[A6 C5 2.5 TDI] Problem z brakiem mocy
[A6 C5 2.5 TDI] Problem z brakiem mocy
Witam
Mam pytanie odnosnie braku mocy w moim cudenku powyzej 3 tysiecy obrotow
wczesniej mialem male problemy ale przeszly z powodu kiepskiej jakosci paliwa
obiawy mam takie iz silnik odpala normalnie bez zadnegoproblemu, gdy zrobi sie cieply i chce mu depnac dochodzi do 3 tysiecy jak wsciekly potem jest brak mocy do 4 tysiecy i potem to juz kupa. brak mocy nie wkreca sie powyzej 4 tysiecy
wywala mi blad 0550 co mnie dziwi bo wczesniej wszysto bylo oki i szla jak wsciekla
nie bierze oleju i tylko czujnik temperatury chlodzenia sobie wariuje ale za to tez sie zabiore. odkrecilem dzis plastikowa pokrywe na silniku i na przekur nic mnie nie zdiwilo na pierwszy zut oka lecz przyjzalem sie i (nie jestem mechanikiem ) przewody zaznaczone na zdjeci nie sa w zbyt dobrym stanie. czy wymiana ich bedzie miala wplyw na polepszenie pracy silnika
Mam pytanie odnosnie braku mocy w moim cudenku powyzej 3 tysiecy obrotow
wczesniej mialem male problemy ale przeszly z powodu kiepskiej jakosci paliwa
obiawy mam takie iz silnik odpala normalnie bez zadnegoproblemu, gdy zrobi sie cieply i chce mu depnac dochodzi do 3 tysiecy jak wsciekly potem jest brak mocy do 4 tysiecy i potem to juz kupa. brak mocy nie wkreca sie powyzej 4 tysiecy
wywala mi blad 0550 co mnie dziwi bo wczesniej wszysto bylo oki i szla jak wsciekla
nie bierze oleju i tylko czujnik temperatury chlodzenia sobie wariuje ale za to tez sie zabiore. odkrecilem dzis plastikowa pokrywe na silniku i na przekur nic mnie nie zdiwilo na pierwszy zut oka lecz przyjzalem sie i (nie jestem mechanikiem ) przewody zaznaczone na zdjeci nie sa w zbyt dobrym stanie. czy wymiana ich bedzie miala wplyw na polepszenie pracy silnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ale urwał
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
konopaga, zerknij chocby ten temat:
a6-c5-brak-mocy-przy-120-km-h-vt18821.htm?view=previous
Tak na szybko to przyczyn zamulenia auta moze byc wiele: kiepska ropa, przymarzniety, brudny filtr paliwa i/lub powietrza, uwalony czujnik temperatury, padniety przeplywomierz...
a6-c5-brak-mocy-przy-120-km-h-vt18821.htm?view=previous
Tak na szybko to przyczyn zamulenia auta moze byc wiele: kiepska ropa, przymarzniety, brudny filtr paliwa i/lub powietrza, uwalony czujnik temperatury, padniety przeplywomierz...
popatrze a co do ropy sie zgodze
powymieniam przewoby i zobacze co ztym kablem na turbo
a co do przymarzniecia to garazuje swoja niunie
[ Dodano: 2011-01-16, 18:53 ]
Witam
Drodzy Koledzy mianowice mój problem się rozwiązał tuz po moim ślubie
mianowicie mój problem z brakiem mocy leżal w przepływomierzu. dzis z ojcem odlaczylem kostke od przeplywomierza i jak reka odjoł bez kitu moja niunia zrobila sie wściekła
pozdrawiam
powymieniam przewoby i zobacze co ztym kablem na turbo
a co do przymarzniecia to garazuje swoja niunie
[ Dodano: 2011-01-16, 18:53 ]
Witam
Drodzy Koledzy mianowice mój problem się rozwiązał tuz po moim ślubie
mianowicie mój problem z brakiem mocy leżal w przepływomierzu. dzis z ojcem odlaczylem kostke od przeplywomierza i jak reka odjoł bez kitu moja niunia zrobila sie wściekła
pozdrawiam
ale urwał
Panowie borykam sie z brakiem mocy od początku kupna auta - czyli od miesiąca.
Silnik 2,5 V6 - TDi - 120KW - BFC
Silnik:
1.Odpala rewelacyjnie nawet przy mega dużych mrozach.
2.Na wolnych obrotach pracuje bardzo równo , nic nie przerywa , nie buja.
3.Turbina pracuje , sterowanie turbiną również.
4.Zmiana przepływki ze sprawnej A6 nie przynosi żadnych efektów. (Przepływke mam Hitachi AFH70-25g)
5.Zmiana czujnika doładowania ze sprawnej A6 nie przynosi efektów.
6.Filtr paliwa i powietrza zmieniony na nowy.
7.Termostat zmieniony , dogrzewa się do 90C.
8.Jeden raz sprawdzaliśmy na komputerze - nie wykazało błędów.
9.Jutro ponownie jade na komputer , do innego gościa.
Auto przyspiesza tak naprawde w zakresie obrotów 1500 - 2100. ÂŻeby dojść do 3tyś/obr trzeba czekaććććć...
Dynamikę łapie dopiero przy około 1500 , żeby zakręcić silnik do 4 tyś/obr podczas jazdy jest to praktycznie nei możliwe. Na postoju kręci się do odcinki.
Jedno mnie zastanawia - pokazuje mi dużo wyższe spalanie niż rzeczywiste - Pokazuje średnie na setke 14,5 litra , a w rzeczywistości spala mi 8,5 litra....
Pomiar wtrysku sterującego - wykazał 120
Wszystkie podpowiedzi mile widziane - Będę Wdzięczny....
Silnik 2,5 V6 - TDi - 120KW - BFC
Silnik:
1.Odpala rewelacyjnie nawet przy mega dużych mrozach.
2.Na wolnych obrotach pracuje bardzo równo , nic nie przerywa , nie buja.
3.Turbina pracuje , sterowanie turbiną również.
4.Zmiana przepływki ze sprawnej A6 nie przynosi żadnych efektów. (Przepływke mam Hitachi AFH70-25g)
5.Zmiana czujnika doładowania ze sprawnej A6 nie przynosi efektów.
6.Filtr paliwa i powietrza zmieniony na nowy.
7.Termostat zmieniony , dogrzewa się do 90C.
8.Jeden raz sprawdzaliśmy na komputerze - nie wykazało błędów.
9.Jutro ponownie jade na komputer , do innego gościa.
Auto przyspiesza tak naprawde w zakresie obrotów 1500 - 2100. ÂŻeby dojść do 3tyś/obr trzeba czekaććććć...
Dynamikę łapie dopiero przy około 1500 , żeby zakręcić silnik do 4 tyś/obr podczas jazdy jest to praktycznie nei możliwe. Na postoju kręci się do odcinki.
Jedno mnie zastanawia - pokazuje mi dużo wyższe spalanie niż rzeczywiste - Pokazuje średnie na setke 14,5 litra , a w rzeczywistości spala mi 8,5 litra....
Pomiar wtrysku sterującego - wykazał 120
Wszystkie podpowiedzi mile widziane - Będę Wdzięczny....
Na logi jestem umówiony na jutro...
Puki co kolega wpiął mi się urządzeniem i zczytał pewne dane: Poniżej podam dane :
1. Wtryski:
-0,08 , -1,20 , -0,08 , -0,78 , -055 - Szóstego nie zczytało
2. Kąt wtrysku przy temperaturze 88 stopni i obrotach 750 wahał się: 1,80 do 2,20
3. Przepływomierz: 180 - 650 mg/h
4. Pierwszy kanał (podaje dane choć nie wiem o co chodzi)
750 obr
5,96 mg/h
26,4` /kw
90C`
Puki co kolega wpiął mi się urządzeniem i zczytał pewne dane: Poniżej podam dane :
1. Wtryski:
-0,08 , -1,20 , -0,08 , -0,78 , -055 - Szóstego nie zczytało
2. Kąt wtrysku przy temperaturze 88 stopni i obrotach 750 wahał się: 1,80 do 2,20
3. Przepływomierz: 180 - 650 mg/h
4. Pierwszy kanał (podaje dane choć nie wiem o co chodzi)
750 obr
5,96 mg/h
26,4` /kw
90C`
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
Witam, ja w mojej A6 2.5 TDI 150Ps mam podobny problem, silnik kręcił mi się do 2000 obr. na postoju tak samo. Rozebrałem kolektory ssące, na których był osad grubości 5 min!!, wyczyściłem przepływkę i EGR, sprawdziłem sztangę turba jak i same turbo pod względem luzów, wymieniłem też filtr paliwa. Podłączyłem pod Vag i silniczek nie wskazał żadnych błędów, fajnie zaczął wchodzić na obroty. Zadowolony pojechałem wczoraj do domu, a dzisiaj jak odpaliłem znowu lipa, silnik znowu kręci do 1900-2100 obr. Cy.ki mi do kolan opadły, tyle pracy na darmo. Jutro znowu jadę się podpiąć pod VAG.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 26 paź 2009, 16:20
- Lokalizacja: Bialystok-Oxford UK
witajcie koledzy:)
mam taka uwage do kolegi bboy4
co do mocy
Mam A6 C5 2.5TDI AYM 155ps.u mnie auto sie wkreca do 3tys,obr na min i koniec tak jak bys turbo wylaczl.oczywscie podpiolem sie do kompa wyskoczyl blad 00575 czyli wiele to znaczy.wymienilem przeplywke na nowa,zawor N75,wszystkie mozliwe podcisnienia i nic nadal walcze :evil: juz nawet walki mi sie skonczyly i mam nowe, glowice po szlifie.pol motoru nowka sterownik pompy tez byl robiony VP44. teraz to brak mocy mialem sie z tym autem ale coz jak sie cos kocha to robi sie co sie da :)w czwartek jade na vaga zobaczmy co bedzie,problem jest taki mieszkam w uk a tu polaka mechanika znalesc ktory wie co sie z czym je to ciezki temat..sa polacy ktorzy mysla ze cos wiedza ale to partacze,pokupowali laptopy progamy z allegro i mysla ze sa najlepsi...jezeli w czwartek cos mi wyjdze po vagu napisze moze jakas wzkazowke odnosnie twego problemu.duzo czytam ale nie wiem co jest.moze sztanga turba,albo jakis zawor. ja polowe tych czesci wmienilem i dalej walka z zywiolem(dodam ze czesc kupuje tylko Audi)
mam taka uwage do kolegi bboy4
co do mocy
Mam A6 C5 2.5TDI AYM 155ps.u mnie auto sie wkreca do 3tys,obr na min i koniec tak jak bys turbo wylaczl.oczywscie podpiolem sie do kompa wyskoczyl blad 00575 czyli wiele to znaczy.wymienilem przeplywke na nowa,zawor N75,wszystkie mozliwe podcisnienia i nic nadal walcze :evil: juz nawet walki mi sie skonczyly i mam nowe, glowice po szlifie.pol motoru nowka sterownik pompy tez byl robiony VP44. teraz to brak mocy mialem sie z tym autem ale coz jak sie cos kocha to robi sie co sie da :)w czwartek jade na vaga zobaczmy co bedzie,problem jest taki mieszkam w uk a tu polaka mechanika znalesc ktory wie co sie z czym je to ciezki temat..sa polacy ktorzy mysla ze cos wiedza ale to partacze,pokupowali laptopy progamy z allegro i mysla ze sa najlepsi...jezeli w czwartek cos mi wyjdze po vagu napisze moze jakas wzkazowke odnosnie twego problemu.duzo czytam ale nie wiem co jest.moze sztanga turba,albo jakis zawor. ja polowe tych czesci wmienilem i dalej walka z zywiolem(dodam ze czesc kupuje tylko Audi)
bboy4- nie udało mi się go podpiąć dzisiaj pod VAGA. Mam pytanie, czy taki sławny już zawór N75 wyskoczy jako błąd silnika na Vagu czy nie. Nie sprawdzałem go jak i tego drugiego przy nim. Wiem że jeden jest odpowiedzialny za turbo a drugi za EGR. No i zastanawiam się czy w moim przypadku może problem jest zapieczona ruchoma część w turbo, mam na myśli ten pierścien który zmienia geometrię. Widziałem na you-tube jak to wygląda i jak to się czyści. Pytanie czy ten błąd też wyjdzie na Vagu?? Bo skoro ładnie odpala tylko nie wchodzi na obroty?????
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga