[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
panowie,
lepiej za te 12-50 PLON zalac lepsze paliwo i efekt bedzie taki sam jak tankowanie zwyklego ON i dolewanie "specyfikow" dumnie zachwalanych przez producentow :mrgreen:
reklama dzwignia hanldlu jak mawia przyslowie :lol:
jak ktos przetestuje, porowna wartosci przed i po... wtedy bedziemy mogli dyskutowac o wymiernych skutkach tych ulepszaczy etc.. 8-)
lepiej za te 12-50 PLON zalac lepsze paliwo i efekt bedzie taki sam jak tankowanie zwyklego ON i dolewanie "specyfikow" dumnie zachwalanych przez producentow :mrgreen:
reklama dzwignia hanldlu jak mawia przyslowie :lol:
jak ktos przetestuje, porowna wartosci przed i po... wtedy bedziemy mogli dyskutowac o wymiernych skutkach tych ulepszaczy etc.. 8-)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
- Lokalizacja: Warszawa
Dobre efekty na zapieczone wtryski przynosi czyszczenie systemem Liqui Moly takim specjalnym urządzeniem podłączanym do auta, silnik pracuje ok. pół godziny na specjalnym płynie.
Testowałem osobiście na aucie benzynowym i efekty super :mrgreen:
W dieslach ponoć jest jeszcze bardziej odczuwalny efekt.
Jest jeszcze podobny system innej firmy "Tunap"
Testowałem osobiście na aucie benzynowym i efekty super :mrgreen:
W dieslach ponoć jest jeszcze bardziej odczuwalny efekt.
Jest jeszcze podobny system innej firmy "Tunap"
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6
- azad-der-boss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 118
- Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
- Lokalizacja: Bogacica/Dachau
Witam!
Jestem po zabiegu z preparatem Liqui moly do czyszczenie ukladu wtryskowego.
Ja wlalem za pierwszym razem od razu 2 buteleczki na bak. Efekt po wyjezdzeniu tego cuda po trasie najlepiej.... Dziala ale powoli tzn. zeszly mi wartosci z +12 na 0 a z tych co mialem +6 na -2 wiec mysle ze warto kupic i wyprobowac samemu...ja jeszcze raz wleje ale tym razem jusz tylko jedna buteleczke....powolutku powolutku bedzie jak powinno....i pokaza sie wtedy prawdziwe wartosci wtryskow. Narazie polepszenia pracy nie ujzalem ale narazie jest zima wiec slisko i ciezko co kolwiek powiedziec...
Ja osobiscie polecam!
Jestem po zabiegu z preparatem Liqui moly do czyszczenie ukladu wtryskowego.
Ja wlalem za pierwszym razem od razu 2 buteleczki na bak. Efekt po wyjezdzeniu tego cuda po trasie najlepiej.... Dziala ale powoli tzn. zeszly mi wartosci z +12 na 0 a z tych co mialem +6 na -2 wiec mysle ze warto kupic i wyprobowac samemu...ja jeszcze raz wleje ale tym razem jusz tylko jedna buteleczke....powolutku powolutku bedzie jak powinno....i pokaza sie wtedy prawdziwe wartosci wtryskow. Narazie polepszenia pracy nie ujzalem ale narazie jest zima wiec slisko i ciezko co kolwiek powiedziec...
Ja osobiscie polecam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Piotruś tak jak napisałeś dzieje się na pewno w oplu astrze bo kumpel ma i miał ten sam problem z olejem wystarczyło tylko patrzeć kiedy zwiększało się spalanie na kompie (dopalenie dpf) wtedy nie można było wyłączyć silnika bo inaczej zaczynało przybywać oleju w tempie zastraszającym odkąd zaczął tego przestrzegać problem zniknął a wtryski miał wręcz idealne
Cześć ekipa. Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.
No wiec jestem w szoku ze poprawione wtryski BD padły tak szybko.
VCDS nie pokazuje jak pisałem wcześniej jakiejś strasznej korekcji, są niewielkie ( max -8 ).
Jest tez kilka korekcji dodatnich .
Zakładam ze padły znów wtryski bo jak pisałeś Piotruś wcześniej kiedyś nie można się opierać na wynikach korekcji z VCDS'a ?
Wcześniej przez jakieś pol roku regularnie sprawdzałem stan oleju i było w normie. A może temperatura otoczenia niska w ostatnich miesiącach mogla mieć na to wpływ ze teraz zaczęło przybywać ?
Generalnie w tygodniu robię sporo krótkich przebiegów ze silnik nie zagrzewa się (wynika to z mojej pracy), ale przynajmniej raz na tydzień robię tez jakaś trasę minimum 100 km, gdzie nie żałuje sobie dynamicznej jazdy.
Porażka ten silnik
Pozdr.
VCDS nie pokazuje jak pisałem wcześniej jakiejś strasznej korekcji, są niewielkie ( max -8 ).
Jest tez kilka korekcji dodatnich .
Zakładam ze padły znów wtryski bo jak pisałeś Piotruś wcześniej kiedyś nie można się opierać na wynikach korekcji z VCDS'a ?
Wcześniej przez jakieś pol roku regularnie sprawdzałem stan oleju i było w normie. A może temperatura otoczenia niska w ostatnich miesiącach mogla mieć na to wpływ ze teraz zaczęło przybywać ?
Generalnie w tygodniu robię sporo krótkich przebiegów ze silnik nie zagrzewa się (wynika to z mojej pracy), ale przynajmniej raz na tydzień robię tez jakaś trasę minimum 100 km, gdzie nie żałuje sobie dynamicznej jazdy.
Porażka ten silnik
Pozdr.
Koledzy, jak wcześniej pisałem, wymieniłem wtryski, a korekty były fatalne. Kolega Fenomenalny naprowadził mnie na pewien trop, w chwili obecnej korekty wyglądają odpowiednio:
po 1000 km
072
-6.0 ms|-2.0 ms|0.0 ms
073
-4.0 ms|0.0 ms|0.0 ms
074
-4.0 ms|2.0 ms|-2.0 ms
075
-6.0 ms|0.0 ms|-4.0 ms
076
-6.0 ms|0.0 ms|-2.0 ms
077
0.0 ms|0.0 ms|0.0 ms
013
-0.19 mg/str |-0.09 mg/str | -0.05 mg/str
014
-0.14 mg/str |-0.14 mg/str | 0.61 mg/str
Przyczyną tak ogromnych wartości we wcześniejszym poście było... Nie zakodowanie nowych wtryskiwaczy - zapomniało się "fachowcom". Zakodowałem więc sam Pomiar zrobiony po około 1000 km od kodowania. Co ciekawie na jednym wtrysku pojawiła się wartość dodatnia, co interpretowane było jako nagar na wtrysku. Przypominam, że moje są nowe - co o tym sądzicie?
Przy okazji - za co odpowiada grupa 20 pole 2, bo mam tam wartość -40.5 stopnia?
Pozdrawiam,
A.
po 1000 km
072
-6.0 ms|-2.0 ms|0.0 ms
073
-4.0 ms|0.0 ms|0.0 ms
074
-4.0 ms|2.0 ms|-2.0 ms
075
-6.0 ms|0.0 ms|-4.0 ms
076
-6.0 ms|0.0 ms|-2.0 ms
077
0.0 ms|0.0 ms|0.0 ms
013
-0.19 mg/str |-0.09 mg/str | -0.05 mg/str
014
-0.14 mg/str |-0.14 mg/str | 0.61 mg/str
Przyczyną tak ogromnych wartości we wcześniejszym poście było... Nie zakodowanie nowych wtryskiwaczy - zapomniało się "fachowcom". Zakodowałem więc sam Pomiar zrobiony po około 1000 km od kodowania. Co ciekawie na jednym wtrysku pojawiła się wartość dodatnia, co interpretowane było jako nagar na wtrysku. Przypominam, że moje są nowe - co o tym sądzicie?
Przy okazji - za co odpowiada grupa 20 pole 2, bo mam tam wartość -40.5 stopnia?
Pozdrawiam,
A.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Cancer
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
- Imię: Wiesław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Mam pytanie. W jakich warunkach wykonać logowanie wtrysków. Czy silnik ma być rozgrzany ? Jakie kanały logować dla silnika 2.0 TDI, BLB ? Ja w moim VAG-u Pro mam procedurę sprawdzania. Ona jednak nie podaje kanałów lecz od razu wynik dla poszczególnego cylindra i to tylko pojedyncze wartości. Wykonywałem zaraz po uruchomieniu silnika i wyniki miałem średnio -65 do -50. Wynikało by, że wtryski do wymiany. Wolałbym wykonać pełne logi na poszczególnych kanałach i w zalecanych warunkach. Mam przejechane 174k km.
Wydaje mi sie ze masz walniętą szyna CRaw pisze:Koledzy, jak wcześniej pisałem, wymieniłem wtryski, a korekty były fatalne. Kolega Fenomenalny naprowadził mnie na pewien trop, w chwili obecnej korekty wyglądają odpowiednio:
po 1000 km
072
-6.0 ms|-2.0 ms|0.0 ms
073
-4.0 ms|0.0 ms|0.0 ms
074
-4.0 ms|2.0 ms|-2.0 ms
075
-6.0 ms|0.0 ms|-4.0 ms
076
-6.0 ms|0.0 ms|-2.0 ms
077
0.0 ms|0.0 ms|0.0 ms
013
-0.19 mg/str |-0.09 mg/str | -0.05 mg/str
014
-0.14 mg/str |-0.14 mg/str | 0.61 mg/str
Przyczyną tak ogromnych wartości we wcześniejszym poście było... Nie zakodowanie nowych wtryskiwaczy - zapomniało się "fachowcom". Zakodowałem więc sam Pomiar zrobiony po około 1000 km od kodowania. Co ciekawie na jednym wtrysku pojawiła się wartość dodatnia, co interpretowane było jako nagar na wtrysku. Przypominam, że moje są nowe - co o tym sądzicie?
Przy okazji - za co odpowiada grupa 20 pole 2, bo mam tam wartość -40.5 stopnia?
Pozdrawiam,
A.
Przy fabrycznie nowych wtryskach zawsze powinno być 0 0 0
Mowklej coś tam z bloków 013 i 014.
072-077 to raczej nic nie powie.
I zerknij na ciśnienie na szynie CR.
Może popełniłeś jakieś błędy podczas montażu ?...
Ważne wskazówki dotyczące zamontowania jednostek wtryskowych:
Poniższe podzespoły i uszczelki wzgl. pierścienie uszczelniające typu o-ring należy wymienić przy każdym wymontowaniu i zamontowaniu: „podkładka miedziana“„pierścień uszczelniający typu o-ring od gniazda wtryskiwacza“„pierścień uszczelniający typu o-ring powrotnego obiegu wtryskiwacza“
l Podczas wymiany wtryskiwacza należy wymienić następujące podzespoły i uszczelki wzgl. pierścienie uszczelniające typu o-ring: „kładka mocująca“„przewód wtryskowy“„miedziana podkładka“„pierścień uszczelniający typu o-ring gniazda wtryskiwacza“„pierścień uszczelniający typu o-ring powrotnego obiegu wtryskiwacza“
l Przy ponownym zamontowaniu jednostki wtryskowe i przewody wtryskowe mogą być ponownie umieszczane tylko przy tym samym cylindrze.
l Przed montażem skontrolować jednostki wtryskowe i miejsca zamontowania pod względem czystości.
l Jednostki wtryskowe nie mogą posiadać żadnych uszkodzeń.
l Na wszystkie pierścienie uszczelniające typu o-ring przed zamontowaniem należy nanieść olej montażowy lub olej silnikowy.
Jeśli używane dotychczas jednostki wtryskowe mają zostać zamontowane to:
- Spryskać szpic jednostki wtryskowej przeciwkorozyjnym olejem w sprayu. Po ok. 5 minutach usunąć za pomocą szmatki cząsteczki sadzy wzgl. cząsteczki oleju.
- W przypadku silnego zanieczyszczenia jednostki wtryskowej oczyścić dodatkowo miękką szczotką z mosiądzu szpic jednostki wtryskowej, aby łatwiej było usunąć miedziany pierścień uszczelniający (unikać kontaktu szczotki z mosiądzu z otworami dyszy).
- W celu wymontowania starego miedzianego pierścienia uszczelniającego jednostki wtryskowej, pierścień uszczelniający umocować ostrożnie w imadle, w taki sposób żeby akurat uszczelniający pierścień miedziany przestał obracać się w szczękach imadła. Wyjąć jednostkę wtryskową nieznacznie obracając i pociągając wyjąć ręką z miedzianego pierścienia uszczelniającego.
- Oczyścić za pomocą skrobaka osady poniżej miedzianego pierścienia uszczelniającego.
- Zamontować nowy miedziany pierścień uszczelniający za pomocą tulei z tworzywa sztucznego.
- W celu uniknięcia uszkodzenia pierścienia uszczelniającego typu o-ring wsunąć nowy pierścień uszczelniający typu o-ring -2- przyłącza powrotnego obiegu paliwa poprzez trzpień montażowy -1-.
- W celu usunięcia cząstek sadzy na powierzchni uszczelniającej jednostki wtryskowej oczyścić w głowicy silnika gniazdo wtryskiwacza za pomocą ściereczki nasączonej olejem silnikowym wzgl. środkiem odrdzewiającym. Nie uszkodzić przy tym powierzchni uszczelniającej.
- Zamontować jednostki wtryskowe.
- Dokręcić mocno ręką nakrętki złączkowe przewodów wysokiego ciśnienia lub wtryskowych.
- Zwracać uwagę na swobodne (bez naprężeń) umieszczenie przewodów wysokiego ciśnienia względnie wtryskowych.
- Dokręcić nakrętki złączkowe momentem 25 Nm.
- Wcisnąć ostrożnie przyłącza przewodów powrotnego obiegu poprzez pierścień uszczelniający na wtryskiwacz (skontrolować pierścień uszczelniający pod kątem uszkodzeń). Zamknięcie musi się słyszalnie zablokować, następnie wcisnąć trzpień ryglujący ostrożnie w dół.
Po wymianie jednego lub więcej wtryskiwaczy (jednostek wtryskowych) „dostosowanie dawki wtryskiwaczy (IMA)“ i „dostosowanie napięcia wtryskiwaczy (ISA)“ dla nowych wtryskiwaczy musi zostać zapisane w sterowniku silnika.
Sprawdzić dodatkowo wszystkie pozostałe wtryskiwacze pod względem prawidłowości wprowadzonych wartości „dostosowania dawki wtryskiwacza (IMA)“ i „dostosowania napięcia wtryskiwacza (ISA)“. Jeśli są zapamiętane prawidłowe wartości dostosowania w sterowniku silnika, nie wolno w żadnym wypadku na nowo wprowadzać tych wartości dostosowania.
Przeprowadzanie odpowietrzania układu paliwowego i sprawdzanie pod kątem szczelności
- Pozostawić silnik pracujący na kilka minut na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik.
- Wyłączyć zapłon.
- Sprawdzić cały układ paliwowy i przyłącza przewodów powrotnego obiegu (6 szt.) pod kątem szczelności.
W przypadku nieszczelności, pomimo zastosowania prawidłowego momentu dokręcenia, należy wymienić uszkodzony podzespół.
Koledzy, po prześledzeniu tematu, załączam mój zrzut z vcds. Autko jeździ dobrze, pracuje równo i nie kopci, jednak moim zdaniem trochę za dużo pali. W Wawie (głównie korki) 14-15l, trasa (130km/h) 8-8,5l. Przebieg 150k km, wycięty dpf, mod.
Group 013 0.56 -0.14 -0.47
Group 014 0.09 -0.24 0.19
Group 072 -4.0 0.0 0.0
Group 073 4.0 14.0 6.0
Group 074 14.0 14.0 2.0
Group 075 42.0 -4.0 -2.0
Group 076 6.0 4.0 0.0
Group 077 4.0 8.0 4.0
Prośba o ocenę.
Group 013 0.56 -0.14 -0.47
Group 014 0.09 -0.24 0.19
Group 072 -4.0 0.0 0.0
Group 073 4.0 14.0 6.0
Group 074 14.0 14.0 2.0
Group 075 42.0 -4.0 -2.0
Group 076 6.0 4.0 0.0
Group 077 4.0 8.0 4.0
Prośba o ocenę.
p,
tomju
tomju
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga