skoro problem jest na 4 i 6 cylindrze, to ja bym obstawil cewkę zapłonową. Są one podwójne tzn jedna obsługuje 2 cylindryp@ablo pisze:Witam.
Mam ten sam silnik (ACK) i podobny problem na LPG (na benzynie jest OK) - gdy samochód złapie temp. 90 st na wolnych obrotach zaczyna szarpać. Przy przyśpieszaniu jest tragadia w przedziale ok. 1 - 2,5 tys. obrotów strasznie szarpie i jest bardzo słaby. Wymieniłem świece i niestety nie ma żadnej poprawy (na świecach u góry było trochę oleju - prawdopodobnie wyciek spod uszczelki pod klawiaturą). Gazownik podpiął laptopa, pojeździł ze mną przełączając poszczególne wtryski na benzynę i stwierdził, że na cylindrach 4-6 jest problem z zapłonem - prawdopodobnie olej, w którym zamoczone były końcówki kabli, spowodował ich uszkodzenie i następuje przebicie. Tutaj nasuwają się moje wątpliwości - dlaczego przebicie jest tylko na cylindrach 4-6 (olej był na wszystkich kablach). Proszę o sugestie czy wymieniać kable WN czy może szukać innej przyczyny.
Paweł
[A6 C5 2.8 Q] Problem z obrotami, potrzebuję pomocy
Witam wszystkich.
Poradziłem sobie już z falowaniem obrotów, okazało się żę elektrozawór od oparów bęzyny jest zepsuty (ten zamocowany na obudowie filtra powietrza). Wymieniłem i falowanie ustało ale niestety nierówna praca silnika została zarówno na gazie jak i na paliwie. Zauważyłem że silnik pracuje idealnie dopuki silnik nie przekroczy 60 stopni. pózniej zaczyna się telepać.Zauważyłem też ze powtażają mi się dwa błędy:
1 to dopasowanie składu mieszanki paliwa a 2 to błąd sondy.
Może to tutaj trzeba poszukać przyczyny?
pozdrawiam
Poradziłem sobie już z falowaniem obrotów, okazało się żę elektrozawór od oparów bęzyny jest zepsuty (ten zamocowany na obudowie filtra powietrza). Wymieniłem i falowanie ustało ale niestety nierówna praca silnika została zarówno na gazie jak i na paliwie. Zauważyłem że silnik pracuje idealnie dopuki silnik nie przekroczy 60 stopni. pózniej zaczyna się telepać.Zauważyłem też ze powtażają mi się dwa błędy:
1 to dopasowanie składu mieszanki paliwa a 2 to błąd sondy.
Może to tutaj trzeba poszukać przyczyny?
pozdrawiam
u mnie jest identycznie. nie mam pojęcia co to może być.rali pisze:Witam wszystkich.
Poradziłem sobie już z falowaniem obrotów, okazało się żę elektrozawór od oparów bęzyny jest zepsuty (ten zamocowany na obudowie filtra powietrza). Wymieniłem i falowanie ustało ale niestety nierówna praca silnika została zarówno na gazie jak i na paliwie. Zauważyłem że silnik pracuje idealnie dopuki silnik nie przekroczy 60 stopni. pózniej zaczyna się telepać.Zauważyłem też ze powtażają mi się dwa błędy:
1 to dopasowanie składu mieszanki paliwa a 2 to błąd sondy.
Może to tutaj trzeba poszukać przyczyny?
pozdrawiam
napisz jak coś bedzie wiadomo.
mam to samo , obroty mi wahają się między 680 a 720 , Również mi pokazuje czasami błędy sondy .audi A6 pisze:Siemka, a jakie powinny byc prawidłowe obroty na biegu jałowym?? U mnie wahają się miedzy 680 a 720. Czy tak powinno byc??? Przedtem miałem problemy z agresywnym przyspieszeniem autko jak by chciało a nie mogło na kompie pokazało mi błędy sąd lambda, po wykasowaniu niby ustało, na dniach będę wymieniał kable WN może to pomoże.
No i dzisiaj zauważyłem ze coś trzęsię budą na biegu jałowym .
Panowie co to może być ?
Głównie też jak ma 90 stopni to się tak robi .
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
hmm ja sondy wymieniłem i dalej tak wachają się . taka chyba kultura pracy tego silnika. nie nowego
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ja ma zamiar zapodać swiece irydowe. Z racji tego że jestem fizykiem to ufam temu unowocześnieniu. ÂŚwiece Denso mają lepsze rozwiązanie jezeli chodzi o Iryd niż NGK ale to zupelnie w minimalnym stopniu . Chodzi i energię iskry. Ale zastanawiam się jeszcze nad NGK. W moim mniemaniu i wg logicznego rozumowania jeżeli następują u nas sporadyczne niewypały w cylindrach to tylko przez brak zapłonu z iskry bo benzyna czy LPG się tam dostaje napewno i to powoduje wachnięcia obrotomierza. Zakup świec które mają bardzo pewną iskrę powinien zapobiec wypadaniu zapłonów. Cena co prawda duża ale zapewniam że to zdecydowanie mniej obciąża cewkę niż wypalona świeca za 6 zł . Chociaż na obu będzie auto jeździło. Ale założę je dopiero na wiosnę bo w tej chwili wyjechalem za granicę bez auta. W motocyklu już stosowałem irydki i z nierównej pracy zrobila się aksamitna ( CBR 1000 ) no i odpalanie jak na zwykłych przeznaczonych do tego modelu NGK-ach musialem rano krecic dlugo tak na irydach palil od dotknięcia no i ssanie wyłączało się po 30 sekundach. A jak u was z polannym odpalaniem bo u mnie pali ale trzeba pokręcic troche i pojawai się też smrodek benzyny niedopalonej . mowa oczywisicie o Audi
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
Ja teraz kupiłem nowe świece NGK niby pod audi komplet okolo 160 zł po rabacie i nowe kable bremi - takie jak na montażu. Auto dalej drga ale tylko jak się zagrzeje. Co do porannego odpalania to mam wrażenie, że na starych świeach lepiej mi zapalał, teraz rano musze dłużej kręcić... Może jest w tym coś... Narazie mam pilniejsze wydatki niż eksperymenty ze świecami ale warto ten temat trochę przekopać.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Te same świece mam i ja niby pod AUDI A6 2.8 30v niby wszystko super ale kiedy audi wpisywalo ten model swiec na swój katalog to NGK było w 98% produkowane w Japonii teraz w 20% reszta to turcja francja i problemy z tymi świecami są i nikt mi nie powie że nie Nie to że są non stop ale to już nie są te świece co 8 lat temu. Te 20% które produkuje Japan to właśnie Irydówki i Platynówki . Chodzi o droższą i bardzo skomplikowaną robotę no i potrzebną technologię rodem w sumie z kosmosu żeby to pospawać do kupy . Więc wiem że Irydówki Denso i NGK są produkowane w Japonii. ÂŻadna szanująca się firma nie wywlecze takiej technologii poza swój kraj Taki mój trochę offtop ale chodziło o wytłumaczenie żę temat świec nie jest wcale takim bardzo prostym że albo świeca działa albo nie. I silnik telepie albo nie
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.