[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Tak sobie z ciekawością zerknąłem na cały topic i oto co przyszło mi do głowy:
1) wtryski wymienia się tylko wtedy kiedy są jakieś objawy ich niedomogi, np:
- dymienie na biegu jałowym
- "przycinanie" rozruchu gorącego silnika
- szarpanie i nierówna praca silnika
- przybywanie oleju
- itd... (njalepiej wszystkie wymienione ...
)
2) same nieprawidłowe wartości bloków 13,14 czy 71-76 nie są powodem do tej kosztownej zabawy
(podobnie jak EF<15%, czy BNP>2k nie są wskazaniami do przeszczepu serca u pacjenta bez duszności...
)
3) wymiana wtrysków zawsze powinna iść w parze z w miarę dokładną diagnostyką silniczka (sprężanie na cylindrach, ciśnienia w układzie CR, ustawienia rozrządu i dokładna ocena układu dolotowego/wydechowego - w tym układu rolek zaworów i hydraulicznych mechanizmów kompensujących)
4) znacznie łatwiej o sukces przy wymianie kompletu wtrysków, jeśli na bank któryś/któreś leje/leją , niż "poszukiwanie" sprawcy/sprawców kłopotów przy pomocy VAS/VCDS, czy serwisu Bosch
5) jeśli któryś wtrysk zdechł i nie działa po prostu (nie mówię o lejącym gadzie
!) - w sposób łatwy można go zidentyfikować i pojedynczo wymienić...
6) w silniku BMK można zastosować wtryski o których mówiliście, w tym oczywiście 059130277AR (mam w pompie co mówi ETKA i fachowcy z serwisu ...
). Co do 059130277BE - tylko te których IMA i ISA przyjmie komp silnika...
7) nic więcej mi nie przychodzi do głowy...
- liczę więc na uzupełnienia.
P.S: dziękuję Piotrusiowi za podszkolenie mnie z teorii układów CR, co umożliwiło mi samodzielne zmagania z tematem
1) wtryski wymienia się tylko wtedy kiedy są jakieś objawy ich niedomogi, np:
- dymienie na biegu jałowym
- "przycinanie" rozruchu gorącego silnika
- szarpanie i nierówna praca silnika
- przybywanie oleju
- itd... (njalepiej wszystkie wymienione ...

2) same nieprawidłowe wartości bloków 13,14 czy 71-76 nie są powodem do tej kosztownej zabawy


3) wymiana wtrysków zawsze powinna iść w parze z w miarę dokładną diagnostyką silniczka (sprężanie na cylindrach, ciśnienia w układzie CR, ustawienia rozrządu i dokładna ocena układu dolotowego/wydechowego - w tym układu rolek zaworów i hydraulicznych mechanizmów kompensujących)
4) znacznie łatwiej o sukces przy wymianie kompletu wtrysków, jeśli na bank któryś/któreś leje/leją , niż "poszukiwanie" sprawcy/sprawców kłopotów przy pomocy VAS/VCDS, czy serwisu Bosch

5) jeśli któryś wtrysk zdechł i nie działa po prostu (nie mówię o lejącym gadzie

6) w silniku BMK można zastosować wtryski o których mówiliście, w tym oczywiście 059130277AR (mam w pompie co mówi ETKA i fachowcy z serwisu ...

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
7) nic więcej mi nie przychodzi do głowy...

P.S: dziękuję Piotrusiowi za podszkolenie mnie z teorii układów CR, co umożliwiło mi samodzielne zmagania z tematem

Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
nie do konca...ja mam 207kkm i zero problemow na oryginalnych od poczatku..tankuje tylko V-power..Pablo200 pisze:Dodam od siebie:
Praktycznie zawsze sa do wymiany w przedziale między 150-180tyś

Jak narazie:
Chip - 272hp, 526Nm
Wydech ABT
i pare innych komponentow z S6..RS6
pelna pielegnacja SWISSWAX (woski: Shield + Concorso)
album_personal.htm?user_id=16500
Chip - 272hp, 526Nm
Wydech ABT
i pare innych komponentow z S6..RS6
pelna pielegnacja SWISSWAX (woski: Shield + Concorso)
album_personal.htm?user_id=16500
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
wtryski
Witam
Silnik 2,7 tdi AUDI - kod silnika BPP
Czy mógłby mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić jak zrobić log wtrysków / czy nie leją /, bo dosyć dużo poczytałem ale słabo kumam a boję się żeby coś nie s...ć .
Proszę o pomoc.
VCDS 10 6 3 mam
nie mając żadnej podpowiedzi sam spróbowałem
proszę zerknąć na te logi i co o nich myślicie ?
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Address 01: Engine (4F5 910 401 B)
15:01:16 Group 072
14.0 ms Time Corr.
14.0 ms Time Corr.
22.0 ms Time Corr.
15:01:16 Group 073
22.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
26.0 ms Time Corr.
15:01:16 Group 074
14.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
20.0 ms Time Corr.
Saturday,04,June,2011,15:03:15:36838
VCDS Version: Release 10.6.3
Data version: 20101206
Address 01: Engine (4F5 910 401 B)
15:03:05 Group 075
26.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
15:03:05 Group 076
6.0 ms Time Corr.
14.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
15:03:05 Group 077
10.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
18.0 ms Time Corr.
Pozdr
Silnik 2,7 tdi AUDI - kod silnika BPP
Czy mógłby mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić jak zrobić log wtrysków / czy nie leją /, bo dosyć dużo poczytałem ale słabo kumam a boję się żeby coś nie s...ć .
Proszę o pomoc.
VCDS 10 6 3 mam
nie mając żadnej podpowiedzi sam spróbowałem
proszę zerknąć na te logi i co o nich myślicie ?
Address 01: Engine (4F5 910 401 B)
15:01:16 Group 072
14.0 ms Time Corr.
14.0 ms Time Corr.
22.0 ms Time Corr.
15:01:16 Group 073
22.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
26.0 ms Time Corr.
15:01:16 Group 074
14.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
20.0 ms Time Corr.
Saturday,04,June,2011,15:03:15:36838
VCDS Version: Release 10.6.3
Data version: 20101206
Address 01: Engine (4F5 910 401 B)
15:03:05 Group 075
26.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
15:03:05 Group 076
6.0 ms Time Corr.
14.0 ms Time Corr.
12.0 ms Time Corr.
15:03:05 Group 077
10.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
18.0 ms Time Corr.
Pozdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Witam
i silnik jest zimny- czy tak może być ?
Address 01: Engine (4F5 910 401 B)
21:58:20 Group 013
0.33 mg/str Inj. Quantity
-0.05 mg/str Inj. Quantity
-0.19 mg/str Inj. Quantity
21:58:20 Group 014
-0.24 mg/str Inj. Quantity
-0.14 mg/str Inj. Quantity
0.33 mg/str Inj. Quantity
Wielkie dzięki za odzew
Pozdr
o to chodziło ?tmr pisze:zapodaj jeszcze bloki 13 i 14 - to coś powiemy...
i silnik jest zimny- czy tak może być ?
Address 01: Engine (4F5 910 401 B)
21:58:20 Group 013
0.33 mg/str Inj. Quantity
-0.05 mg/str Inj. Quantity
-0.19 mg/str Inj. Quantity
21:58:20 Group 014
-0.24 mg/str Inj. Quantity
-0.14 mg/str Inj. Quantity
0.33 mg/str Inj. Quantity
Wielkie dzięki za odzew
Pozdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda