Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 1,9 131km] Przerywa, nie pali na wszystkie gary"

Silniki wysokoprężne
Mario123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 cze 2009, 11:30
Lokalizacja: Zgorzelec

[a6 c5 1,9 131km] Przerywa, nie pali na wszystkie gary"

Post autor: Mario123 » 28 gru 2010, 00:02

witam, po dłuższej przerwie. Zamieniłem wysłużoną C4 na C5 1,9 131km.

Już opowiadam co i jak...Po drugim tankowaniu od zakupu (do tej pory po przejechaniu ok 1000km było wszystko ok), zacząłem odczuwać lekki prawie nieodczuwalne szarpnięcia, gdy doszło do rezerwy zaczeło szarpać coraz mocniej w okolicy 2000 obrotów, dojechalem na stacje benzynową, zatankowalem i auto jak nowe, żadnego szarpania itp. Wymieniłem olej (półsyntetyk) + filtr + filtr paliwa, przejechalem kilkadziesiąt km i było ok.
Samochód stał kilka dni, odpalam jest ok, ruszam ok, przejeżadzam kilka km i pojawia sie szarpanie w okolicy 2000 obr., zostawiam auto na parkingu ide do pracy. Po paru godzinach odpalam (pali ładnie jak zawsze), C5 chodzi jak czołg, jakby nie paliła na wszystkie gary, trzęsie nią, zapala sie kontrolka od ESP (czyli ESP sie wyłącza? przy wcześniejszym szarpaniu też sie zapalała). No nic próbuje jakoś ruszyć, przejeżdzam jakoś 10 km, zatrzymuje sie wyłączam silnik, odpalam, ruszam i wszystko pięknie pracuje, żadnych niepożądanych objawów. Rano sytuacja z szarpaniem sie powtarza...
Szarpanie jest tylko przy dodaniu gazu.
Chętnie wysłucham waszych opinii na temat mojego przypadku, z góry dzięki!

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 28 gru 2010, 11:55

Kilka dni temu vagowałem znajomemu Passat'a B5FL też z silnikiem 1.9TDi PD (na pompo wtryskiwaczach). Miał identyczne objawy co Ty - szarpanie przy 2000rpm, zapalanie się kontrolki od ESP...

Po podłączeniu i odczytaniu błędów z sterownika silnika ukazał się taki oto błąd:

18074 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction

Prawdopodobnie niesprawność elektryczna pompo wtryskiwacza, co w większości przypadków kończy się na sprawdzeniu wtyczki i połączenia elektrycznego wiązki przewodów z samym wtryskiem ;-) Tak przynajmniej wypowiadają się inni użytkownicy na innych forach...

Polecam Ci również podłączyć vaga i sprawdzić, czy coś w nim siedzi :-)

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 28 gru 2010, 12:29

dlaczego olej półsyntetyk ? powinien byc pełny syntetyk do pompowtryskiwaczy . CASTROL EDGE 5W-40 TURBO DIESEL 505.01

Mario123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 cze 2009, 11:30
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Mario123 » 28 gru 2010, 12:59

Na dniach bede miał dostep do Vaga to podepne i zobaczymy co jest.

Co do oleju, to kierowałem sie ogólną opinią, kumpel zalał półsyntetyk i nie narzeka od 3 lat. Mój stan licznika to 220 000km

dzięki za odpowiedzi

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 28 gru 2010, 13:04

ja taki sam przebieg . ale olej musi byc do tdi pompowtrysków . mozesz zatrzec pompowtrysk i takie własnie objawy jakie masz . poszukaj przez wyszukiwarke '' olej do pompowtryskiwaczy ''

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 28 gru 2010, 19:31

krzysztofput pisze:
rafal100 pisze:dlaczego olej półsyntetyk ? powinien byc pełny syntetyk do pompowtryskiwaczy . CASTROL EDGE 5W-40 TURBO DIESEL 505.01
i taki olej musi byc ewentualnie jest mobil odpowiednik castrola z formułą do pompowtrysków
to było pytanie do Mario 123 . on wlał półsyntetyk . napisałem mu dlaczego wlał pół synt . powinien byc pełny syntetyk .

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 29 gru 2010, 17:13

Kolego Mario123 podepnij auto pod Vaga i wrzuć na forum ewentualne błędy. Jeśli się nie mylę to możesz mieć problem z pompą paliwa lub z potencjometrem/połączeniem potencjometru z wtyczką przewodów. Być może to przetarty przewód lub nie wpięta do końca wtyczka.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

piotrekr79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
Lokalizacja: Zamość

Post autor: piotrekr79 » 30 gru 2010, 13:33

Witam ja u siebie też miałem ten sam problem ale na 4 cylindrze i okazał się pompowtrysk po wymianie wszystko ustalo a olej musi być taki jak piszą koledzy pełny syntetyk i żaden inny ja leję mobil 5w-40 505.01
Piotr

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 30 gru 2010, 13:44

piotrekr79 pisze:Witam ja u siebie też miałem ten sam problem ale na 4 cylindrze i okazał się pompowtrysk po wymianie wszystko ustalo a olej musi być taki jak piszą koledzy pełny syntetyk i żaden inny ja leję mobil 5w-40 505.01
ile kosztuje pompowtrysk ? nowy czy regeneracja ?

piotrekr79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
Lokalizacja: Zamość

Post autor: piotrekr79 » 30 gru 2010, 14:08

kolego nowy nawet i 2 koła regeneracja do tysiąca ja kupiłem na alegro z anglika za 100 i działa do dziś robocizna też 100 także za 200 mam sprawne auto jak chcesz to mogę ci podać numer tego pompowtryskiwacza
Piotr

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 31 gru 2010, 12:46

piotrekr79 pisze:kolego nowy nawet i 2 koła regeneracja do tysiąca ja kupiłem na alegro z anglika za 100 i działa do dziś robocizna też 100 także za 200 mam sprawne auto jak chcesz to mogę ci podać numer tego pompowtryskiwacza
jak mozesz to podaj , nie wiadomo kiedy i mi sie przyda . jak mozesz to na PV wyslij . masz silnik AVF czy AWX (ja mam)

Mario123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 cze 2009, 11:30
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Mario123 » 01 sty 2011, 21:15

Już wiem coś wiecej, oto i błędy:
18074 Wtryskiwacz 1 - przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
Wtryskiwacz 1 - obwód > otwarty obwód, zwarcie do masy.

16685 Brak zapłonu cylinder 1 Cylinder 1 - wypadanie zapłonów
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY

to by było na tyle, auto na zimnym silniku pali w normie tyle że na 3 cylindry, obroty nie falują itd..na ciepłym jest już wszystko ok vag nie pokazuje błedów. W poniedzialek udaje sie do fachowca:)

PS. planuje zmienic polsyntetyk na prawidłowy syntetyk...wiem wiem to mało rozsądne... na swoją obrone mam to, że na 10w40 przejechalem ok 200km,silnik bede i tak uszczelnial przy okazji wymiany rozrządu i oleju..dobrze kombinuje?

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 02 sty 2011, 17:42

widzisz . pisałem od razu ze olej tylko pełny syntetyk do pompowtryskiwaczy . skoro yylko 200 kilomertrów przejechałś to duzo złego sie nie stało I dlaczego chcesz uszczelniac silnik ? cieknie ?

Mario123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 cze 2009, 11:30
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Mario123 » 02 sty 2011, 19:44

Przy wymianie oleju mechanik stwierdzil że są wycieki i doradzil wymiane uszczelek, simeringów itp....chociaż moim zdaniem silnik sie poci jak każdy:)

Co do błędu, jutro kupie uszczelke pod pokrywe i zobacze co z tą wtyczką...oby to było to.

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 02 sty 2011, 19:55

Niestety kolego miałem to samo, szarpało i zapalał się esp. Mechanik stwierdził że wtryski 1 i 4. Faktycznie po wymianie na nowe szarpanie ustało,ale pojawiło się trzęsienie na biegu jałowym. Błędów nie ma, do tej pory z tym walczę i nie mogę znaleźć przyczyny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga