Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.9 TDI AFV 131 ] Dodatki do paliwa.

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
Awatar użytkownika
Mundek2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
Lokalizacja: Gdynia/pomorskie

Post autor: Mundek2009 » 20 lut 2010, 18:29

Co do Mixolu i innych dodatków warto poczytać: http://www.a4club.eu/silniki-diesla/(au ... o-ropy/10/

Zacyt. słowa fachowca z innego forum, Nie będzie mi miał chyba za złe ale wart jest przemyślenia sposób jego tłumaczenia. A to, ze sie nic wam na razie ze spalaniem nic nie dzieje, to uważam - kwestia czasu. Spalany olej w paliwie musi zostawiać negatywne skutki. Cyt odp: Dolewanie miksolu ro ropy
« Odpowiedź #11 : Listopad 14, 2008, 17:32:32 pm »
jakie w ogóle smarowanie... . Jakaś bzdura. Od wielu lat panuje powszechna opinia, z którą się teraz usilnie zwalcza, że jak się więcej posmaruje to się lepiej jeździ. To jest bzdura jakich mało. Czym więcej smarowidła tym większe straty spowodowane tarciem hydrodynamicznym. Idąc dalej, powstaje nadmiarowy fil olejowy mający wpływ na luz roboczy elementu a co z tym idzie praca potrzebna na sprężenie powoduje wydzielanie się ciepła a co w rezultacie w skrajnym przypadku daje możliwość efektu odwrotnego do zamieżonego czyli zatarcia. Dodatek smarowideł może zredukować sprawność pompy oraz przyczynić się do jej szybszego zużycia. To tak poglądowo opisałem nie wdając się w mechanikę zjawiska tarcia hydrodynamicznego.
Dolewanie mixolu do ON to praktyka rodem ze średniowiecza i jeśli ktoś jest przekonany co do zasadności swojego działania to niech leje ile wlezie jednak niech nie będzie wyznacznikiem dla innych... .
Cytat: Szuder w Listopad 14, 2008, 12:33:50 pm

[ Dodano: 2010-02-20, 18:37 ]
I jeśli szanowni koleżanki/koledzy po Mixolu silnik się wycisza to nie oznacza, że silnik pracuje lepiej i wydajniej. To znaczy, że Mixol ma jakiś wpływ na prace silnika ale i ma wpływ na sygnały jakie odbierają sondy i czujniki elektroniczne i ma wpływ na prace katalizatora. Można domniemać, że pomaga ale jak chcecie zadbać o pompę paliwa to mysle, że pewniejszym zabiegiem będzie jej przegląd i przesmarowanie ręczne niż prowadzenie eksperymentów i to nie wiadomo z jakim wynikiem. Samo niby oszczędne spalanie tez nie jest faktem trwałości części silnikowych i pompy. Mozna auto oszukiwać ale wszystko ma swoje parametry a ich niewłaściwe korygowanie może mieć odmienny skutek uboczny za np. 59 czy 150 tys. km. Osobiście leje BP Ultimate lub Shell V-Power. Mixol i inne dodatki to tak jak zbedna rzecz, może ładna a kusi.

[ Dodano: 2010-02-20, 21:08 ]
A jakie zdanie macie na temat Motor life dolanego do ON według wskazówki: http://www.motorlife.pl/pics/products/pl-ulotka-box.pdf
Co do lania Mixolu dla poprawy pracy pompy paliwa to na forach sie duzo mpisze ale na samym Mixolu ani nigdzie w technicznych pismach nie ma kompletnej informacji a na opisie fabrycznym Motor-Life jest . Cyt: Doskona³e efekty uzyskuje siê dolewaj¹c Motor-Life do oleju napêdowego.
Skutek jest natychmiast zauwa¿alny w postaci lepszej dynamiki i ³atwiejszego
uruchamiania zimnego silnika. Praca pompy wtryskowej i wtrysków jest doskonalsza.
Motor-Life zmniejszaj¹c tarcie, zwiêksza ¿ywotnooeæ czêoeci, zmniejsza zu¿ycie
paliwa i zwiêksza moc silnika
Motor-Life jest nadzwyczaj skuteczny po wlaniu do oleju napêdowego w ilooeci 250 ml na 50 litrów paliwa,
posmarowane wówczas bêd¹ wszystkie newralgiczne czêoeci pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. Po 15000
km przebiegu ponownie dolaæ Motor-Life do oleju napêdowego.
Co szanowni klubowicze na ten temat? <ok>
Mixol czy motor-Life?
Mundek

zbojna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 gru 2009, 20:28
Lokalizacja: Otwock

Post autor: zbojna » 06 wrz 2010, 17:34

Odświeżę trochę temat, testował ktoś ten Motor-Life do oleju napędowego. Jak się on ma do PD?

Awatar użytkownika
DawidM3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 29 paź 2009, 08:21
Lokalizacja: War Maz

Post autor: DawidM3 » 25 paź 2010, 18:11

Ja nic do tej pory nie dolewałem bo nawet nie wiedziałem że trzeba robić coś takiego,niedługo spytam swojego mechanika jest fachowcem od DIESLA co on sądzi na temat dolewania czegokolwiek i dam znac co mi powiedział.

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 26 paź 2010, 14:00

Mundek2009 pisze:...........................
Ja tam opieram sie na tym co mi doradzili Ci co u nas w rejonie naprawiają wszelkiej masci pompy wtryskowe jak i wtryskiwacze wszelkiej masci. Mam tu na mysli Smietanie , i Adamczyka (wpisac w google wyskoczy ) :mrgreen: Jak autor twoich cytowan uwaza ich za sredniowiecze to do kogo mam sie zwrócic w razie jakiejkolwiek awari ? Kto też ma sprzet profesjonalny do diagnostyki i naprawy naszych diesli ? Dlaczego oni są w naszym ragionie powazani jak i znaczną wiekszosc maja pozytywnych opini .
Paliwa - jesli sadzisz iż lejesz drozsze paliwo , a jest ono cudem to gratuluje , ja leje to tansze i nigdy problemów nie miałem , a jak miałem jakiekolwiek , to zawsze sie to wiazało z tym iż skusiłem sie o zastosowanie jakiego ulepszacza typu STP do paliwa ! Ja leje mixol od lat i denaturat w zimie - i jezdzę .
Umiar ... to tu jest istotne .
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 26 paź 2010, 20:36

Nie ! :mrgreen: nie mylisz sie , sek w tym ze on sie wiaze z woda i nie powoduje powstawania kryształków lodu - a to potrafi niezle namieszac - parafina sie też nie wytraca ...
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 01 sty 2011, 00:16

robert229, przetestuje teraz ten oil ;-) a tak to leje mixola :-)
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 01 sty 2011, 15:40

http://www.kib.pl/?i=biopaliwa&page=4

"Badania porównawcze zdolności pochłaniania wody przez biodiesel i ON wykazały, że te pierwsze mogą wchłonąć o ok. 40 razy więcej wody niż olej napędowy. Ze względu na tę cechę, produkcja, transport i dystrybucja biodiesla wymaga zachowania należytych parametrów w celu zabezpieczenia przed przedostawaniem się wody do paliwa."

Coś więcej potrzeba? A Polska rzeczywistość ?

Nawet depresatora nie potrzeba.
Pozdrawiam
Darnok

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 01 sty 2011, 16:44

censored, nie zgodze się zę polepszacze polepszają wyłącznie nastrój ;) Coś w tym jest, aale niewiele. U mnie jest problem z przycinaniem się albo nastawnika albo przestawiacza kąta na zimnym silniku('narywanie ;) ), po dolaniu stp (do smarowania) nie ma tego problemu :!: Na bio problem jest mniejszy ale jest... Wiadomo, lepiej naprawić niż stosować półśrodki ale skoro nic więcej nie dzieje się ... ;-) Zastosowanie oleju stihla nic nie daje dlatego nie stosuje.... stp zresztą też...

NA Bio auto 'chodzi lepiej'-ciszej, lepiej pali, nie dymi, mniej 'narywa' na zimnym, nie zauważyłem też sadzy czy czegoś podobnego w wydechu czy też na wtryskiwaczach(przynajmniej po około 10tys km). Gdyby nie obecna cena bio na poziomie ON i większe spalanie bio napewno tankował bym cały rok <ok>
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 02 sty 2011, 00:03

ZelvaBOi, sama pawda <ok>
Dziwi mnie tylko że nowoczesne silniki nie są przystosowane do bio...
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 02 sty 2011, 00:22

Dodatki do paliw (w szczególności ON) są produkowane dla krajów 3-świata.
Pod względem jakości , porównywalnosci paliw nasz kraj mozna zaliczyć do tych najgorszych..

Jak to jest że samochód na niemieckim paliwie jedzie zupełnie inaczej :?:

Jak to jest że taka mała popierdułka jak Polo z 1 litrowym motorkiem leci po atobanie złoty 80 :-) a po wjechaniu do polski i zatankowaniu "miejscowego specyfiku" robi się ledwo 160 :?:

Jak to jest że te same pompo wtryski w Niemczech i w Polsce wytrzymują różne przebiegi :?:


Głównie dla takich właśnie rynków produkowane są dodatki paliwowe które ewidentnie polepszają właściwości tankowanego płynu..


___________
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 01:18 przez Fascynat, łącznie zmieniany 5 razy.

Ninja_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:36
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: Ninja_ » 02 sty 2011, 00:57

czystsze i lżejsze - takiej banalnej interpretacji jeszcze nie znałem, dobre

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 02 sty 2011, 00:59

ZelvaBOi, dokładnie do C6 z TDI , moje FSI jest teoretycznie konstrukcją która jest wstanie pracować na ubogim paliwie..
A mimo to zatankowałem kiedyś taką "wache" że aż doświadczyłem tego poprzez bardzo znaczące odczucia.
Uznaje że unas są paliwa złe i minimalnie lepsze i naprawde niewiele różnią się cyt. "składem"


Sama baza paliwowa w całej Polsce jest ta sama !
Nasi potentaci to Orlen i Lotos.

Verva,Ultimate to te same paliwa , różnią się jedynie procentową i jakościową bazą dodatków..

Cysterna z napisem STATOIL nie przyjechała ze skandynawi tylko z Polski.

Dla wszystkich zainteresowanych proponuje pojechać w okolice rozlewni paliw i zobaczyć sznur stojących jedna za drógą cystern z napisami , BP , SCHELL , ORLEN ...
wszystko idzie z jednego kotła..


__________
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 02 sty 2011, 15:36

ZelvaBOi pisze: premium rozni sie tylko dodatkami
Zastanawia mnie skoro cysterny Orlen i BP stoją w jednym żądku to na jakim etapie produkcji do wytworu finalnego dodawane są owe dodatki rozróżniające paliwa koncernów pod względem jakości i ceny oczywiście.. ?
ZelvaBOi pisze: W tej klasie paliw inny proces (nie tylko na poziomie dodatkow) ma Shell V-Power
Nie jestem o tym do końca przekonany..
To jest Polska i tu niczego niemożna być pewnym..

Jakiś czas temu w moich rejonach ten wspaniały Schell został przyłapany na rażącej złej jakości paliw..
Mają w okolicy paru wrogów i dlatego podejrzewam ze sprawa wyszła na jaw..
Normalnie stacje o kontrolach jakości paliwa wiedzą dużo wcześniej tak samo jak o kontrolach sanepidu..
Ręka,ręke myje...

Co do wydobycia na Bałtyku to dopiero 1 etap procesu , wydobywa się rope naftową która już jako baza jest innym produktem w skandynawi , w Niemczech i w Polsce..

Wszystkie paliwa są robione z tej samej ropy a jednak różnią się od siebie dosyć mocno..


____________
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Haiko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2008, 02:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Haiko » 02 sty 2011, 15:50

Fascynat pisze:Normalnie stacje o kontrolach jakości paliwa wiedzą dużo wcześniej tak samo jak o kontrolach sanepidu..
Ręka,ręke myje...
Mylisz się, sami pracownicy z Inspekcji Handlowej nie wiedza wcześniej gdzie pojadą i jakie paliwo będą badać.
Obrazek

Obrazek

mest1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:23
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mest1987 » 02 sty 2011, 16:15

Panowie, ale zeszliśmy całkowicie z tematu o dodatkach a przeszliśmy do dyskusji o koncernach to się mimo wszystko aż tak ściśle nie łączy ;-) dyskutujmy czy warto lać te dodatki, jeśli tak to jakie i czy poprawiają one rzeczywiście parametry samochodu (silnika, wtryskiwaczy). Mam pytanie odnośnie dodatków Liqui moly, który z tych dodatków jest wart wlania w celu przeczyszczenia układu wtryskowego. Mam dwa dodatnie parametry +10 i +12 i myślę, że warto coś tam jednak dolać, czy odradzacie??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga