[a6,c5 2.5tdi] kąt wtrysku
Witam.Piotrze i Artur prosze o porade i oświecenie mnie bo już nie wiem o co chodzi.Kąt wtrysku mam wreszcie książkowy 2*ATDC na late przy 100%,a na erly jest około 13 ale przy 3%-ponoć powinno być 10-13%.Czy to prawda i jaki mamy na to wpływ?Silnik brzmi bardziej metalicznie przy obrotach od1000-1600 niż przy kącie 0* skaczącym z ATDC na Btdc?Kiedy kąt jest wcześniejszy i jaki byłby najlepszy dla silnika około 300.000km?1ATDC?Kiedy silnik powinien pracować bardziej miękko?
Pozdrawiam i z góry dziękuje.
Pozdrawiam i z góry dziękuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
Tomek, proszę, porzuć dywagacje n/t czy lepiej 1 czy 2 stopnie a zweryfikuj to o czym rozmawialiśmy przy aucie - ustawienie rozrządu. Jesli nie chcesz/ masz za daleko jechać aż za Katowice to w Piekarach Sląskich masz zakład Daneckiego - każdy ci go poleci. Dodatkowo sprawdź co siedzi pod deklami. Najpierw załatw sprawy podstawowe, a potem zajmij się dopieszczaniem fury...Tomek123 pisze:Witam.Piotrze i Artur prosze o porade i oświecenie mnie bo już nie wiem o co chodzi.Kąt wtrysku mam wreszcie książkowy 2*ATDC na late przy 100%,a na erly jest około 13 ale przy 3%-ponoć powinno być 10-13%.Czy to prawda i jaki mamy na to wpływ?Silnik brzmi bardziej metalicznie przy obrotach od1000-1600 niż przy kącie 0* skaczącym z ATDC na Btdc?Kiedy kąt jest wcześniejszy i jaki byłby najlepszy dla silnika około 300.000km?1ATDC?Kiedy silnik powinien pracować bardziej miękko?
Pozdrawiam i z góry dziękuje.
Rozrząd ustawiony ponownie na blokadach u Lotusa w ÂŁodzi.Dekle były w górze przy wymianie wtryskiwacza sterującego i byłem też w Piekarach gdzie stwierdzili że wałki o.k.
Dziwi mnie tylko to,że silnik przestawiając w strone ATDC chodzi głośniej -bardziej metalicznie i cały czas pozostaje sytuacja niezależnie od tego jak jest ustawiony kąt wtrysku-zimny chodzi prawie jak benzyna a jak sie nagrzeje gwałtownie zmienie się barwa silnika.Na AKP twierdzą,że to normalne i właśnie w AKE najbardziej odczuwalne.Mam jeszcze jedno pytanie:Co znaczą słowa Piotrusia,który powiedział,że soft w moim aucie najlepiej byłoby wyrzucić-czyli co wgrać inny program-inny komputer?
Dziwi mnie tylko to,że silnik przestawiając w strone ATDC chodzi głośniej -bardziej metalicznie i cały czas pozostaje sytuacja niezależnie od tego jak jest ustawiony kąt wtrysku-zimny chodzi prawie jak benzyna a jak sie nagrzeje gwałtownie zmienie się barwa silnika.Na AKP twierdzą,że to normalne i właśnie w AKE najbardziej odczuwalne.Mam jeszcze jedno pytanie:Co znaczą słowa Piotrusia,który powiedział,że soft w moim aucie najlepiej byłoby wyrzucić-czyli co wgrać inny program-inny komputer?
Tak egr uruchomiony.Silnik zupełnie ciszej pracuje w zakresie 1800-2100 obr./min.Cały czas nie rozumie tej skokowej zmiany barwy przy około 85 stopniach i dlaczego jest lepiej na 2BTDC niż na 2ATDC.Identyczne objawy jak u mnie opisywał RomanS-niestety z czego wiem też jest w tym samym punkcie co ja.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
w tym układzie jedyne co moge poradzić to testy z kątem. Po prostu sprawdź każdą wartość z prawidłowego zakresu (0 - 4 stopnie ATDC) i wybierz sobie taki który będzie cie zadowalał "dźwiekowo". Może się jednak zdarzyć, że dźwiek bedzie ok, ale odpalanie na zimnym już nie...
Ta skokowa zmiana przy 85 topniach to nic innego jak korzystanie przez sterownik silnika z innej mapy.
Tyle moich wypocin, poczekajmy na kogoś mądrzejszego...
Ta skokowa zmiana przy 85 topniach to nic innego jak korzystanie przez sterownik silnika z innej mapy.
Tyle moich wypocin, poczekajmy na kogoś mądrzejszego...
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tak jak napisał Tomek123, jestem w tym samym miejscu z tymi samymi objawami. Wymienialismy się doświadczeniami najpierw na PW a teraz może tu.
Ja stje w miejscu juz jakis czas.
Poruszałem sprawe w kilku wątkach, zarówno na AKP jak i tutaj ale jakoś najmądrzejsi nie chcieli się wypowiadać
Zmiana kata wtrysku w zakresie 0-4 stopni nic nie zmienia jesli chodzi o grzechotanie. Zmienia natomiast skuteczność odpalania. Np. na 4,3 stopnia ATDC trzeba wyraźnie dłużej przytrzymac rozrusznik, a i tak odpala nierówno. Nastawa 2 stopnie ATDC- odpalanie OK.
Mam parę pytań i wniosków ale w zasadzie muszę natknąć się chyba na jakiegoś tunera aby to rozgryzać (na forum brak na nie odzewu). Usilowałem się przyzwyczaić do tego grzechotnika i w sumie w aucie tak bardzo tego nie zauważam, tylko dlaczego wszyscy się za mną oglądają gdy dodaję (lekko przecież) gazu rozpędzając auto (ciepłe) :?: :roll: :evil:
Ja stje w miejscu juz jakis czas.
Poruszałem sprawe w kilku wątkach, zarówno na AKP jak i tutaj ale jakoś najmądrzejsi nie chcieli się wypowiadać

Zmiana kata wtrysku w zakresie 0-4 stopni nic nie zmienia jesli chodzi o grzechotanie. Zmienia natomiast skuteczność odpalania. Np. na 4,3 stopnia ATDC trzeba wyraźnie dłużej przytrzymac rozrusznik, a i tak odpala nierówno. Nastawa 2 stopnie ATDC- odpalanie OK.
Mam parę pytań i wniosków ale w zasadzie muszę natknąć się chyba na jakiegoś tunera aby to rozgryzać (na forum brak na nie odzewu). Usilowałem się przyzwyczaić do tego grzechotnika i w sumie w aucie tak bardzo tego nie zauważam, tylko dlaczego wszyscy się za mną oglądają gdy dodaję (lekko przecież) gazu rozpędzając auto (ciepłe) :?: :roll: :evil:
Części samochodowe online - Motostacja pl
Witajcie.
A ja mam do wszystkich takie pytanie.Chodzi o kąt wtrysku.
Przeglądając forum ,porównuje sobie logi innych użytkowników z moimi.
Zauważyłem ,że u niektórych uzytkowników V6 z silnikiem AKE wymagana wartość kąta wtrysku wynosi 2 ATDC,a u innych(u mnie też) 0ATDC.
Czym to jest spowodowane-czy typem pompy wtryskowej(ja mam E) :?:
A ja mam do wszystkich takie pytanie.Chodzi o kąt wtrysku.
Przeglądając forum ,porównuje sobie logi innych użytkowników z moimi.
Zauważyłem ,że u niektórych uzytkowników V6 z silnikiem AKE wymagana wartość kąta wtrysku wynosi 2 ATDC,a u innych(u mnie też) 0ATDC.
Czym to jest spowodowane-czy typem pompy wtryskowej(ja mam E) :?:
Ja się dołączę z pytaniem w temacie kąta wtrysku - silnik 2.5 TDI 115 PS - AAT.
Używam VW Toola. Po wizycie u panów fachowców od diesli ustaliwi tak jak wg nich powinno być. I tak w BS w bloku 4 są takie pola: ATDC Injection timing (specified) - 5.0, ATDC Injection timing (actual) - 2.3, w bloku 5 BTDC Cold Start Injection (actual) - 0,2. Problem w tym, że samochód rano odpalał masakrycznie, a było tylko ok 0!!!, a kłęby błękitnego dymu budziły wściekłość sąsiadów. Po kolejnej wizycie, panowie stwierdzili, że "wrócą" jak było, skoro mi się nie podoba. I zrobili ATDC Injection timing (specified) - 5.0, BTDC Injection timing (actual) - 1.1 (w tym miejscu wcześniej było ATDC), w bloku 5 BTDC Cold Start Injection (actual) - 2.9.
Czy ktoś może ma wiedzę jak to dokładnie powinno być. Czy dążyć do ustawienia ATDC Injection timing (actual) do wartości 5.0? Dodatkowym objawem jest zapach spalin na jałowym - jak ze starego Stara - gryzący i myślę, że jest to problem właśnie kąta wtrysku.
Używam VW Toola. Po wizycie u panów fachowców od diesli ustaliwi tak jak wg nich powinno być. I tak w BS w bloku 4 są takie pola: ATDC Injection timing (specified) - 5.0, ATDC Injection timing (actual) - 2.3, w bloku 5 BTDC Cold Start Injection (actual) - 0,2. Problem w tym, że samochód rano odpalał masakrycznie, a było tylko ok 0!!!, a kłęby błękitnego dymu budziły wściekłość sąsiadów. Po kolejnej wizycie, panowie stwierdzili, że "wrócą" jak było, skoro mi się nie podoba. I zrobili ATDC Injection timing (specified) - 5.0, BTDC Injection timing (actual) - 1.1 (w tym miejscu wcześniej było ATDC), w bloku 5 BTDC Cold Start Injection (actual) - 2.9.
Czy ktoś może ma wiedzę jak to dokładnie powinno być. Czy dążyć do ustawienia ATDC Injection timing (actual) do wartości 5.0? Dodatkowym objawem jest zapach spalin na jałowym - jak ze starego Stara - gryzący i myślę, że jest to problem właśnie kąta wtrysku.
- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
Panowie chciałem się zapytać mianowicie byłem dziś u znajomego mechanika na sprawdzenie kąta wtrysku, po podpięciu przez CDIF/2 kąt wskazywał na (-)2,2 mechanik powiedział że jest przestawiony i powinien być na (+)2,4 - (+)2,6 ustawił na (+)2,2 czy jest dobrze ? bo z tego co wydaje mi się to powinien być na (-)2,2 - (-)2.0 czy też tak ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
wg materialow audi/vw powinien byc pomiedzy -4 a 0 (wiec miales dobrze, zostal przestawiony nieprawidlowo), lecz zanim polecisz awanturowac sie do swojego mechanika wiedz ze osoby, ktore doskonale znaja te silniki (oraz pompy) uznaja obecne ustawienie za znacznie lepsze dla pompy wtryskowej (pod katem zywotnosci i 'latwosci' osiaganych parametrow) niz to, co miales wczesniej (wiec wlasciwie mechanik ustawil lepiej niz bylo).
Te same osoby (znajace sie) sugeruja ustawienie w okolicach -1 do 0 (ale koniecznie po ujemnej stronie).
Uwaga: wszystko co napisalem jest poprawne przy zalozeniu, ze podane przez Ciebie wartosci zostaly odczytane przy 100% wysterowaniu zaworka i temperaturze silnika min 85 stopni.
Te same osoby (znajace sie) sugeruja ustawienie w okolicach -1 do 0 (ale koniecznie po ujemnej stronie).
Uwaga: wszystko co napisalem jest poprawne przy zalozeniu, ze podane przez Ciebie wartosci zostaly odczytane przy 100% wysterowaniu zaworka i temperaturze silnika min 85 stopni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 28 lut 2010, 12:35
- Lokalizacja: Lubuskie
Witam!
Aby nie tworzyc nowego tematy podepne sie pod ten. Swojego czasu wymianialem pompe wody gdyz poprzedni wlasciciel przy rozrzadzie darowal sobie ten manewr. Po owej wymianie autko zaczelo dziwniej chodzic, powrociwszy do niego na poprawke odbierajac autko powiedzial ze poustawial kat wtrysku i faktycznie wrocilo wsio do normy. Tydzien temu wymienilem caly rozrzad, jego czas nadszedl, lecz problem z dziwnym odglosem przy wchodzeniu na obroty czy tez jezdzie na niskich znow sie pojawil. Piekna praca 2.5 litrowego v6 jest partaczone przez jakis lekki bo lekki ale jednak turkot jak ten po wymianie samej pompy. do tego czasem zdarza sie mu ciezko palic na cieplym silniki, na zimnym nie zauwazylem problemu. Powrot do mechanika na ustawienie kata i... i stwierdzenie ze wsio jest ustawione w jak najlepszym porzadku. Wiec skad ten paskudny turkot ktorego przed wumiana rozrzadu nie bylo...
Teraz taka prosba koledzy do was, szukalem szukalem ( moze cienko mi to idzie ) ale potrzeba mi jest tabelka badz cos w tym rodzaju abym mogl przy nim zweryfikowac to co mam ustawione z tym co pisza madre ksiazki ) i oczywiscie wasza oponia czy mozliwe ze cos innego oprocz wtryskow moglo sie poprzestawiac ? Pozdrawiam i prosze o pomoc
Aby nie tworzyc nowego tematy podepne sie pod ten. Swojego czasu wymianialem pompe wody gdyz poprzedni wlasciciel przy rozrzadzie darowal sobie ten manewr. Po owej wymianie autko zaczelo dziwniej chodzic, powrociwszy do niego na poprawke odbierajac autko powiedzial ze poustawial kat wtrysku i faktycznie wrocilo wsio do normy. Tydzien temu wymienilem caly rozrzad, jego czas nadszedl, lecz problem z dziwnym odglosem przy wchodzeniu na obroty czy tez jezdzie na niskich znow sie pojawil. Piekna praca 2.5 litrowego v6 jest partaczone przez jakis lekki bo lekki ale jednak turkot jak ten po wymianie samej pompy. do tego czasem zdarza sie mu ciezko palic na cieplym silniki, na zimnym nie zauwazylem problemu. Powrot do mechanika na ustawienie kata i... i stwierdzenie ze wsio jest ustawione w jak najlepszym porzadku. Wiec skad ten paskudny turkot ktorego przed wumiana rozrzadu nie bylo...
Teraz taka prosba koledzy do was, szukalem szukalem ( moze cienko mi to idzie ) ale potrzeba mi jest tabelka badz cos w tym rodzaju abym mogl przy nim zweryfikowac to co mam ustawione z tym co pisza madre ksiazki ) i oczywiscie wasza oponia czy mozliwe ze cos innego oprocz wtryskow moglo sie poprzestawiac ? Pozdrawiam i prosze o pomoc