Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Sportowe zawieszenie

Zawieszenie
dziadzia1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 cze 2008, 23:15
Lokalizacja: tarnow

[A6 C5] Sportowe zawieszenie

Post autor: dziadzia1000 » 10 lip 2008, 10:43

witam koledzy mam takie pytanie audiczka wyszla ze sportowym zawieszeniem chyba z fabryki kod 1BE na naklejce z tylu przod jest troszke za nisko czy da sie to jakos podniesc np(gumy usztywniajace)zawieszenie czy tylko przez wymiane sprezyn znalazlem takie lowetec -35 tylko ze 4 szt a mi tylko na przod potrzebne prosze o opinie czy te gumy cos pomoga ?
Uzywaj tagow
Ostatnio zmieniony 10 lip 2008, 12:43 przez dziadzia1000, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paveu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2008, 12:25
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: paveu » 27 wrz 2008, 21:00

Czesc dziadzia1000,

jak sie skonczyla Twoja przygoda z podnoszeniem zawieszenia? bede wykonywal dokladnie ten sam manewr - mozesz zdradzic jakich sprezyn uzyles i czy wmieniales tez amorki?

pozdr!
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...

bibi47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 29 sie 2008, 11:19
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bibi47 » 29 wrz 2008, 12:48

Ja dla odmiany bym chciał obniżyć :P

Awatar użytkownika
helmut28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: helmut28 » 30 wrz 2008, 19:42

ja mam sportowe zawieszenie fabryczne, nie polecam nikomu, chyba, że ktoś jeździ po autostradach i nie ma do czynienia z krawęznikami po supermarketem (obciera oprzedni zderzak o nie przy podjeżdżaniu), autko trzęsie, komfort = wóz drabiniasty.
Myślę o wymianie obowiązkowej sprężyn, no i chyba amortyzatory też trzeba wymienic, u mnioe są obezcnie jakieś bordowe zamontowane.
było audi 80 b4, potem a6 c5 2,4, teraz a6 c6 2,0 tfsi.....only audiiiii

Awatar użytkownika
helmut28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: helmut28 » 01 paź 2008, 17:26

censored pisze:helmut28, ale jaka przyczepność na zakrętach:))
Und hier ist der Hund bergraben - jak to mówią Niemcy:tu jest pies pogrzebany, że nie wiem, moje doświadczenie jeździeckie sa znikome, ponieważ jeżdżę normalnymi prędkościami i unikam włączania ESP i ASR i ABS (zazwyczaj jeżdżę z ciężarną żoną i nie pozwala na szaleństwa).
Raz tylko na mokrym asfalcie rozpędziłęm się do 70 km/h i wszedłem w zakręt 90 stopni i wyszedłem z niego bez problemu- sytuacja była groźna ale autko zachowąło tor jazdy.
Auto nie kołysze się wcale przy jakimś tam slalomie, trochu jak gokart.
było audi 80 b4, potem a6 c5 2,4, teraz a6 c6 2,0 tfsi.....only audiiiii

bibi47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 29 sie 2008, 11:19
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bibi47 » 01 paź 2008, 17:35

Na niemieckie drogi takie zawieszenie to malinka:) natomiast na nasze polskie to koszmar:/ Mój znajomy również ma audi tyle, że a3 sprowadzone ze Szwajcarii- obniżone...jeździ się nim na trasie wspaniale, zakręty pokonuje, że aż miło:) ale przez pierwsze pół roku posiadania samochodziku miskę olejową urwał 3 razy:/

[ Dodano: 2008-10-01, 17:37 ]
nie całkowicie urwał tylko rozwalił...(żeby nie było :P :)

Awatar użytkownika
helmut28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: helmut28 » 01 paź 2008, 17:39

hmm, ja po takich dziurach nie jeżdżę aby miska zachaczać, ja po prostu zwalniam.
Zastanawiam się jednak, jaki komfort ma seryjne zawieszenie, o ile lepszy jest od mojego sportowego?
Czy można porównać ten komfort do mercedesa w124?
Chodzi mi oczywiście o pokonywanie dziur.
było audi 80 b4, potem a6 c5 2,4, teraz a6 c6 2,0 tfsi.....only audiiiii

macieja910

Post autor: macieja910 » 01 paź 2008, 18:35

helmut28 standardowe zawieszenie w audi jest bardzo komfortowe - po prostu plyniesz. Przyczepnosc na zakretach tez dobra aczkolwiek samochod dosyc mocno wychyla sie na boki

Awatar użytkownika
helmut28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: helmut28 » 01 paź 2008, 22:06

Postanowione, jesli sie nie wkurzę wcześniej to na wiosnę wymieniam sprężyny i amory, może uda mi się na allegro za jakies grosze sprzedac stare zawieszenie.
Audi dla mnie oznacza pewne prowadzenie, niezawodność, bezpieczeństwo i komfort.

Dzięki sportowemu zawieszeniu nie mam komfortu i boję się, że niezawodnośc aluminiwych wachaczy na tym ucierpi.
było audi 80 b4, potem a6 c5 2,4, teraz a6 c6 2,0 tfsi.....only audiiiii

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 02 paź 2008, 03:41

Ja mam w swoim A6 C5 fabryczne sportowe zawiasy, czerwone amory. Auto jest twardsze niż taczka. Na autostrady lub jazdę sportową to najlepsze i najbezpieczniejsze zestawienie. Mimo braku Q - niestety - nie martwię się o poślizg, czy jazdę bokiem, bo przy tych zawiasach to raczej niemożliwe, a ja jeżdżę bardzo ostro. Ale druga strona medalu to tragedia jeśli chodzi o komfort - totalne ZERO, jazda po odcinkach autostrad z płyt betonowych to koszmar ! O dziurach nawet nie wspominam. Przy 16-kach zaliczałem prawie każdy krawężnik zderzakiem, ale od czasu założenia 18-ek problem znikł mimo niskiego profilu. Auto i tak posżło jakieś 1.5 cm w górę a to sporo. Tył jest tak twardy, że muszę przed krótkimi nierównościami przyhamowywać. ALe można się z czasem przyzwyczaić. Natowmiast często odbywam próby sił sprowokowane nie z mojej winy i anwet jak nie daję rady na prostej to na ciasnych łukach jeszcze nikt nie dał rady ;-) Chyba nie trafiłem jeszcze na Q <ok> Co do alternatywy to bardzo polecam takie zestawienie - sprawdzone przez wiele osób: amortyzatory sachs advantage i sprężyny bilstein. Gleba idzie - w zależności od konkretnego zestawienia do konkretnego modelu CCCO około - 35, - 40 mm, czyli tyle, ile fabryczny sport suspension. Jest to dosyć wysoka półka i są też różne opinie, ale jest to najczęściej polecane zestawienie dla C5 i nie tylko. I pamiętaj, że A6 musi mieć glebę bo na standardowym zawieszeniu wygląda jak Allroad <ok>
ps. Przez półtora roku jazdy na tym zawieszeniu nie miałem najmniejszych kłopotów - po za koronakmi nazębnymi :mrgreen: - z zawieszeniem. Czasmi czułem zapach gumy, ale nie słyszałem pisku i ESP nie mrugał (przy 235/40/18).
2.5 TDI AYM 2002

dziadzia1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 cze 2008, 23:15
Lokalizacja: tarnow

Post autor: dziadzia1000 » 09 paź 2008, 23:42

Ja narazie wsadzilem gumy usztywniajace do przodu jest troche lepiej juz sie przyzwyczailem ale w zimie niewiem jak to bedzie(zderzak raz urwany)bardzo fajnie wyglada ale gdzies wjechac to juz tragedia wszystkie studzieki omijac no tragedia tyl jest spoko a przod troszke za nisko szukam sprezyn na przod troszke wyszych od tych co mam moze ktos ma?

bibi47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 29 sie 2008, 11:19
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bibi47 » 23 lis 2008, 09:00

A może jakiś gwincik:) na lato niżej na zimę wyżej:D

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 23 lis 2008, 15:57

Tez mam sportowy zawias. Czerowone amory no i do tego Quattro. Faktycznie z komfortem jest slabo ale nie tragicznie. Sugerowal bym wymiane kompletu amory i sprezyny wtedy bedzie to mialo efekt i sens. Sam sie zastanawiam nad taka zmiana. Ale z drugiej strony przy normalnych predkosciach w miescie i troche uwagi jest dobrze. Ja kupilem Audi bo lubie ta marke chcialem miec A6, mam silnik 2.8 ale w tej budzie to wcale nie jest rakieta zwlaszcza z napedem Q. Komfort podniesie sie plus wyciszy sie zawiecha. Ale z drugiej strony serpentyny i dobra trasa na takim zawieszeniu to sama przyjemnosc. Z kraweznikami nie mialem takich przygod jak koledzy ale trzeba na nie uwazac. Najlepsze zestawienie na nasze dziury to 15" profil 60 i normalna zawiecha to dla tych co lubia wjezdzac na krawezniki i czuc komfort. Ale mozna porozmawiac z innymi uzytkownikami co majja 18 i 19" i nie nazekaja. Zalezy kto co lubi.

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2008, 18:55
Lokalizacja: Galway Irl
Kontakt:

Post autor: SIDNEY85 » 23 lis 2008, 16:14

Ja mam fabrycznie obnizone zawieszenie i jezdzi sie super zadnego dyskofortu, swietna przyczepnosc i wyglad nie wiem czemu jest tyle negatywnych opinii mam inne zawieszenie ??? w kodach wyposazenia wyszlo ze sportowe <urodziny>
usunieto pkt 29 regulaminu
AUDI 80 Competition quattro

Awatar użytkownika
arti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 28 maja 2008, 21:02
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: arti » 24 lis 2008, 10:05

Fabryczne niskie zawieszenie jest ok. Co prawda mam 16", ale na wiosnę myślę o 17" lub 18"
Twardo jest tylko po dziurach i garbach ale w zakrętach bajecznie się trzyma. Poza tym pełen komfort ala Audi 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga