Zacyt. słowa fachowca z innego forum, Nie będzie mi miał chyba za złe ale wart jest przemyślenia sposób jego tłumaczenia. A to, ze sie nic wam na razie ze spalaniem nic nie dzieje, to uważam - kwestia czasu. Spalany olej w paliwie musi zostawiać negatywne skutki. Cyt odp: Dolewanie miksolu ro ropy
« Odpowiedź #11 : Listopad 14, 2008, 17:32:32 pm »
jakie w ogóle smarowanie... . Jakaś bzdura. Od wielu lat panuje powszechna opinia, z którą się teraz usilnie zwalcza, że jak się więcej posmaruje to się lepiej jeździ. To jest bzdura jakich mało. Czym więcej smarowidła tym większe straty spowodowane tarciem hydrodynamicznym. Idąc dalej, powstaje nadmiarowy fil olejowy mający wpływ na luz roboczy elementu a co z tym idzie praca potrzebna na sprężenie powoduje wydzielanie się ciepła a co w rezultacie w skrajnym przypadku daje możliwość efektu odwrotnego do zamieżonego czyli zatarcia. Dodatek smarowideł może zredukować sprawność pompy oraz przyczynić się do jej szybszego zużycia. To tak poglądowo opisałem nie wdając się w mechanikę zjawiska tarcia hydrodynamicznego.
Dolewanie mixolu do ON to praktyka rodem ze średniowiecza i jeśli ktoś jest przekonany co do zasadności swojego działania to niech leje ile wlezie jednak niech nie będzie wyznacznikiem dla innych... .
Cytat: Szuder w Listopad 14, 2008, 12:33:50 pm
[ Dodano: 2010-02-20, 18:37 ]
I jeśli szanowni koleżanki/koledzy po Mixolu silnik się wycisza to nie oznacza, że silnik pracuje lepiej i wydajniej. To znaczy, że Mixol ma jakiś wpływ na prace silnika ale i ma wpływ na sygnały jakie odbierają sondy i czujniki elektroniczne i ma wpływ na prace katalizatora. Można domniemać, że pomaga ale jak chcecie zadbać o pompę paliwa to mysle, że pewniejszym zabiegiem będzie jej przegląd i przesmarowanie ręczne niż prowadzenie eksperymentów i to nie wiadomo z jakim wynikiem. Samo niby oszczędne spalanie tez nie jest faktem trwałości części silnikowych i pompy. Mozna auto oszukiwać ale wszystko ma swoje parametry a ich niewłaściwe korygowanie może mieć odmienny skutek uboczny za np. 59 czy 150 tys. km. Osobiście leje BP Ultimate lub Shell V-Power. Mixol i inne dodatki to tak jak zbedna rzecz, może ładna a kusi.
[ Dodano: 2010-02-20, 21:08 ]
A jakie zdanie macie na temat Motor life dolanego do ON według wskazówki: http://www.motorlife.pl/pics/products/pl-ulotka-box.pdf
Co do lania Mixolu dla poprawy pracy pompy paliwa to na forach sie duzo mpisze ale na samym Mixolu ani nigdzie w technicznych pismach nie ma kompletnej informacji a na opisie fabrycznym Motor-Life jest . Cyt: Doskona³e efekty uzyskuje siê dolewaj¹c Motor-Life do oleju napêdowego.
Skutek jest natychmiast zauwa¿alny w postaci lepszej dynamiki i ³atwiejszego
uruchamiania zimnego silnika. Praca pompy wtryskowej i wtrysków jest doskonalsza.
Motor-Life zmniejszaj¹c tarcie, zwiêksza ¿ywotnooeæ czêoeci, zmniejsza zu¿ycie
paliwa i zwiêksza moc silnika
Motor-Life jest nadzwyczaj skuteczny po wlaniu do oleju napêdowego w ilooeci 250 ml na 50 litrów paliwa,
posmarowane wówczas bêd¹ wszystkie newralgiczne czêoeci pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. Po 15000
km przebiegu ponownie dolaæ Motor-Life do oleju napêdowego.
Co szanowni klubowicze na ten temat?

Mixol czy motor-Life?