tam też nie było prądu.
Wydaje mi się że czujnik działa - reaguje podświetlenie licznika, choć to też chyba powariowało bo jeśli samochód jest otwarty(zamek - nie drzwi) to licznik podświetla się, potem gaśnie, potem znowu zapala i tak w kółko dopóki nie zarygluję drzwi.
Panowie i Panie (jeśli są obecne:D) Proszę o pomoc. Jakieś sugestie?? Może jakiś bezpiecznik? Jaki, gdzie go szukać?
Będę wdzięczny za wyczerpujące odpowiedzi oraz jakiekolwiek wskazówki:)
PS: Jeśli ma to znaczenie: benzyna 2.4 bez FISu.
Otóż sprawa wygląda tak:
1) brak podświetlenia drzwi (czerwona lampa oraz biała pod drzwiami) po otworzeniu drzwi
2) brak podświetlenia nóg
3) migające oświetlenie kabiny po otwarciu drzwi kierowcy przy zapalonym silniku
Najważniejszy jest jednak fakt : Było dobrze. Wszystko świecilo jak ta lala
Problem pojawił się po jakimś czasie od podłaczenia alarmu pod minusowy kabelek(żółto zielony bodajże) od lampki pod nogami (jak nie otworzyłeś drzwi w 30s to alarm się ponownie zazbrajał).
Po zauważeniu wyżej wymienionego defektu dobrałem się do lampki i stwierdzam że kabelek minusowy nie ma w ogóle prądu
Rozebrałem tapicerkę drzwi kierowcy - znalazłem gdzieś w górnej części kabel zielono-żółty i tam też nie było prądu.
Wydaje mi się że czujnik działa - reaguje podświetlenie licznika, choć to też chyba powariowało bo jeśli samochód jest otwarty(zamek - nie drzwi) to licznik podświetla się, potem gaśnie, potem znowu zapala i tak w kółko dopóki nie zarygluję drzwi.
Panowie i Panie (jeśli są obecne:D) Proszę o pomoc. Jakieś sugestie?? Może jakiś bezpiecznik? Jaki, gdzie go szukać?
Będę wdzięczny za wyczerpujące odpowiedzi oraz jakiekolwiek wskazówki:)
PS: Jeśli ma to znaczenie: benzyna 2.4 bez FISu.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2011, 15:08 przez wifi88, łącznie zmieniany 1 raz.
...Inglostadt...
One way,one love, one car... A6
One way,one love, one car... A6
miałem taki problem w 1.9 nie było podświetlenia na nogi i lampki w drzwiach nie działały. Problem tkwił w kabelkach znajdujących się w drzwiach, oraz w zamku (niedaleko klamki) U elektryka trzeba było zdjąć tapicerkę z drzwi i on na nowo kabelki polutował, pozakładał opaski, w jednych drzwiach wymienił zamek ( ale nie wiem o co chodziło) i teraz wszystko świeci jak ta lala Jedno wyjście --> elektryk, chyba że lubicie lutować, zmieniać itp.
Panowie, jak tam jakieś propozycje?
Dziś pracuję przy audiówce i szczerze im więcej "odkopuje" tym bardziej jestem przerażony. W instalacji ostro ktos majstrował, pod modułem komfortu woooda (ale działa:P)
Ciągle brakuje mi minusa na zielono-żóltym kablu przy lampce.
Przy słupku jest kostka z kablami od drzwi, kabel zielono-żółty także nie ma prądu jednak jest on połączony diodą (jednokierunkową ?) z jakimś niebieskim kablem, który daje minus jak otorzę drzwi pasażera...
Szczerze to :roll: głowa mała...
Dziś pracuję przy audiówce i szczerze im więcej "odkopuje" tym bardziej jestem przerażony. W instalacji ostro ktos majstrował, pod modułem komfortu woooda (ale działa:P)
Ciągle brakuje mi minusa na zielono-żóltym kablu przy lampce.
Przy słupku jest kostka z kablami od drzwi, kabel zielono-żółty także nie ma prądu jednak jest on połączony diodą (jednokierunkową ?) z jakimś niebieskim kablem, który daje minus jak otorzę drzwi pasażera...
Szczerze to :roll: głowa mała...
...Inglostadt...
One way,one love, one car... A6
One way,one love, one car... A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
Witam wszystkich:) Podepne sie do tematu.
Mam problem najprawdopodobniej z modułem komfortu. Poczatkowo przy otwarciu drzwi pasazera przy wlaczonym zaplonie w srodku migalo oswietlenie, wymienilem zamek i nic sie nie zmienilo. Odpuscilem to soboie ale teraz centralka nie otwiera mi tylnych drzwi od kierowcy. Wg mnie to tez wina modułu a mechanik powiedzial ze oswietlenie i centralny nie maja nic ze soba wspolnego i trzeba wymienic zamek. Kto ma racje on mowiac ze zamek i ze wiazka jest pewnie uszkodzona od drzwi pasazera czy ja ze to pewnie modul? Prosze o podpowiedzi. Nadmienie ze vag sie laczy z modulem.
Mam problem najprawdopodobniej z modułem komfortu. Poczatkowo przy otwarciu drzwi pasazera przy wlaczonym zaplonie w srodku migalo oswietlenie, wymienilem zamek i nic sie nie zmienilo. Odpuscilem to soboie ale teraz centralka nie otwiera mi tylnych drzwi od kierowcy. Wg mnie to tez wina modułu a mechanik powiedzial ze oswietlenie i centralny nie maja nic ze soba wspolnego i trzeba wymienic zamek. Kto ma racje on mowiac ze zamek i ze wiazka jest pewnie uszkodzona od drzwi pasazera czy ja ze to pewnie modul? Prosze o podpowiedzi. Nadmienie ze vag sie laczy z modulem.
Kolego z siedlec,
podzielam zdanie mechanika... w połowie:)
Faktem jest że komfort nie ma nic wspólnego z oświetleniem.
Natomiast steruje (tak twierdzę) centralnym.
Jeżeli zamek (wraz ze stycznikiem) wymieniłeś to stawiałbym na wiązkę.
PS: Mój problem (temat) został rozwiązany :mrgreen: Dużo męczyłem się z kablami sprawdzając różne kombinacje a okazało się że winny był... mikrostycznik :-P
Winowajcę określiłem w bardzo prosty sposób: zwarcie dwóch kabli które do niego ochodzą - czerwony i niebieski. i nastała światłość:)
podzielam zdanie mechanika... w połowie:)
Faktem jest że komfort nie ma nic wspólnego z oświetleniem.
Natomiast steruje (tak twierdzę) centralnym.
Jeżeli zamek (wraz ze stycznikiem) wymieniłeś to stawiałbym na wiązkę.
PS: Mój problem (temat) został rozwiązany :mrgreen: Dużo męczyłem się z kablami sprawdzając różne kombinacje a okazało się że winny był... mikrostycznik :-P
Winowajcę określiłem w bardzo prosty sposób: zwarcie dwóch kabli które do niego ochodzą - czerwony i niebieski. i nastała światłość:)
...Inglostadt...
One way,one love, one car... A6
One way,one love, one car... A6
Migajace oswietlenie wnetrza mam i ja Pojawilo sie po zamontowaniu niefabrycznego autoalarmu, juz sie przyzwyczailem. Co do braku oswietlenia w drzwiach, to u mnie np. byla taka historia, ze przy rekordowych mrozach w zeszlym roku cos mi przymarzlo i swiatlo w srodku i w drzwiach swiecilo sie non-stop. Po ponownym wlaczeniu zaplonu swiatlo zgaslo i juz nie swiecilo wogole Okazalo sie, ze prawdopodobnie komputer odcial uszkodzony obwod, oswietlenie pojawilo sie ponownie, kiedy kilka tygodni pozniej przy okazji diagnostyki komputerowej usunalem kilka bledow.
KrisssA6 chyba nie możesz mieć C6 z 2002r? :-P bo to mogłoby zmieniać postać rzeczy
Samo miganie z moich obserwacji to "reakcja komputera" na lewe podpinanie się do instalacji lub error w niej występujący.
Uważam tak ponieważ gdy podpiąłem się do instalacji na lewo ze zwykłą lampką po odpaleniu silnika oświetlenie kabiny pulsowało. Po rozłączeniu - światło stałe.
Najprawdopodobniej masz gdzieś coś walnięte stąd to "ostrzeżenie" w formie pulsującego oświetlenia kabiny.
Hmm spr czy działa Ci moduł komfortu. Selektywne zamki, ryglowanie drzwi przy 20km/h domykanie szyb. Jeśli te funkcje działają (musisz mieć tak zakodowane VAGiem) to moduł jest ok.
PS: Sprawdzałeś osławiony już na forum stycznik?;>
Samo miganie z moich obserwacji to "reakcja komputera" na lewe podpinanie się do instalacji lub error w niej występujący.
Uważam tak ponieważ gdy podpiąłem się do instalacji na lewo ze zwykłą lampką po odpaleniu silnika oświetlenie kabiny pulsowało. Po rozłączeniu - światło stałe.
Najprawdopodobniej masz gdzieś coś walnięte stąd to "ostrzeżenie" w formie pulsującego oświetlenia kabiny.
Hmm spr czy działa Ci moduł komfortu. Selektywne zamki, ryglowanie drzwi przy 20km/h domykanie szyb. Jeśli te funkcje działają (musisz mieć tak zakodowane VAGiem) to moduł jest ok.
PS: Sprawdzałeś osławiony już na forum stycznik?;>
...Inglostadt...
One way,one love, one car... A6
One way,one love, one car... A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 26 paź 2009, 16:20
- Lokalizacja: Bialystok-Oxford UK
witaj wifi88
moje A6 to C5 2.5TDI 2002 AYM anglik
sprawdze ten modol komfortu.tylko gdzie on sie znajduje?:)ostatnio nawet tak sie zdazlo ze szyba lewa tylnia sama sie otwierala do konca,a wczesniej jak otwieralem auto z pilota to wszystkie szyby sie otwieraly:(
szkoda ze tu w angli nie ma takich dobrych mechanikow jak wielu was na forum,dlatego tu dolaczylem.
[ Dodano: 2011-01-19, 15:39 ]
zapomnialem zapytac co to jest ten stycznik? :?:
moje A6 to C5 2.5TDI 2002 AYM anglik
sprawdze ten modol komfortu.tylko gdzie on sie znajduje?:)ostatnio nawet tak sie zdazlo ze szyba lewa tylnia sama sie otwierala do konca,a wczesniej jak otwieralem auto z pilota to wszystkie szyby sie otwieraly:(
szkoda ze tu w angli nie ma takich dobrych mechanikow jak wielu was na forum,dlatego tu dolaczylem.
[ Dodano: 2011-01-19, 15:39 ]
zapomnialem zapytac co to jest ten stycznik? :?:
hmm jakby to określić... stycznik to wynalazek VW zamykający obwód po otwarciu drzwi.
Znajduje się on w okolicach zamka, dochodzi do niego niebieski i czerwony kabel. Zobaczysz jeśli zsuniesz sobie tapicerkę drzwi (dwie śrubki po bokach w górnej części -> pyk do góry i gotowe).
Moduł komfortu pod dywanikami u kierowcy --> wersja europejska:) także u Ciebie pewnie pod dywanikiem pasażera.
U mnie było wilgotno ale moduł działa.. Jeśli masz taką opcję to spróbuj podłączyć się pod niego VAGiem i spr czy nie ma błedów itp.
PS: Domykanie szyb z pilota - powinno działać tylko w przypadku gdy dłużej przytrzymujesz przycisk zamykania /otwierania. Inaczej też: możesz spr kluczykiem przekręcając go i utrzymując w pozycji przekręconej dopóki szyby się nie otworza / zamkną. Sprawdź to:)
Znajduje się on w okolicach zamka, dochodzi do niego niebieski i czerwony kabel. Zobaczysz jeśli zsuniesz sobie tapicerkę drzwi (dwie śrubki po bokach w górnej części -> pyk do góry i gotowe).
Moduł komfortu pod dywanikami u kierowcy --> wersja europejska:) także u Ciebie pewnie pod dywanikiem pasażera.
U mnie było wilgotno ale moduł działa.. Jeśli masz taką opcję to spróbuj podłączyć się pod niego VAGiem i spr czy nie ma błedów itp.
PS: Domykanie szyb z pilota - powinno działać tylko w przypadku gdy dłużej przytrzymujesz przycisk zamykania /otwierania. Inaczej też: możesz spr kluczykiem przekręcając go i utrzymując w pozycji przekręconej dopóki szyby się nie otworza / zamkną. Sprawdź to:)
...Inglostadt...
One way,one love, one car... A6
One way,one love, one car... A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 26 paź 2009, 16:20
- Lokalizacja: Bialystok-Oxford UK
wifi88
dzieki za oswiecenie mnie:)co do stycznikow sa ok bo zamki oba sa nowe:)wiec to jest pewne :lol: jutro jade na VAGA zrobic logi na pompe wtryskowa,turbo itd.bo cos mi moc ginie :evil: do madrych inaczej Anglikow zobaczymy czy polacza sie z modolem.co do szyb to jak przytrzymam przycisk pilota otwierana auta szyby wszystkie schodza w dol,jak zamykam auto pilotem i przytrzymam przycisk zamykania ida w gore(to chyba dobrze)
wifi88 dodam jeszcze ze ostatnio podlaczylem Slicznotke :-P pod kompa i wyskoczyl blad 17978 P1570 engine control module disabled(mowi ci to cos)?zauwazylem rowniez ze czasem przekrecam kluczyk w stacyjce wszystkie kontrolki gasna ale miga zolty kluczyk w kolku<brat mowil ze imobilaizej>cos takiego
dzieki za oswiecenie mnie:)co do stycznikow sa ok bo zamki oba sa nowe:)wiec to jest pewne :lol: jutro jade na VAGA zrobic logi na pompe wtryskowa,turbo itd.bo cos mi moc ginie :evil: do madrych inaczej Anglikow zobaczymy czy polacza sie z modolem.co do szyb to jak przytrzymam przycisk pilota otwierana auta szyby wszystkie schodza w dol,jak zamykam auto pilotem i przytrzymam przycisk zamykania ida w gore(to chyba dobrze)
wifi88 dodam jeszcze ze ostatnio podlaczylem Slicznotke :-P pod kompa i wyskoczyl blad 17978 P1570 engine control module disabled(mowi ci to cos)?zauwazylem rowniez ze czasem przekrecam kluczyk w stacyjce wszystkie kontrolki gasna ale miga zolty kluczyk w kolku<brat mowil ze imobilaizej>cos takiego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga