[A6 C4 2,5 tdi] Problem z temperaturą silnika
[A6 C4 2,5 tdi] Problem z temperaturą silnika
Nie moge zagrzac mojego audi do 90 stopni chodzi o silnik po przejechaniu paru nastu kilometrow ,15 , mam zaledwie 70 na wyswietlaczu , ale jest cieplo w srodku powiedzcie czy to jest normalne w audi czy termostat jest do wymiany
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując TAGI!
Poprawiłem!
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując TAGI!
Poprawiłem!
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, 20:29 przez slawek949, łącznie zmieniany 2 razy.
slawek949, nie wiem jak w w tdi bo raczej grzeje sie dluzej. Ale ja ostatnio mialem walniety termostat to nie grzal sie nawet po 60 kilometrach... Teraz przy -10 po ok 5 kilometrach mam 90. Zrob sobie jakas min 30 kilmetrowa wycieczke i zobacz. Termostat duzo nie kosztuje troche zabawy z wymiana tylko jest ![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
Matt_04
Akurat w tym silniku zabawy jest niewiele przy wymianie.
Przerabiałem ten temat u siebie. gdy kupiem samochód chyba sie nie zdarzyło aby temperatura na wskaźniku przekroczyła 70 stopni , wymieniłem zatem termostat na Wahlera i bez różnicy dokładnie tak samo jak wczesniej. Potem oddałem samochód do mechanika i okazało sie że wymienił mi po raz 2 termostat bo jgo zdaniem był wadliwy (faktycznie miał jakąś krzywą główkę i wahler uznał gwarancję) wymienił mi tym razem na termostat Vernet i jak sie można domyślić zachowanie wskaźnika temperatury jest identyczne jak w poprzednich 2 wypadkach. Na pocieszenie dodam że wskaźnik w Audi B4 1.9 TDI mojego ojca zachowuje sie tak samo z tym ze on od poczatku nic z tym nie robi. Powiem ci tak , jest to na pewno kwestia czujnika lub jakiegos zaśniedziałego styku na wskaźniku lub samym wskaźniku . Ja kulturalnie postanowiłem olać te sprawę.
Dla pewności możesz przejechać sie na komputer lub po prostu sprawdzic termometrem temperature na zbiorniku wyrównawczym. Ale wydaje mi sie ze te typy mają takie kaprysy i już.
Koszt nowego termostatu Wahler ok 60 zł, wymiana jest bajecznie prosta wszystko jest na wierzchu, ale jesli nie dysponujesz kanałem to całą sztuczka jest łapanie płynu chłodniczego . Ewentualnie moge ci sprzedac mój stary za jaką symboliczną kwote
Akurat w tym silniku zabawy jest niewiele przy wymianie.
Przerabiałem ten temat u siebie. gdy kupiem samochód chyba sie nie zdarzyło aby temperatura na wskaźniku przekroczyła 70 stopni , wymieniłem zatem termostat na Wahlera i bez różnicy dokładnie tak samo jak wczesniej. Potem oddałem samochód do mechanika i okazało sie że wymienił mi po raz 2 termostat bo jgo zdaniem był wadliwy (faktycznie miał jakąś krzywą główkę i wahler uznał gwarancję) wymienił mi tym razem na termostat Vernet i jak sie można domyślić zachowanie wskaźnika temperatury jest identyczne jak w poprzednich 2 wypadkach. Na pocieszenie dodam że wskaźnik w Audi B4 1.9 TDI mojego ojca zachowuje sie tak samo z tym ze on od poczatku nic z tym nie robi. Powiem ci tak , jest to na pewno kwestia czujnika lub jakiegos zaśniedziałego styku na wskaźniku lub samym wskaźniku . Ja kulturalnie postanowiłem olać te sprawę.
Dla pewności możesz przejechać sie na komputer lub po prostu sprawdzic termometrem temperature na zbiorniku wyrównawczym. Ale wydaje mi sie ze te typy mają takie kaprysy i już.
Koszt nowego termostatu Wahler ok 60 zł, wymiana jest bajecznie prosta wszystko jest na wierzchu, ale jesli nie dysponujesz kanałem to całą sztuczka jest łapanie płynu chłodniczego . Ewentualnie moge ci sprzedac mój stary za jaką symboliczną kwote
Moja racja mojsza jest!!
1. sprawdź termostat w elektrycznym czajniku, wrzuć sondę od termometru i obserwuj przy jakiej temp się otwiera i zamyka
2. sprawdź czujnik temp na zegary
3. u mnie był licznik cofnięty i nigdy nie pokazywał więcej jak 70, poprawiłem wskazanie i jest OK
4. ja sobie włożyłem karton przed chłodnicę bo masakra była go nagrzać na wolnych obrotach, teraz jest OK
2. sprawdź czujnik temp na zegary
3. u mnie był licznik cofnięty i nigdy nie pokazywał więcej jak 70, poprawiłem wskazanie i jest OK
4. ja sobie włożyłem karton przed chłodnicę bo masakra była go nagrzać na wolnych obrotach, teraz jest OK
Dobrym rozwiązaniem jest wstawienie kartonika przed chłodnicę jak pisze 4r3k. Wiem, że niektórzy określają to jako rozwiązanie z Poloneza ale wg mnie dużo to daje w zimie przy naszych autach. Dzięki temu o wiele szybciej się nagrzewa silnik. Rzeczywiście problem rozgrzania tego auta w warunkach zimowych to nie lada wyzwanie.
dzieki bardzo za porady spróbuje narazie z kartonikiem :?: i cos sie wyjasni
a co powiecie na migajaca kontrolke swiec zarowych po zapaleniu nie zawsze ale czasem lubi sie pokazac pomiga pare razy i zgasnie lub po zgaszeniu silnika i ponownym jego zapaleniu juz nie miga wszystko ok
czy to jest objaw spalenia jednej ze swiec :?:
[ Dodano: 2010-12-27, 19:13 ]
![<piwo> <piwo>](https://a6klub.pl/images/smilies/piwo.gif)
a co powiecie na migajaca kontrolke swiec zarowych po zapaleniu nie zawsze ale czasem lubi sie pokazac pomiga pare razy i zgasnie lub po zgaszeniu silnika i ponownym jego zapaleniu juz nie miga wszystko ok
czy to jest objaw spalenia jednej ze swiec :?:
[ Dodano: 2010-12-27, 19:13 ]
![<piwo> <piwo>](https://a6klub.pl/images/smilies/piwo.gif)
to dla mnie było zawsze głupie.
Sprawdź czy masz światła stop. Ponoć migająca kontrolka świec żarowych może sygnalizować ten problem.
Na przyszłość zakładaj tematy w odpowiednich działach. Nie wiem czemu jeszcze do tej pory nikt nie zwrócił na to uwagi. Na tym forum są rygorystycznie przestrzegane zasady nazywania i umieszczania tematów w odpowiednich działach.
Pozdrawiam i powodzenia.
Sprawdź czy masz światła stop. Ponoć migająca kontrolka świec żarowych może sygnalizować ten problem.
Na przyszłość zakładaj tematy w odpowiednich działach. Nie wiem czemu jeszcze do tej pory nikt nie zwrócił na to uwagi. Na tym forum są rygorystycznie przestrzegane zasady nazywania i umieszczania tematów w odpowiednich działach.
Pozdrawiam i powodzenia.
tak tak miałem taki przypadek w swojej A6 C4 żarówka mi się przepaliła i kontrolka od świec zaczeła mi migać świece sprawdziłem i nic dopiero jak ojciec mi powiedział że nie mam prawego stop-u to po wymianie kontrolka nie świrujeszybki-ens pisze:Sprawdź czy masz światła stop
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA![<cwaniak> <cwaniak>](https://a6klub.pl/images/smilies/cwaniak.gif)
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA
![<cwaniak> <cwaniak>](https://a6klub.pl/images/smilies/cwaniak.gif)
Ja kiedyś miałem problem jednocześnie z termostatem i czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej. Objawiało się to tym, że po 50 km (temperatura na dworze ok 10 stopni), temp. oleju była 70 C, a cieczy chłodzącej wskaźnik leżał na 60 C.
Wymieniłem termostat i wtedy temp. oleju skoczyła do 100 C, a temp. cieczy do 70 C.
Wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej i teraz jest wszystko w porządku. Wskaźnik temp. cieczy wędruje na 90 C.
Inna sprawa, że przy mrozach (-10 C) to zagrzewa mi się do 90 C dopiero gdzieś po 20 km.
Warto więc panowie obserwować oba wskazania: temp. oleju i temp. cieczy i wtedy można wyciągnąć wnioski co do przyczyny, czyli:
- jeśli olej nie przekracza 70 C po dłuższej jeździe - to walnięty termostat,
- jeśli olej ma np. 100 C, a ciecz 70 C lub mniej to walnięty czujnik cieczy chłodzącej.
U mnie zwykle temp. oleju jest o 10 C wyższa niż cieczy chłodzącej.
Wymieniłem termostat i wtedy temp. oleju skoczyła do 100 C, a temp. cieczy do 70 C.
Wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej i teraz jest wszystko w porządku. Wskaźnik temp. cieczy wędruje na 90 C.
Inna sprawa, że przy mrozach (-10 C) to zagrzewa mi się do 90 C dopiero gdzieś po 20 km.
Warto więc panowie obserwować oba wskazania: temp. oleju i temp. cieczy i wtedy można wyciągnąć wnioski co do przyczyny, czyli:
- jeśli olej nie przekracza 70 C po dłuższej jeździe - to walnięty termostat,
- jeśli olej ma np. 100 C, a ciecz 70 C lub mniej to walnięty czujnik cieczy chłodzącej.
U mnie zwykle temp. oleju jest o 10 C wyższa niż cieczy chłodzącej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 maja 2010, 23:35
- Lokalizacja: Biała Podlaska / Wrocław
Podczas weekendu wymieniłem termostat ze względu na to, że nie podobała mi się jego praca. Wstawiłem wahlera i po odpowietrzeniu układu pojechałem się przejechać. Ustawiłem na klimatroniku kanał 51 temp. na HI i w drogę mimo że temperatura na wyświetlaczy doszła do 87 otwarcia nie było. Czyli można wywnioskować, że 87st to początek otwarcia termostatu.
Następnego dnia dłuższa trasa 130km i to samo temp do 87st i koniec. Temperatura na zewnątrz -2 czy to normalne zjawisko, że po przejechaniu tylu kilometrów dalej układ chłodzenia chodzi na małym obiegu???
Następnego dnia dłuższa trasa 130km i to samo temp do 87st i koniec. Temperatura na zewnątrz -2 czy to normalne zjawisko, że po przejechaniu tylu kilometrów dalej układ chłodzenia chodzi na małym obiegu???
AUDI A6 C4 2,5tdi AEL 97' AVANT- do sprzedania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lip 2010, 18:51
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga