Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.8 Q] Problem z obrotami, potrzebuję pomocy

Silniki benzynowe
Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 gru 2010, 18:36

p@ablo pisze:Witam.
Mam ten sam silnik (ACK) i podobny problem na LPG (na benzynie jest OK) - gdy samochód złapie temp. 90 st na wolnych obrotach zaczyna szarpać. Przy przyśpieszaniu jest tragadia w przedziale ok. 1 - 2,5 tys. obrotów strasznie szarpie i jest bardzo słaby. Wymieniłem świece i niestety nie ma żadnej poprawy (na świecach u góry było trochę oleju - prawdopodobnie wyciek spod uszczelki pod klawiaturą). Gazownik podpiął laptopa, pojeździł ze mną przełączając poszczególne wtryski na benzynę i stwierdził, że na cylindrach 4-6 jest problem z zapłonem - prawdopodobnie olej, w którym zamoczone były końcówki kabli, spowodował ich uszkodzenie i następuje przebicie. Tutaj nasuwają się moje wątpliwości - dlaczego przebicie jest tylko na cylindrach 4-6 (olej był na wszystkich kablach). Proszę o sugestie czy wymieniać kable WN czy może szukać innej przyczyny.

Paweł
skoro problem jest na 4 i 6 cylindrze, to ja bym obstawil cewkę zapłonową. Są one podwójne tzn jedna obsługuje 2 cylindry

p@ablo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:13
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: p@ablo » 13 gru 2010, 21:43

Problem jest na cylindrach 4 do 6.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 gru 2010, 22:29

p@ablo pisze:Problem jest na cylindrach 4 do 6.
Aha, rozumiem. Czyli nie gra Ci cala lewa strona... No to musząsię wypowedzieć mądrzejsi ode mnie.

rali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 30 gru 2008, 21:18
Lokalizacja: Kamionka

Post autor: rali » 16 gru 2010, 12:22

Witam wszystkich.
Poradziłem sobie już z falowaniem obrotów, okazało się żę elektrozawór od oparów bęzyny jest zepsuty (ten zamocowany na obudowie filtra powietrza). Wymieniłem i falowanie ustało ale niestety nierówna praca silnika została zarówno na gazie jak i na paliwie. Zauważyłem że silnik pracuje idealnie dopuki silnik nie przekroczy 60 stopni. pózniej zaczyna się telepać.Zauważyłem też ze powtażają mi się dwa błędy:
1 to dopasowanie składu mieszanki paliwa a 2 to błąd sondy.
Może to tutaj trzeba poszukać przyczyny?
pozdrawiam

p@ablo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:13
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: p@ablo » 30 gru 2010, 23:04

U mnie wymiana kabli również pomogła.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 02 sty 2011, 13:50

rali pisze:Witam wszystkich.
Poradziłem sobie już z falowaniem obrotów, okazało się żę elektrozawór od oparów bęzyny jest zepsuty (ten zamocowany na obudowie filtra powietrza). Wymieniłem i falowanie ustało ale niestety nierówna praca silnika została zarówno na gazie jak i na paliwie. Zauważyłem że silnik pracuje idealnie dopuki silnik nie przekroczy 60 stopni. pózniej zaczyna się telepać.Zauważyłem też ze powtażają mi się dwa błędy:
1 to dopasowanie składu mieszanki paliwa a 2 to błąd sondy.
Może to tutaj trzeba poszukać przyczyny?
pozdrawiam
u mnie jest identycznie. nie mam pojęcia co to może być.
napisz jak coś bedzie wiadomo.

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 12 sty 2011, 12:34

audi A6 pisze:Siemka, a jakie powinny byc prawidłowe obroty na biegu jałowym?? U mnie wahają się miedzy 680 a 720. Czy tak powinno byc??? Przedtem miałem problemy z agresywnym przyspieszeniem autko jak by chciało a nie mogło na kompie pokazało mi błędy sąd lambda, po wykasowaniu niby ustało, na dniach będę wymieniał kable WN może to pomoże.
mam to samo , obroty mi wahają się między 680 a 720 , Również mi pokazuje czasami błędy sondy .
No i dzisiaj zauważyłem ze coś trzęsię budą na biegu jałowym .

Panowie co to może być ?

Głównie też jak ma 90 stopni to się tak robi .

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 12 sty 2011, 13:34

chyba cała tajemnica tkwi w sondzie , zakładam nowy temat gdyż nigdzie nie umie znaleźć odpowiedzi .

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 12 sty 2011, 20:31

hmm ja sondy wymieniłem i dalej tak wachają się . taka chyba kultura pracy tego silnika. nie nowego
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 12 sty 2011, 21:28

Ja swoja przygode mam opisana w dziale c4 ;) Wymieniłem przeplywkę, sondy, kable, swiece i jak sie zagrzeje to telepie... Przyczyn może być wiele. Moze podcisnienia... ?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 12 sty 2011, 21:38

Ja ma zamiar zapodać swiece irydowe. Z racji tego że jestem fizykiem to ufam temu unowocześnieniu. ÂŚwiece Denso mają lepsze rozwiązanie jezeli chodzi o Iryd niż NGK ale to zupelnie w minimalnym stopniu . Chodzi i energię iskry. Ale zastanawiam się jeszcze nad NGK. W moim mniemaniu i wg logicznego rozumowania jeżeli następują u nas sporadyczne niewypały w cylindrach to tylko przez brak zapłonu z iskry bo benzyna czy LPG się tam dostaje napewno i to powoduje wachnięcia obrotomierza. Zakup świec które mają bardzo pewną iskrę powinien zapobiec wypadaniu zapłonów. Cena co prawda duża ale zapewniam że to zdecydowanie mniej obciąża cewkę niż wypalona świeca za 6 zł . Chociaż na obu będzie auto jeździło. Ale założę je dopiero na wiosnę bo w tej chwili wyjechalem za granicę bez auta. W motocyklu już stosowałem irydki i z nierównej pracy zrobila się aksamitna ( CBR 1000 ) no i odpalanie jak na zwykłych przeznaczonych do tego modelu NGK-ach musialem rano krecic dlugo tak na irydach palil od dotknięcia no i ssanie wyłączało się po 30 sekundach. A jak u was z polannym odpalaniem bo u mnie pali ale trzeba pokręcic troche i pojawai się też smrodek benzyny niedopalonej . mowa oczywisicie o Audi :) <ok>
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 13 sty 2011, 15:42

Ja teraz kupiłem nowe świece NGK niby pod audi komplet okolo 160 zł po rabacie i nowe kable bremi - takie jak na montażu. Auto dalej drga ale tylko jak się zagrzeje. Co do porannego odpalania to mam wrażenie, że na starych świeach lepiej mi zapalał, teraz rano musze dłużej kręcić... Może jest w tym coś... :) Narazie mam pilniejsze wydatki niż eksperymenty ze świecami ale warto ten temat trochę przekopać.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 sty 2011, 18:25

Te same świece mam i ja niby pod AUDI A6 2.8 30v :) niby wszystko super ale kiedy audi wpisywalo ten model swiec na swój katalog to NGK było w 98% produkowane w Japonii :) teraz w 20% reszta to turcja francja :) i problemy z tymi świecami są i nikt mi nie powie że nie :) Nie to że są non stop ale to już nie są te świece co 8 lat temu. Te 20% które produkuje Japan to właśnie Irydówki i Platynówki . Chodzi o droższą i bardzo skomplikowaną robotę no i potrzebną technologię rodem w sumie z kosmosu żeby to pospawać do kupy . Więc wiem że Irydówki Denso i NGK są produkowane w Japonii. ÂŻadna szanująca się firma nie wywlecze takiej technologii poza swój kraj <ok> Taki mój trochę offtop ale chodziło o wytłumaczenie żę temat świec nie jest wcale takim bardzo prostym że albo świeca działa albo nie. I silnik telepie albo nie :)
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

slawek a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:22
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: slawek a6 » 13 sty 2011, 20:52

Witam ja miałem podobnie kiedyś w fordzie na kompie nic nie wykazało jak się okazało to był katalizator . Zobacz czy po gazowaniu na biegu jałowym (luzie) parę razy tak mocno czy chodzi przez jaki czas normalnie jak tak to stawiam na katalizator :roll:

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 13 sty 2011, 21:18

to lecąc dalej oftopem świec, myślisz, że silnik może drgać tylko po nagrzaniu ze względu na świece ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga