[A6 C5 1.9 TDI AFV 131 ] Dodatki do paliwa.
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
Co do Mixolu i innych dodatków warto poczytać: http://www.a4club.eu/silniki-diesla/(au ... o-ropy/10/
Zacyt. słowa fachowca z innego forum, Nie będzie mi miał chyba za złe ale wart jest przemyślenia sposób jego tłumaczenia. A to, ze sie nic wam na razie ze spalaniem nic nie dzieje, to uważam - kwestia czasu. Spalany olej w paliwie musi zostawiać negatywne skutki. Cyt odp: Dolewanie miksolu ro ropy
« Odpowiedź #11 : Listopad 14, 2008, 17:32:32 pm »
jakie w ogóle smarowanie... . Jakaś bzdura. Od wielu lat panuje powszechna opinia, z którą się teraz usilnie zwalcza, że jak się więcej posmaruje to się lepiej jeździ. To jest bzdura jakich mało. Czym więcej smarowidła tym większe straty spowodowane tarciem hydrodynamicznym. Idąc dalej, powstaje nadmiarowy fil olejowy mający wpływ na luz roboczy elementu a co z tym idzie praca potrzebna na sprężenie powoduje wydzielanie się ciepła a co w rezultacie w skrajnym przypadku daje możliwość efektu odwrotnego do zamieżonego czyli zatarcia. Dodatek smarowideł może zredukować sprawność pompy oraz przyczynić się do jej szybszego zużycia. To tak poglądowo opisałem nie wdając się w mechanikę zjawiska tarcia hydrodynamicznego.
Dolewanie mixolu do ON to praktyka rodem ze średniowiecza i jeśli ktoś jest przekonany co do zasadności swojego działania to niech leje ile wlezie jednak niech nie będzie wyznacznikiem dla innych... .
Cytat: Szuder w Listopad 14, 2008, 12:33:50 pm
[ Dodano: 2010-02-20, 18:37 ]
I jeśli szanowni koleżanki/koledzy po Mixolu silnik się wycisza to nie oznacza, że silnik pracuje lepiej i wydajniej. To znaczy, że Mixol ma jakiś wpływ na prace silnika ale i ma wpływ na sygnały jakie odbierają sondy i czujniki elektroniczne i ma wpływ na prace katalizatora. Można domniemać, że pomaga ale jak chcecie zadbać o pompę paliwa to mysle, że pewniejszym zabiegiem będzie jej przegląd i przesmarowanie ręczne niż prowadzenie eksperymentów i to nie wiadomo z jakim wynikiem. Samo niby oszczędne spalanie tez nie jest faktem trwałości części silnikowych i pompy. Mozna auto oszukiwać ale wszystko ma swoje parametry a ich niewłaściwe korygowanie może mieć odmienny skutek uboczny za np. 59 czy 150 tys. km. Osobiście leje BP Ultimate lub Shell V-Power. Mixol i inne dodatki to tak jak zbedna rzecz, może ładna a kusi.
[ Dodano: 2010-02-20, 21:08 ]
A jakie zdanie macie na temat Motor life dolanego do ON według wskazówki: http://www.motorlife.pl/pics/products/pl-ulotka-box.pdf
Co do lania Mixolu dla poprawy pracy pompy paliwa to na forach sie duzo mpisze ale na samym Mixolu ani nigdzie w technicznych pismach nie ma kompletnej informacji a na opisie fabrycznym Motor-Life jest . Cyt: Doskona³e efekty uzyskuje siê dolewaj¹c Motor-Life do oleju napêdowego.
Skutek jest natychmiast zauwa¿alny w postaci lepszej dynamiki i ³atwiejszego
uruchamiania zimnego silnika. Praca pompy wtryskowej i wtrysków jest doskonalsza.
Motor-Life zmniejszaj¹c tarcie, zwiêksza ¿ywotnooeæ czêoeci, zmniejsza zu¿ycie
paliwa i zwiêksza moc silnika
Motor-Life jest nadzwyczaj skuteczny po wlaniu do oleju napêdowego w ilooeci 250 ml na 50 litrów paliwa,
posmarowane wówczas bêd¹ wszystkie newralgiczne czêoeci pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. Po 15000
km przebiegu ponownie dolaæ Motor-Life do oleju napêdowego.
Co szanowni klubowicze na ten temat?
Mixol czy motor-Life?
Zacyt. słowa fachowca z innego forum, Nie będzie mi miał chyba za złe ale wart jest przemyślenia sposób jego tłumaczenia. A to, ze sie nic wam na razie ze spalaniem nic nie dzieje, to uważam - kwestia czasu. Spalany olej w paliwie musi zostawiać negatywne skutki. Cyt odp: Dolewanie miksolu ro ropy
« Odpowiedź #11 : Listopad 14, 2008, 17:32:32 pm »
jakie w ogóle smarowanie... . Jakaś bzdura. Od wielu lat panuje powszechna opinia, z którą się teraz usilnie zwalcza, że jak się więcej posmaruje to się lepiej jeździ. To jest bzdura jakich mało. Czym więcej smarowidła tym większe straty spowodowane tarciem hydrodynamicznym. Idąc dalej, powstaje nadmiarowy fil olejowy mający wpływ na luz roboczy elementu a co z tym idzie praca potrzebna na sprężenie powoduje wydzielanie się ciepła a co w rezultacie w skrajnym przypadku daje możliwość efektu odwrotnego do zamieżonego czyli zatarcia. Dodatek smarowideł może zredukować sprawność pompy oraz przyczynić się do jej szybszego zużycia. To tak poglądowo opisałem nie wdając się w mechanikę zjawiska tarcia hydrodynamicznego.
Dolewanie mixolu do ON to praktyka rodem ze średniowiecza i jeśli ktoś jest przekonany co do zasadności swojego działania to niech leje ile wlezie jednak niech nie będzie wyznacznikiem dla innych... .
Cytat: Szuder w Listopad 14, 2008, 12:33:50 pm
[ Dodano: 2010-02-20, 18:37 ]
I jeśli szanowni koleżanki/koledzy po Mixolu silnik się wycisza to nie oznacza, że silnik pracuje lepiej i wydajniej. To znaczy, że Mixol ma jakiś wpływ na prace silnika ale i ma wpływ na sygnały jakie odbierają sondy i czujniki elektroniczne i ma wpływ na prace katalizatora. Można domniemać, że pomaga ale jak chcecie zadbać o pompę paliwa to mysle, że pewniejszym zabiegiem będzie jej przegląd i przesmarowanie ręczne niż prowadzenie eksperymentów i to nie wiadomo z jakim wynikiem. Samo niby oszczędne spalanie tez nie jest faktem trwałości części silnikowych i pompy. Mozna auto oszukiwać ale wszystko ma swoje parametry a ich niewłaściwe korygowanie może mieć odmienny skutek uboczny za np. 59 czy 150 tys. km. Osobiście leje BP Ultimate lub Shell V-Power. Mixol i inne dodatki to tak jak zbedna rzecz, może ładna a kusi.
[ Dodano: 2010-02-20, 21:08 ]
A jakie zdanie macie na temat Motor life dolanego do ON według wskazówki: http://www.motorlife.pl/pics/products/pl-ulotka-box.pdf
Co do lania Mixolu dla poprawy pracy pompy paliwa to na forach sie duzo mpisze ale na samym Mixolu ani nigdzie w technicznych pismach nie ma kompletnej informacji a na opisie fabrycznym Motor-Life jest . Cyt: Doskona³e efekty uzyskuje siê dolewaj¹c Motor-Life do oleju napêdowego.
Skutek jest natychmiast zauwa¿alny w postaci lepszej dynamiki i ³atwiejszego
uruchamiania zimnego silnika. Praca pompy wtryskowej i wtrysków jest doskonalsza.
Motor-Life zmniejszaj¹c tarcie, zwiêksza ¿ywotnooeæ czêoeci, zmniejsza zu¿ycie
paliwa i zwiêksza moc silnika
Motor-Life jest nadzwyczaj skuteczny po wlaniu do oleju napêdowego w ilooeci 250 ml na 50 litrów paliwa,
posmarowane wówczas bêd¹ wszystkie newralgiczne czêoeci pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. Po 15000
km przebiegu ponownie dolaæ Motor-Life do oleju napêdowego.
Co szanowni klubowicze na ten temat?
Mixol czy motor-Life?
Mundek
Ja tam opieram sie na tym co mi doradzili Ci co u nas w rejonie naprawiają wszelkiej masci pompy wtryskowe jak i wtryskiwacze wszelkiej masci. Mam tu na mysli Smietanie , i Adamczyka (wpisac w google wyskoczy ) :mrgreen: Jak autor twoich cytowan uwaza ich za sredniowiecze to do kogo mam sie zwrócic w razie jakiejkolwiek awari ? Kto też ma sprzet profesjonalny do diagnostyki i naprawy naszych diesli ? Dlaczego oni są w naszym ragionie powazani jak i znaczną wiekszosc maja pozytywnych opini .Mundek2009 pisze:...........................
Paliwa - jesli sadzisz iż lejesz drozsze paliwo , a jest ono cudem to gratuluje , ja leje to tansze i nigdy problemów nie miałem , a jak miałem jakiekolwiek , to zawsze sie to wiazało z tym iż skusiłem sie o zastosowanie jakiego ulepszacza typu STP do paliwa ! Ja leje mixol od lat i denaturat w zimie - i jezdzę .
Umiar ... to tu jest istotne .
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
robert229, przetestuje teraz ten oil a tak to leje mixola
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
http://www.kib.pl/?i=biopaliwa&page=4
"Badania porównawcze zdolności pochłaniania wody przez biodiesel i ON wykazały, że te pierwsze mogą wchłonąć o ok. 40 razy więcej wody niż olej napędowy. Ze względu na tę cechę, produkcja, transport i dystrybucja biodiesla wymaga zachowania należytych parametrów w celu zabezpieczenia przed przedostawaniem się wody do paliwa."
Coś więcej potrzeba? A Polska rzeczywistość ?
Nawet depresatora nie potrzeba.
"Badania porównawcze zdolności pochłaniania wody przez biodiesel i ON wykazały, że te pierwsze mogą wchłonąć o ok. 40 razy więcej wody niż olej napędowy. Ze względu na tę cechę, produkcja, transport i dystrybucja biodiesla wymaga zachowania należytych parametrów w celu zabezpieczenia przed przedostawaniem się wody do paliwa."
Coś więcej potrzeba? A Polska rzeczywistość ?
Nawet depresatora nie potrzeba.
Pozdrawiam
Darnok
Darnok
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
censored, nie zgodze się zę polepszacze polepszają wyłącznie nastrój Coś w tym jest, aale niewiele. U mnie jest problem z przycinaniem się albo nastawnika albo przestawiacza kąta na zimnym silniku('narywanie ), po dolaniu stp (do smarowania) nie ma tego problemu :!: Na bio problem jest mniejszy ale jest... Wiadomo, lepiej naprawić niż stosować półśrodki ale skoro nic więcej nie dzieje się ... Zastosowanie oleju stihla nic nie daje dlatego nie stosuje.... stp zresztą też...
NA Bio auto 'chodzi lepiej'-ciszej, lepiej pali, nie dymi, mniej 'narywa' na zimnym, nie zauważyłem też sadzy czy czegoś podobnego w wydechu czy też na wtryskiwaczach(przynajmniej po około 10tys km). Gdyby nie obecna cena bio na poziomie ON i większe spalanie bio napewno tankował bym cały rok
NA Bio auto 'chodzi lepiej'-ciszej, lepiej pali, nie dymi, mniej 'narywa' na zimnym, nie zauważyłem też sadzy czy czegoś podobnego w wydechu czy też na wtryskiwaczach(przynajmniej po około 10tys km). Gdyby nie obecna cena bio na poziomie ON i większe spalanie bio napewno tankował bym cały rok
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Dodatki do paliw (w szczególności ON) są produkowane dla krajów 3-świata.
Pod względem jakości , porównywalnosci paliw nasz kraj mozna zaliczyć do tych najgorszych..
Jak to jest że samochód na niemieckim paliwie jedzie zupełnie inaczej :?:
Jak to jest że taka mała popierdułka jak Polo z 1 litrowym motorkiem leci po atobanie złoty 80 a po wjechaniu do polski i zatankowaniu "miejscowego specyfiku" robi się ledwo 160 :?:
Jak to jest że te same pompo wtryski w Niemczech i w Polsce wytrzymują różne przebiegi :?:
Głównie dla takich właśnie rynków produkowane są dodatki paliwowe które ewidentnie polepszają właściwości tankowanego płynu..
___________
Pozdrawiam
Pod względem jakości , porównywalnosci paliw nasz kraj mozna zaliczyć do tych najgorszych..
Jak to jest że samochód na niemieckim paliwie jedzie zupełnie inaczej :?:
Jak to jest że taka mała popierdułka jak Polo z 1 litrowym motorkiem leci po atobanie złoty 80 a po wjechaniu do polski i zatankowaniu "miejscowego specyfiku" robi się ledwo 160 :?:
Jak to jest że te same pompo wtryski w Niemczech i w Polsce wytrzymują różne przebiegi :?:
Głównie dla takich właśnie rynków produkowane są dodatki paliwowe które ewidentnie polepszają właściwości tankowanego płynu..
___________
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 01:18 przez Fascynat, łącznie zmieniany 5 razy.
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
ZelvaBOi, dokładnie do C6 z TDI , moje FSI jest teoretycznie konstrukcją która jest wstanie pracować na ubogim paliwie..
A mimo to zatankowałem kiedyś taką "wache" że aż doświadczyłem tego poprzez bardzo znaczące odczucia.
Uznaje że unas są paliwa złe i minimalnie lepsze i naprawde niewiele różnią się cyt. "składem"
Sama baza paliwowa w całej Polsce jest ta sama !
Nasi potentaci to Orlen i Lotos.
Verva,Ultimate to te same paliwa , różnią się jedynie procentową i jakościową bazą dodatków..
Cysterna z napisem STATOIL nie przyjechała ze skandynawi tylko z Polski.
Dla wszystkich zainteresowanych proponuje pojechać w okolice rozlewni paliw i zobaczyć sznur stojących jedna za drógą cystern z napisami , BP , SCHELL , ORLEN ...
wszystko idzie z jednego kotła..
__________
Pozdrawiam
A mimo to zatankowałem kiedyś taką "wache" że aż doświadczyłem tego poprzez bardzo znaczące odczucia.
Uznaje że unas są paliwa złe i minimalnie lepsze i naprawde niewiele różnią się cyt. "składem"
Sama baza paliwowa w całej Polsce jest ta sama !
Nasi potentaci to Orlen i Lotos.
Verva,Ultimate to te same paliwa , różnią się jedynie procentową i jakościową bazą dodatków..
Cysterna z napisem STATOIL nie przyjechała ze skandynawi tylko z Polski.
Dla wszystkich zainteresowanych proponuje pojechać w okolice rozlewni paliw i zobaczyć sznur stojących jedna za drógą cystern z napisami , BP , SCHELL , ORLEN ...
wszystko idzie z jednego kotła..
__________
Pozdrawiam
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Zastanawia mnie skoro cysterny Orlen i BP stoją w jednym żądku to na jakim etapie produkcji do wytworu finalnego dodawane są owe dodatki rozróżniające paliwa koncernów pod względem jakości i ceny oczywiście.. ?ZelvaBOi pisze: premium rozni sie tylko dodatkami
Nie jestem o tym do końca przekonany..ZelvaBOi pisze: W tej klasie paliw inny proces (nie tylko na poziomie dodatkow) ma Shell V-Power
To jest Polska i tu niczego niemożna być pewnym..
Jakiś czas temu w moich rejonach ten wspaniały Schell został przyłapany na rażącej złej jakości paliw..
Mają w okolicy paru wrogów i dlatego podejrzewam ze sprawa wyszła na jaw..
Normalnie stacje o kontrolach jakości paliwa wiedzą dużo wcześniej tak samo jak o kontrolach sanepidu..
Ręka,ręke myje...
Co do wydobycia na Bałtyku to dopiero 1 etap procesu , wydobywa się rope naftową która już jako baza jest innym produktem w skandynawi , w Niemczech i w Polsce..
Wszystkie paliwa są robione z tej samej ropy a jednak różnią się od siebie dosyć mocno..
____________
Pozdrawiam
Panowie, ale zeszliśmy całkowicie z tematu o dodatkach a przeszliśmy do dyskusji o koncernach to się mimo wszystko aż tak ściśle nie łączy dyskutujmy czy warto lać te dodatki, jeśli tak to jakie i czy poprawiają one rzeczywiście parametry samochodu (silnika, wtryskiwaczy). Mam pytanie odnośnie dodatków Liqui moly, który z tych dodatków jest wart wlania w celu przeczyszczenia układu wtryskowego. Mam dwa dodatnie parametry +10 i +12 i myślę, że warto coś tam jednak dolać, czy odradzacie??
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga