[a6 c5 1,9 131km] Przerywa, nie pali na wszystkie gary"
[a6 c5 1,9 131km] Przerywa, nie pali na wszystkie gary"
witam, po dłuższej przerwie. Zamieniłem wysłużoną C4 na C5 1,9 131km.
Już opowiadam co i jak...Po drugim tankowaniu od zakupu (do tej pory po przejechaniu ok 1000km było wszystko ok), zacząłem odczuwać lekki prawie nieodczuwalne szarpnięcia, gdy doszło do rezerwy zaczeło szarpać coraz mocniej w okolicy 2000 obrotów, dojechalem na stacje benzynową, zatankowalem i auto jak nowe, żadnego szarpania itp. Wymieniłem olej (półsyntetyk) + filtr + filtr paliwa, przejechalem kilkadziesiąt km i było ok.
Samochód stał kilka dni, odpalam jest ok, ruszam ok, przejeżadzam kilka km i pojawia sie szarpanie w okolicy 2000 obr., zostawiam auto na parkingu ide do pracy. Po paru godzinach odpalam (pali ładnie jak zawsze), C5 chodzi jak czołg, jakby nie paliła na wszystkie gary, trzęsie nią, zapala sie kontrolka od ESP (czyli ESP sie wyłącza? przy wcześniejszym szarpaniu też sie zapalała). No nic próbuje jakoś ruszyć, przejeżdzam jakoś 10 km, zatrzymuje sie wyłączam silnik, odpalam, ruszam i wszystko pięknie pracuje, żadnych niepożądanych objawów. Rano sytuacja z szarpaniem sie powtarza...
Szarpanie jest tylko przy dodaniu gazu.
Chętnie wysłucham waszych opinii na temat mojego przypadku, z góry dzięki!
Już opowiadam co i jak...Po drugim tankowaniu od zakupu (do tej pory po przejechaniu ok 1000km było wszystko ok), zacząłem odczuwać lekki prawie nieodczuwalne szarpnięcia, gdy doszło do rezerwy zaczeło szarpać coraz mocniej w okolicy 2000 obrotów, dojechalem na stacje benzynową, zatankowalem i auto jak nowe, żadnego szarpania itp. Wymieniłem olej (półsyntetyk) + filtr + filtr paliwa, przejechalem kilkadziesiąt km i było ok.
Samochód stał kilka dni, odpalam jest ok, ruszam ok, przejeżadzam kilka km i pojawia sie szarpanie w okolicy 2000 obr., zostawiam auto na parkingu ide do pracy. Po paru godzinach odpalam (pali ładnie jak zawsze), C5 chodzi jak czołg, jakby nie paliła na wszystkie gary, trzęsie nią, zapala sie kontrolka od ESP (czyli ESP sie wyłącza? przy wcześniejszym szarpaniu też sie zapalała). No nic próbuje jakoś ruszyć, przejeżdzam jakoś 10 km, zatrzymuje sie wyłączam silnik, odpalam, ruszam i wszystko pięknie pracuje, żadnych niepożądanych objawów. Rano sytuacja z szarpaniem sie powtarza...
Szarpanie jest tylko przy dodaniu gazu.
Chętnie wysłucham waszych opinii na temat mojego przypadku, z góry dzięki!
Kilka dni temu vagowałem znajomemu Passat'a B5FL też z silnikiem 1.9TDi PD (na pompo wtryskiwaczach). Miał identyczne objawy co Ty - szarpanie przy 2000rpm, zapalanie się kontrolki od ESP...
Po podłączeniu i odczytaniu błędów z sterownika silnika ukazał się taki oto błąd:
18074 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction
Prawdopodobnie niesprawność elektryczna pompo wtryskiwacza, co w większości przypadków kończy się na sprawdzeniu wtyczki i połączenia elektrycznego wiązki przewodów z samym wtryskiem Tak przynajmniej wypowiadają się inni użytkownicy na innych forach...
Polecam Ci również podłączyć vaga i sprawdzić, czy coś w nim siedzi
Po podłączeniu i odczytaniu błędów z sterownika silnika ukazał się taki oto błąd:
18074 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction
Prawdopodobnie niesprawność elektryczna pompo wtryskiwacza, co w większości przypadków kończy się na sprawdzeniu wtyczki i połączenia elektrycznego wiązki przewodów z samym wtryskiem Tak przynajmniej wypowiadają się inni użytkownicy na innych forach...
Polecam Ci również podłączyć vaga i sprawdzić, czy coś w nim siedzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
to było pytanie do Mario 123 . on wlał półsyntetyk . napisałem mu dlaczego wlał pół synt . powinien byc pełny syntetyk .krzysztofput pisze:i taki olej musi byc ewentualnie jest mobil odpowiednik castrola z formułą do pompowtryskówrafal100 pisze:dlaczego olej półsyntetyk ? powinien byc pełny syntetyk do pompowtryskiwaczy . CASTROL EDGE 5W-40 TURBO DIESEL 505.01
Kolego Mario123 podepnij auto pod Vaga i wrzuć na forum ewentualne błędy. Jeśli się nie mylę to możesz mieć problem z pompą paliwa lub z potencjometrem/połączeniem potencjometru z wtyczką przewodów. Być może to przetarty przewód lub nie wpięta do końca wtyczka.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
- Lokalizacja: Zamość
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
- Lokalizacja: Zamość
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
jak mozesz to podaj , nie wiadomo kiedy i mi sie przyda . jak mozesz to na PV wyslij . masz silnik AVF czy AWX (ja mam)piotrekr79 pisze:kolego nowy nawet i 2 koła regeneracja do tysiąca ja kupiłem na alegro z anglika za 100 i działa do dziś robocizna też 100 także za 200 mam sprawne auto jak chcesz to mogę ci podać numer tego pompowtryskiwacza
Już wiem coś wiecej, oto i błędy:
18074 Wtryskiwacz 1 - przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Wtryskiwacz 1 - obwód > otwarty obwód, zwarcie do masy.
16685 Brak zapłonu cylinder 1 Cylinder 1 - wypadanie zapłonów
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
to by było na tyle, auto na zimnym silniku pali w normie tyle że na 3 cylindry, obroty nie falują itd..na ciepłym jest już wszystko ok vag nie pokazuje błedów. W poniedzialek udaje sie do fachowca:)
PS. planuje zmienic polsyntetyk na prawidłowy syntetyk...wiem wiem to mało rozsądne... na swoją obrone mam to, że na 10w40 przejechalem ok 200km,silnik bede i tak uszczelnial przy okazji wymiany rozrządu i oleju..dobrze kombinuje?
18074 Wtryskiwacz 1 - przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Wtryskiwacz 1 - obwód > otwarty obwód, zwarcie do masy.
16685 Brak zapłonu cylinder 1 Cylinder 1 - wypadanie zapłonów
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
to by było na tyle, auto na zimnym silniku pali w normie tyle że na 3 cylindry, obroty nie falują itd..na ciepłym jest już wszystko ok vag nie pokazuje błedów. W poniedzialek udaje sie do fachowca:)
PS. planuje zmienic polsyntetyk na prawidłowy syntetyk...wiem wiem to mało rozsądne... na swoją obrone mam to, że na 10w40 przejechalem ok 200km,silnik bede i tak uszczelnial przy okazji wymiany rozrządu i oleju..dobrze kombinuje?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga