Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 TDi 180 KM ] Gwałtowny wyciek oleju ze skrzyni

Układ napędowy i skrzynie biegów
kiniur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:42
Lokalizacja: Poznań

[ A6 C5 2.5 TDi 180 KM ] Gwałtowny wyciek oleju ze skrzyni

Post autor: kiniur » 04 sty 2011, 14:52

Witam!
Ok 2 tygodni temu mechanik wymieniał mi oleje w tym także w skrzyni biegów(tiptronic). Wszystko działało bez zarzuty ale po 2 tygodniach wyleciał mi cały olej ze skrzyni. Objawy były następujące: jechałem ok 100 km/h i samochód wszedł na wysokie obroty, zwolniłem i jak dojechałem do krzyżówki nie chciał juz pociągnąć z pozycji D. Zgasiłem silnik na ok 1 minutę po czym odpaliłem i powolutku zjechałem ze skrzyżowania. Potem jak się cofnąłem była dość spora plama oleju ale sporo tez wyleciało już po zjeździe. Oczywiście potem juz laweta i do mechanika.

Moje pytanie : co mogł spieprzyc mechanior, że dopiero po 2 tygodniach (ok 800 przejechanych kilometrów) wyciekł olej ?? i czy Skończy się tylko na usunięciu przyczyny wycieku i nalaniu nowego oleju ?? Manetka od biegów chodzi bez oporów, mam nadzieje, że nic się nie zatarło.

telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: telewizja » 04 sty 2011, 17:18

Nie chcę tu uchodzić za eksperta, ale po wielu postach przeczytanych na tym forum i nie tylko na tym uważam, że olej mógł być wymieniony metodą statyczną. Wiąże się to z tym, że jest go za mało. Olej wlewa się na chodzącym silniku i do momentu przelania się przez korek wlewowy i to jeszcze przy odpowiedniej temperaturze. Zbyt mała ilość oleju spowodowała podwyższenie jego temperatury i uszkodzenie uszczelniaczy.
Powtarzam moja wiedza w tej sprawie pochodzi jedynie z przeczytanych wypowiedzi na tym forum. Myślę, że tragedii nie będzie. Jaki skrzynia ma przebieg i czy była zalana odpowiednim olejem?

Ps. Jutro jadę z moim multitronicem na pierwszą wymianę oleju po przebiegu 58.5tyś.km.
Zaleca się wymianę co 60tyś. km.

kiniur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiniur » 04 sty 2011, 19:33

Nie potrafię powiedzieć jaki ma skrzynia przebieg bo auto sprowadzone było z Niemiec z przebiegiem 240000 właśnie ze względu na uszkodzoną skrzynię biegów. Wymieniona była na używaną i nie znam jej histori, dbam natomiast o regularną zmianę oleju, tak jak napisałeś co 60000 km. Mechanik podobno wymieniał jakiś filtr i uszczelkę więc raczej olej nie był wymieniany metodą o ktoorej piszesz ale kto to wie :roll: . Dzięki

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 04 sty 2011, 19:56

Olej mógł się wylać z praktycznie każdego powodu. Niedokręcony przewód do chłodnicy, przetarty przewód, niedokręcone korki wlewowy i wylewowy, niedokręcona miska, podwinięta uszczelka na misce...
Moja szklana kula i intuicja mówią, że skrzynia mocno dostała po dupie. Zwłaszcza jak jeszcze o własnych siłach zjechałeś z krzyżówki. Można spróbować zalać olej od nowa, ale są małe szanse, że wszystko będzie chodzić jak dawniej...

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 04 sty 2011, 20:32

kiniur, nie mam intencji się wymądrzać, ale wystarczyło jakoś się wgramolić pod auto (jak wciągano na lawetę lub już u mechanika) i lukąć czy korki są na miejscu, skąd wyciek, itp.

Skoro opisałeś, że sporo oleju wyleciało już po zjeździe tzn. że wyciek nie był aż tak drastyczny. Skrzynia przestała odpowiednio funkcjonować bo nie było ciśnienia oleju, który został wcześniej "wypluty". W tego typu sytuacjach używa się pozycji N (neutral -czyt. na luzie), aby autem się bezpiecznie gdzieś dotoczyć...

Daj znać co było powodem wycieku i jak Twoja historia się potoczy. 3mam kciuki!
Camel- pisze:Można spróbować zalać olej od nowa, ale są małe szanse, że wszystko będzie chodzić jak dawniej...
Jeżeli winowajcą jest uszczelka, korek to głosuję za drugą skrajnością -naprawić usterkę, zalać na nowo i jeździć dalej <ok>

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 05 sty 2011, 11:06

M0NEER, skrzynia pewnie zacznie mocno szarpać. Mogły się przypiec tarczki, albo uszkodzić nawet koła planetarne przez zbyt wysoką temperaturę (przegrzanie materiału). Pytanie jeszcze ile tego oleju wyleciało.
Z fusów cięzko się wróży :-D

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 05 sty 2011, 13:11

Camel- pisze:Z fusów cięzko się wróży :-D
Dokładnie, sam jestem ciekaw jak ta historia się zakończy...
Poczekajmy na info od kolegi kiniur.

kiniur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiniur » 07 sty 2011, 20:44

Mechanik u którego wymieniałem olej też mi tak sugerawał jak Oli80 tzn. że nowy olej wypłukał syf itd. Modlę się tylko żeby skrzynia nie dostała po dupie. Bo z tego co zrozumiałem (nie znam się na mechanice) to konwerer z pompą jest odrębną cześcią skrzyni którą można regenerować. Dzisiaj jak zabierałem samochód, zalaliśmy na nowo skrzynie olejem i w pozycji N było OK ale jak wrzuciłem D ciśnienie się zwiększało i zaczynał kapać olej. We wtorek audice bierzę na warsztat nowy mechanior i dam Wam znać co i jak. Przyznam, że autkiem jeździ sie super no ale już trochę mam dosyć tych napraw, w ciągu 1,5 roku pompa wtryskowa, wałki, i teraz ta skrzynia - bankrut :cry: Teraz tak sobie myślałem że po tych wszystkich naprawach które są podobno typowe dla tego modelu i rocznika (tak wyczytałem na tym forum) chyba nie warto go sprzedawać choć z drugiej strony ktoś mi powiedział, że jak sie zacznie jeb...ć to już wszystko po kolei. Doradzcie co robić :?:

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 08 sty 2011, 11:32

kiniur pisze:i zaczynał kapać olej.
W którym miejscu zaczął kapać?

kiniur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiniur » 16 sty 2011, 20:05

Witam !
Troche to trwało ale skrzynia w końcu wymontowana (poprzedni mechanik twierdził , że żeby wymontować skrzynie trzeba wymontować silnik :-? ). Jak na razie na pewno pompa do regeneracji bo wywaliła jakaś panewka i to było przyczyną wycieku. Przynajmniej tak to zrozumiałem. Z boku skrzyni było widać sporych rozmiarów zębatke i majster mnie pytał czy przed tym wyciekiem skrzynia troche nie chałasowała, bo było widać że są trochę podtarte zęby. Nie chciał regenerować pompy, a po montażu okazałoby się , że skrzynia i tak jest do wymiany z powodu chałasu. Ale jak mu mniej więcej opisałem jak cała sytuacja z wyciekiem wyglądała to stwierdził że regeneracja powinna załatwić sprawę. Na razie jeszcze się nie cieszę ale mam nadzieje, że wszystko się zamknie w rozsądnej cenie. SORKA za niefachowy opis ale nie znam się w pień na mechanice. Dokładniejszy opis walne po odbiorzę furki.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 16 sty 2011, 20:29

kiniur pisze:Z boku skrzyni było widać sporych rozmiarów zębatke i majster mnie pytał czy przed tym wyciekiem skrzynia troche nie chałasowała, bo było widać że są trochę podtarte zęby. Nie chciał regenerować pompy, a po montażu okazałoby się , że skrzynia i tak jest do wymiany z powodu chałasu. Ale jak mu mniej więcej opisałem jak cała sytuacja z wyciekiem wyglądała to stwierdził że regeneracja powinna załatwić sprawę.
Więc skrzynię regenerujesz, tak?

Czy skrzynia faktycznie hałasowała przed lub po wycieku?
Tak z ciekawości zapytaj co bezpośrednio ucierpiało na skutek wycieku/utraty ciśnienia?
-czyli pompa? tamta zębatka również?

kiniur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiniur » 16 sty 2011, 21:39

Do regeneracji idzie pompa (nie wiem czy to nie to samo co konwerter, chyba między skrzynią a sprzęgłem). Mam nadzieję, że nic nie ucierpiało oprócz tej zasr...ej pompy. Przed wyciekiem skrzynia w ogóle nie hałasowała, a po to Ci nie powiem bo nie ruszałem auta wg zaleceń mechaniora. Ta zębatka była trochę podtarta i zastanawiał się czy nie stało się to podczas wycieku.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 16 sty 2011, 23:12

kiniur pisze:Do regeneracji idzie pompa (nie wiem czy to nie to samo co konwerter, chyba między skrzynią a sprzęgłem).
Konwerter to właśnie to sprzęgło,co wystaje z poza skrzyni. Pompa (wewnątrz) skrzyni to inne urządzenie.
Ciekawe co miał mechanik na myśli bo w praktyce i konwerter i pompa pompują olej... :roll: jednak konwerter tak łatwo się chyba nie zatrze jak pompa...
kiniur pisze:Ta zębatka była trochę podtarta i zastanawiał się czy nie stało się to podczas wycieku.
Dlatego widocznie pytał o hałas/wibracje...

krzysiek.1706
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 sty 2011, 19:16
Lokalizacja: Giełczew

Post autor: krzysiek.1706 » 27 sty 2011, 16:13

mialem ten sam problem zakupilem auto po kradzierzy rozdlubana stacyjka 4 miesiace na parkingu postoju po odpaleniu skrzynia ok dzialala a po rozgrzaniu wywalalo olej .po wyjeciu skrzyni obróciło penewke na konwekterze .zakupilem panewke nad wymiarowa koszt 200 zl i gos mowil ze w audi tak sie robi i ze nadwymiarowa panewke dopasowac i ma dzialac ale jednak kupile druga skrzynie bo balem sie ryzykowac i wyjmowania drugi raz :-P

krzysztof2010
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 18 paź 2010, 08:47
Lokalizacja: Esbjerg (Denmark)

Post autor: krzysztof2010 » 31 sty 2011, 19:16

witam mialem podobny problem. kupilem auto z niby dobra skrzynia. byl to moj pierwszy automat wiec bylem zielony w tych sprawach,po jakims czsie zauwarzylem ze slizga mi sie sprzeglo zlekcewazylem to,pozniej doszlo szarpanie skrzyni. postanowilem wymienic olej,po wymianie jazda probna i po przejechaniu okolo 2km caly olej na ziemi. diagnoza poprzedni wlasciciel (baran jakich malo) jezdzil z brakiem oleju w skrzyni skutki takie ze zatarlo mi pompe oleju koszt naprawy 4tys zl. pozdro
krzysiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga