Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5 TDI] Problem z brakiem mocy

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
konopaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 20 lip 2010, 16:34
Lokalizacja: Piaseczno

[A6 C5 2.5 TDI] Problem z brakiem mocy

Post autor: konopaga » 20 gru 2010, 20:56

Witam
Mam pytanie odnosnie braku mocy w moim cudenku powyzej 3 tysiecy obrotow
wczesniej mialem male problemy ale przeszly z powodu kiepskiej jakosci paliwa
obiawy mam takie iz silnik odpala normalnie bez zadnegoproblemu, gdy zrobi sie cieply i chce mu depnac dochodzi do 3 tysiecy jak wsciekly potem jest brak mocy do 4 tysiecy i potem to juz kupa. brak mocy nie wkreca sie powyzej 4 tysiecy
wywala mi blad 0550 co mnie dziwi bo wczesniej wszysto bylo oki i szla jak wsciekla
nie bierze oleju i tylko czujnik temperatury chlodzenia sobie wariuje ale za to tez sie zabiore. odkrecilem dzis plastikowa pokrywe na silniku i na przekur nic mnie nie zdiwilo na pierwszy zut oka lecz przyjzalem sie i (nie jestem mechanikiem ) przewody zaznaczone na zdjeci nie sa w zbyt dobrym stanie. czy wymiana ich bedzie miala wplyw na polepszenie pracy silnika ??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ale urwał !!

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 21 gru 2010, 12:22

Mialem podobny problem od 2 do 3 tysi jechal a pozniej lipa , co sie okazalo ktos zapomnial dac obejme na przewud do turbiny i ciagla lewe powietrze , podpilismy obejme skrecili i teraz jest ok
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 21 gru 2010, 16:41

konopaga, zerknij chocby ten temat:
a6-c5-brak-mocy-przy-120-km-h-vt18821.htm?view=previous
Tak na szybko to przyczyn zamulenia auta moze byc wiele: kiepska ropa, przymarzniety, brudny filtr paliwa i/lub powietrza, uwalony czujnik temperatury, padniety przeplywomierz...

Awatar użytkownika
konopaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 20 lip 2010, 16:34
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: konopaga » 21 gru 2010, 22:07

popatrze a co do ropy sie zgodze
powymieniam przewoby i zobacze co ztym kablem na turbo
a co do przymarzniecia to garazuje swoja niunie :)

[ Dodano: 2011-01-16, 18:53 ]
Witam
Drodzy Koledzy mianowice mój problem się rozwiązał tuz po moim ślubie :)
mianowicie mój problem z brakiem mocy leżal w przepływomierzu. dzis z ojcem odlaczylem kostke od przeplywomierza i jak reka odjoł bez kitu moja niunia zrobila sie wściekła :)
pozdrawiam
ale urwał !!

bboy4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 gru 2010, 08:45
Lokalizacja: Kujawsko Pomorskie

Post autor: bboy4 » 17 sty 2011, 11:25

Panowie borykam sie z brakiem mocy od początku kupna auta - czyli od miesiąca.

Silnik 2,5 V6 - TDi - 120KW - BFC

Silnik:
1.Odpala rewelacyjnie nawet przy mega dużych mrozach.
2.Na wolnych obrotach pracuje bardzo równo , nic nie przerywa , nie buja.
3.Turbina pracuje , sterowanie turbiną również.
4.Zmiana przepływki ze sprawnej A6 nie przynosi żadnych efektów. (Przepływke mam Hitachi AFH70-25g)
5.Zmiana czujnika doładowania ze sprawnej A6 nie przynosi efektów.
6.Filtr paliwa i powietrza zmieniony na nowy.
7.Termostat zmieniony , dogrzewa się do 90C.
8.Jeden raz sprawdzaliśmy na komputerze - nie wykazało błędów.
9.Jutro ponownie jade na komputer , do innego gościa.


Auto przyspiesza tak naprawde w zakresie obrotów 1500 - 2100. ÂŻeby dojść do 3tyś/obr trzeba czekaććććć...
Dynamikę łapie dopiero przy około 1500 , żeby zakręcić silnik do 4 tyś/obr podczas jazdy jest to praktycznie nei możliwe. Na postoju kręci się do odcinki.

Jedno mnie zastanawia - pokazuje mi dużo wyższe spalanie niż rzeczywiste - Pokazuje średnie na setke 14,5 litra , a w rzeczywistości spala mi 8,5 litra....


Pomiar wtrysku sterującego - wykazał 120

Wszystkie podpowiedzi mile widziane - Będę Wdzięczny....

Awatar użytkownika
konopaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 20 lip 2010, 16:34
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: konopaga » 17 sty 2011, 11:54

a prubowales odlaczyc przeplywomierz i zobaczyc czy jest ruznica tylko go odlacz i zobacz co bedzie moze byc tak ze kostke masz jakims cudem zasniedzila
ale urwał !!

bboy4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 gru 2010, 08:45
Lokalizacja: Kujawsko Pomorskie

Post autor: bboy4 » 17 sty 2011, 13:37

Odłączenie przepływomierza nic nie daje - Wręcz przeciwnie auto ma jeszcze mniej mocy. (Wogóle nie czuć turbiny)

Na AudiKlub piszą że może to być pompa skoro źle wskazuje spalanie... Czyli opcja nieciekawa finansowo :-|


N75 - jeszcze nie podmieniałem

pet1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: pet1 » 17 sty 2011, 14:42

zamiast podmieniać część po części zrób logi- najprostszy kabelek na allegro to 80 zł i nawet na dołączonym polski vag będziesz wiedział gdzie szukać
350 tyś bez awarii- tylko w audi

bboy4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 gru 2010, 08:45
Lokalizacja: Kujawsko Pomorskie

Post autor: bboy4 » 17 sty 2011, 17:32

Na logi jestem umówiony na jutro...

Puki co kolega wpiął mi się urządzeniem i zczytał pewne dane: Poniżej podam dane :

1. Wtryski:
-0,08 , -1,20 , -0,08 , -0,78 , -055 - Szóstego nie zczytało


2. Kąt wtrysku przy temperaturze 88 stopni i obrotach 750 wahał się: 1,80 do 2,20


3. Przepływomierz: 180 - 650 mg/h


4. Pierwszy kanał (podaje dane choć nie wiem o co chodzi)

750 obr
5,96 mg/h
26,4` /kw
90C`

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 17 sty 2011, 18:24

albo mi się wydaje albo korekcje są do dupy?
Pozdrawiam
D@MI@N

bboy4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 gru 2010, 08:45
Lokalizacja: Kujawsko Pomorskie

Post autor: bboy4 » 17 sty 2011, 20:07

Damian rozwiń myśl , bo dla kogoś kto całe życie jeździł benzynowymi Japońcami kręcącymi się do ponad 8000obr/min pojęcie "korekcje" jest bardzo nieczytelne :-D

norbi108
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2010, 16:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: norbi108 » 17 sty 2011, 23:14

Witam, ja w mojej A6 2.5 TDI 150Ps mam podobny problem, silnik kręcił mi się do 2000 obr. na postoju tak samo. Rozebrałem kolektory ssące, na których był osad grubości 5 min!!, wyczyściłem przepływkę i EGR, sprawdziłem sztangę turba jak i same turbo pod względem luzów, wymieniłem też filtr paliwa. Podłączyłem pod Vag i silniczek nie wskazał żadnych błędów, fajnie zaczął wchodzić na obroty. Zadowolony pojechałem wczoraj do domu, a dzisiaj jak odpaliłem znowu lipa, silnik znowu kręci do 1900-2100 obr. Cy.ki mi do kolan opadły, tyle pracy na darmo. Jutro znowu jadę się podpiąć pod VAG.

bboy4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 gru 2010, 08:45
Lokalizacja: Kujawsko Pomorskie

Post autor: bboy4 » 18 sty 2011, 16:04

Norbi - u mnie na postoju zakręce silnik do odcinki , tylko podczas jazdy ciężko go wkręcić do ponad 3tyś/obr.

Na postoju do odcinki leci bez problemu....

Ps: Współczuje problemów :-|

KrisssA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 26 paź 2009, 16:20
Lokalizacja: Bialystok-Oxford UK

Post autor: KrisssA6 » 18 sty 2011, 16:49

witajcie koledzy:)
mam taka uwage do kolegi bboy4
co do mocy
Mam A6 C5 2.5TDI AYM 155ps.u mnie auto sie wkreca do 3tys,obr na min i koniec tak jak bys turbo wylaczl.oczywscie podpiolem sie do kompa wyskoczyl blad 00575 czyli wiele to znaczy.wymienilem przeplywke na nowa,zawor N75,wszystkie mozliwe podcisnienia i nic nadal walcze :evil: juz nawet walki mi sie skonczyly i mam nowe, glowice po szlifie.pol motoru nowka sterownik pompy tez byl robiony VP44. teraz to brak mocy mialem sie z tym autem ale coz jak sie cos kocha to robi sie co sie da :)w czwartek jade na vaga zobaczmy co bedzie,problem jest taki mieszkam w uk a tu polaka mechanika znalesc ktory wie co sie z czym je to ciezki temat..sa polacy ktorzy mysla ze cos wiedza ale to partacze,pokupowali laptopy progamy z allegro i mysla ze sa najlepsi...jezeli w czwartek cos mi wyjdze po vagu napisze moze jakas wzkazowke odnosnie twego problemu.duzo czytam ale nie wiem co jest.moze sztanga turba,albo jakis zawor. ja polowe tych czesci wmienilem i dalej walka z zywiolem(dodam ze czesc kupuje tylko Audi)

norbi108
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2010, 16:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: norbi108 » 18 sty 2011, 20:27

bboy4- nie udało mi się go podpiąć dzisiaj pod VAGA. Mam pytanie, czy taki sławny już zawór N75 wyskoczy jako błąd silnika na Vagu czy nie. Nie sprawdzałem go jak i tego drugiego przy nim. Wiem że jeden jest odpowiedzialny za turbo a drugi za EGR. No i zastanawiam się czy w moim przypadku może problem jest zapieczona ruchoma część w turbo, mam na myśli ten pierścien który zmienia geometrię. Widziałem na you-tube jak to wygląda i jak to się czyści. Pytanie czy ten błąd też wyjdzie na Vagu?? Bo skoro ładnie odpala tylko nie wchodzi na obroty?????

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga