Też planuję wymienić olej w swoim tipie przy 120 000km (trochę mi jeszcze zostało więc ciśnienia nie ma) i stoję przed tym samym dylematem co TY. Dobry, sprawdzony i UCZCIWY warsztat - cały czas namierzam. (o dziwo SSerwis - Sopa i spółka jakoś mnie do siebie nie przekonali, mam na myśli ceny z kosmosu wyjęte).
Olej do Twojego tipa to pewnie wspomniany ZF Lifeguardfluid8 (zielony), którego źródło namierzyłem w Polsce. Filtry, uszczelki, korki itp. wszystko za 1/3 tego co w serwisie (ASO/Sopa itp.) =====>
http://www.renz.pl/kontakt_grojec.php POLECAM!!! (Sprawdzone źródło i nie mam w tej firmie udziałów a reklamuję bo jest OK)
20L oleju ZF Lifeguardfluid8 zapłaciłem miesiąc temu 1170zl z przesyłką. Banka 20L wystarczy na dwie wymiany lub dwie skrzynie (można się z kimś dogadać kto ma podobną skrzynię i plany). Jako ciekawostkę podam, że Sopa życzy sobie za 7L oleju 1 595,30zł + robocizna (3h) + uszczelki, filtry i wymiana softu - całość = 2700 - 3000zł. (kolega wymieniał w styczniu 2011 - mam fakturę). Warto wspomnieć, że przy wymianie oleju zaleca się wymianę (upgrade) softu skrzyni biegów w ASO Audi 205zł (Sopa 250zł) + oczywiście adaptacja skrzyni biegów (po wymianie softu jest to niezbędne)... adaptacja jest do wykonania samemu (niezbędny VAG trochę wiedzy i paliwa bo trzeba pojeździć). (Sopa adaptacja 100zł).
Wymiana oleju ze wszystkim może się zamknąć w kwocie 1500zł (oryginalne części i olej ZF z odpowiednią normą) - tak naprawdę nie jest to kwestia finansowa mimo oszczędności 1500zł tylko pewności, że jest to zrobione poprawnie.
Oczywiście są tacy co twierdzą, że tylko wymiana w serwisie (np. Sopa) i płacenie za 1litr oleju 228zł to mają do tego prawo.
[ Dodano: 2011-01-19, 23:42 ]
M0NEER pisze:panton pisze:Jakim sposobem Sopa przeprowadza pełną wymianę oleju metodą dynamiczną zużywając 7 litrów (faktura) - naprawdę nie wiem.
Zgaduję: może przy tej okazji zapomnieli uruchomić silnika i nie wyssało wszystkiego z układu??
pewnie zgadłeś bo mi nic innego do głowy nie przychodzi....
M0NEER pisze:Moim zadniem przy wymianie dynamicznej (skoro skrzynia mieści 9L oleju) wykorzystanie 11L jest logiczne: maszynę tłoczącą wyłącza się wtedy, gdy wypływający olej z układu jest w kolorze nowego oleju, dlatego nie 9, a więcej potrzeba do wyplukania starego oleju.
U mnie przy statycznej weszło lekko ponad 5L.
Zgadzam się ... pompujesz sprzętem aż zaczyna wypływać do zbiorniczka (z zużytym olejem) świeży (czysty, zielonej barwy) olej... by przepłukać układ wymagane jest minimum 10L oleju (tak jak wspomniałem wcześniej przy wymianie dynamicznej w DE poszło 11L).
Statyczna wymiana oleju to 5.5litra oleju.
Tak wygląda wymiana oleju metodą dynamiczną. (widocznę urządzenie do wymiany dynamicznej - dwa zbiorniki... 1. olej nowy, 2. olej stary... pompa... )
http://postimage.org/image/14k8zxq6c/ebf28550/