Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] zbierznosc

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
byggdavid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 292
Rejestracja: 17 sie 2010, 20:35
Lokalizacja: PABIANICE

[A6 C5] zbierznosc

Post autor: byggdavid » 28 gru 2010, 15:47

witam
otoz zakupilem dzis nowki oponki,nokian,wiec chcialem ustawic zbierznosc(sprawdzic)
okazalo sie ze samochod teraz kola ma zwarte,mechanik mowi ze ma byc rozwarty przy napedzie na przod.
wiec jade do mechanika ktory mi ustawial w lipcu zbierznosc i pytam sie czemu jest zwarty a ma byc rozwarty-sprawdzil w ksiazce i niby ma byc zbierzny.

logicznie myslac przod naped to powinien byc rozwarty.
wiec dzwonimy do 4 stacji diagnostycznych.
2 mowia ze rozwarty,a 2 servisy audi ze wplywa na to wiele czynnikow i musza miec numer vin..
powiedzcie mi jaka jest prawda,niechcialbym nowych kapci za szybko stracic..
pzdr

MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 28 gru 2010, 19:16

Teoretycznie FWD powinien być rozbieżny lub na zero.Chociaż spotkałem się że jest zbieżny [inna marka]Ja u siebie przy quattro ustawiłem sobie na prawie zero i jest ok.
CICHY

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 28 gru 2010, 22:05

nigdy nigdzie i w zadnym aucie nie moze byc rozbierzny <ok>
do tego sa tabele dostepne u gosci co robia geometrie <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

byggdavid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 292
Rejestracja: 17 sie 2010, 20:35
Lokalizacja: PABIANICE

Post autor: byggdavid » 29 gru 2010, 11:39

no wlasnie .u mnie naped przod i mam zbierzny..
wiec radzilbym uwazac na mechaników,bo byli w wielkim zdziwieniu jak im powiedzialem ze naped przod a ustawiono mi zbierznie..

pzdr.

MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 29 gru 2010, 14:36

Kolego mariusz888 nie pisz że nigdzie ani nigdy nie ustawia się zbieżności rozbieżnie bo od 1 do 2 mm a ustawia się rozbieżnie w różnych markach.A gdzie to zobacz sobie te tabele i się zdziwisz.
CICHY

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 29 gru 2010, 14:59

mam takowe (wszystkie audi maja zbiezny) <ok>

[ Dodano: 2010-12-29, 15:00 ]
zbieznosc sie ustawia w minutach (nigdy w minimetrach) <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 29 gru 2010, 19:11

Zgadza się, że ustawia się w minutach ale zastanawiam się bo w B4 ustawiałem rozbieżnie i tak samo w setce.Auto prowadziło się idealnie.Nie było żadnego darcia opon czy ząbkowania.Także nie raz inaczej w teorii niż w praktyce.Także zdziwienie mechaników potwierdza że ustawiali na rozbieżny a książka mówi coś innego
CICHY

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 29 gru 2010, 19:18

to co innego <ok>
mi zabkowalo w allroadzie i strasznie zarlo opony (tyl) :evil: przy ustawieniach ori czyli calkowita +24min.
teraz mam na 0 i jest git (jest to poza zakresem dopuszczalnym przez audi ,ale ja wole miec opony na dluzejniz 20tys.km) <ok>
przod jednak musi byc zbiezny lub na zero bo przegladu moze nie przejsc <ok> (rozbierzny podczas hamowania strasznie myszkuje)
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 30 gru 2010, 10:48

mariusz888 pisze:przod jednak musi byc zbiezny lub na zero bo przegladu moze nie przejsc (rozbierzny podczas hamowania strasznie myszkuje)
Popieram.
Oprócz tego przeczytałem w mądrym artykule opartym na naukowych wnioskach i doświadczeniach, że w samochodach FWD przednie koła powinny być lekko zbierzne z uwagi na fakt, iż podczas dynamicznego przyspieszania naturalnym efektem kół jest tendencja do rozbierzności...

Podczas ustawiania zbierzności Niuńki porobiłem fotki podręcznika "miszcza", które skleiłem w całość:
http://i178.photobucket.com/albums/w245 ... rznosc.jpg
-sorry za słabą jakość, ale idzie się doczytać, wydanie 2005, plik ok. 2,9 MB.

Dodam, że wg.tych danych tylko w modelach z Quattro można ustawiać zbierzność tylnej osi.
Ja miałem za bardzo zbierzne tylne koła i darły laczki :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja