Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.8 V6 - Dziwny objaw przy odpalaniu.

Silniki benzynowe
Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

[A6 C5] 2.8 V6 - Dziwny objaw przy odpalaniu.

Post autor: Killer71 » 04 sty 2011, 08:26

Cześć, byłem w górach na sylwestrze, niunia stała cztery dni nieodpalana, poszedłem więc ją odpalić - niech sobie pochodzi na wolnych, myślę ;-) Wkładam klucz, odpalam, a ona zamiast pięknego "ÂŁU, ÂŁU, ÂŁU + ZAPÂŁON" zrobiła jedno ciągłe "ÂŁUUUUUUUUUU" - jakby tłoki nie chodziły w cylindrach :shock:. Staruję drugi raz i to samo "ÂŁUUUUUUUUUU", odpaliła jednak, ale chodziła jak traktor, wyszedłem, patrze na rurę - spaliny leciały z takimi przerwami, jakby pracowała tylko jedna połówka silnika :shock: . Dodałem troszeczkę gazu i silnik od razu zgasł. Odpaliłem drugi raz, zadławiła sie lekko, alo odpaliła i wszystko było już w porządku, pali od kopa do dzisiaj. Co mogło być przyczyną takiego zawiasu u niuńki?

Do tego wolne obroty nie stoją na 700, tylko cały czas wahają się w zakresie +/- 30.

Marko 69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 07 gru 2010, 10:04
Lokalizacja: Dublin Ireland

Post autor: Marko 69 » 04 sty 2011, 10:18

Witam,mam ten sam silnik ,ale u mnie obroty ok.800obr/min.Pozdrawiam Marko

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 04 sty 2011, 11:50

Killer71, po takim postoju na mrozie możesz się spodziewać następujących zjawisk:
- olej spłynął z popychaczy i innych miesc gdzie być powinien, a przy okazji zmienił konsystencję na gęstrzą
- paliwo się cofneło w przewodach

Po drugim odpaleniu sytuacja się widocznie poprawiła i silnik wrócił do formy ;-)

Podepnij VAGa może wtedy akurat wyskoczyły błędy, które coś więcej podpowiedzą.

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 04 sty 2011, 12:10

Mówisz, że może to być normalne? A to, że chodziła jak traktor, na jednej połówce silnika??? Może świece są do wymiany...

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 04 sty 2011, 19:29

Moim zdaniem zawilgocone przewody WN :)

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 04 sty 2011, 21:11

Killer71 pisze:Mówisz, że może to być normalne? A to, że chodziła jak traktor, na jednej połówce silnika??? Może świece są do wymiany...
To nie jest właściwie normalne ale tak się zdarza - ja również stawiam na brak smarowania w początkowej fazie odpalenia.

technic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:04
Lokalizacja: Lubin

Post autor: technic » 05 sty 2011, 00:53

Odpowiedź może zabrzmi banalnie, ale wg mnie prawdziwie. Nase auta mają już swoje latka i takie "fajerwerki" zdarzają się po prostu po dłuższym postoju auta i tyle. Porównajcie eksploatowane Renault bądż Fordy z tych roczników jak się zachowują. Pompa olejowa, szczelność układów hydraulicznych silnika nie jest jak w aucie NOWYM. Nie doszukujcie się nie wiadomo czego w tym przypadku. Wystarczy wymienić świece, przewody WN, uszczelnić silnik, dobry olej i jazda.
Regulamin: (....) Podszywanie się pod nienależne rangi jest zabronione.

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 05 sty 2011, 08:51

Widzę, że potwierdzacie możliwość wystąpienia takiego objawu. Uspokoiliście mnie <ok> . Już myślałem, że niuńka się przeziębiła i trzeba będzie pędzić po antybiotyki do Inter Carsu <ok> . Mówicie, że wymienić świece i przewody WN, czy te będą odpowiednie?

http://www.beru.com/english/produkte/zu ... /ultra.php
http://www.beru.com/english/produkte/kabel.php#copper

Czy może lepiej zapodać komplecik z NGK?

Napiszcie proszę, czego mam bezwzględnie NIE kupować.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 05 sty 2011, 09:03

tomciar pisze:ja również stawiam na brak smarowania w początkowej fazie odpalenia.
Wylej olej z silnika, to przez pierwsze parę minut nie zobaczysz różnicy w pracy silnika! Co ma brak oleju na górze silnika z problemem pracy (zapłonu) jednej strony? Chyba, że ten olej spłynął cudem na świece i zadziałał jak dieelektryk. Pomijam fakt, że przy syntetyku olej dopłwa do góry silnika po dwóch sekundach i smaruje wszystko w należytym porządku. Druga sprawa - w silnikach pochylonych nigdy wszystko nie spływa na dół.
Zawilgocone przewody są w każdym aucie po dłuższej przerwie - tylko ten który ma je stare (sparciałe) mogą mieć przebicia do izolacji, zamiast na świecy, albo skutecznie ograniczna napięcie i jest ono za niskie by iskra przeskoczyła w warunkach panujących w komorze spalania. Druga sprawa to to, że samo odpalanie to lanie dość dużej ilości paliwa i jeśli kręciłeś długo pare razy, to mogłeś po prostu zalać świece ;)

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 05 sty 2011, 09:21

Nigdy nie kręcę dłużej niż 4-5 sekund. Olej mam 10W40 Castrol Magnatec (półsyntetyk). Najbardziej zdziwił mnie ten ciągły odgłos przy odpalaniu - nie było słychać tłoków, tylko głośne "UUUUUUUUUUUU". Tak jakby pracował sam rozrusznik i bendix :shock:
Druga sprawa to lekko falujące obroty 700 +/- 30, czy to ma związek z zaistniałą sytuacją?

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 05 sty 2011, 13:19

Killer71, kolego jeżeli to co opisałeś zdarzyło się raz (bądź sporadycznie) w takich "niecodziennych" warunkach, że samochód stoi na mrozie przez 4 dni bez uruchomienia to nie jest jeszcze powód do paniki.

Skoro mówisz że silnik masz zdrowy (zero wycieków i problemów) i jego kultura pracy jest OK to nie ma się co czepiać sporadycznych "czkawek" -ten silnik ma już 12 lat!
Jeśli silnik w zimowych mrozach Ci ciężko odpala to wymień olej na syntetyk 5w30 i obaj będziecie zadowoleni <ok>

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 05 sty 2011, 13:27

M0NEER, Ale jak zmieni na syntetyk to podejrzewam iż dopiero mogą zacząć się wycieki, poza tym jak postoi to pewnie będzie warczał łańcuch na napinaczach przy odpaleniu. Niestety uciekanie tak rzadkiego oleju przy kilkunastu letnich motorach dość często się zdarza... Widzę to po swoim.

Pozdro
Toperz

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 05 sty 2011, 14:41

Macie rację, przecież jakby była jakaś usterka, to w lecie niuńka też by się tak zachowywała - a ona pali jak wariatka <ok> , a baterię mam jakąś przedpotopową BIAÂŁÂĄ z korkami do inspekcji elektrolitu :mrgreen: . Co myślicie o profilaktycznej wymianie świeczek? Nie były zmieniane przez 2 lata... Robię miesięcznie 1600km. Może i one przyczyniają się do powstawania tego typu zjawisk?

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 05 sty 2011, 14:59

Killer71, warto chociaż przerwę na elektrodach sprawdzić :)

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 05 sty 2011, 15:02

Camel-, co tam przerwa! Lubię swoją niuńkę, więc dostanie nowe <ok> . Tylko które, Beru, Bosch czy NGK? Podajcie numery, jesli znacie ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga